ΣΠΟΡ

Ο Φερστάπεν ήταν η πιο λογική έκδοση του εαυτού του

Είκοσι οδηγοί ξεκίνησαν το German Grand Prix, 13 τερμάτισαν, με την Turn 16 να αποδεικνύεται άκρως επικίνδυνη. H Mercedes τα έκανε όλα λάθος, η Red Bull πήρε τις καλύτερες αποφάσεις και ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε πως "όσο περνούν τα χρόνια, μαθαίνω".

Ο Φερστάπεν ήταν η πιο λογική έκδοση του εαυτού του
O Mαξ Φερστάπεν δίνει την πρώτη θέση στη Red Bull, στον αγώνα που αποδείχθηκε καταστροφικός για τους περισσότερους Epa pool photo Via AP/Suki Sulejmanovic

To τριήμερο στο Hockenheimring αποδείχθηκε από την αρχή σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, με τις καιρικές συνθήκες να μη βοηθούν (η Γερμανία ζούσε εκείνες τις ώρες τις υψηλότερες θερμοκρασίες της ιστορίας της) και τις ομάδες της Formula 1 να προσπαθούν να βρουν τρόπους να κάνουν δουλίτσα στην καυτή πίστα. Όπως φάνηκε ενόσω ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία, οι ομάδες έπρεπε να βρουν και τι πήγαινε λάθος γενικά με τα μονοθέσια.

Στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, η Ferrari ήταν εκείνη που έδειξε να ‘χει τις απαντήσεις, πριν κάνει τις προσαρμογές της η Mercedes και πάρει ο Λιούις Χάμιλτον την pole position -για άλλη μια φορά. Σημείωση: η Mercedes ‘έπαιζε’ στην έδρα της, με μονοθέσια που έφτιαξε ειδικά για την περίσταση του 200ού αγώνα της ιστορίας της, ως κατασκευάστριας εταιρίας. Θέλω να σου πω είχε πολλούς λόγους να θέλει να αριστεύσει.

Η μόνη Mercedes που επιβίωσε ήταν το Safety Car, που δούλεψε υπερωρίες

Ανήμερα του αγώνα, από τους 50 βαθμούς που είχε η πίστα την Παρασκευή 26/7, με την υγρασία να είναι κάπου στο 30%, την Κυριακή 28/7 έβρεχε καταρρακτωδώς και η υγρασία εκτοξεύθηκε στο 88.3%. Μετά η βροχή σταμάτησε, έπειτα άρχισε και πάλι και κάπως έτσι το German Grand Prix εξελίχθηκε σε καταστροφή για πολλούς.

To αυτοκίνητο του Ρικιάρντο τέθηκε εκτός με γερανό. Αυτό του ΛεΚλερκ χρειάστηκε πολλά περισσότερα, μετά τη σύγκρουση (Jan Woitas/dpa via AP) AP

Είκοσι πιλότοι άρχισαν τον αγώνα, 13 τερμάτισαν. Από αυτούς οι δυο τιμωρήθηκαν, άρα 11 δικαιολόγησαν όλο το μεροκάματο. Από αυτούς τους έντεκα, δυο γλίτωσαν παρά τρίχα την έξοδο λόγω σύγκρουσης. Αν όλα αυτά δεν σε συγκινούν, τι να πω; ‘Βγες’ από το άρθρο.

Ας αρχίσουμε από το τέλος. Αυτούς που δεν τερμάτισαν. Το πρώτο νοκ άουτ ήταν του Σέρχιο Πέρεζ (Racing Point), στον τρίτο γύρο, όταν έπεσε στον τοίχο και τα περισσότερα αυτοκίνητα πήγαν στα γκαράζ για αλλαγή ελαστικών -λόγω βροχής.

Στον 15ο γύρο, άρχισαν να βγαίνουν καπνοί από το αυτοκίνητο του Ντάνιελ Ρικιάρντο (Renault), πήγε στα πιτ, διαπιστώθηκε μηχανικό πρόβλημα και εγκατέλειψε. Λίγο αργότερα θα ακολουθούσε το δεύτερο αυτοκίνητο της εταιρίας.

Η τρίτη έξοδος ήταν αυτή του Σαρλς ΛεΚλερκ (Ferrari), στον 29ο γύρο. Ξεκίνησε από τη 10η θέση και το πίεσε λίγο παραπάνω για να φτάσει σε θέση που θα τον έβγαζε στο πόντιουμ. Τόσο που έγινε αυτό.

Τίμιος δήλωσε πως ‘αυτό που έγινε ήταν καθαρά δικό μου λάθος’. Στις κατατακτήριες, ενώ ήταν τρίτος αντιμετώπισε θέμα με την πίεση καυσίμου και βρέθηκε στην 10η θέση. Η Ferrari παραδόξως, ρέφαρε με επιλογή ελαστικών (στην πρώτη είσοδο του Safety Car) που τον βοήθησε να βρεθεί στην τετράδα, με γύρο που ήταν πιο γρήγορος από του Μαξ Φερστάπεν -που τελικά έκανε τον καλύτερο χρόνο και πήρε και τη νίκη. Στη δεύτερη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας η ομάδα του πάλι έκανε σωστή επιλογή, ο Μονεγάσκος βρέθηκε στη δεύτερη θέση, δεν ‘έκοψε’ στην Τurn 16 και βρέθηκε στο προστατευτικό.

Ο Λάντο Νόρις (McLaren) έγινε ο πέμπτος που τέθηκε εκτός, όταν το αυτοκίνητο του ‘έμεινε’ από ενέργεια, στον 28ο γύρο.

Στο γύρο Νο40, ο Νίκο Χάλκενμπεργκ έγινε το νέο θύμα της βροχής, καθώς έχασε τον έλεγχο -και αυτός- και έπεσε στα προστατευτικά, ενώ ήταν τέταρτος και διεκδικούσε το πρώτο βάθρο της καριέρας του, έπειτα από 168 αγώνες στους οποίους έχει πάρει μέρος. Νωρίτερα, είχε βρεθεί και στη δεύτερη θέση. Θέλω να σου πω ότι το όνειρο φαινόταν πως θα γίνει πραγματικότητα. Αλλά δεν έγινε, γιατί ‘έχασε’ το αυτοκίνητο “στην πιο λάθος στροφή. Το tarmac δίπλα στην πίστα δεν είναι φυσιολογική άσφαλτος. Είναι κάτι σαν πίστα για πατινάζ. Όταν ‘πάτησα’ εκεί, όλα τελείωσαν”.

Eπτά γύρους πριν το τέλος, ο Bάλτερι Μπότας έζησε ό,τι και η πλειοψηφία των οδηγών: τη φρίκη της Turn 16 -όπου πέραν των όσων διάβασες, έχασαν τον έλεγχο και οι Χάμιλτον, Σάινθ και Ραϊκόνεν-, με το αφεντικό της Mercedes, Τότο Γολφ να δηλώνει ‘κάπως έτσι τελειώνει το σαββατοκύριακο Αρμαγεδδών που είχαμε”. Θα σου εξηγήσω σε λίγο τι εννοούσε. Προς το παρόν κράτα πως ο Μπότας τράκαρε, ενώ διεκδικούσε την πρωτιά με τον Φερστάπεν “και από την ομάδα μου είπαν να πιέσω πιο πολύ. Από ό,τι φάνηκε, πίεσα όσο δεν έπρεπε στην στροφή. Το λάθος ήταν δικό μου. Έπρεπε να παραμείνω ψύχραιμος”.

O τελευταίος που δεν έφτασε στο τέλος της διαδρομής ήταν ο Πιέρ Γκάσλι, ο οποίος δήλωσε και ότι “δεν ήταν αγώνας, αλλά παράνοια, με τη βροχή, τις συγκρούσεις, τα pit stops, τα safety cars”. Όπως έδινε τη μάχη του με τον Άλεξ Αλμπιόν, στο φινάλε, έπεσε ο ένας πάνω στον άλλον, το αυτοκίνητο του Γκάσλι απέκτησε τρύπα στο μπροστινό φτερό και έτσι υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει.

Πέραν όλων αυτών, υπήρχαν και τα μονοθέσια της Haas που για μία ακόμη φορά λίγο έλειψε να τεθούν εκτός, γιατί τράκαραν μεταξύ τους.

Παρά λίγο να εγκαταλείψει και ο Κάρλος Σάινθ, στην 14η στροφή που λέγαμε, στον 19ο γύρο, όταν γλίστρησε, αλλά κατάφερε να αποφύγει το προστατευτικό.

Η χειρότερη μέρα της Mercedes -μακράν της δεύτερης

Να δούμε τώρα, από όσους επιβίωσαν, πώς ο Φερστάπεν τερμάτισε πρώτος. Όλα έδειχναν πως οι Silver Arrows θα κάνουν ό,τι στην συντριπτική πλειοψηφία των φετινών circuits, δηλαδή θα τερματίσουν στις θέσεις 1-2. Όταν βρήκε και ο Μπότας το χώρο να περάσει -τον δεύτερο στην εκκίνηση- Φερστάπεν, ο δείκτης βαρεμάρας έκανε τιλτ. Αν βέβαια, ο παγκόσμιος αθλητισμός εξελισσόταν πάντα βάσει λογικής, θα ήταν το πιο βαρετό πράγμα για να ασχοληθεί άνθρωπος.

Aφότου η Mercedes ‘έστρωσε’ το δρόμο για μια ακόμα επιτυχία στο German Grand Prix, στο 200ο αγώνα της ιστορίας της, ‘τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να πάνε περισσότερο λάθος’, όπως είπε το αφεντικό, Τότο Γολφ. Δες για παράδειγμα, το pit stop του πρωταθλητή. Θέλει και ήχο.

Η χειρότερη εμφάνιση της καριέρας του (έπεσε σε προστατευτικό, δυο φορές το γλίτωσε στο παρά πέντε, ενώ χρεώθηκε 5” και δήλωσε ‘είμαι άνθρωπος κι εγώ και οι άνθρωποι κάνουμε λάθη’), συνδυάστηκε με τη χειρότερη μέρα της ομάδας του που αφενός τον κάλεσε να βάλει λάστιχα slick, ενώ ακόμα έβρεχε -και τους το είπε, παρ’ όλα αυτά δεν τον άκουσαν, έκανε ‘πατινάζ’ και μετά έπεσε στο προστατευτικό, που είχε θέσει εκτός αγώνα τον ΛεΚλερκ. Από τη σύγκρουση, ο Χάμιλτον έσπασε το μπροστινό φτερό, κίνησε για το γκαράζ, αλλά το μονοθέσιο δεν τον ‘άκουγε’. Είχε ‘πατήσει’ γρασίδι και προφανώς ήταν φύσει αδύνατο να ελέγξει τα ελαστικά, αλλά αφού είχε ‘φάει’ ίδια τιμωρία ο Φέτελ στον Καναδά, όπου έχασε την πρωτιά για αυτό το λόγο, δεν γινόταν να περάσει μπάι ο Βρετανός. Επέστρεψε στην πίστα σε σημείο που του χρέωσε ως ποινή 5” και όταν πια έφτασε στον προορισμό του, η ομάδα του ήταν ανέτοιμη. Έτσι έχασε πολύτιμο χρόνο (50”) και χώρο.

Στους 20 γύρους για το τέλος και ενώ ήταν 12ος, ρώτησε ‘πώς πήγαν τόσο σκατά όλα;”. Στους 5 γύρους πριν το φινάλε, γλίστρησε πάλι στην Τurn One. Παρ’ όλα αυτά, τερμάτισε στην 11η θέση που έγινε 9η, όταν αποβλήθηκαν οι Alfa Romeo για παράβαση του άρθρο 27.1, σχετικό με την εφαρμογή ροπής συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του αγώνα. “Χρεώθηκαν” 30” γιατί έλεγξαν ηλεκτρονικά τα ‘κρατήματα’ τους, κάτι που απαγορεύεται σε εκείνο το σημείο. Το λάθος των Ραϊκόνεν και Τζοβινάτσι ήταν ο λόγος που πήρε τους πρώτους πόντους για φέτος και η Williams -με τον Κούμπιτσα να μπαίνει στη 10αδα.

Στην τρίτη θέση του πόντιουμ πάτησε Ντανιίλ Κβιάτ, ο οποίος λίγες ώρες νωρίτερα είχε γίνει πατέρας. Και παρ’ ότι μπήκε στον αγώνα από τη 14η θέση (βρέθηκε έως και στην 19η), βρήκε τον τρόπο να τερματίσει τρίτος, στην καλύτερη μέρα της ζωής του. Η Τoro Rosso απήλαυσε το δεύτερο βάθρο της ιστορίας της, έντεκα χρόνια μετά εκείνο του Φέτελ στη Μόντσα, επιλέγοντας τα σωστά ελαστικά για το τελικό ‘χτύπημα’, μετά την τελευταία είσοδο του safety car. Ο Ρώσος δήλωσε πως “όσα έγιναν σήμερα ήταν σαν ταινία τρόμου. Σαν μαύρη κωμωδία”, γιατί προφανώς και εκείνος έζησε το δράμα του.

Δεύτερος ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος ξεκίνησε από την 20η θέση. Βγάλε βέβαια, εκτός τους 7 που εγκατέλειψαν και αντιλαμβάνεσαι πως με την εμπειρία του, αρκούσε να μη γλιστρήσει και να μην τρακάρει, για να ανέβει στο βάθρο.

Η πρώτη θέση του Φερστάπεν δεν είναι έκπληξη, βάσει του κακού χαμού που έγινε και των ικανοτήτων του. Αυτό που εντυπωσίασε ήταν πως ο επιθετικός οδηγός της F1 κατάφερε να ελέγξει τον εαυτό του, ώστε να μην πιέσει στο βαθμό που θα ήταν επιζήμιος για τον εαυτό του. Η Red Bull βοήθησε με τις σωστές επιλογές ελαστικών, εκείνος άντεξε τα μπες-βγες του αυτοκινήτου ασφαλείας και στο τέλος είπε ότι “έπρεπε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις και να είμαστε συγκεντρωμένοι απόλυτα από την αρχή έως το τέλος. Έκανα ένα 360, το οποίο απήλαυσα, αλλά προσπάθησα να μην κάνω πολλά λάθη. Τι να πω; Μάλλον μαθαίνεις μέσα στα χρόνια”. 

O Xάμιλτον παραμένει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, με +41 πόντους από τον Βάλτερι Μπότας και +63 από τον Μαξ Φερστάπεν. Η Mercedes προηγείται όλων στις ομάδες, έχοντας 409 πόντους, με τη δεύτερη Ferrari να βρίσκεται στους 261 και την τρίτη Red Bull 217.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK