X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Με τα δισεκατομμύρια του μπαμπά του, ο ατζαμής Ρώσος Μαζέπιν στη Formula 1

Ενόσω ο Ρομέν Γκροζάν αναρρώνει, η Haas συνθέτει το νέο δίδυμο των πιλότων της για το 2021. Ένας εξ αυτών θα 'ναι ο Ρώσος Νικίτα Μαζέπιν, γιος του 'βασιλιά' της νιτρικής αμμωνίας (της ουσίας που 'γκρέμισε' τη Βηρυτό). Ο άλλος θα 'ναι ο Μικ Σουμάχερ. Γιος του Μίκαελ.

Το μονοθέσιο της Haas θα οδηγά το 2021 ο Νικίτα Μαζέπιν GIUSEPPE CACACE, POOL VIA AP

Παίζονται παιχνίδια πάνω από το απανθρακωμένο μονοθέσιο του Ρομέν Γκροζάν; Όχι ακριβώς. Ο 34χρονος Γάλλος είχε ενημερωθεί ήδη πως του χρόνου δεν θα οδηγά μία από τις Haas. Μαντάτα που ήξερε και ο Κέβιν Μάγκνουσεν. Ήταν τουλάχιστον άβολο πάντως που η αμερικανική ομάδα μπήκε στη διαδικασία ν' ανακοινώσει τους αντικαταστάτες τους για το 2021 προτού συμπληρωθούν δύο 24ωρα από το 'πύρινο' ατύχημα στο grand prix του Μπαχρέιν.

Ναι, ναι (συμφωνούμε πως) ο Γάλλος 'πιλότος' είναι εξ αυτών που οι συνάδελφοί του αγαπούν να μισούν. Μόνο που ταυτόχρονα υπερθεματίζουμε για το κάκιστο timing της ανακοίνωσης ένταξης του Νικίτα Μαζέπιν στο δυναμικό της Haas (και μια ημέρα αργότερα, του Μικ Σουμάχερ, γιου του Μίχαελ). Καλό θα ήταν να τηρούνταν τα προσχήματα. Θα είχε συμβεί το ίδιο σε περίπτωση που το halo δεν είχε σώσει τη ζωή του Γκροζάν; Αμφιβάλλουμε. Τότε γιατί τέτοια βιασύνη; Αναγκάζοντας και τη Formula 1 να τον καλωσορίσει.

Μάλλον για να μη χαθεί η super max χορηγία του μπαμπά Ντμίτρι Μαζέπιν. Ενός εκ των δεκάδων (αυτοδημιούργητων!) δισεκατομμυριούχων της Ρωσίας, ο οποίος από μια μικρή ιδιωτική επιχείρηση χημικών προϊόντων δημιούργησε έναν κολοσσό ορυκτών λιπασμάτων και μια περιουσία που εκτιμάται τουλάχιστον περί τα 2 δισ. δολάρια. Λέμε τουλάχιστον, διότι την τελευταία 5ετία δεν κυκλοφορούν επίσημα στοιχεία για την οικονομική επιφάνεια του 52χρονου μεγιστάνα, με συνέπεια τις συγκεχυμένες εκείνες πληροφορίες που κάνουν λόγο για 'κομπόδεμα' που κυμαίνεται μεταξύ 6-7 δισ. Πλούτος που αποκτήθηκε με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα, αφού ως πανίσχυρος επιχειρηματίας έχει προσελκύσει διάφορες κατηγορίες για συστηματικές ραδιουργίες και απάτες.

Γεννημένος τον Απρίλη του '68 στο Μινσκ της Λευκορωσίας, επί ΕΣΣΔ, ο Μαζέπιν αποφοίτησε από στρατιωτική ακαδημία και για δύο χρόνια ήταν διερμηνέας των σοβιετικών δυνάμεων στον πόλεμο του Αφγανιστάν. Κατόπιν σπούδασε διεθνείς σχέσεις στη Μόσχα και διετέλεσε στέλεχος διάφορων εταιριών και οργανισμών, εξασφαλίζοντας διασυνδέσεις με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα και πολλές ανοικτές πόρτες για τη συνέχεια. Φτάνοντας ως το Κρεμλίνο και το γραφείο του Βλαντιμίρ Πούτιν! Σήμερα η μαμά-εταιρία του, η περίφημη Uralhem, παράγει το 26% του νιτρικού αμμωνίου (η χημική ένωση που χρησιμοποιείται κυρίως στη γεωργία, αλλά κι αυτή που προκάλεσε την αιματοβαμμένη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού στις 4/8) εντός Ρωσίας και το 15.4% της συνολικής αμμωνίας της χώρας.

Ο Νικίτα είναι ένα από τα δύο (ή τέσσερα) παιδιά του, γιατί ουδείς ορκίζεται για τον ακριβή αριθμό. Ούτε τολμά. Ο ήρωας μας πάντως ήρθε σίγουρα στη ζωή τον Μάρτη του '99 στη Μόσχα και ως ένας 21χρονος νέος με φιλοδοξίες προσπαθεί να κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Έχοντας φυσικά για βασικό χορηγό του το πορτοφόλι του πατέρα του. Τον άνθρωπο που του εγγυάται πως από τη νέα χρονιά θα οδηγά στο κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στη δεύτερη πιο αδύναμη ομάδα, ναι. Αλλά θ' ανήκει στην ελίτ. Ο ίδιος άνθρωπος είχε επιχειρήσει προ διετίας να εμπλακεί στη Force India, αλλά τον πρόλαβε η οικογένεια Στρολ. Η δεύτερη απόπειρά του διέκοψε τις επαφές της Haas με τον Μεξικανού Σέρχιο Πέρες και αφού συμφωνήθηκε ο τρόπος συνεργασίας-χορηγίας, ο Νικίτα εξασφάλισε την παρουσία του στην F1 με πολυετές μάλιστα συμβόλαιο.

Τουλάχιστον δεν είναι ένας οδηγός χωρίς προηγούμενη επαφή με το άθλημα. Είτε με την κυριολεκτική είτε με τη μεταφορική έννοια της φράσης. Πρώτα απ' όλα έχει (πληρώσει για να) κάνει δοκιμές με μονοθέσια της F1. Επίσης από το 2016 έχει συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Formula 3 και στο GP3, ενώ το 2019 βρήκε χώρο στη Formula 2. Εφέτος είναι τρίτος στη γενική κατάταξη με δύο νίκες, στο Σιλβερστόουν και στο Μουτζέλο, ενώ στερήθηκε άλλη μία εξαιτίας ποινής.

Την ίδια ώρα ωστόσο φημίζεται για τις πολλές εξόδους και την πρόκληση συγκρούσεων που του έχουν χρεωθεί κατά καιρούς. Δεν έχει εμπλακεί σε λίγα ατυχήματα εντός πίστας. Το 2019 στο grand prix του Σότσι, εντός έδρας δηλαδή, τιμωρήθηκε διότι κρίθηκε υπεύθυνος για το γεγονός πως ο Ιάπωνας Νομπουχάρου Ματσουσίτα κατέληξε στις μπαριέρες. Έχει γρονθοκοπήσει και άλλον οδηγό!

Θα πεις, δικαιολογημένα, ότι αυτά συμβαίνουν. Όπως συμπωματικά πρόλαβε να βρει μία θέση στη F1 πριν από τον 22χρονο Βρετανό Κάλουμ Άιλοτ, ο οποίος θεωρείται (και μάλλον είναι) ανώτερος οδηγικά από τον Ρώσο. Όπως πάντως ισχύει για τον καθέναν που το πετυχαίνει, έτσι και για τον Μαζέπιν είναι "ένα όνειρο ζωής" που γίνεται πραγματικότητα. Γι' αυτό και ευχαρίστησε εκείνους που δίνουν "σ' έναν νεαρό οδηγό μια ευκαιρία". Για τον πατέρα του Ντιμίτρι είναι ένα έμβασμα μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων που φεύγει από τον τραπεζικό λογαριασμό του.

24MEDIA NETWORK