Ο Μαρκ Μάρκεθ δεν έπεσε από δική του βλακεία
Ο Μαρκ Μάρκεθ ήταν ο μόνος νικητής στο Όστιν, από τότε που προστέθηκε αυτή η στάση στο πρόγραμμα του MotoGP. Φέτος δεν τερμάτισε. Έπεσε, όπως έπεσε και ο Καλ Κράτσλοου, ενώ ο τρίτος οδηγός της Honda, Χόρχε Λορένθο αποσύρθηκε με πρόβλημα. Τι έχουν οι Honda και δεν μπορούν;
Δεν ήταν η πρώτη φορά που έπεσε. Όταν δεν πέφτει ο Μαρκ Μάρκεθ -σε κάποιο σιρκουί- είναι η έκπληξη. Χαρακτηριστικά, πέρυσι ‘έκλεισε’ την αγωνιστική περίοδο ως αυτός με τις περιπτώσεις πτώσεις που δεν έγιναν σε αγώνα. Εκεί ήταν αλάνθαστος, όπως έφτασε στην κατάκτηση ενός ακόμα τίτλου. Αυτό δεν φαίνεται να ισχύει και φέτος.
Ο πέντε φορές πρωταθλητής (τις 3 σερί) πήγε στην αγαπημένη του πίστα, το Circuit Of The Americas, ως το απόλυτο φαβορί. Βλέπεις, δεν έχει πάρει άλλος pole position και δεν έχει νικήσει -άλλος- εκεί, από τότε που εντάχθηκε το εν λόγω σιρκουί στο καλεντάρι (το 2013). Μέχρι φέτος.
Στη 12η στροφή του αγώνα της περασμένης Κυριακής (14/4) και ενώ προηγείτο του δεύτερου Βαλεντίνο Ρόσι, κατά 3.8”, έγινε αυτό που θα δεις.
Έπεσε, προσπάθησε να σηκώσει τη μηχανή και να φύγει όσο πιο γρήγορα γινόταν, έπεσε από την άλλη, ξαναδοκίμασε, τον βοήθησαν και ξαναμπήκε στην πίστα, για να πέσει λίγο αργότερα. “ Προφανώς και έγινε λάθος, γιατί δεν μπορείς να πέσεις όταν είσαι στα 3.5” μπροστά”. Οι συνάδελφοί του το προσδιόρισαν στην ένταση που έβαλε στην αρχή, για να ξεφύγει από τους υπόλοιπους, με συνέπεια να υπερθερμανθεί ο μπροστινός τροχός.
Το λάθος είναι ότι έπεσα. Και με ενοχλεί. Αλλά δεν έκανα κάτι ηλίθιο και δεν μπορώ να καταλάβω την αιτία της πτώσης. Αν ξεπέρασα το όριο; Ναι, αλλά ήμουν εντός των δικών μου ορίων και δεν έτυχα κάποιας προειδοποίησης. Ωστόσο, είμαστε όλοι άνθρωποι.
” Δεν έκανα κάτι διαφορετικό από τους προηγούμενους γύρους. Αισθανόμουν άνετα και είχα σταθερό ρυθμό. Βέβαια, όταν αισθάνεσαι άνετα, μπορεί να συμβεί αυτό που έπαθα. Στα θετικά είναι πως είμαι μόνο 9 πόντους πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Παραμένω μέσα στη διεκδίκηση του τίτλου.”
Kάτι έχει η Honda και δεν μπορεί
Ο Χόρχε Λορένθο επίσης αποσύρθηκε, γεγονός που επιβεβαίωσε ότι κάνουν έχουν οι Honda και δεν μπορούν. Σε σχετική ερώτηση, είπε πως όντως είχε πρόβλημα “ που προσπαθούμε να εντοπίσουμε και να το λύσουμε” και για αυτό “ δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω. Μόνο ότι δεν έχει να κάνει με την αλυσίδα”.
Στην πρεμιέρα, στο Κατάρ ο Λορένθο είχε πέσει στις ελεύθερες δοκιμές. Στην Αργεντινή, έχασε κομμάτι του τιμονιού και στο Όστιν προέκυψε το μυστήριο. “ Ήταν ατυχία. Από το 2010 είχα τέλειες χρονιές. Ε, φέτος ζω το αντίθετο”.
Πτώση είχε και ο Καλ Κράτσλοου, επίσης οδηγός της Honda, όπως διεκδικούσε μια θέση στο πόντιουμ με τον Ρόσι. Ξεκίνησε από την τρίτη θέση και έμεινε εκεί, στους πρώτους γύρους -πίσω από τους Μάρκεθ και Ρόσι. Στην 11η στροφή του έκτου γύρου έπεσε. Και αυτός δήλωσε εκνευρισμένος. “ Δεν έκανα κάτι τρελό. Φρέναρα όταν έπρεπε, έκανα ό,τι πάντα και ξαφνικά η μηχανή μου τα ‘έπαιξε’. Για τον όποιο λόγο, οι μηχανές μας είναι ασταθείς όταν φρενάρουμε και αυτό πρέπει να βελτιωθεί”. Ο Μάρκεθ το προχώρησε λίγο περισσότερο λέγοντας πως ‘ έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά‘.
Πρώτος είδε την καρό σημαία ο Άλεξ Ρινς (Suzuki), στην πρώτη νίκη της καριέρας του. Για να τη ζήσει χρειάστηκε να προσπεράσει τον “Γιατρό” τέσσερις γύρους πριν το τέλος και να μην κάνει το παραμικρό λάθος, έως τον τερματισμό. Δεν ‘λύγισε’ ούτε όταν ο 40χρονος, εννέα φορές πρωταθλητής, έφτασε δίπλα του. Μετά το τέλος της διαδικασίας, ο Ρόσι αναγνώρισε πως ‘ο Ρινς ήταν καλύτερος και για αυτό νίκησε’, με τον ίδιο να μένει χωρίς νίκη από το Άσεν, το 2017.
Λυπάμαι πολύ που έχασα αυτήν τη νίκη. Όταν είδα τον Μαρκ να πέφτει, ενθουσιάστηκα. Είπα στον εαυτό μου ‘ίσως να τα καταφέρεις’. Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή που χωρίζει τον ήρωα από τον μαλάκα.
” Πήγα στο μάξιμουμ. Έφτασαν στο 103%, γνωρίζοντας πως στο 120% θα έπεφτα. Ο αγώνας ήταν πολύ γρήγορος, αλλά στο τέλος ήταν καλύτερος από εμένα και δεν κατάφερα να τον προσπεράσω. Στον 12ο γύρο ήμουν γρήγορος, αλλά αν το πίεζα θα έπεφτα. Έπαιξαν ρόλο και δυο λάθη που έκανα, με τα φρένα. Ο Άλεξ είχε καλύτερα λάστιχα και χρησιμοποίησε καλύτερα την επιτάχυνση του.
“Από τη μια λυπάμαι για την ήττα. Από την άλλη χαίρομαι που ήμουν ανταγωνιστικός“. Του μετέφεραν πως ο Ρινς είπε ότι είναι το παιδικό του είδωλο. Σχολίασε ” αυτό είναι κάτι που μου ‘χει ξανασυμβεί στο παρελθόν. Εννοώ ότι υπήρξαν πολλοί που με είχαν για είδωλο και εξελίχθηκαν στους χειρότερους εχθρούς μου“.
Στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου βρέθηκε μια Ducati. Αυτή που οδηγούσε ο Τζακ Μίλερ, ο οποίος ανέβηκε στο πόντιουμ για πρώτη φορά μετά το 2016, στο Άσεν. Το τριήμερο άρχισε με την επίσημη απόσυρση του αριθμού που φορούσε ο αείμνηστος Νίκι Χέιντεν, ο οποίος πέθανε το 2017 σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια προπόνησης.
Απόλαυσε τα highlights του αγώνα
Έπειτα από τρεις αγώνες, στη γενική κατάταξη, ο Ρόσι βρίσκεται στο Νο2, πίσω από τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ducati), ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στις ΗΠΑ. Mεταξύ τους υπάρχουν 3 πόντοι (54 ο ένας, 51 ο άλλος). Ο Ρινς είναι στο Νο3 (49 πόντοι), ο κάτοχος του στέμματος στο Νο4 (45 πόντοι) και ο Ντανίλο Πετρούτσι (Ducati) κλείνει την πρώτη πεντάδα (30 πόντοι).
Η συνέχεια θα δοθεί στις 5/5, στην Ισπανία στο Circuito de Jerez-Angel Nieto.
Photos: Associated Press