O Σεμπάστιαν Φέτελ δεν έχει πρόβλημα με τη Ferrari -αλλά έχει
Το 'ναι μεν, αλλά' ήταν το... έμβλημα του Σεμπάστιαν Φέτελ, στις ερωτήσεις που του έκαναν για την ένταση που 'χει δημιουργηθεί μεταξύ του ιδίου και της Ferrari. Δεν νομίζει πως θα φύγει πιο νωρίς από το τέλος της σεζόν, δεν συμφωνεί ότι υπάρχει άνιση μεταχείριση μεταξύ των οδηγών της ομάδας, αλλά βρίσκει 'περίεργη' και 'δυσνόητη' τη διαφορά πόντων που 'χει με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Mια εβδομάδα μετά το ‘τα κάνατε σκατά’ του Σεμπάστιαν Φέτελ στην επικοινωνία με το γκαράζ του, ο Γερμανός διέψευσε πως υπάρχει ένταση στη Ferrari, κατά την τελευταία του σεζόν με την ιταλική ομάδα. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε μόλις έναν πόντο στους δυο τελευταίους αγώνες, στη Silverstone και οι insiders της Formula 1 ενημέρωσαν πως υπάρχει το ενδεχόμενο να διακοπεί η σχέση του Φέτελ με τη Scuderia πριν την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος. Όπως μπορείς να διαβάσεις στο SkySports, είναι όλα ψέματα. Σχεδόν.
Στη σχετική ερώτηση που του έκαναν στην Ισπανία (όπου συνεχίζεται η σεζόν, με τον Μπότας να ηγείται του 1-2 της Mercedes, στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με 0.039”, τον Φερστάπεν να είναι τρίτος και τους Λεκλέρ και Φέτελ να ακολουθούν), απάντησε πως “δεν νομίζω πως θα φύγω νωρίς. Αυτό δεν είναι κάτι που έχουμε έστω σκεφτεί να συζητήσουμε. Ξέρω τι μπορώ να κάνω. Είμαι σίγουρος ότι αν ηρεμήσουν τα πράγματα και πάρω μια αξιοπρεπή ευκαιρία, θα τη χρησιμοποιήσω”. Εμπιστεύεται τη Ferrari; “Δεν θα μπω σε αυτήν τη συζήτηση. Προσπαθώ μόνο, να κάνω τη δουλειά μου. Προς το παρόν δεν ‘ταξιδεύω’ με νηνεμία, αλλά με πολλά κύματα. Πρέπει να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ και αυτό είναι να παραμείνω συγκεντρωμένος, να ‘χω ανοιχτό μυαλό και να επιχειρήσω να ξεπεράσω το πρόβλημα”.
“Δεν περιμένω θαύματα”
Τον ρώτησαν αν προέκυψε ένταση με τη Scuderia, μετά και την απόφαση της ομάδας να δώσει τη θέση του στον Κάρλος Σάινθ, του χρόνου. “Δεν συμφωνώ με αυτήν την τοποθέτηση. Πιστεύω πως όλοι προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε. Προφανώς, δεν χαλαρώνω ποτέ όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως θέλω ή δεν πηγαίνουν σωστά. Αν κρίνετε μόνο από τα συναισθήματα, αμέσως μετά έναν αγώνα ή κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, δεν νομίζω πως μεταφέρετε δίκαια όσα πραγματικά συμβαίνουν. Και για αυτό διαφωνώ. Δεν έκανα καλό αγώνα. Προσπαθήσαμε να επιστρέψουμε και θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ενδεχομένως, διαφορετική στρατηγική, αλλά δεν το κάναμε. Μιλήσαμε για αυτό, το ξεκαθαρίσαμε και προχωρήσαμε. Οπότε, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά υπό την έννοια του κλίματος, συγκριτικά με μια εβδομάδα νωρίτερα ή πιο παλιά“. Φανταστικά; Ας συνεχίσουμε.
Πρόσθεσε πως βρίσκει ‘περίεργη’ και ‘δυσνόητη’ τη διαφορά πόντων που ‘χει με τον έτερο οδηγό της ομάδας (ο Λεκλέρ έχει +35), ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πιστεύει πως αυτό είναι θέμα ανισότητας, σε επίπεδο μεταχείρισης από την ομάδα τους. “Έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε ό,τι έχουμε στα χέρια μας και να προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Και συνήθως είμαστε καλοί σε αυτό. Κάποιες φορές είμαστε καλύτεροι από τους άλλους. Ιστορικά αυτό είναι δύναμη. Όχι αδυναμία. Και για αυτό έχω μπερδευτεί.
“Κάποιες φορές δεν παίρνεις τις απαντήσεις που σου αρέσουν. Σε ένα σπορ, στο οποίο συνήθως παίρνεις πολλές απαντήσεις -γιατί γίνονται πάρα πολλές μετρήσεις- εξακολουθούν να υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που δεν μπορούν να αξιολογηθούν”.
Τον ρώτησαν αν η φετινή χρονιά είναι η χειρότερη που ‘χει ζήσει ως οδηγός στη Formula 1. Εξήγησε πως “δεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες στις σεζόν. Σίγουρα ο τελευταίος αγώνας δεν ήταν ο καλύτερος μου. Αυτό μπορώ να το πω. Όποια και αν είναι η κατάσταση, εμπιστεύομαι τους ανθρώπους που ‘χω γύρω μου και εκείνους που δουλεύουν στο αυτοκίνητο μου. Σίγουρα έχω βρεθεί σε καλύτερη κατάσταση. Προφανώς και λατρεύω να δίνω τις μάχες μου για το πόντιουμ, να κερδίζω και το συναίσθημα ότι έχω επιτύχει μεγάλα αποτελέσματα. Κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμα. Θα είναι δύσκολο να συμβεί φέτος, με το ‘πακέτο’ που έχουμε. Πιστεύω ωστόσο, πως ο Σαρλ (Λεκλέρ) έχει αποδείξει πως μπορεί να κάνει καλούς αγώνες και ξεκάθαρα, αν διασφαλίσεις πως είσαι στη σωστή θέση, έχεις τη δυνατότητα να επωφεληθείς από αυτήν και μετά να ανέβεις στο βάθρο.
Πιστεύω πως έτσι λειτουργούσαν πάντα τα πράγματα. Πολλές φορές βρήκα τον εαυτό μου στην καλή θέση -τελευταία αυτό δεν συμβαίνει και τόσο πολύ. Γενικά, αν το συνοψίσω, θα πω ότι δεν είναι το καλύτερο ξεκίνημα που ‘χω κάνει σε σεζόν, ποτέ. Αλλά δεν θα το έφτανα τόσο μακριά, ώστε να πω ότι είναι απελπισία“.
Στο ισπανικό Grand Prix θα τρέξει με νέο σασί, μετά την καταστροφή αυτού που είχε στη Silverstone. Εξήγησε ότι δεν περιμένει να δει μεγάλη διαφορά. “Μόνο ο χρόνος μπορεί να δείξει αν το νέο σασί θα είναι καλύτερο. Η ουσία είναι ότι το αλλάξαμε, γιατί έσπασε το προηγούμενο. Θα δούμε τι θα γίνει. Δεν περιμένω θαύματα. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχω πιο απροβλημάτιστο σαββατοκύριακο“.
“Ο Φέτελ δεν βοηθάει τον εαυτό του”
O Ραλφ Σουμάχερ κατέθεσε άποψη ως προς τον πιθανό λόγο που ο ένας οδηγός της Scuderia φέρνει αποτελέσματα, ενώ ο άλλος όχι. Για αρχή, ενημέρωσε ότι “ο Σεμπάστιαν δεν βοηθά τον εαυτό του, με τα λάθη που κάνει. Επίσης, δεν δείχνει να ‘χει προσαρμοστεί στο στιλ που απαιτούν τα σύγχρονα αυτοκίνητα της F1. Δεν είναι μυστικό ότι προτιμάει τα μονοθέσια με μεγαλύτερο ‘πακέτο’ ιπποδύναμης. Δεδομένου ότι η δύναμη είναι μικρότερη από πέρυσι, η Ferrari πρέπει να συμβιβαστεί ώστε να μη χάσει μεγάλη ταχύτητα στις ευθείες, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Οι ‘κόκκινοι’ πρέπει να οδηγούν με λιγότερη αεροδυναμική, γεγονός που σημαίνει ότι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δεν είναι σταθερό. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να διαχειριστεί ο Φέτελ. Για τον Σαρλ φαίνεται να είναι πιο εύκολο, το να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Ο Λεκλέρ ανήκει σε μια γενιά οδηγών, οι οποίοι -σε μικρότερες κατηγορίες- έπρεπε να κάνουν τη δουλειά τους, ενώ τα αυτοκίνητα που τους έδιναν είχαν συγκεκριμένα προβλήματα” και αυτό φαίνεται να τον βοηθά τώρα.
“Καταλαβαίνω το συναισθηματικό κομμάτι στην υπόθεση του Σεμπάστιαν. Νιώθει πως δεν του φέρονται δίκαια. Πρέπει όμως, να καταλάβει ότι αυτό δεν βοηθά την ομάδα του να τον υποστηρίξει καλύτερα και να αλλάξει πράγματα. Ειδικά, αν είναι πιο αργός από τον Λεκλέρ”. Στην ερώτηση αν η Ferrari ευνοεί τον Μονεγάσκο σε σχέση με τον Γερμανό, είπε πως “η ομάδα δεν έχει λόγο να κάνει το ένα αυτοκίνητο χειρότερο από το άλλο, γιατί το πρωτάθλημα των κατασκευαστών είναι πολύ πιο σημαντικό από αυτό των οδηγών”.