X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Νικόλας Τομπάζης: Ο άνθρωπος που αποθέωσε ο Αλόνσο

"Ένας Ισπανός οδηγός με ιταλικό όχημα και Έλληνα σχεδιαστή κέρδισαν τη Γερμανία στην έδρα της", ήταν η δήλωση με νόημα του Φερνάντο Αλόνσο μετά τη νίκη του στο grand prix του Χόκενχαϊμ. Ποιος, όμως, είναι ο Έλληνας σχεδιαστής της Ferrari;

Ο Νικόλας Τομπάζης γεννήθηκε στις 22 Απριλίου 1968 στην Αθήνα. Πατέρας του είναι ένας εκ των σπουδαιότερων Ελλήνων αρχιτεκτόνων, ο Αλέξανδρος Τομπάζης. Αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολέγιο του Ψυχικού το 1986 και στη συνέχεια σπούδασε Μηχανολογία στο Cambridge, στο κολέγιο Trinity. Κατόπιν, συνέχισε τις σπουδές του στην Αεροναυπηγική στο Imperial College στο Λονδίνο.

Το Νοέμβριο του 1992 προσελήφθη στο τμήμα Αεροδυναμικής της ομάδας Benetton και συνεργάστηκε στο σχεδιασμό των μονοθεσίων Β193 και Β194. Έπειτα έγινε αρχιαεροδυναμιστής στην ομάδα και συνεργάστηκε για τη σχεδίαση των μοντέλων Β195, Β196, Β197.

"Αφεντικό" της κορυφαίας ομάδας...

Το 1997 πήγε στη Ferrari για να αναλάβει το αυτοκίνητο του 1998 και μεσούσης της σεζόν ορίστηκε επικεφαλής του τμήματος αεροδυναμικής της "Scuderia", ρόλο που κατείχε μέχρι το 2003.

Την επόμενη χρονιά πήγε στη McLaren, αλλά όταν του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να επιστρέψει στη Ferrari για να αναλάβει ολόκληρο το σχεδιασμό του μονοθεσίου, πλην του κινητήρα, δεν το πολυσκέφτηκε.

Ο Νικόλας είναι παντρεμένος με τη Μαριάννα, με την οποία έχουν τέσσερα παιδιά και ζουν κοντά στο Μαρανέλο. Επιθυμεί διακαώς να επιστρέψει κάποια στιγμή στην Ελλάδα, την οποία επισκέπτεται συχνά.


Η καριέρα του στη Φόρμουλα 1

1992-93: Benetton (αεροδυναμιστής)

1993-95: Benetton (επικεφαλής αεροδυναμικού τμήματος)

1997: Ferrari (αεροδυναμιστής)

1998-2003: Ferrari (επικεφαλής αεροδυναμικού τμήματος)

2004: McLaren (επικεφαλής αεροδυναμικού τμήματος)

2005: McLaren (επικεφαλής σχεδιαστικού τμήματος)

2006-σήμερα: Ferrari (επικεφαλής σχεδιαστικού τμήματος)

Μικρά-μικρά

*** Όταν ήταν μικρός ονειρευόταν έναν αγώνα Φόρμουλα 1 στο κέντρο της Αθήνας. Εξάλλου, σχεδίαζε αυτοκίνητα και μετά τα διόρθωνε για να πάρουν το τέλειο σχήμα.

*** Η καριέρα του ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992, όταν και απάντησε σε μία αγγελία που είχε δημοσιευθεί στο Autosport. Εκείνη την περίοδο η Benetton ζητούσε ανθρώπους για το τμήμα αεροδυναμικής.

*** Σπάνια πηγαίνει σε αγώνες, καθώς προτιμά να τους βλέπει από την τηλεόραση.

24MEDIA NETWORK