Ο Nτοβιτσιόζο έπαιξε με τον Μάρκεθ τη γάτα με το ποντίκι
Για 28 γύρους ηγούταν του 11ου αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος στα MotoGP. Ο Μαρκ Μάρκεθ είχε το προβάδισμα για το μεγαλύτερο διάστημα και ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο ήταν ακριβώς από πίσω του. Μέχρι την τελευταία στροφή.
O Aντρεά Ντοβιτσιόζο (Ducati) ήταν στο κατόπι του Μαρκ Μάρκεθ (Repsol Honda) για 28 γύρους. Τον πίεζε, ανέπνεε στο σβέρκο του (καλό;) και όσοι παρακολουθούσαν του Austrian Grand Prix διερωτούνταν αν ο Ιταλός θα έβρισκε ποτέ την ευκαιρία να προσπεράσει τον πρωταθλητή και να τον αφήσει πίσω του. Τη βρήκε, στην τελευταία γωνία του αγώνα!
Οι δυο τους ηγούνταν της διαδικασίας για 28 γύρους. Είχαν κάνει έναν αγώνα, μέσα στον αγώνα, για το ποιος θα δει πρώτος την καρό σημαία. Το Red Bull Ring ήταν και παραμένει το μόνο που δεν έχει κατακτήσει ο Μάρκεθ -ο οποίος ειρήσθω εν παρόδω, πήρε την 59η pole position της καριέρας του.
Η τελευταία στροφή του Red Bull Ring ήταν αυτή που -κατά τον Ντοβιτσιόζο- δεν ενδείκνυτο για να κάνει το overtake “βάσει του στιλ μου ή του πώς μπαίνει στις στροφές η μηχανή μου”. Εκεί όμως, που είχαν φτάσει τα πράγματα δεν είχε κάτι να χάσει. “Η προσπάθεια για προσπέραση δεν έγινε βάσει πλάνου. Ήταν η τελευταία ευκαιρία. Σκεφτόμουν πως και λάθος να κάνω -κάτι εύκολο όταν πιέζεις πολύ και χρειάζεται να είσαι τέλειος στα φρένα-, στην τελική θα ήμουν δεύτερος”. Δηλαδή, δεν θα χανόταν και ο κόσμος.
‘Ο Αντρέα έπαιζε μαζί μου’
Το κυνήγι που εξαπέλυσε είχε ως συνέπεια να φθαρούν τα μεσαίας γόμας λάστιχα του Ισπανού και έτσι ο οδηγός της Ducati (που επέλεξε μαλακή γόμα) κατάφερε να μείνει ‘κολλημένος’ πάνω του μέχρι που ‘σώθηκαν’ οι ευκαιρίες και έμεινε μόνο μία. “Ήμουν επιθετικός, αλλά ο Μαρκ ήταν πιο πολύ από εμένα και όταν τον πέρασα, δεν άργησε να ανακτήσει το προβάδισμα. Προσπάθησε να πιέσει, για να απομακρυνθεί, τα λάστιχα του υπέστησαν μεγάλες φθορές και στην τελευταία στροφή είχα την ευκαιρία να δώσω μια τελευταία μάχη”.
Ο Μάρκεθ ομολόγησε πως “ο Αντρέα έπαιζε μαζί μου. Χρησιμοποιούσε την επιτάχυνση στις ευθείες των τελευταίων γύρων, για να ‘χαλάσει’ το ρυθμό μου, πριν μπούμε στην τελευταία στροφή. Στους 6-7 τελευταίους γύρους μείωνε την απόσταση και είχε καλύτερη συμπεριφορά όπως έβγαινε από τις στροφές -εγώ ήμουν καλύτερος στα φρένα, στα οποία όμως, πάντα παίρνεις ρίσκο”. Δεν είχε να κάνει καταγγελία, γιατί παραμένει το απόλυτο φαβορί και για το φετινό τίτλο: μετά 11 αγώνες και 10 πόντιουμ, έχει 230 πόντους. Ακολουθεί ο Ντοβιτσιόζο με 172, τρίτος είναι ο Πετρούτσι (Ducati) με 136, τέταρτος ο Ρινς (Suzuki) με 124 και πέμπτος ο Ρόσι (Yamaha) με 103. Και όλα αυτά συμβαίνουν οκτώ αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
Στο τρίτο σκαλοπάτι του πόντιουμ πάτησε ο Φάμπιο Κουαρταράρο (Yamaha), o οποίος εξήγησε πως χρωστά την επιτυχία στις αποφάσεις της ομάδας του, για τα λάστιχα. “Όταν ήλθαμε εδώ, είπαμε πως αυτή η πίστα θα είναι ό,τι πιο δύσκολο έχουμε συναντήσει, δεδομένων των θεμάτων που ‘χουμε στην ταχύτητα. Ήταν απίστευτο που καταφέραμε να φτάσουμε στο βάθρο. Για εμένα, το σημαντικότερο ήταν ότι έμαθα πώς να διαχειρίζομαι τα λάστιχα. Η εκπαίδευση μου συνεχίζεται” εξήγησε ο ρούκι που έκανε τρία τα πόντιουμ, φέτος, αφήνοντας τέταρτο τον Βαλεντίνο Ρόσι.
Aπόλαυσε τα highlights και συνεχίζουμε
Αυτοί που έφυγαν νωρίς
Πέντε αναβάτες δεν έφτασαν ποτέ στο τέλος της διαδρομής. Ο Ποπ Εσπαργκάρο έζησε την άβολη στιγμή να ‘μείνει’ η μηχανή του, στο δεύτερο γύρο, στη μέση μιας στροφής. Ο πρώτος που αιφνιδιάστηκε και δεν το διαχειρίστηκε όπως θα έπρεπε ήταν ο Τίτο Ραμπάτ (έπεσε πάνω του) και το δεύτερο ‘θύμα’ (έπεσε πάνω στον Ισπανό αναβάτη της Ducati) ήταν ο Καλ Κράτσλοου (Repsol Honda). Ένα λάθος στοίχισε την έξοδο και στον Τζακ Μίλερ (Ducati).
Ο Χαζίφ Σιαρίν (KTM) είχε πτώση στα τελευταία λεπτά των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, όταν μπήκε με μεγάλη ταχύτητα σε στροφή, έπεσε, διέλυσε τη μηχανή του και χρειάστηκε τη βοήθεια γιατρών.
Στο Moto2, στους πέντε γύρους για το τέλος, συγκρούστηκαν οι Λούκα Μαρίνι και Ενέα Μπαστιανίνι. Αμφότεροι οι Ιταλοί διεκδικούσαν θέση στο πόντιουμ.
H KTM ενημέρωσε πως αποσύρεται από το Μoto2 και η Husqvarna ότι επιστρέφει στο Moto3, πρωτάθλημα που αφορούσε την τιμωρία 16 αναβατών (διεγράφησαν οι χρόνοι των κατατακτήριων). Ο Ρομανό Φενάτι (Honda) έχασε την pole position, ξεκίνησε από το τέλος και σύντομα βρέθηκε στη διεκδίκηση της πρωτιάς, μαζί με τους Τόνι Αρμπολίνο και Τζον ΜακΦι. Είδε πρώτος την καρό σημαία, για πρώτη φορά από το 2017.