Γκραν πρι Μελβούρνης: Συγκρούσεις ομόσταυλων, αυτογκόλ Ρικιάρντο και ο Μπότας στην κορυφή
Η Formula 1 έκανε εκκίνηση με τρεις αποχωρήσεις, σύγκρουση ομόσταυλων και τον Μαξ Φερστάπεν να 'σπάει' την κυριαρχία των Mercedes και Ferrari στο πόντιουμ της Αυστραλίας. H Νίκη Μπάκουλη στο recap του πρώτου αγώνα της χρονιάς.
Κάθε πρεμιέρα του όποιου αθλητικού γεγονότος έχει μια έκπληξη, ένα ιδιαίτερο γεγονός, ένα ένα παρατράγουδο, ένα κάτι να προσφέρει. Προφανώς και η εκκίνηση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 δεν ήταν η εξαίρεση του κανόνα.
Μια μικρή παρένθεση: αν δεν είσαι φαν, θα σου πρότεινα να δεις το Formula 1: Drive to Survive, ντοκιμαντέρ που δημιούργησε το Netflix με την κάμερα και το μικρόφωνο να μπαίνει σε όλες τις ομάδες, πλην των Mercedes και Ferrari. Γιατί; Οι Γερμανοί εξήγησαν σήμερα πως "κρίναμε πως θα επρόκειτο για αντιπερισπασμό". Δεν πειράζει. Από όσα είδαμε, οι δυο τους έγιναν έως και αχρείαστοι.
Πίσω στο θέμα μας, θα σε παρακαλούσα να δεις την εκκίνηση στο Australian Grand Prix και να εστιάσεις στον 'πιλότο' που φαίνεται να κάνει το μεγαλύτερο ολίσθημα -για να μη χρησιμοποιήσω άλλη λέξη και μας 'κόψει' το Ιnternet.
> Ο κύριος που βλέπεις να βγαίνει από την πίστα, στα αριστερά -όπως προσπαθεί να περάσει τον Σέρχιο Πέρες- και τελικά να διαλύει το μονοθέσιο είναι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο. Αυτή είναι η πρώτη του εμφάνιση ως οδηγού της Renault. 'Έπαιζε' και εντός έδρας (είναι Αυστραλός) και είχε στην πλάτη του και το 'δεν άντεχε τον ανταγωνισμό με τον Φερστάπεν' της... πρώην του -ομάδας.
Το θέμα είναι πως στις οκτώ χρονιές του στη Formula 1 δεν έχει καταφέρει να πατήσει στο πόντιουμ της Μελβούρνης. Για πρώτη φορά, το όνειρο 'έσβησε' στα 5 δευτερόλεπτα.
> Ο ομόσταυλος του, Nίκο Χάλκενμπεργκ έκανε την ίδια ακριβώς κίνηση στην εκκίνηση. Ήταν όμως, πιο ελεγμένη και για αυτό δεν την πλήρωσε. Έτσι, έγινε αυτός που έδωσε τους πρώτους πόντους στη Renault, ως 7ος. Σε 158 grands prix ο 31χρονος Γερμανός δεν έχει τερματίσει στην πρώτη τριάδα. Όπως δεν έχει οδηγήσει κάποιο από τα καλύτερα μονοθέσια.
> Όπως αφήνεις το video να 'κυλήσει' θα δεις ότι κατάφεραν να συγκρουστούν τα δυο μέλη της Ferrari. Γεγονός που μας επιτρέπει να πιστεύουμε ότι φέτος το δίδυμο των Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλς ΛεΚλερ, θα προσφέρει γενικά συγκινήσεις. Ο 21χρονος είναι στα αριστερά, όπως βλέπεις την εικόνα.
Tερμάτισαν και οι δυο. Ο Φέτελ 4ος και ο ΛεΚλερκ 5ος, κατόπιν σχετικής εντολής που έλαβε από τα 'αρχηγεία'.
Ήταν η πρώτη φορά μετά το 2014 που δεν τερμάτισε στην πρώτη τριάδα εκπρόσωπος της Ferrari, με τον Φέτελ να δηλώνει 'ήμασταν αργοί'. Θα μπορούσαν να είναι και εκτός, μετά την επαφή τους.
> Με αυτά και με αυτά, ο Βάλτερι Μπότας (Mercedes) τους άφησε όλους πίσω, αφότου πέρασε τον πρώτο Χάμιλτον και απήλαυσε μια ωραία νίκη, την πρώτη μετά τον τελευταίο αγώνα του 2017.
> Ο Λιούις Χάμιλτον δεν κατάφερε να τερματίσει πρώτος στη Μελβούρνη, για έκτη συνεχόμενη χρονιά. Ανέβηκε για τέταρτη σερί χρονιά στο πόντιουμ. Ήταν δεύτερος, όπως και πέρυσι. Μόνο που φέτος έκανε το μισό αγώνα με τρύπα στο κάτω μέρος του μονοθέσιου -δίπλα στον αριστερό τροχό- και χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τεχνική για να μην αφήσει τον Μαξ Φερστάπεν (Red Bull Racing Honda) να τον περάσει.
> Ο 21χρονος Ολλανδο-βέλγος της Red Bull έγινε ο πρώτος μη εκπρόσωπος της Mercedes ή της Ferrari που πάτησε στο πόντιουμ του Albert Park, από το 2015. Ήταν και η πρώτη φορά που δεν πάτησε εκεί ο Φέτελ ή η Ferrari. Ήταν και οι πρώτοι πόντοι της Honda, με την επιστροφή της στην F1 -μετά το 2015.
> Σε έχω αφήσει στο Νο7. Ακολούθησε ο Κίμι Ραϊκόνεν, στο comeback του στην Alfa Romeo Racing Ferrari, στο Νο9 ήταν ο Λανς Στρολ, γιος του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της Racing Point BWT Mercedes, Λόρενς Στρολ και ο τελευταίος που πήρε πόντους ήταν ο Ντανιίλ Κβιάτ της Scuderia Toro Rosso Honda.
> Ο μικρότερος σε ηλικία, οδηγός της φετινής Formula 1, Λάντο Νόρις (19) τερμάτισε 12ος και ζήτησε συγγνώμη από τη McLaren-Renault 'που δεν κατάφερα να της δώσω τους πρώτους πόντους', μολονότι άρχισε ως 8ος.
> Συγγνώμη ζήτησε από τη Red Bull και ο νέος της οδηγός, Πιέρ Γκάσλι, για το στρατηγικό λάθος που έκανε στις κατατακτήριες. Αυτό τον τοποθέτησε στην 17η θέση στην εκκίνηση και τερμάτισε στην 11η.
Μόνο αγάπη για τον Γκροζάν
Ο Χάμιλτον είχε τερματίσει και πέρυσι δεύτερος στην Αυστραλία -πίσω από τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Μια άλλη κοινή συνισταμένη, του πέρυσι και του φέτος ήταν ότι αποσύρθηκε ο Ρομάν Γκροζάν.
Ο Γκροζάν δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει αγώνα στη Μελβούρνη από το 2016. Τότε ήταν η πρώτη παρουσία της Haas στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και ο Γάλλος/Ελβετός είχε ολοκληρώσει ως έκτος, πριν αφιερώσει την επιτυχία -πολλώ δε αν σκεφτείς πως ένα από τα λάστιχα είχε θέμα από το μέσο της διαδικασίας- στην ομάδα του.
Από το 2016 είχε να τερματίσει η Haas στο Albert Park.
Το 2017 ο Γκροζάν έκανε τον καλύτερο χρόνο που είχε κάνει ποτέ η Haas σε κατατακτήριες (7ο στο σύνολο) και είχε τοποθετηθεί μεταξύ των φαβορί του αγώνα που δεν ολοκλήρωσε. Βλέπεις, στον έβδομο γύρο βγήκαν καπνοί από τη μηχανή, το μονοθέσιο έχασε τη δυναμική του και υποχρεώθηκε σε απόσυρση. Το αυτό έκανε και ο 'συμπαίκτης' του, Κέβιν Μάγκνουσεν, όταν έχασε το φτερό σε σύγκρουση με τον Μάρκους Έρικσον, στην τρίτη στροφή.
Το 2018 αποσύρθηκαν και πάλι τα μονοθέσια της Haas. Αυτήν τη φορά ο λόγος ήταν από αυτούς που οδηγούν σε απολύσεις. Και τα δυο αυτοκίνητα παρουσίασαν πρόβλημα στο αριστερό πίσω τροχό, μετά την αλλαγή του, ενώ οι Γκροζάν και Μάγκνουσεν ήταν στην πρώτη πεντάδα.
Δες ποια ήταν η αντίδραση του Γκροζάν, όταν είδε τον υπεύθυνο του λάθους.
Ο τρίτος και τελευταίος που δεν τερμάτισε στην Αυστραλία ήταν ο Κάρλος Σάινθ, στην παρθενική του εμφάνιση με την McLaren Renault, όπου αντικατέστησε τον Φερνάντο Αλόνσο. Για την ακρίβεια, χρονικά ήταν ο πρώτος καθός το μονοθέσιο πήρε φωτιά στην Q1 του Σαββάτου. Δεν έφταιγε. Εννοώ δεν έκανε εκείνος κάτι λάθος. Το πρόβλημα ήταν μηχανικό.
Οι Mercedes, Ferrari και Red Bull συνθέτουν λοιπόν, το ένα πρωτάθλημα και όλοι οι άλλοι το δεύτερο που υπάρχει μέσα στο πρώτο (το 'best of the rest'), με τους Haas, Renault, Alfa Romeo, Racing Point, Toro Rosso και McLaren να είναι πολύ κοντά (στο δεύτερο δοκιμαστικό μισό δευτερόλεπτο χώριζε τον 7ο από τον 15ο) και τελικά, να είναι αυτές που αναμένεται να κρατήσουν στο πικ το ενδιαφέρον μέχρι τέλους. Η Williams παραμένει η χειρότερη, με διαφορά -οι δυο οδηγοί της τερμάτισαν τελευταίοι.
Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα έκανε μεν, τη μεγάλη επιστροφή -μετά 8 χρόνια-, αλλά το μονοθέσιο υπέστη ζημιά στον πρώτο γύρο, όταν έπεσε πάνω του ο Γκάσλι, μετά τη σύγκρουση που 'χε με τον Σάινθ. Ο Πολωνός έχασε το φτερό, γεγονός που προκάλεσε άλλες ζημιές και είχε ως τελική συνέπεια την τελευταία θέση.
Το επόμενο ραντεβού θα δοθεί στο Μπαχρέιν, στις 29 με 31 Μαρτίου. Θα είμαστε όλοι -νοητά- εκεί.
Photos: Associated Press