ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η FIFA δημιουργεί το eNations Cup για… δισεκατομμύρια λόγους

Η FIFA συνεχίζει την είσοδό της στα eSports και συγκεκριμένα στο eFootball, δημιουργώντας νέο τουρνουά, αυτήν τη φορά εθνικών ομάδων. Στόχος της να 'καρπωθεί' μέρος των δισεκατομμυρίων του χώρου.

Η FIFA δημιουργεί το eNations Cup για… δισεκατομμύρια λόγους
AP Photo/Martin Meissner

Το Nations League ήταν μόνο η αρχή για τη FIFA, η οποία πήρε φόρα και δημιούργησε και το eNations Cup!

Πρόκειται για ένα τουρνουά στα πρότυπα του Κυπέλλου Συνομοσπονδιών, όπου οι καλύτεροι παίκτες FIFA 19 από CONCACAF, CONMEBOL, CAF, OFC, AFC και UEFA θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους.

Το τουρνουά θα είναι ένα από τα τρία που διοργανώνει η παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου στο πλαίσιο του FIFA 19 Global Series για το Road to the FIFA eWorld Cup.

Η πρώτη διοργάνωση του eNations Cup θα περιλαμβάνει 16 εθνικές ομάδες eFootball, οι οποίες θα αποτελούνται από δύο παίκτες η καθεμία.

Οι συμμετέχουσες ομάδες θα προκύψουν από προσκλήσεις και κάθε χώρα έχει δικαίωμα να διοργανώσει εθνικό πρωτάθλημα για να βρει τους παίκτες που θα εκπροσωπήσουν την εγχώρια ομοσπονδία.

Το τουρνουά θα αποτελέσει ένα από τα 8 majors του EA SPORTS FIFA 19 Global Series που διοργανώνει η Electronic Arts και η νικήτρια εθνική ομάδα θα κερδίσει 1.500 Global Series points, καθώς και ένα χρηματικό ποσό.

“Η συμμετοχή των ομοσπονδιών – μελών μας σε ένα σχετικό εθνικό τουρνουά αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό και ενθουσιώδες βήμα της FIFA για την ανάπτυξη του eFootball παγκοσμίως. Μετά από την επιτυχημένη εισαγωγή του FIFA eClub World Cup τα τελευταία χρόνια και του νέου συστήματος ομάδων, αδημονούμε να ενσωματώσουμε διοργανώσεις που φέρνουν αντιμέτωπες χώρες στο eFootball”, εξήγησε ο Λουίς Βισέντε, επικεφαλής ψηφιακού μετασχηματισμού και καινοτομιών της FIFA.

“Επιπροσθέτως, το FIFA eNations Cup αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα στην ανάπτυξη και βελτίωση του eFootball, ενισχύει τη συμμετοχή των φιλάθλων και των παικτών διεθνώς και επιτρέπει στα μέλη μας να αναπτύξουν και να ενεργοποιήσουν προγράμματα eFootball και να προχωρήσουν σε διοργανώσεις στη χώρα τους”.

Το τουρνουά θα διεξαχθεί στις 13 και 14 Απριλίου. Πλην του eNations Cup, η FIFA διοργανώνει και τα eClub World Cup και eWorld Cup, με την τελευταία διοργάνωση να αποτελεί την κορυφαία στο eFootball.

Έσοδα δισεκατομμυρίων μέσα στο 2019

Όλα αυτά λίγες ημέρες μετά από τη δημοσίευση της έκθεσης του Newzoo.com, σύμφωνα με την οποία τα έσοδα που σχετίζονται με τα eSports μέσα στο 2019 θα ανέλθουν σε 1.100.000.000 δολάρια!

Το ‘ 2019 Global Esports Market Report‘ αναλύει ότι κατά το φετινό έτος τα έσοδα θα αυξηθούν σε επίπεδο 26,7% σε σχέση με το 2018.

Από τα συνολικά έσοδα, τα 456.700.000 δολάρια αφορούν χορηγίες (αύξηση 34,3%). Από αυτό το ποσό, τα 201.200.000 δολάρια έχουν να κάνουν με μόνιμους φιλάθλους και τα 252.600.000 με περιστασιακούς. Σύμφωνα με την εκτίμηση της έκθεσης, μέχρι το 2022 τα έσοδα ανά φίλαθλο θα παρουσιάσουν αύξηση ύψους 6,02 δολαρίων.

Τα δικαιώματα αναμετάδοσης ανέρχονται σε 251.300.000 δολάρια (αύξηση 41,8%), ωστόσο υπάρχουν ακόμα ‘παρθένες’ αγορές που δεν έχουν υπογράψει συμβόλαιο για κάποια μετάδοση, είτε σε ψηφιακά είτε σε παραδοσιακά MME. Με τον τρέχοντα ρυθμό αύξησης σε αυτόν τον τομέα, η έκθεση εκτιμά ότι τα συγκεκριμένα έσοδα θα αγγίξουν τα 1.800.000.000 δολάρια μέχρι το 2022.

Από εκεί και πέρα, 189.200.000 δολάρια για το 2019 προέρχονται από διαφημίσεις (αύξηση 14,8%), 103.700.000 δολάρια σχετίζονται με εισιτήρια και πωλήσεις εμπορευμάτων (αύξηση 22,4%) και 95.200.000 δολάρια αντιπροσωπεύουν τις αμοιβές των game publishers.

Ήδη στην Κίνα πρόκειται να καταγραφούν έσοδα 210.300.000 ευρώ για το 2019, προσπερνώντας τη Δυτική Ευρώπη στη 2η θέση των εσόδων ανά περιοχή. Η Βόρεια Αμερική, πάντως, παραμένει επικεφαλής για ακόμα μία χρονιά, με έσοδα 409.100.000 δολαρίων. Η αγορά αυτή, μάλιστα, αναμένεται να διογκωθεί και μέχρι το 2022 να φτάσει τα 691.100.000 δολάρια.

Photo credits: AP Photo/Martin Meissner

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ