ΣΠΟΡ

Στο Grand Prix της Γαλλίας τα αυτοκίνητα ‘πετούν’

O Σεμπάστιν Φέτελ επιστρέφει στην πίστα που έχασε πέρυσι την πρωτιά στη βαθμολογία. Εκεί όπου τράκαρε τον Βάλτερι Μπότας. Εκεί όπου γενικά τρακάρουν, στο Grand Prix της Γαλλίας.

Στο Grand Prix της Γαλλίας τα αυτοκίνητα ‘πετούν’
O Σεμπάστιαν Φέτελ πριν την εκκίνηση του περυσινού αγώνα στη Γαλλία Boris Horvat/Pool Photo via AP

Οι ομάδες της Formula 1 μάζεψαν τα πράγματα τους και πήγαν στα νότια της Γαλλίας, στη Γαλλική Ριβιέρα, για τον 8ο αγώνα της φετινής χρονιάς. Να θυμίσω ότι στους επτά πρώτους κυρίαρχησε η Mercedes. Το θέμα είναι αν μπορεί να σταματήσει αυτό το σερί των Silver Arrows στο Circuit Paul Ricard που επέστρεψε στο πρόγραμμα της F1 πέρυσι. Θεωρητικά, ναι γίνεται.

Έχει ενδιαφέρον να ξέρεις πως το γαλλικό Grand Prix είναι ο παλαιότερος αγώνας “Μεγάλου Επάθλου”, με ημερομηνία εκκίνησης την 26η Ιουνίου του 1906, όταν πήραν μέρος 32 αυτοκίνητα.

Η πίστα αναικαινίστηκε πλήρως στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με τους οδηγούς να μπορούν πια να ‘πιάσουν’ και τα 300 χιλιόμετρα την ώρα -ενώ υπάρχουν στροφές μικρής ταχύτητας. Η ‘διαδρομή’ είναι και η χαρά της προσπέρασης, την ώρα που η άσφαλτος έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα αυτοκίνητα. Δηλαδή, αν κάποιος χάσει έδαφος, δύσκολα το ανακτά.  

Aς δούμε πέντε χαρακτηριστικές στιγμές, από το παρελθόν.

✔ Στη συνέντευξη Τύπου που προηγείται των αγώνων, οι οδηγοί μιλούν για τα αυτοκίνητα τους, τα μυαλά τους και το τι θέλουν από την πίστα. Σε εκείνη που έγινε πριν το γαλλικό Grand Prix, το 1989, ο Αλέν Προστ λίγο πιο ενδιαφέρουσα τη διαδικασία, ενημερώσει πως στο τέλος της σεζόν θα άφηνε τη McLaren για τη Ferrari. Ήταν η εποχή που ο Προστ ήταν ομόσταυλος με τον Άιρτον Σένα και στο circuit Paul Ricard, ο μεν ξεκίνησε πρώτος και ο δε δεύτερος. Μεταξύ τους υπήρχε διαφορά 0.025 δευτερολέπτων.

Την ημέρα του αγώνα τοποθετήθηκε ο καθένας στη θέση του και δόθηκε η εκκίνηση, πριν γίνει αυτό που θα δεις στην πρώτη στροφή.

✔Τα φρένα του Μαουρίτσιο Γκουγκελμίν (March), Βραζιλιάνου οδηγού και φίλου του Σένα, ‘κλείδωσαν’, έπεσε πάνω στους Τιερί Μπούτσεν (Williams) και Γκέραρντ Μπέργκερ (Ferrari) και στην πτήση που έκανε, χτύπησε το φτερό του Νάιτζελ Μάνσελ (Ferrari) -ο Βρετανός χτύπησε το πίσω μέρος του κεφαλιού, από τη δυνατή σύγκρουση.

Το red flag αποτέλεσε γεγονός και στο restart ο Γκουγκελμίν ξεκίνησε από την pit lane, μαζί με τον Μάνσελ. Ο πρώτος έκανε τον πιο γρήγορο γύρο -το μόνο στην καριέρα του στην F1. Ο Μάνσελ ήταν δεύτερος, ο Ρικάρντο Πατρέζε (Williams) ήταν τρίτος και στην κορυφή βρέθηκε ο Προστ, με τον Σένα να ‘χει πρόβλημα και να εγκαταλείπει. Ο Γάλλος ξέφυγε με 11 πόντους και στο τέλος της χρονιάς έκανε τρία τα πρωταθλήματα οδηγού.

✔ Το 1996, στo Circuit de Nevers Magny-Cours, όπου μετακόμισε ο αγώνας και έμεινε για 17 χρόνια, ο Μίκαελ Σουμάχερ είχε την pole position και θα έλεγες ότι είχε τη μισή νίκη. Δεν είχε υπολογίσει στην έκρηξη της μηχανής του, στο warm-up, που τον έθεσε εκτός. Ήταν η χρονιά που ο Ζακ Βιλνέβ έγινε ο πέμπτος οδηγός της ιστορίας που κέρδισε pole position στο ντεμπούτο του -στην Αυστραλία. Στη Γαλλία, στις ελεύθερες δοκιμές βγήκε εκτός πίστας και έπεσε πάνω στα προστατευτικά, διαλύοντας το αυτοκίνητο.

Η ομάδα του (Williams-Renault) πρόλαβε να φτιάξει το μονοθέσιο, ο Καναδός ξεκίνησε από την 6η θέση, μεταξύ άλλων έκανε τον πιο γρήγορο γύρο, όπως τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον ομόσταυλο Ντέιμον Χιλ, ο οποίος μπήκε στον αγώνα ως πρώτος.

✔ To 2002 οι ‘σκοτεινές δυνάμεις’ δεν άφησαν τον Κίμι Ραϊκόνεν να δει πρώτος την καρό σημαία. Ο ‘νέος’ της παρέας -τότε- μέχρι που ηγήθηκε της ‘κούρσας’. Mια έκρηξη στο αυτοκίνητο του Άλαν ΜακΝις (Toyota) είχε ως συνέπεια να πέσουν λάδια στην άσφαλτο, με τον Φιλανδό να μη τα βλέπει και να χάνει τον έλεγχο του μονοθέσιου.

O Ραϊκόνεν τερμάτισε δεύτερος και ζήτησε συγγνώμη που χάθηκε ο αγώνας, εξαιτίας ενός δικού του λάθους. Πρώτος ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος στη Γαλλία διασφάλισε τον πέμπτο του τίτλο. Ήταν ο 11ος αγώνας της χρονιάς. Και ναι, έκανε ρεκόρ.

✔ To 2004 o Mίκαελ Σουμάχερ μέτρησε άλλη μια πρωτιά (είχε κάνει και τον πιο γρήγορο γύρο στην 9η νίκη του σε 10 αγώνες εκείνης της σεζόν), μολονότι ο Φερνάντο Αλόνσο είχε την pole position. Ο Ισπανός τερμάτισε δεύτερος και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο ήταν τρίτος, χάριν αυτής της προσπέρασης.

Θα σκέφτηκες ‘μα καλά κοιμήθηκε ο μπλε;’. Ο οδηγός του μπλε αυτοκινήτου, της Renault ήταν ο Ιταλός Τζάρντο Τρούλι, ο οποίος όντως, ξεχάστηκε και άφησε τον Μπαρικέλο να τον περάσει στην τελευταία στροφή. Μετά το τέλος της αγωνιστικής περιόδου, απολύθηκε. Όχι για αυτό. Είχε σειρά κακοτυχιών (μηχανικών και άλλων).

✔ Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έφτασε στη συνάντηση των καλύτερων οδηγών του πλανήτη στο circuit Paul Ricard, για πρώτη φορά έπειτα από μια δεκαετία (αφαιρέθηκε από το πρόγραμμα, λόγω οικονομικής δυσχέρειας), ως πρώτος στη βαθμολογία. Έφυγε εκνευρισμένος. Έγινε αυτό.

Στην πρώτη στροφή, ο Βάλτερι Μπότας βγήκε από την εξωτερική, ο Φέτελ δεν φρέναρε όταν έπρεπε, ‘έχασε’ το αυτοκίνητο και έπεσε πάνω στον οδηγό της Mercedes. Του διέλυσε το φτερό, όπως διέλυε και την πρωτιά του. Και οι δύο κυνηγούσαν τον Χάμιλτον. Ο Μπότας ανέλαβε την ευθύνη και ζήτησε συγγνώμη, με τον ‘πιλότο’ της Ferrari να χάνει πέντε δευτερόλεπτα και να τερματίζει 5ος. Ο Μπότας ήταν 7ος.

Πριν σε χαιρετήσω, δες λίγο και την αγωνιώδη προσπάθεια του Αλόνσο, να γλιτώσει από το χάος της πρώτης στροφής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK