ΣΠΟΡ

Στην Ίμολα έγιναν όσα έπρεπε για να ξεχαστεί ο πρωταθλητής της Formula 1

Ο Βάλτερι Μπότας τερμάτισε 2ος με κομμάτι από Ferrari καρφωμένο στο πάτωμα του μονοθεσίου του, ο Λανς Στρολ έπεσε πάνω σε μηχανικό του, ρόδα του Μαξ Φερστάπεν εξερράγη και ο Τζορτζ Ράσελ τράκαρε ενώ ήταν στην πίστα της Ίμολα το safety car. Α, η Mercedes πήρε τον τίτλο και ο Χάμιλτον την πρώτη θέση.

Στην Ίμολα έγιναν όσα έπρεπε για να ξεχαστεί ο πρωταθλητής της Formula 1
Ο Σαρλ Λεκλέρ πατάει δυνατά τα φρένα, για να μην πέσει στον Ντάνιελ Ρικάρντο, ο οποίος τελικά τερμάτισε τρίτος, με τον Μονεγάσκο να βλέπει τέταρτος την καρό σημαία στην Ίμολα. Davide Gennari/Pool Photo

Πριν δοθεί η εκκίνηση στην Ίμολα, η Mercedes χρειαζόταν επτά πόντους για να κατακτήσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, για έβδομη συνεχή χρονιά. Έως τότε το ρεκόρ των σερί κατακτήσεων στη Formula 1 το είχε η Ferrari, με έξι (1999-2004). Πλέον ανήκει στους Γερμανούς που πήραν 44 πόντους: 26 από τον πρώτο Λιούις Χάμιλτον -στην 93η νίκη της καριέρας του- και 18 από τον δεύτερο Βάλτερι Μπότας. Ναι, οι Silver Arrows έκαναν ένα ακόμα ‘ένα-δύο’, μολονότι το πάτωμα του μονοθέσιου του Φιλανδού είχε υποστεί ζημιά από κομμάτι που ‘χε αφήσει πίσω το αυτοκίνητο του Σεμπάστιαν Φέτελ -μετά τη σύγκρουση του με τον Κέβιν Μάγνκουνσεν, ο οποίος είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και μετά το ‘φίλημα’ με τον Γερμανό, στον πρώτο γύρο τέθηκε εκτός.

Η χαρά της μιας ακόμα νίκης, κόπηκε ‘μαχαίρι’ λίγα λεπτά μετά, όταν ο Βρετανός είπε πως δεν είναι τόσο σίγουρος πού θα τον βρει το 2021, γιατί στα 35 είναι έτοιμος να αφοσιωθεί “στην οικογένεια και σε τέτοιου είδους πράγματα. Δεν ξέρω αν θα είμαι εδώ του χρόνου, οπότε δεν προβληματίζομαι ιδιαίτερα για τους νέους κανονισμούς που θα εφαρμοστούν από το 2022”. Μετά είπε και το “ο Τότο (Γολφ) και εγώ σκεφτόμαστε τα ίδια πράγματα” για να αποτελειώσει τους πρωταθλητές, θυμίζοντας πως ούτε ο team principal έχει δεσμευθεί πως θα συνεχίσει να κάνει τη δουλειά που έχει δώσει τόσους τίτλους και το 2021.

Ο Γολφ συμφώνησε και πρόσθεσε ότι “η θέληση για επιτυχία ‘παίρνει’ πολλά από όλους όσους μετέχουν στο project. Πίσω από τις κλειστές πόρτες συμβαίνουν πολλά, τα οποία δεν βλέπει κανείς. Γίνονται πολλές θυσίες. Ναι, η νίκη είναι επιβράβευση”, αλλά υπάρχει και ζωή μακριά από τις πίστες. Εν αντιθέσει με τον Χάμιλτον που δεν μπορεί να πει τι θα κάνει γενικά, του χρόνου, ο Γολφ εξήγησε πως δεν θα αλλάξει ομάδα “αλλά θέση. Τίποτα ωστόσο, δεν είναι ακόμα σίγουρο”. Γενικά, είναι χρήσιμο να θυμούνται όλοι πως “όλοι μπορούμε να ξυπνήσουμε ένα πρωί, όπως ο Νίκι Λάουντα τη δεκαετία του ’70 και να πούμε ‘δεν περνάω πια καλά‘.

Ο Χάμιλτον έχει την ευκαιρία να διασφαλίσει τον έβδομο, δικό του τίτλο στο επικείμενο Grand Prix της Τουρκίας, εφόσον γίνει. Έχει προγραμματιστεί για τις 13 με 15 του Νοέμβρη, ως ο τέταρτος πριν την ολοκλήρωση της αγωνιστικής περιόδου. Πριν προχωρήσω, να σου πω ότι στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου ανέβηκε ο Ντάνιελ Ρικάρντο (Renault), μετά μιας σειράς συμπτώσεων. Ήταν πέμπτος, πριν τεθεί εκτός ο Μαξ Φερστάπεν (Red Bull) και μπει στα pit ο Σέρχιο Πέρεθ (Racing Point). Πρώτα θα σου δείξω τι έπαθε ο Ολλανδός, στους 12 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.

Προ του δέκατου πόντιουμ της σεζόν, είδε το δεξί -πίσω- λάστιχο να τον εγκαταλείπει. Είπε πως δεν είχε κάποια ένδειξη πως κάτι πήγαινε λάθος (εξ ου και το ‘παιδιά κάτι έσπασε στο αυτοκίνητο’ αφότου είχε βγει από την πίστα). O team principal της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ ενημέρωσε ότι το κακό προκλήθηκε -μάλλον- από συντρίμμια που ‘χαν μείνει στην πίστα. Ίσως να ήταν και… το κακό το μάτι μετά το ξέσπασμα που είχε εναντίον του Λανς Στρολ, στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές της Πορτογαλίας, όπου είχαν συγκρουστεί. Μεταξύ διαφόρων που έσουρε στον Καναδό, τον χαρακτήρισε ‘καθυστερημένο’ και ‘Μόγγολο’, με την κυβέρνηση της Μογγολίας να τοποθετείται και να ζητά από τη Formula 1 να τιμωρήσει τον πιλότο. Εκείνος αρχικά είπε πως ‘δεν είναι πρόβλημα μου, το πρόβλημα τους’. Μετά αναθεώρησε και ζήτησε συγγνώμη. Στην Ιταλία εξήγησε ότι “δεν είχα ποτέ πρόθεση να προσβάλλω κάποιον. Έγινε στην έξαρση της στιγμής. Όταν οδηγείς σε υψηλές ταχύτητες, συμβαίνουν αυτά. Δεν λέω πως επέλεξα τις σωστές λέξεις για να εκφραστώ. Ξέρω ότι δεν ήταν οι σωστές, αλλά δεν είχα ως στόχο να πληγώσω κάποιον και δεν πιστεύω ότι χρειαζόταν να κάνουν το όλο θέμα, μεγαλύτερο από ό,τι ήταν. Δεν μπορώ να αλλάξω τι έγινε. Μπορώ να μάθω από αυτό και να γίνω καλύτερος”.

Η στρατηγική της Racing Point δώρισε στον Ρικάρντο την 3η θέση

Σου είπα για το πώς ‘βγήκε’ από τη μέση της διαδρομής του Ρικάρντο ο Φερστάπεν. Να σου πω και για τη χείρα βοηθείας που του έδωσε ο Πέρεθ. Μετά την έξοδο του Ολλανδού, μπήκε στην πίστα το safety car και η ομάδα του Μεξικανού έκρινε πως ήταν η κατάλληλη στιγμή για να του αλλάξει λάστιχα. Αυτή του Αυστραλού του είπε να συνεχίσει να κάνει τη δουλειά του (κάτι που συνέβη και με τους Λεκλέρ και Άλμπον που ήταν από πίσω του), βρέθηκε τρίτος και παρά την πίεση που του άσκησαν (οι Ντάνιελ Κβιάτ και Πέρεθ) κρατήθηκε εκεί, έως το φινάλε. Ήταν η δεύτερη τρίτη θέση του Ρικάρντο, στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Στα του Πέρεθ, θα έλεγες ότι εκνευρίστηκε ελαφρώς με τη στρατηγική της ομάδας του, πόσο μάλλον από τη στιγμή που είχε καταφέρει να βρεθεί στην τρίτη θέση, ενώ είχε ξεκινήσει από την 11η. Μετά τον αγώνα, είπε πως “με κάλεσαν πολύ αργά, για αλλαγή ελαστικών. Ήταν απόφαση που δεν είχε λογική. Βέβαια, όταν όλα έχουν τελειώσει είναι πιο εύκολο να κρίνεις. Δεν έχω μιλήσει ακόμα με την ομάδα μου. Υποθέτω θα ‘χαν το λόγο τους για αυτό που έκαναν και μου στοίχισε το πόντιουμ, το οποίο είχα στο τσεπάκι”.

Ο Ράσελ έπαθε Γκροζάν

Eκτός αγώνα τέθηκε και ο Τζορτζ Ράσελ, με πρώτο που έως τώρα είχε καταφέρει μόνο ο Ρομάν Γκροζάν: έπεσε στα προστατευτικά ενώ ήταν safety car στην πίστα.

Ο Γκροζάν ήταν ο πρώτος που έσπευσε να εξηγήσει στον νεαρό οδηγό πως αυτά συμβαίνουν, με τον Χάμιλτον να ακολουθεί και να του γράφει “έδωσες τα πάντα. Είναι ΟΚ να κάνεις λάθη και είναι ΟΚ να νιώθεις τον πόνο. Έχω κάνει περισσότερα λάθη από όσα μπορώ να θυμηθώ. Είσαι εξαιρετικός. Κράτα ψηλά το κεφάλι και συνέχισε να πιέζεις. Προχωράμε”.

Στον πρώτο του αγώνα, μετά το νέο συμβόλαιο που υπέγραψε ο Πιέρ Γκασλί με την Alpha Tauri –ο οποίος ήταν και ‘εντός έδρας’ για την εταιρία- και ενώ ήταν πέμπτος, το γκαράζ τον κάλεσε για απόσυρση. “Διαπίστωσαν πως υπήρχε πτώση στην πίεση του νερού, έκανα ό,τι μπορούσαν να το φτιάξουν, αλλά αυτό δεν κατέστη δυνατό και έπρεπε να αποσυρθώ” εξήγησε ο 24χρονος Γάλλος. Tον αγώνα δεν ολοκλήρωσε και ο Εστεμπάν Οκόν (Renault), λόγω σειράς προβλημάτων που ‘έβγαλε’ το αυτοκίνητο του, μετά τη σύγκρουση με τον Λανς Στρολ στον πρώτο γύρο. Όταν πήγε για αλλαγή προφυλαχτήρα ο Καναδός, χτύπησε μηχανικό της ομάδας του -ο οποίος είναι καλά στην υγεία του, όπως ενημέρωσε η Racing Point.

*Η φράση ‘του Κουτρούλη ο γάμος’ προέκυψε από υπαρκτό πρόσωπο, έναν γνωστό καβαλλάριο (ονόματι Ιωάννη Κουτρούλη) που ζούσε στη Μεθώνη, τον 14ο αιώνα και έγινε ζευγάρι με μια γυναίκα που ήταν ήδη παντρεμένη, αλλά για εκείνον εγκατέλειψε το γάμο της. Η εκκλησία αφόρησε τη γυναίκα που ως εκ τούτου δεν μπορούσε να παντρευτεί τον Κουτρούλη, έως 18 χρόνια αργότερα που ‘απαλλάχθηκε’, χάριν διαζυγίου που είχε αναγνωριστεί από επίσκοπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ