Ο Λιούις Χάμιλτον βλέπει τη Ferrari στο βάθος

Bρετανός είναι ο πρωταθλητής της σεζόν 2019 στη Formula 1, Βρετανός είναι και ο καλύτερος ρούκι. Ο Λιούις Χάμιλτον άφησε να εννοηθεί πως θα σκεφτεί όλες τις προσφορές που θα 'χει, πριν αποφασίσει για το τελευταίο κομμάτι της καριέρας του. Ο Λάντο Νόρις θα συνεχίσει να προσφέρει διασκέδαση με τη McLaren.

O Λιούις Χάμιλτον είναι 'δεμένος' με τη Mercedes, αλλά όπως λέει "θα ήταν έξυπνο να σκεφτώ τις επιλογές μου"
O Λιούις Χάμιλτον είναι 'δεμένος' με τη Mercedes, αλλά όπως λέει "θα ήταν έξυπνο να σκεφτώ τις επιλογές μου" AP PHOTO/LUCA BRUNO

Η σεζόν της Formula 1 'έκλεισε' εν μέρει, με τον τρόπο που άρχισε. Δηλαδή, στον πρώτο αγώνα -αυτόν της Αυστραλίας- πρώτο τερμάτισε μεν, μονοθέσιο της Mercedes, αλλά ήταν εκείνο που οδηγούσε ο Βάλτερι Μπότας. Στο Άμπου Ντάμπι ο Λιούις Χάμιλτον ήταν εκείνος που είδε πρώτος την καρό σημαία, για 11η φορά στους 21 αγώνες και ενώ είχε 'τακτοποιήσει' το θέμα 'πρωταθλητής του 2019' από τις 3/11, στο Όστιν. Το σύνολο των πρώτων θέσεων έφτασε στις 84 και του μένουν άλλες 7, για να ισοφαρίσει το καλύτερο ρεκόρ που έχει καταγραφεί στην ιστορία και ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ. Όπως είπε ο ίδιος ο Βρετανός μετά το φινάλε της χρονιάς 'ενώ είχαμε κατακτήσει το πρωτάθλημα, θέλαμε να κρατήσουμε κάτω τα κεφάλια και να δούμε τι περισσότερο μπορούμε να 'βγάλουμε' από αυτό το όμορφο αυτοκίνητο'.

Ας δούμε την τελική κατάταξη και προχωράμε

Η Ferrari απέδειξε για μια ακόμη φορά το μεγαλείο της στη (συμπλήρωσε ελεύθερα), δηλώνοντας λανθασμένη ποσότητα καυσίμων στο αυτοκίνητο του Λεκλέρκ. Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και ενώ έχουν γίνει άπειρες καταγγελίες, για 'κλοπή' με τη χρήση παράνομης πατέντας στη ροή καυσίμων η Scuderia ΚΑΤΑΦΕΡΕ να τα 'θαλασσώσει'. Η “απόκλιση μέτρησης' που διαπιστώθηκε (είχαν βάλει +488kg από τα δηλωμένα) στοίχισε πρόστιμο 50.000 ευρώ, με τους υπεύθυνους να αφήνουν την τρίτη θέση του Λεκλέρκ.

Σημείωση: η FIA αποφάσισε να ελέγχει τυχαία τα καύσιμα των αυτοκινήτων από φέτος, για να διασφαλίσει πως όλα υπακούν στον κανονισμό των 110kg, ανά αγώνα. Οι ομάδες οφείλουν να δηλώνουν πόσα καύσιμα έχουν βάλει στα αυτοκίνητα τους.

Το σχόλιο που είχε να κάνει το αφεντικό της ομάδας, Ματία Μπινότο ήταν “δεν υπάρχουν πολλά για να εξηγήσω. Υπήρχε διαφορά, μεταξύ των μετρήσεων. Περιμένουμε για την απόφαση και δεν ξέρουμε πολλά. Εμείς πιστεύουμε πως οι μετρήσεις μας (κάναμε 10) ήταν όλες σωστές. Υπήρχε λοιπόν, μία που δεν ήταν”. Eπανήλθε για να σχολιάσει τη δεύτερη θέση της Ferrari, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών -για τρίτη διαδοχική χρονιά. Είπε πως 'δεν είναι αρκετή'. Και οφείλεται στα στρατηγικά λάθη που έκανε η Ferrari σε κάθε έναν από τους πρώτους αγώνες.

"Αγαπώ τη Mercedes, αλλά είναι έξυπνο να σκεφτώ τις επιλογές μου"

Θα μείνουμε στους Ιταλούς, καθώς όταν όλα τελείωσαν στο Άμπου Ντάμπι ο Μπινότο ζήτησε να δει τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός θα είναι free agent το 2021 και κάπως έτσι άρχισαν οι φήμες περί μετακόμισης του. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ο πρωταθλητής ενημέρωσε ότι 'η επόμενη κίνηση μου θα εξαρτηθεί από το τι θα κάνει ο Τότο Γολφ', με τον ομόλογο του Γολφ στη Ferrari να ομολογεί ότι 'μας κάνει χαρούμενους το γεγονός ότι ο Λιούις θα είναι διαθέσιμος το 2021, αλλά είναι νωρίς να πούμε οτιδήποτε άλλο' και τον Χάμιλτον να απαντά 'αυτό είναι το πρώτο κοπλιμέντο που μου κάνει η Scuderia, σε 13 χρόνια. Ειλικρινά δεν θυμάμαι έστω να με αναφέρουν ποτέ. Οπότε τους ευχαριστώ'. Συναντήθηκε με τον πρόεδρο της εταιρίας, Τζον Έλκαν; “Ό,τι γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες είναι ιδιωτικό”. Συμπλήρωσε ωστόσο, ότι “από την ημέρα που πήγα στη Mercedes (αρχές 2013) δεν σκέφτηκα να φύγω. Χαράξαμε την πορεία μας, την οποία και διανύουμε και λίγα θα αλλάξουν εν όψει της νέας χρονιάς. Προφανώς και θέλω να συνεχίσω να νικώ, αλλά δεν μπορώ να σας πω τι θα γίνει”.

Δεν σου είπα όμως, τι είχε να καταθέσει ο Γολφ. “Έχουμε μιλήσει ανοιχτά με τον Λιούις, για τη Ferrari και όσα εκπροσωπεί το brand. Κατ' εμέ, όσο μπορούμε να παράγουμε ένα γρήγορο αυτοκίνητο και μια δυνατή μηχανή, θα 'χουμε πάντα την ευκαιρία να αποφασίζουμε για τους οδηγούς μας. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ως προς το ότι η προτεραιότητα του Λιούις είναι να τα βρει με την ομάδα και εγώ να κάνω ό,τι μπορώ, για να τα βρούμε με τον Λιούις. Πρέπει να μείνουμε ταπεινοί, γιατί δεν θέλω να κάνω το λάθος να υποτιμήσω τις πιθανότητες της Ferrari, θεωρώντας σίγουρη τη δική μας επιτυχία. Αν το δούμε λογικά, ίσως να παίξουν ρόλο άλλοι παράγοντες. Όπως μια νέα πρόκληση ή μια φανταστική συμφωνία. Δίνω ένα 25% σε αυτό”.

O ρούκι της χρονιάς είναι ο Λάντο Νόρις -έκλαψε και στο Άμπου Ντάμπι

H McLaren αποφάσισε πέρυσι να δώσει ένα από τα δυο αυτοκίνητα της στον Λάντο Νόρις. Δεν είχε κλείσει καν τα 20 (αυτό έγινε στις 13 του περασμένου Νοέμβρη). Πέραν του ότι αυτός ο τύπος έγινε ο θρίαμβος του engagement, με όσα πόσταρε στους λογαριασμούς του στα social media, έκανε και εξαιρετική δουλειά εντός των πιστών. Ας δούμε πρώτα, τα best of των ποστ.

Eκ των τριών που δεν είχαν εμφανιστεί ξανά, μεταξύ των καλύτερων οδηγών των πιο γρήγορων αυτοκινήτων (οι υπόλοιποι ήταν οι Τζορτζ Ράσελ, Άλεξ Αλμπόν -ναι, όλοι είναι Βρετανοί) ο Νόρις έκανε την καλύτερη δουλειά. Η διαδρομή από τα karts στη Formula 1 κράτησε 12 χρόνια. “Στα πρώτα 4-5 χρόνια που οδηγούσα kart δεν ήμουν κάτι το ιδιαίτερο. Είχα πάρει μόνο μια νίκη, σε μεγάλο τουρνουά'”. Όλα άλλαξαν, άρδην, όταν άλλαξε εταιρία. “Οι νίκες έγιναν περισσότερες, κέρδισα αυτοπεποίθηση και την αναγνώριση από καλύτερες ομάδες”.

Από τον Φλεβάρη του 2017 άνηκε στο πρόγραμμα νέων οδηγών της McLaren. Από το καλοκαίρι του ίδιου έτους μετείχε σε όλες τις δοκιμές της εταιρίας του, ενώ είχε τρέξει και σε εννέα πρώτες ελεύθερες δοκιμές, στο δεύτερο μισό της περυσινής σεζόν. Σε τέσσερις (Βέλγιο, Ρωσία, Μεξικό και Βραζιλία) είχε 'ζεστάνει' τη θέση του Φερνάντο Αλόνσο και έμαθε να δουλεύει με τους μηχανικούς. Μετά το ιταλικό Grand Prix του 2018, η McLaren τον ενημέρωσε πως θα πάρει τη θέση του Αλόνσο.

“Γνωρίζω πολύ κόσμο που πίστευε πάντα πως μπορεί να οδηγήσει στην F1. Αυτό ήταν κάτι που δεν πέρασε ως σκέψη από το μυαλό μου, όταν ήμουν 7. Ίσως ούτε όταν ήμουν 14. Πάντα μου έμοιαζε ως κάτι πολύ μακρινό. Όταν η εταιρία μου είπε ότι θα γίνω οδηγός της, ένιωσα πως ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα”.

Η λέξη που χρησιμοποιούσε από τότε, για τη σχέση του με την McLaren ήταν 'embedded'. “Ξέρω τους πάντες στην ομάδα, όλους όσοι είναι στο γκαράζ. Από την ημέρα που η εταιρία μου έδωσε θέση στην F1 γνώρισα και πολλούς περισσότερους στο παρασκήνιο. Απέκτησα την ευκαιρία να δουλέψω με διάφορα τμήματα, από αυτό που 'φτιάχνει' το αυτοκίνητο στο τεχνολογικό κέντρο της εταιρίας, τη νυχτερινή βάρδια και τους μηχανικούς στα γραφεία των πάνω ορόφων”. 

Για να μπορεί να δουλεύει όποτε θέλει, εγκατέστησε ειδικά διαμορφωμένο -για εκείνον- simulator στο σπίτι του. “Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι το πώς θα γίνω καλύτερος. Και για αυτό δουλεύω περισσότερο από την πλειοψηφία των οδηγών”.

Στον πρώτο του αγώνα στην F1 ήταν 19 χρόνων και 124 ημερών. Δηλαδή, ο τρίτος νεαρότερος οδηγός, στην ιστορία των motorsport -πίσω από τους Φερστάπεν και Στρολ. Η εταιρία του δεν πίστευε καν πως θα προκριθεί στο ΤΟΡ10. Ο Νόρις της έδωσε την 8η θέση, στην εκκίνηση και έτσι συστήθηκε μεταξύ των κορυφαίων. Τερμάτισε 12ος, πριν την 6η θέση στο Μπαχρέιν. Ήταν ό,τι καλύτερο είχε κάνει η McLaren, μετά την 5η θέση του Αλόνσο στην πρεμιέρα του 2018. Ακολούθησαν προβλήματα (σύγκρουση με τον Κβιάτ στην Κίνα, μηχανικά προβλήματα και εγκαταλείψεις σε Ισπανία και Καναδά) πριν προκριθεί ως πέμπτος στη Γαλλία. Ήταν ό,τι καλύτερο είχε ζήσει η ομάδα, από τον αγώνα της Αυστρίας, το 2016. Τερμάτισε 9ος, λόγω θέματος στα υδραυλικά, στον τελευταίο γύρο. Στην Αυστρία ήταν έκτος, στη Βρετανία 11ος, στη Γερμανία τέθηκε νοκ άουτ, για να τερματίσει 9ος στην Ουγγαρία, να ξανατεθεί εκτός στο Βέλγιο, να 'κλείσει' τη δεκάδα στην Ιταλία, να ανέβει στην 7η θέση στη Σιγκαπούρη, να γιορτάσει την 8η θέση στη Ρωσία, πριν ολοκληρώσει ως 11ος στην Ιαπωνία, τεθεί εκτός στο Μεξικό, γίνει 7ος στις ΗΠΑ, 8ος στη Βραζιλία και 8ος στο Άμπου Ντάμπι. Στα θετικά ήταν ότι δεν ακούστηκε ποτέ κάτι για κακή σχέση με τον Κάρλος Σάινθ, έτερο οδηγό της εταιρίας. Τουναντίον, όλα έδειχναν πως οι δυο τους περνούσαν περίφημα μεταξύ τους.

Μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, είχε έναν συγκινητικό διάλογο με τον μηχανικό του, Άντριου Τζάρβις, του οποίου το πρόσωπο εμφανίστηκε στο πίσω μέρος του κράνους του νεαρού, ως δώρο έκπληξη στον μέντορα του -του το έδωσε μετά το πέρας του τριημέρου.

Κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου, οι δυο τους δεν λάτρευαν, πάντα, ο ένας τον άλλον. Στην Ιταλία ο 'πιλότος' είχε εκραγεί, αφότου ένιωσε πως ο Τζάρβις τον είχε ζαλίσει.

Αυτά βέβαια, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Όπως συμβαίνει και αυτό που ακολουθεί -με τον Ντάνιελ Ρικάρντο να κάνει τον 20χρονο να κλαίει από τα γέλια, σε διαδοχικές συνεντεύξεις Τύπου.

Στο θέμα μας, ο Νόρις έδωσε στην ομάδα του 49 βαθμούς, από το σύνολο των 145 που ήταν ό,τι καλύτερο έχει καταφέρει η McLaren από το 2014. Mήνες νωρίτερα -για την ακρίβεια, τον Μάιο- η McLaren Automotive έκανε δώρο ένα αυτοκίνητο στον Νόρις, με τον Φερνάντο Αλόνσο να τον συγχαίρει δημοσίως και τον Βρετανό να τρολάρει -έχοντας πρόχειρη τη φωτογραφία που έγινε viral με εκείνον να σερβίρει καφέ στον -δυο φορές- πρωταθλητή της F1 και πρεσβευτή της McLaren. Στο deal του Αλόνσο με την ομάδα ήταν να βοηθήσει τους οδηγούς και τους μηχανικούς, με την εμπειρία του. Προφανώς έγινε δουλίτσα.

News 24/7

24MEDIA NETWORK