Οι καλύτεροι οδηγοί τρακάρουν και τσακώνονται σαν ‘νεούδια’
Η Ferrari συνέχισε να κάνει λάθη, η Mercedes συνέχισε να μη βλέπει τους υπολοίπους, με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να υψώνει το μεσαίο δάχτυλο στον Πιέρ Γκάσλι και το αφεντικό της Haas να τραβάει το αυτί των οδηγών του.
Οι κατασκευάστριες εταιρίες είχαν ‘απειλήσει’ πως στον πρώτο αγώνα της Ευρώπης, για φέτος θα εμφάνιζαν τις πρώτες μεγάλες βελτιώσεις στα μονοθέσια τους. Συν του ότι το Circuit de Barcelona Catalunya είναι γνωστό για την τεράστια δυσκολία στις προσπεράσεις, αντιλαμβάνεσαι πως αυτό το σαββατοκύριακο είχε ένα κάποιο ενδιαφέρον για τους φαν της Formula 1.
Υπήρχε η ελπίδα πως η κατάληξη δεν θα ήταν η ίδια με τους τέσσερις προηγούμενους αγώνες. Αλλά ήταν. Οι ‘πιλότοι’ της Mercedes έκαναν πάλι το ‘ένα-δύο’, με τον Λιούις Χάμιλτον να είναι αυτή τη φορά το ‘ένα’, εξ ου και βρέθηκε πάνω από τον Βάλτερι Μπότας στην κατάταξη.
Ο Βρετανός ήταν και αυτός που έκανε τον πιο γρήγορο γύρο, ενώ ήταν ο πρώτος, μετά τον Μίκαελ Σουμάχερ που έκανε το 3/3 στο συγκεκριμένο circuit. Τα Silver Arrows δεν απειλήθηκαν ποτέ. Ούτε ο Χάμιλτον από τον Μπότας.
Το 5/5 σε πρώτες και δεύτερες θέσεις της ίδιας ομάδας το ‘χουμε ξαναδεί, το 2014, το 2015 και το 2016. Ποτέ όμως, δεν κατεγράφη στην εκκίνηση αγωνιστικών περιόδων.
Βαρετό; Περίμενε.
Οι Ferrari και Red Bull έχουν ό,τι χρειάζεται για να γυρίσουν την κατάσταση, πολύ σύντομα. Πρέπει να παραμείνουμε ταπεινοί.
Η παραπάνω δήλωση ανήκει στον Τότο Γολφ, αφεντικό της Mercedes. Ας δούμε όμως, τι έγινε, ξεκινώντας… από την εκκίνηση.
Όπως οι οδηγοί έμπαιναν στην πρώτη στροφή, οι της Mercedes προσπαθούσαν να τακτοποιήσουν τα δικά τους (ποιος θα είναι πρώτος και ποιος δεύτερος), με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari) να παραμένει στην εξίσωση, ως τρίτος.
Ας σου πει ο ίδιος τι έγινε.
“Μετά την πρώτη στροφή είχα μια ευθεία, όπου ήξερα πως είναι η μόνη μου ευκαιρία να προσπαθήσω να κάνω κάτι εναντίον των Mercedes. Δεν μπορούσα να δω τι γινόταν με τις δονήσεις και προφανώς ‘έκοψα’ ταχύτητα. Έθεσα σε κίνδυνο τη θέση μου. Εκεί χάθηκε το πόντιουμ”.
Το δεξί μπροστινό λάστιχο του Γερμανού έβγαλε καπνούς και μέχρι να επιστρέψει στη σωστή πορεία, του είχε ‘φάει’ τη θέση ο Μαξ Φερστάπεν. Την κράτησε μέχρι τέλους, με το ‘αφεντικό’ της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ να χαρακτηρίζει την εμφάνιση του 21χρονου Βέλγου ως “ φαινομενική” και “ ξεχωριστή”.
Κάτσε. Σου έχω και καλύτερα.
Για ένα ακόμα αγώνα, η Ferrari -ειρήσθω εν παρόδω, ήταν η πιο γρήγορη ομάδα στα test της preseason στο Circuit de Barcelona Catalunya- δεν κατάφερε να πάρει τις σωστές αποφάσεις, σε επίπεδο τακτικής και λάστιχων.
Όπως έγραψαν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, η ιταλική εταιρία το τερμάτισε με την επιλογή λάθος γόμας -στα ελαστικά-, στο πρώτο πιτ στοπ του ΛεΚλερκ. Η ομάδα του άλλαξε τη μαλακή γόμα σε σκληρή -αντί για μεσαία, την οποία προτίμησαν οι Χάμιλτον, Μπότας και Φέτελ-, ώστε να περάσει τους προπορευόμενους, όταν εκείνοι θα έκαναν το δεύτερο pit stop. Μόνο που ούτε ο Μονεγάσκος το γλίτωσε, μετά την είσοδο του safety car -ως συνέπεια της σύγκρουσης των Στρολ και Νόρις.
Στοιν 36ο γύρο συντάθηκε με το ‘άσε τον Φέτελ να σε περάσει’ της ομάδας.
Ο ΛεΚλερκ δήλωσε στον κόσμο ότι δεν ήταν λάθος απόφαση ‘γιατί θέλαμε να τελειώσω τον αγώνα με σκληρή γόμα, αλλά το πλάνο δεν πήγε όπως περιμέναμε‘.
Εξήγηση: η μαλακή γόμα προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, αλλά έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μικρότερη αντοχή στις καταπονήσεις. Στο site της Pirelli που δίνει τα λάστιχα στη F1 μπορείς να διαβάσεις ότι
> η μαλακή γόμα προσφέρει σημαντική αντίσταση στις υψηλές θερμοκρασίες και έτσι, μειώνει τον κίνδυνο γρήγορης φθοράς.
> η μεσαία γόμα υποδεικνύεται ως προαιρετική σε πίστες με υψηλές θερμοκρασίες ή λείες επιφάνειες και συνιστάται σε πίστες που προκαλούν λιγότερες φθορές στα ελαστικά.
> η σκληρή γόμα απαιτεί περισσότερο χρόνο για να ‘ζεσταθεί’ και θεωρείται ιδανική σε μεγάλες ευθείες, λεία άσφαλτο, πλευρικές δυνάμεις και υψηλές θερμοκρασίες.
Το μεσαίο δάχτυλο του Ρικιάρντο
Οι οδηγοί της Ferrari τερμάτισαν στην 4η (Φέτελ) και 5η (ΛεΚλερκ) θέση, με τον Πιέρ Γκάσλι (Red Bull) να είναι στο Νο6, μολονότι είχαν διαλυθεί τα λάστιχα του.
Στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές, ο Γκάσλι είχε ένα -ας πούμε- τζαρτζάρισμα με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, με τον δεύτερο να υψώνει το μεσαίο δάχτυλο στον Γάλλο, έπειτα από προσπέραση. Ο Αυστραλός δεν κατάφερε, πάλι, να πάρει πόντους. Ο έτερος οδηγός της Renault, Νίκο Χάλκενμπεργκ τιμωρήθηκε -να ξεκινήσει από την pit lane-, γιατί το μπροστινό φτερό δεν ήταν το ορίτζιναλ. Το είχε ‘χάσει’ στις κατατακτήριες δοκιμές και το αναπληρωματικό είχε άλλες τεχνικές προδιαγραφές.
Βαθμούς πήραν και οι Μάγκνουσεν (Haas), Σάινθ (McLaren), Κβιάτ (Toro Rosso) και Γκροζάν (Haas).
Η ομάδα της Haas δεν ήταν πάνω από όλα
Η Haas πήρε το κάτι της της και από τα δύο αυτοκίνητα για πρώτη φορά φέτος, δείχνοντας πως οι αλλαγές που έκανε είχαν νόημα. Έχει ενδιαφέρον να ξέρει επίσης, πως οι Κέβιν Μάγκνουσεν και Ρομέιν Γκροζάν διεκδικούσαν την 7η θέση, έως τη στιγμή που έφυγε το safety car από τη μέση, στον 53ο γύρο και αφότου στην πρώτη στροφή είχαν μια ελαφρά σύγκρουση. Γενικά, θα έλεγες ότι δεν ήταν η ομάδα πάνω από όλα. Μετά το τέλος του αγώνα, το αφεντικό Γκάνθερ Στάινερ τους έπιασε και τους είπε δυο λόγια. Για την ιστορία, ο Ελβετός απήλαυσε τον πρώτο του πόντο, για φέτος. Στους τέσσερις προηγούμενους αγώνες, αποσύρθηκε τρεις φορές.
Στον πέμπτο ‘γύρο’ της χρονιάς δεν τερμάτισαν δυο οδηγοί: οι Λανς Στρολ και Λάντο Νόρις. Δες και τι έγινε στον 44ο γύρο, ενώ ο ‘πιλότος’ της Racing Point επιχείρησε να προσπεράσει τον Καναδό της McLaren.
Η FIA μελέτησε το υλικό (οπτικό και ακουστικό -ενδοεπικοινωνία) και αποφάσισε ότι επρόκειτο για ‘εργατικό ατύχημα’. Εννοώ ότι και οι δύο οδηγοί είχαν μερίδιο ευθύνης στη σύγκρουση, άρα δεν επέβαλε ποινή σε κάποιον -τη χρεώνεται αυτός που φταίει.
Photos: Associated Press