Οι στρατηγικές δεν έκριναν τον τίτλο
Η Pirelli αναλύει όσα έκαναν οι ομάδες στη σκακιέρα των pit stop.
Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, όμως ο Nico Rosberg ήταν αυτός που πανηγύρισε τον παγκόσμιο τίτλο. Κι αυτό διότι οι δυο τους έφτασαν στο 1-2, έχοντας την ίδια στρατηγική και παρότι ο ανταγωνισμός προσπάθησε να ανακατέψει την τράπουλα, αυτό δεν ήταν αρκετό.
Ας δούμε λοιπόν τι έγινε στη Γιας Μαρίνα, τον τελευταίο αγώνα μιας εποχής όπου τα ελαστικά παρουσίαζαν βάση σχεδιασμού μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Όπως είπαμε, οι οδηγοί της Mercedes ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική. Εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλαν δυο φορές τη μαλακή γόμα. Οι αλλαγές έγιναν και τις δυο φορές με την ελάχιστη δυνατή διαφορά του ενός γύρου.
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel επέλεξε μια διαφορετική στρατηγική δυο αλλαγών, χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες: Εκκίνησε με την πάρα πολύ μαλακή, έβαλε τη μαλακή και στο τέλος του αγώνα την πολύ μαλακή. Ο Vettel ήταν ταχύτερος όλων στο τελευταίο μέρος του αγώνα, ανέβηκε στην κατάταξη και απείλησε τους πρωτοπόρους δίνοντας ένα δραματικό φινάλε στον αγώνα.
Οι μόνοι οδηγοί από την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης που ξεκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα ήταν αυτοί της Red Bull. Μολονότι ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen είχε ένα τετακέ λόγω επαφής στην αρχή, κατάφερε να φτάσει μέχρι και τη 2η θέση της προσωρινής κατάταξης πριν κάνει το μοναδικό του πιτ στοπ. Ο Verstappen ήταν ο μόνος από τους πρωταγωνιστές που σταμάτησε μόνο μια φορά καθώς εξάντλησε στην αρχή τα περιθώρια με την πολύ μαλακή γόμα προσπαθώντας ν’ ανέβει στην κατάταξη. Τελικά τερμάτισε 4ος.
Δείτε αναλυτικά τις στρατηγικές των pit stop στο infographic που ακολουθεί…
Για τα παραπάνω μίλησε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery: «Η απόφαση που πήρε η Red Bull να εκκινήσει με την πολύ μαλακή γόμα αποδείχτηκε καθοριστική για την εξέλιξη του αγώνα. Ο Max Verstappen κατάφερε να τερματίσει με μια αλλαγή και αποτέλεσε πρόκληση για όσους έκαναν δυο αλλαγές. Ο Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκε την απόδοση της πολύ μαλακής γόμας στο τέλος για να κερδίσει θέσεις. Συγχαρητήρια στο Nico Rosberg για την κατάκτηση του πρώτου του τίτλου. Επίσης θέλω να τιμήσω τους Felipe Massa και Jenson Button που αμφότεροι ολοκλήρωσαν την σπουδαία καριέρα τους στη Formula 1».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
|
Μαλακή |
Πολύ μαλακή |
Πάρα πολύ μαλακή |
Πρώτος |
RIC 1:44.889 |
VET 1:43.729 |
HAM 1:46.191 |
Δεύτερος |
HAM 1:45.137 |
ALO 1:44.495 |
ROS 1.46.394 |
Τρίτος |
RAI 1:45.163 |
GRO 1:44.970 |
RAI 1.46.479 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μαλακή: Ericsson 38 γύροι
Πολύ μαλακή: Verstappen 21 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Perez 9 γύροι