ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το καλύτερο χτύπημα φάουλ στην ιστορία του FIFA είχε ‘βελάκι’

Λίγα πράγματα είχαν αξία σε αυτή την καραντίνα, λίγα πράγματα έκαναν το χρόνο να περάσει 'τρέχοντας' και τα βράδια να αποκτήσουν νέο ενδιαφέρον: ένα ματς FIFA και μερικά αριστοτεχνικά φάουλ. Θυμόμαστε ξανά εκείνη την έκδοση του FIFA που μας έδωσε τα πρώτα εντυπωσιακά και απόλυτα ρεαλιστικά φάουλ.

Το καλύτερο χτύπημα φάουλ στην ιστορία του FIFA είχε ‘βελάκι’
screenshot/FIFA 99

Μια εκτεταμένη, σχεδόν μυθιστορηματική ιστορία, μέσα στην ιστορία των FIFA games, είναι και η ιστορία της εκτέλεσης απευθείας φάουλ. Η απεικόνιση του ελεύθερου χτυπήματος, από την παράταξη του τείχους και τη στιγμή που ο παίκτης βλέπει δίχτυα και ετοιμάζεται να σουτάρει, μέχρι την ανάπαυση της μπάλας στην εστία του αντίπαλου τερματοφύλακα, ήταν ανέκαθεν ένα έργο ψηφιακής τέχνης. Με αφορμή τη συγκέντρωση όλων των χτυπημάτων φάουλ από το FIFA ’95 ως το FIFA 2020, επιχειρούμε να εντοπίσουμε το καλύτερο χτύπημα φάουλ στην ιστορία του FIFA και να παραθέσουμε τα σχετικά επιχειρήματα.

Στα πρώτα FIFA, το χτύπημα φάουλ παρέπεμπε σε κάποιο trick move του Super Mario και σήμερα μοιάζει τουλάχιστον αστείο. Στα FIFA games των τελευταίων δέκα ετών, το ελεύθερο χτύπημα δείχνει σχεδόν κινηματογραφικό: από το FIFA 2009 μέχρι τη φετινή έκδοση του παιχνιδιού, η πορεία της μπάλας παίρνει ρεαλιστικότατα φάλτσα (που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό), ενώ σε παίκτες όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο, έχουν αποτυπωθεί πλήρως όλες οι κινήσεις του ‘τελετουργικού’ της εκτέλεσης φάουλ που εκτελούν, μέχρι και το ‘ψαρωτικό’ βλέμμα του τερματοφύλακα.

Το ‘βελάκι’, αυτή η υπέροχη καινοτομία

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο FIFA ’98 και έγινε ‘θεσμός’ τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας: Πριν από κάθε χτύπημα, ένα βέλος εμφανιζόταν ώστε να σε βοηθήσει με τα πλήκτρα κατευθύνσεων να σημαδέψεις την αντίπαλη εστία και να πετύχεις γκολ. Στο FIFA ’99 για πρώτη φορά το βελάκι έγινε αρκετά πιο καμπυλωτό, βοηθώντας τον χειριστή να προσθέσει φάλτσα στο σουτ και δημιουργώντας τα δικά του highlights.

Στην εξέλιξη του παιχνιδιού, προστέθηκαν έξτρα δυνατότητες, όπως η ‘κομπίνα’ με δεύτερο και τρίτο παίκτη στο ελεύθερο χτύπημα, σχεδιαστικές λεπτομέρειες πάνω στην μπάλα, αλλά και replays με κινηματογραφικό ρεαλισμό, για να αποθεώσεις τον εαυτό σου.

Για κάθε ‘ζογκλερικό’ σουτ του Ροναλντίνιο, για κάθε βολίδα που έφυγε με φάλτσα άνευ αναπνοής από τα πόδια του Ντέιβιντ Μπέκαμ στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον του FIFA, υπήρξε ένα ταπεινό βελάκι που είχε φροντίσει για να ανοίξει το δρόμο για περισσότερα και πιο θεαματικά ελεύθερα χτυπήματα. Οι developers του FIFA ’98 και όσων ακολούθησαν, έχουν τον απόλυτο σεβασμό μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ