Ο Βάλτερι Μπότας πήρε τη νίκη που είχε δώσει -στον Χάμιλτον- το 2018
Ο Λιούις Χάμιλτον διεκδικούσε την ισοφάριση του ιστορικού ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ -με συνολικές νίκες. Δεν την κατάφερε, εξαιτίας δυο ποινών 5''. Πρώτη τερμάτισε η έτερη Mercedes (του Βάλτερι Μπότας), με τον Μαξ Φερστάπεν να μπαίνει μεταξύ των δυο Silver Arrows.
Στον πρώτο αγώνα της Formula 1, για το 2020 που είχε κόσμο, η FIA απαγόρευσε στους οδηγούς να ‘φορούν’ -στο εξής- μηνύματα ή σλόγκαν, κατά τη διάρκεια των υποχρεώσεων που ‘χουν μετά τους τους αγώνες. Και ναι, η αφορμή ήταν το ‘arrest the cops who killed Breonna Taylor’ του Λιούις Χάμιλτον (ήλθε ως συνέχεια του Black Lives Matter -ενώ όλοι οι άλλοι ‘πιλότοι’ φορούσαν το End Racism που ‘χε ετοιμάσει η FIA), κατά την τελευταία απονομή. Δεδομένα θα βρει άλλον τρόπο να εκφραστεί.
Ας πάμε στα του αγώνα.
Ο Βρετανός μπήκε στο Autodrom του Σότσι, γνωρίζοντας πως μπορεί να να ισοφαρίσει το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ, ως προς τις περισσότερες νίκες καριέρας ‘πιλότου’, στην ιστορία της F1 (91). Είχε εξασφαλίσει και την pole position (με κάτι περισσότερο από μισό δευτερόλεπτο από τον Μαξ Φερστάπεν), πιέζοντας τα όρια του εαυτού του και του αυτοκινήτου.
Η χαρά δεν κράτησε για πολύ, καθώς η F1 ενημέρωσε (με breaking news) πως ο Χάμιλτον ερευνάται, ως προς το κατά πόσο χρησιμοποίησε για τη δουλειά του μη επιτρεπόμενη περιοχή (‘έκοψε’ σε γωνία) στις κατατακτήριες -‘αδίκημα’ που χρεώθηκαν και οι Γκροζάν, Μάγκνουνσεν και Λατίφι). Αυτό σήμαινε ότι δεν αποκλειόταν η FIA να ανακοινώσει την όποια ποινή, ενώ ήταν σε εξέλιξη ο αγώνας. Πράγμα που έγινε. Έμενε να δείξει ο πρωταθλητής το πώς θα το διαχειριστεί, από τη στιγμή που είχε ήδη 8 βαθμούς ποινής στο δίπλωμα του και οι 12 σημαίνουν αυτόματο αποκλεισμό από αγώνα. Τελικά, του επιβλήθηκαν δυο πόντοι -και είναι δυο μακριά από την ποινή.
Στο 10ο γύρο ο Βρετανός ενημερώθηκε πως έχει ‘χρεωθεί’ 10 δευτερόλεπτα ποινής. Ζήτησε να μάθει το λόγο. Του είπαν για δυο παραβάσεις, μια στις κατατακτήριες και μια στην εκκίνηση (όπως πήγαινε στο grid βγήκε από τα επιτρεπτά όρια). Είπε πως αυτό που ζει είναι γελοίο. Ήταν όμως, και γεγονός. Οι ρεπόρτερ εξηγούσαν την ίδια ώρα, πως αυτή η ποινή μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα (λόγω και της μαλακής γόμας ελαστικών). Τι ακολούθησε; Ο πιο γρήγορος γύρος και η αύξηση της διαφοράς από τον Μπότας στα 2.4”, πριν πάει για αλλαγή ελαστικών και εκτίσει την ποινή, μετά τον 17ο γύρο.
Όταν επέστρεψε, ήταν 10ος πίσω από τον Σεμπάστιαν Φέτελ (και ο αγώνας στον 19ο από τους 53 γύρους), με τον αγώνα να είναι στα χέρια του Μπότας. Στον 32ο γύρο, ο Χάμιλτον ήταν τρίτος -και ζητούσε συγγνώμη από την ομάδα του για το χουνέρι που έζησαν. Τους υποσχέθηκε και να ρεφάρει. Υπήρχε ωστόσο, ένα θέμα με τα λάστιχα -καθώς τα δικά του ήταν πιο ταλαιπωρημένα από αυτών που είχε μπροστά του -μετά τις αλλαγές.
Εν τέλει, ο Μπότας απέφυγε τα λάθη, κράτησε μακριά τον Φερστάπεν και πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη της σεζόν (να θυμίσω πως στο ίδιο circuit είχε δώσει στον Χάμιλτον την πρωτιά, μετά σχετική οδηγία της Mercedes), με τον πρωταθλητή να μεταθέτει για τον επόμενο αγώνα την ισοφάριση του ρεκόρ του Σουμάχερ. Στην τέταρτη θέση ήταν ο Πέρεθ, πέμπτος ο Ρικάρντο (‘έφαγε’ μια ποινή 5”), έκτος ο Λεκλέρ, 7ος ο Οκόν, 8ος ο Κβιάτ (χρεώθηκε δυο ποινές 5”), 9ος ο Γκασλί και 10ος ο Αλμπόν.
Στην κατάταξη των οδηγών, παραμένει πρώτος ο Χάμιλτον με 205 πόντους. Ακολουθούν οι Μπότας (161), Φερστάπεν (125), Νόρις (65), Άλμπον (64), Ρικάρντο (63), Στρολ (57), Λεκλέρ (57), Πέρεθ (56) και Γκασλί (45).
Η Ferrari ήταν συνεπής με τη συνήθεια που έχει αναπτύξει να προσφέρει στιγμές ευφροσύνης στο λαό της F1, σε κάθε αγώνα και αυτό το σαββατοκύριακο. Συνήθως όχι για λόγο από αυτούς που δίνουν πόντους και νίκες. Στις δεύτερες κατατακτήριες του Σαββάτου 26/9, ο Φέτελ έγινε νέα σειρά από memes. Δες πώς έχασε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου -και τράκαρε, στις δεύτερες κατατακτήριες.
Τώρα δες πώς μάζεψε τα συντρίμμια “γιατί οι κατατακτήριες ήταν σε εξέλιξη και δεν ήθελα να αφήσω το μαύρο χάλι πίσω μου. Προσπάθησα να καθαρίσω την πίστα. Προφανώς οι marshals ήταν πιο γρήγοροι από εμένα, οπότε γύρισα στο αυτοκίνητο. Όταν δημιουργείς χάλι, μετά το τακτοποιείς”, είπε χαρακτηριστικά, ο τύπος που σου έχουμε πει εδώ και καιρό πως τα ‘χει κάνει όλα -αλλά από ό,τι φαίνεται, βρίσκει κι άλλα.
Την ίδια μέρα, ο Ντάνιελ Ρικάρντο θύμισε πως η τεχνολογία με τα μονοθέσια έχει προχωρήσει μεν, πάρα πολύ, ΑΛΛΑ ακόμα δεν έχει βρεθεί τρόπος να ‘φτιάχνουν’ οι πιλότοι τους καθρέφτες χωρίς να βάζουν χέρι -κάτι που έκανε ο Αυστραλός, ενώ πήγαινε με 300 χιλιόμετρα την ώρα.
Πίσω στον αγώνα, δεν πρόλαβε να αρχίσει και οι δυο Racing Point συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Αυτή του Λανς Στρολ τέθηκε εκτός. Ο Σέρχιο Πέρεθ συνέχισε. Νοκ ντάουν τέθηκε και ο Κάρλος Σάινθ -με το καλημέρα-, από δικό του λάθος.