Όταν το FIFA δεν θέλει να σκοράρεις, δεν σκοράρεις
Η ΕΑ Sports άκουσε τα -δίκαια- αιτήματα των φανς και ανανέωσε ό,τι έκανε βαρετό το FIFA 20, στο FIFA 21, που σε πρώτη φάση πάντως 'έχασε' το 'παιχνίδι' των πωλήσεων.
To FIFA 20 κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2019, ως η 27η έκδοση της σχετικής σειράς της EA Sports. Είχε τον Εντέν Αζάρ στο ‘εξώφυλλο’ στην κανονική έκδοση και τον Βίρτζιλ φαν Ντάικ στην Champions Edition. Ήταν το πρώτο που ‘χε και έκδοση ‘ποδοσφαίρου δρόμου’ (Volta). Το Bleacher Report το ‘χε τεστάρει και το είχε βαθμολογήσει με 7.5 στα 10. Έξι μήνες μετά επανήλθε με νέο κείμενο το οποίο περιέγραφε το FIFA 20 ως ‘την πιο εκνευριστική έκδοση στην ιστορία του παιχνιδιού. Και αυτό κυρίως για ένα λόγο: δεν έχει πλάκα. Κανείς δεν περνάει καλά όταν παίζει FIFA 20’.
Οι παίκτες καλούνταν να παίζουν ‘βαρετό’ ποδόσφαιρο, ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες επιτυχίες. Το μέσο εξηγούσε πως ‘η ανισορροπία στη φόρμουλα είναι το κάτι σύνηθες, όταν πρωτοβγαίνει το game, καθώς λογικά η ΕΑ δεν μπορεί να ‘αναπαραστήσει’ τα εκατομμύρια των παιχνιδιών που έχουν διεξαχθεί πριν την παρουσίαση. Και για αυτό είναι συχνό το φαινόμενο των ανανεώσεων εντός σύντομου χρονικού διαστήματος. Παρ’ όλα αυτά, το FIFA 20 παρέμεινε η χαρά της επιβράβευσης στους παίκτες που περίμεναν τον αντίπαλο τους να κάνει λάθος, με το ρυθμό να παραείναι αργός.
Ο κύριος λόγος είναι πως η άμυνα της τεχνητής νοημοσύνης κυριαρχεί κατά κράτος. Το να γυρίζεις πίσω με το μέσο, ενώ αφήνεις το κομπιούτερ να ελέγχει την άμυνα παραείναι αποτελεσματικό, ειδικά όταν συνδυάζεται με την τακτική ‘overload ball side‘ (φορτώνεις με παίκτες την περιοχή που είναι η μπάλα -στον παίκτη που ‘χει την κατοχή) που ‘χει γίνει δημοφιλής -με τους gamers να οφείλουν να είναι προσεχτικοί στη χρήση, αφού κουράζει τους παίκτες. Όπως και η επιλογή ‘constant pressure’. Τον Μάρτιο η EA ανακοίνωσε πως δούλευε για να λύσει το θέμα που ‘χε προκύψει με την κατάχρηση του ‘overload ball side’, καθώς είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο και στο eWorld Cup, από επαγγελματίες gamers και είχε διαπιστωθεί πως η επιλογή δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην άμυνα -ειδικά στην ομάδα που ‘χει το προβάδισμα.
Κάποιοι είχαν παρατηρήσει και ένα άλλο θεματάκι: πως αν το παιχνίδι δεν θέλει να σκοράρεις, δεν θα σκοράρεις ούτε τη δεύτερη Παρουσία.
Ένα από τα χιλιάδες σχόλια που είχε το post ανέφερε ‘είναι βάσει σεναρίου’, άλλος συμπλήρωσε πως ‘είναι πιο σκηνοθετημένο και από το Keeping up with the Kardashians’. Υπήρχαν και διάφορα “αυτή είναι η FIFA“, αλλά και πάρα πολλά “αυτός είναι ο τρόπος που ‘χει η FIFA για να σε κάνει να αγοράσεις νέο χειριστήριο“, καθώς μια, δυο, τρεις κάπου θα το σπάσεις. Άλλοι πρόσθεσαν πως μαζί με το πληκτρολόγιο, συχνά σπας και την τηλεόραση.
Scratch that
Στις 9 του περασμένου Οκτώβρη ‘βγήκε’ το FIFA 21, με το παιχνίδι να μην περιλαμβάνει το VAR ή τις άδειες εξέδρες. Συνέβη και κάτι άλλο: το ποδόσφαιρο έγινε πάλι, διασκεδαστικό, επιθετικό, με πραγματικές προκλήσεις στο αμυντικό κομμάτι -που δεν ‘σκότωναν’ τη χαρά σου και το θέαμα. Το Dexerto έγραψε πως “αυτοί που έφτιαξαν το παιχνίδι έλαβαν υπ’ όψιν τους το feedback της κοινότητας -για όσα είχαν πάει λάθος στο FIFA 20“. Δηλαδή, για τη δυνατότητα που έδινε να κάθεσαι πίσω και να περιμένεις. “Πλέον αυτή δεν υπάρχει. Με το FIFA 21 να σε ανταμείβει για τη δημιουργικότητα σου, τον έλεγχο της μπάλας και μακριά από αυτήν, με πιο έξυπνη τοποθέτηση παικτών, καλύτερες ευκαιρίες για σκοράρισμα και έλεγχο του ρυθμού κάθε παίκτη“. Από τον Οκτώβρη ξαναπαίζεις ποδόσφαιρο.
Tην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του νέου παιχνιδιού διαπιστώθηκε πως οι physical sales (αγορές από καταστήματα) είχαν πέσει κατά 42% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Είχαν ανέβει ωστόσο, οι digital sales (31%), με το FIFA 21 να γίνεται το πρώτο παιχνίδι της FIFA για κονσόλα που πούλησε περισσότερο ψηφιακά -μάλιστα, τα downloads του FIFA 21 UK ήταν τα περισσότερα στην ιστορία του game. Το πρώτο update αφορούσε το πρόσωπο του Λίονελ Μέσι, αφού κατά τους φαν ‘παραπέμπει σε διακοσμητικό νάνο για κήπο’.