ΣΠΟΡ

Το αποδομημένο καλεντάρι της F1 θα δοκιμάσει τις αντοχές των κινητήρων

Μάθαμε πότε και με πόσους αγώνες θ' αρχίσει το πρωτάθλημα της Formula 1. Το πώς θα τελειώσει παραμένει άγνωστο.

Το αποδομημένο καλεντάρι της F1 θα δοκιμάσει τις αντοχές των κινητήρων

Ήταν στα τέλη Αυγούστου του 2019 όταν η ηγεσία της Formula 1 ανακοίνωνε με καμάρι την ένταξη του βιετναμέζικου grand prix στο καλεντάρι του 2020, προσθέτοντας τον 22ο προορισμό-ρεκόρ στον χάρτη του πρωταθλήματος. Το ημερολόγιο είχε αυτή τη μορφή:

Πριν καν συμπληρωθούν επτά μήνες είχε υποχρεωθεί ν’ αναθεωρήσει. Την ανάγκασαν οι περιστάσεις να κάνει βήματα πίσω και ν’ αμυνθεί. Ο κορονοϊός είχε τη μακράν ανώτερη τελική στη μεγάλη ευθεία, με αποτέλεσμα να είναι άπιαστος στις στροφές, και μια ακολουθία αναβολών ανέτρεψε σαρωτικά τον προγραμματισμό όλων των ομάδων. Τα κόκκινα φώτα δεν έσβησαν ποτέ στην Αυστραλία, όπως θα έπρεπε κανονικά στις 15 Μαρτίου, και ο ένας μετά τον άλλον οι αγώνες ματαιώνονταν γιατί δεν γινόταν αλλιώς. Μεταξύ αυτών στο Μόντε Κάρλο.

Μάλιστα τα εργοστάσια των κατασκευαστών επιστρατεύτηκαν και μετατράπηκαν σε μονάδες παραγωγής υλικών πρώτης ανάγκης στη μάχη κατά της πανδημίας.

Σε παράλληλη δράση αναζητούνταν οι απαιτούμενες εναλλακτικές, πάντα συνυφασμένες με τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφαλείας για τους εμπλεκόμενους. Για πολλούς, κυρίως οικονομικούς, λόγους η σεζόν δεν έπρεπε να χαθεί. Στα διαλείμματα αυτών των προσπαθειών και έως ότου προκύψει ταιριαστό αποτέλεσμα από την εξίσωση μαθαίναμε διάφορα. Όπως φερ’ ειπείν ότι ο Γερμανός Ζεμπάστιαν Φέτελ δεν θα οδηγάει από του χρόνου για τη Ferrari και πως τη θέση του θα πάρει ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ (που αφήνει τη McLaren). Α, και πως ο κάτοχος του τίτλου Λιούις Χάμιλτον έγινε ο πλουσιότερος Βρετανός αθλητής όλων των εποχών.

Ο πολυαναμενόμενος ‘λευκός καπνός’ από την έδρα της FIA στο Παρίσι βγήκε την Τρίτη και προσδιόρισε τον τρόπο που το πρωτάθλημα θα βγει επιτέλους από τα pits. Εκκρεμεί βεβαίως το πώς θα τελειώσει. Στραπατσαρισμένο ή ολάκερο ως ένα βαθμό.

Δεδομένα πια η εκκίνηση θα δοθεί στην Αυστρία. Από τις 3 ως τις 5 Ιουλίου η ‘Red Bull Ring’ θα φιλοξενούσε ούτως ή άλλως το 11ο grand prix της χρονιάς. Πλέον θα είναι το πρώτο για εφέτος. Αλλά και το δεύτερο. Διότι μια εβδομάδα μετά τα μονοθέσια θα λάβουν θέση στην ίδια πίστα με τις δυναμικές ευθείες για μια επαναληπτική κούρσα 71 γύρων και συνολικής απόστασης 306.452 χλμ.

Η συνέχεια περιλαμβάνει ένα κοντινό ταξίδι στην Ουγγαρία. Το επόμενο τριήμερο, άνευ διαλείμματος. Ο αγώνας στη χώρα των Μαγυάρων επρόκειτο να διεξαχθεί στις 5 Αυγούστου, αλλά μεταφέρθηκε νωρίτερα (17-19/7) για να βολέψει στη μετακίνηση του εξοπλισμού προτού οι ομάδες αναχωρήσουν για το Σιλβερστόουν. Τα 70 χρόνια της Formula 1 θα γιορταστούν επί βρετανικού εδάφους σε δύο διαφορετικές εκδοχές. Η κυβέρνηση της χώρας έδωσε την απαιτούμενη έγκριση και τα διαδοχικά grand prix ορίστηκαν στις 2 και στις 9 Αυγούστου.

Ο έκτος γύρος προγραμματίστηκε για τις 14-16 Αυγούστου στην πίστα της Καταλονίας, προτού με διακοπή μιας εβδομάδας για μιαν ανάσα οι πιλότοι οδηγήσουν στο Σπα και ολοκληρώσουν την ευρωπαϊκή περιοδεία τους στη Μόντσα, το τριήμερο 4-6 Σεπτεμβρίου. Πάντα χωρίς θεατές και υπό πολύ αυστηρούς κανόνες (διαγνωστικά τεστ, αποστάσεις ασφαλείας – όχι δεν απαγορεύονται οι προσπεράσεις και οι επαφές στην πίστα, πτήσεις τσάρτερ, περιορισμένο προσωπικό).

Όπως γίνεται αντιληπτό σε χρονική απόσταση μικρότερη των δύο μηνών θα στριμωχτούν οκτώ αγώνες. Όλοι τους εντός της ευρωπαϊκής επικράτειας, τώρα που αρχίζει να συνέρχεται από τη λαίλαπα της πανδημίας. Για την Αμερική, την Ασία και την Ωκεανία αναζητείται προσώρας η φόρμουλα ένταξης στο καλεντάρι. “Εξαιτίας της της συνεχιζόμενης ρευστότητας της κατάστασης διεθνώς, η F1 θα ολοκληρώσει τις λεπτομέρειες του ευρύτερου ημερολογίου και ελπίζει να το δημοσιεύσει τις επόμενες εβδομάδες με την προσδοκία να έχει συνολικά 15-18 αγώνες πριν ολοκληρώσει τη σεζόν τον Δεκέμβριο“, ανέφερε η αισιόδοξη ανακοίνωση των διοργανωτών.

Δηλαδή σε άλλους τρεις μήνες από το πέρας των πρώτων οκτώ αγώνων γίνεται προσπάθεια χωρέσουν άλλοι 7 ως 10 νέοι. Σε κάθε περίπτωση, μια fair enough ανταλλαγή θα όριζε τους μηχανικούς των ομάδων ως εκείνους θ’ ανεβαίνουν στο βάθρο των νικητών ύστερα από κάθε grand prix και τους οδηγούς να τους χειροκροτούν από κάτω.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK