Ο Λιούις Χάμιλτον αγνόησε τη Mercedes
Ο Λιούις Χάμιλτον αγνόησε οδηγία της Mercedes και έγινε ο πολυνίκης της Silverstone, έπειτα από αγώνα που 'χε τζαρτζάρισμα με τον Μπότας, σύγκρουση των Φέτελ και Φερστάπεν, αλλά και των οδηγών της Haas, συν την 'εκδίκηση' του ΛεΚλερκ στον Φερστάπεν.
O Λιούις Χάμιλτον ‘έπαιζε’ στην έδρα του. Είχε την εξέδρα (141.000 νοματαίους) με το μέρος του, μεταξύ πολλών άλλων φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού -παγκοσμίως. Παραμονές του αγώνα στο Silvestone Circuit θύμισε και ότι είναι τεράστιος, ως προσωπικότητα. Όχι μόνο ως οδηγός.
Για τη συμπλήρωση των 50 χρόνων παρουσίας του Φρανκ Ουίλιαμς στη Formula 1, η διοργανώτρια αρχή ετοίμασε διάφορα. Ένα event ήταν να μπει η θρυλική μορφή της F1 σε αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Χάμιλτον, για μια βόλτα στην πίστα όπου είχε τρέξει και ο ίδιος -πριν γίνει κατασκευαστής.
✔ Ο Χάμιλτον έγινε ο πολυνίκης στη Silverstone, με τη νίκη της Κυριακής 14/7 να είναι η έκτη της καριέρας του -στη γενέτειρα του. Άφησε πίσω τους Τζιμ Κλαρκ και Αλέν Προστ, οι οποίοι κάθονταν στο Νο1 της σχετικής λίστας, με πέντε πρωτιές. Mόλις τερμάτισε του έδωσαν τη βρετανική σημαία και άρχισαν οι εκδηλώσεις λατρείας.
“Είναι το πιο απίστευτο συναίσθημα, για κάθε αθλητή στον κόσμο να κυματίζει τη σημαία ως το Νο1 ή να φορά το χρυσό ή οτιδήποτε συνηθίζουν να προσφέρουν στον πρώτο, στη γενέτειρα του. Είναι απίστευτη η ενέργεια που μπορεί να σου δώσει ο κόσμος -όπως μπορεί να σου προσθέσει ένα τεράστιο βάρος στην πλάτη. Eννοώ είναι ευθύνη. Ήθελα πάρα πολύ να τους κάνω χαρούμενους. Η φωτογραφία μου με τη σημαία θα είναι λόγος να χαμογελάω, κάθε φορά που θα την κοιτώ, μέχρι να πεθάνω. Θα θυμάμαι αυτήν τη νίκη, μέχρι να πεθάνω”.
✔ Αυτή ήταν η υπ αριθμόν 80 νίκη του Βρετανού back to back πρωταθλητή, με τις Silver Arrows να επιστρέφουν στις θέσεις 1-2 του πόντιουμ, μετά το διάλειμμα της Αυστρίας. Μάλιστα, πρόσφεραν το δικό τους σόου, μέσα στη γενικότερη ‘παράσταση’, όταν στην εκκίνηση πάλευαν για την πρώτη θέση.
✔ Υπάρχει η Ferrari που κάνει λάθη ακόμα και στις αλλαγές ελαστικών (προφανώς έκανε κάτι στραβά και στη Μεγάλη Βρετανία-κάνε λίγη υπομονή), υπάρχει η Mercedes που είναι η ‘μάνα’ της στρατηγικής και υπάρχει και ο Χάμιλτον που κάνει ό,τι θέλει!
Για αυτόν τον αγώνα, όπως είπε ο Τότο Γολφ “το αυτοκίνητο που θα ήταν στη δεύτερη θέση θα έκανε ένα στοπ, για να βάλει ελαστικά σκληρής γόμας αντί για medium”. Ακόμα και αν δεν έμπαινε το safety car, μετά την απόσυρση του Αντόνιο Τζονινάτσι, στον 20ο γύρο. Ο Βάλτερι Μπότας μπήκε στο pit, με τον Χάμιλτον να συνεχίζει τον αγώνα, ώστε όταν έλθει η ώρα της αλλαγής για τον Βρετανό να μπει μπροστά του. Δεν είχε υπολογίσει στο safety car και το free stop του μετέπειτα νικητή που ‘βγήκε’ 21” μπροστά από τον ομόσταυλο του.
Ειναι σπανιο να αγνοεις εντολη της ομαδας σου, αλλα το εκανα σημερα και αποδειχθηκε το καλυτερο για εμενα.
✔ Βέβαια, ο Μπότας βρέθηκε στο βάθρο επειδή τράκαραν αυτοί που ήταν μπροστά του -και άρα θα ήταν εκεί. Βέβαια, ο Χάμιλτον τερμάτισε πρώτος επειδή αγνόησε το ‘pit, pit’ που άκουσε από το γκαράζ του, επτά γύρους πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Όταν τον ρώτησαν σχετικά, απάντησε “γιατί να ρισκάρω; Είχα φροντίσει τα ελαστικά μου, αρκετά ώστε να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου. Το pit θα με έφερνε πιο κοντά στον Βάλτερι“.
✔ Πριν σου εξηγήσω τι έγινε, να σου πω ότι μαζί με τις Mercedes στο πόντιουμ εμφανίστηκε και ο Σαρλς ΛεΚλερκ, ο οποίος αναδείχθηκε ‘οδηγός του αγώνα’. Δες το γιατί.
✔ Προς τιμήν του, ο 21χρονος Μονεγάσκος φάνηκε συνεπής στην προειδοποίηση που ‘χε κάνει την Παρασκευή 12/7, κατά την οποία μετά το συμβάν στην Αυστρία (όταν ο Μαξ Φερστάπεν προκάλεσε ατύχημα και δεν πλήρωσε το μάρμαρο) θα γινόταν πιο επιθετικός -αφού αυτό απαιτούν οι συνθήκες.
✔ Πλήρωσε τον Φερστάπεν σχεδόν με το ίδιο νόμισμα (καθώς δεν έπεσε επίτηδες πάνω του, απλά τον είχε στην πίεση), όπως τον άφηνε πίσω του. Σημείωσε πως αυτό που θα απολαύσεις έγινε πριν τρακάρει ο 21χρονος Βέλγος με τον Σεμπάστιαν Φέτελ και η αιτία ήταν ΛΑΘΟΣ ΤΗΣ FERRARI.
Ο Φερστάπεν μπήκε μετά τον ΛεΚλερκ στα pits, αλλά η Red Bull έκανε την αλλαγή πιο γρήγορα από τη Ferrari, με συνέπεια να βρεθεί μπροστά από τον Μονεγάσκο ο Βέλγος. Κάτι που άλλαξε αργότερα.
✔ Έως τον 37ο γύρο του αγώνα, οι Φερστάπεν, Φέτελ και ΛεΚλερκ ήταν στη μάχη της διάκρισης. Ο οδηγός της Red Bull πίεζε αφόρητα τον Φέτελ και σε εκείνο το σημείο επιχείρησε την προσπέραση. Την κατάφερε, με τον Γερμανό να επιδιώκει αμέσως να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Τελικά, έθεσε και τα δύο αυτοκίνητα εκτός διεκδίκησης βάθρου, καθώς ‘έχασε’ για κλάσματα (που στην F1 είναι μέτρα) τα φρένα και έπεσε στον Φερστάπεν.
Ο Φέτελ ζήτησε συγγνώμη, μετά τον τερματισμό, με τον Φερστάπεν να δηλώνει έκπληκτος που κατάφερε να φτάσει στο τέλος της διαδρομής το μονοθέσιο -μάλιστα, ήταν 5ος. Nα πούμε και μια κουβέντα για τον Πιέρ Γκάσλι, που έμεινε μακριά από τα τζαρτζαρίσματα και τερμάτισε τέταρτος! Πίσω στον Φερστάπεν, είπε ότι “μετά τη σύγκρουση, το αυτοκίνητο δεν είχε τιμόνι,το κάθισμα μου ήταν εκτός θέσης και κάθε φορά που φρέναρα, κουνιόμουν ολόκληρος. Στις στροφές που ήθελαν ταχύτητα, δεν είχα κρατήματα και όταν βγήκα από το αυτοκίνητο κατέρρευσε το πάτωμα”. Κατέληξε στο ότι εκτιμά τη συγγνώμη του Φέτελ, αλλά “στο τέλος της ημέρας έχασα το πόντιουμ”. Ο οδηγός της Ferrari ‘έφαγε’ ποινή 10”.
✔Tην καρό σημαία δεν είδε ποτέ ο Ρομάν Γκροζάν. Ξέρω. Δεν σοκαρίστηκες. Όπως δεν θα μείνεις με το στόμα ανοιχτό, όταν μάθεις πως οι οδηγοί της Haas τράκαραν μεταξύ τους (και αυτό το ‘χουν ξανακάνει) στον τέταρτο γύρο. Λίγο αργότερα, τέθηκαν αμφότεροι εκτός-, με το αφεντικό της ομάδας, Γκάνθερ Στάινερ να λέει πως και ο Γκροζάν, αλλά και ο Κέβιν Μάγκνουσεν είναι απαράδεκτοι.
✔Ο Nτάνιελ Ρικιάρντο είναι ο οδηγός που έκανε εξόχως ευχάριστη τη συνέντευξη Τύπου των οδηγών. Για την ακρίβεια, έκανε τον Λάντο Νόρις να κλάψει από τα γέλια, όταν μιλούσαν για τρίχες και ηλικίες και ο Αυστραλός έκανε μια πολύ προσωπική ερώτηση στον 19χρονο.
Στον αγώνα, ο Νόρις έδειξε πως δεν είναι ένας καθημερινός 19χρονος, σε προσπέραση στον Ρικιάρντο.
✔ Ο Νόρις είχε έναν διαπληκτισμό και με το γκαράζ, εξηγώντας πως η τακτική που ‘χαν χαράξει δεν τον ευνοούσε -ακριβώς-, με την ομάδα του να μην έχει υπολογίσει στο safety car (και έτσι τον έβαλαν για αλλαγή πριν τον Ρικιάρντο, μετά εμφανίστηκε το safety car και μετά έχασε περισσότερες θέσεις στο δεύτερο pit). Η φράση που χρησιμοποίησε ο Νόρις στην ενδοεπικοινωνία ήταν “screwed over”. Μετά το τέλος του αγώνα, ωστόσο υπερασπίστηκε την στρατηγική της McLaren, μπροστά στον κόσμο.
✔ Η Toro Rosso έκανε τα νεύρα του Άλεξ Άλμπον ‘κρόσια’, καθώς έμεινε πιστή στην one-stop στρατηγική και τον ανάγκασε να τρέξει 39 γύρους, με μεσαία γόμα. Κατόπιν αγώνα διαπιστώθηκε πως ο 23χρονος Βρετανός είχε ηλεκτρικό πρόβλημα στη μηχανή και ήταν επικίνδυνο να κάνει στάση.