ΣΠΟΡ

Το ‘σατανικό’ σχέδιο εναντίον του Χάμιλτον ήταν λάθος της Mercedeς

Ο Λιούις Χάμιλτον έχασε το δεύτερο αγώνα της σεζόν, εξαιτίας ποινής που χρεώθηκε από τους stewards, για λόγους που κατά την γνώμη του ήταν γελοίοι. Τι έκανε ο Βρετανός στο Σότσι και πόση βάση έχει η θεωρία συνωμοσίας που ανέπτυξε.

Το ‘σατανικό’ σχέδιο εναντίον του Χάμιλτον ήταν λάθος της Mercedeς
O Λιούις Χάμιλτον έχασε δυο από τους τρεις τελευταίους αγώνες, λόγω ποινών που 'χρέωσαν' οι stewards. Maxim Shemetov, Pool via AP

O τελευταίος αγώνας της Formula 1 ολοκληρώθηκε αργά το μεσημέρι της Κυριακής 27/9. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα συζητείται. Δηλαδή, συζητούνται οι καταγγελίες του Λιούις Χάμιλτον για ‘στοχοποίηση’. Η αλήθεια είναι πως αν σκεφτείς όλα όσα έγιναν στο Σότσι και τον αφορούσαν, ενισχύουν τη θεωρία συνωμοσίας που ανέπτυξε. Αν τώρα, αναζητήσεις το πώς ξεκίνησαν όλα, θα διαπιστώσεις ότι ο Βρετανός είναι κάπως υπερβολικός.

Ο Βάλτερι Μπότας είδε πρώτος την καρό σημαία στη Ρωσία, αφότου οι stewards της FIA υποχρέωσαν τον Χάμιλτον να μείνει ακίνητος για 10”, για παραβάσεις που έκανε πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Πριν λίγες ώρες, η Mercedes ενημέρωσε πως υποψιάζεται ότι οι αντίπαλοι ‘έδωσαν’ τον πρωταθλητή στη FIA. Eνδεχομένως να έγινε αυτό. Όλα όμως, ξεκίνησαν από το λάθος που έκανε η γερμανική ομάδα -και πλήρωσε ο οδηγός της.

Επειδή τα ‘κρίματα’ του Χάμιλτον αναφέρθηκαν με τεχνικούς όρους, έκρινα πως θα ήταν χρήσιμο να εξηγήσω σε απλά ελληνικά, τι έκανε -για να καταλάβεις καλύτερα αν έχει δίκιο που λέει ότι κάποιοι θέλουν να τον σταματήσουν ή όχι. Ο Τhomas Maher εξήγησε -με εικόνες- τι έκανε λάθος ο Χάμιλτον.

Καθ’ οδόν για το grid έκανε practice εκκίνησης, όπως συνηθίζει. Οι κανονισμοί αναφέρουν πως οι ‘η εκκίνηση για τον αναγνωριστικό γύρο γίνεται μόνο στη δεξιά πλευρά, μετά τα φώτα για το pit exit, όταν αυτή είναι ανοιχτή για τον αγώνα‘. Ο Χάμιλτον έφτασε στο τέλος του pit wall, κατόπιν συνεννόησης με την ομάδα του, γιατί εκεί έκρινε πως το οδόστρωμα ήταν ό,τι πλησιέστερο υπήρχε σε αυτό της πίστας.

Μας ρώτησε αν μπορεί να συνεχίσει και του δώσαμε το ΟΚ, χωρίς να συνειδητοποιήσουμε πόσο μακριά θα έφτανε” αποκάλυψε ο επικεφαλής των μηχανικών αγώνων της Mercedes, Άντριου Σόβλιν. Πρόσθεσε πως η ομάδα διαπίστωσε πως θα μπλέξει, στο δεύτερο practice εκκίνησης. Όπως αναφέρουν οι έχοντες γνώση, αν δεις στο 100% το γράμμα του νόμου, δεν ήταν παράβαση κανονισμού, αφού σε αυτόν δεν αναφέρεται το ακριβές όριο της εξόδου. Πράγμα που επισήμανε ο αρχηγός της Mercedes, Τότο Γολφ στη συνάντηση που ‘χε με τους stewards. Αναφέρθηκε ως επιχείρημα ότι σε κάποιες πίστες υπάρχει ένα box που σχηματίζεται με μπογιά και σε άλλες όχι.

Επάνω το σημείο όπου έπρεπε να κάνει το practice εκκίνησης ο Λιούις Χάμιλτον και κάτω το σημείο που τελικά, την έκανε. Τhomas Maher

 

Η άλλη παράβαση που χρεώθηκε ο πρωταθλητής, ήταν αυτή του άρθρου 36.1 των sporting regulations, σύμφωνα με το οποίο ‘όλοι οι οδηγοί που πηγαίνουν στην pit exit -καθ οδόν για το grid- πρέπει να το κάνουν με σταθερή ταχύτητα και σταθερό γκάζι. Αυτό ισχύει για όλη την pit lane, είτε ο οδηγός πηγαίνει στην pit exit από το γκαράζ, είτε οδηγεί στην pit lane μεταξύ των αναγνωριστικών γύρων’. O Xάμιλτον σταμάτησε, οπότε έκανε παράβαση.

O Bρετανός έμαθε πως πρέπει να σταματήσει για 10” (από 5” για κάθε παράβαση) και ότι χρεώθηκε άλλους δυο βαθμούς ποινής στο δίπλωμα του (έφτασε τους 10, με τους 12 να έχουν ως συνέπεια ποινή αποκλεισμού από αγώνα), ενώ ήταν στο Autodrom και διεκδικούσε την ισοφάριση του ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ -για τις περισσότερες νίκες σε καριέρα. Μετά το τέλος του αγώνα, δήλωσε πως ‘οι stewards με κυνηγούν και προσπαθούν να με σταματήσουν, όπως φάνηκε από τις δυο γελοίες ποινές’, εννοώντας πως κάποιοι δεν ήθελαν να ισοφαρίσει το ιστορικό ρεκόρ. Λίγο αργότερα, ανακοινώθηκε ότι ανακαλείται η τιμωρία για τους δυο βαθμούς ποινής “γιατί ακούσαμε την επικοινωνία που είχε με το γκαράζ, στην οποία του είπαν να συνεχίσει στην pit lane. Άρα το φταίξιμο είναι της Mercedes” που καλείται να πληρώσει πρόστιμο 25.000 ευρώ.

Στην ουσία οι stewards δέχθηκαν ως αμφιλεγόμενο τον τρόπο που αναφέρεται στους κανονισμούς η τοποθεσία της εκκίνησης για τους αναγνωριστικούς γύρους -όχι όμως, στο βαθμό που θα έκανε επιτρεπτή την αφαίρεση όλης της τιμωρίας. Επίσης, δέχθηκαν ως επιχείρημα την άγνοια της Mercedes, επί των κανονισμών και έθεσαν ένα επικίνδυνο δεδικασμένο, που πια διαχωρίζει τις ενέργειες του οδηγού από αυτές της ομάδας. Βλέπεις, είναι πολύ σύνηθες το φαινόμενο να τιμωρούνται και οι οδηγοί, για τεχνικά ζητήματα για τα οποία αποφασίζουν οι ομάδες τους. Χαρακτηριστικά, πριν δυο αγώνες ο Χάμιλτον (στη Μόντσα) πήρε την οδηγία να μπει στα pit, ενώ η pit lane ήταν κλειστή και μετά την τιμωρία (των 10”), έχασε τον αγώνα. Τότε ωστόσο, τιμωρήθηκε και ο οδηγός και η ομάδα. Τώρα αυτό άλλαξε, όχι μόνο για τον Βρετανό, αλλά για όλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK