X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Με 33.000.000 ευρώ ο Νίκολας Λατίφι έπιασε τιμόνι της Formula 1

Για να πάρεις μια από τις μόλις 20 θέσεις της Formula 1, πρέπει να μην είσαι απλά καλός οδηγός, αλλά μεταξύ των καλύτερων του πλανήτη. Και να έχεις και αποδεικτικά στοιχεία. Ή να είσαι απλά καλός και να 'χεις 'μπάρμπα από την Κορώνη' να στηρίξει το όνειρο σου. Ας δούμε την ιστορία του Νίκολας Λατίφι.

Oι εταιρίες που βλέπεις να αναφέρονται στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου του Νίκολας Λατίφι, συν πολλές άλλες, ανήκουν στον πατέρα του, δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία, Μάικλ. LEONHARD FOEGER/POOL VIA AP

H Williams είναι η μόνη ομάδα που δεν έχει πάρει έστω έναν πόντο, στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, έπειτα από τρεις αγώνες. Θα ήθελα να έχεις υπ' όψιν πως το πρόγραμμα αυξήθηκε κατά τρία Grand Prix, με την προσθήκη αυτών σε Nurburgring (Γερμανία, 9-11/10), Portimao (Πορτογαλία, 23-25/10) και Imola (Ιταλία, 31/10-1/11). Την τελευταία φορά που έγινε αγώνας F1 στην Πορτογαλία, ο πλανήτης βρισκόταν, χρονολογικά, στο 1996. Η πρώτη ήταν το 1951. Στο μεσοδιάστημα, η Ferrari είχε μετρήσει τις περισσότερες νίκες (7). Οι πίστες ήταν τρεις (στους δρόμους της Μποαβίστα, στο Monsanto Park της Λισαβόνα και το  Autódromo do Estoril). Ο νέος θα γίνει στο Algarve International Circuit, που παραδόθηκε το 2008 και κόστισε 195 εκατομμύρια ευρώ.

Το σύνολο των 'προκλήσεων' για τους 'πιλότους' και τις ομάδες τους έφτασε στις 13. Υπάρχει το ενδεχόμενο να 'ανοίξει' περισσότερο το καλεντάρι, εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες -δηλαδή ο κορονοϊός. Να γυρίσουμε όμως, στην Williams και την απόφαση της να δώσει ένα αυτοκίνητο στον Νίκολας Λατίφι για φέτος.

Ας ξεκινήσουμε από τα δεδομένα: στη Formula 1 μετέχουν δέκα ομάδες που 'χουν από δύο αυτοκίνητα. Δηλαδή, ο συνολικός αριθμός των οδηγών φτάνει στους 20. Προφανώς και ασχολούνται με το σπορ πολλοί περισσότεροι. Πολλοί είναι και εξαιρετικοί σε αυτό που κάνουν, αλλά για να πάρουν μια θέση, πρέπει αυτή να αδειάσει. Πώς καταλήγουν λοιπόν, οι ομάδες στους εκλεκτούς. Πέραν του ταλέντου που είναι το κατ' αρχάς τεκμήριο (μαζί με τις επιτυχίες σε μικρότερα πρωταθλήματα), υπάρχει ένα ακόμα πολύ 'δυνατό' στοιχείο που βοηθά στην τελική επιλογή: να 'χει λεφτά ο οδηγός. Ή να 'χει κάποιον που να τον στηρίζει οικονομικά. Bλέπεις, η Formula 1 είναι πολύ ακριβό σπορ (πέραν των αυτοκινήτων και του μισθού των οδηγών, υπάρχουν δεκάδες άλλοι που δουλεύουν για την ομάδα, συν έξοδα ταξιδιών από τη μια πίστα στην άλλη κλπ, κλπ και για όλα αυτά χρειάζονται τουλάχιστον 110.000.000 ευρώ το χρόνο). Λογικά, πάντα είναι ευπρόσδεκτες οι χορηγίες.

Για παράδειγμα, ο Σέρχιο Πέρες της Racing Point, έχει από πίσω του όλο το Μεξικό -μαζί με χορηγούς από τη χώρα του που τον κάνουν 'ακούνητο' από την ομάδα, που έχει για δεύτερο οδηγό τον γιο του ιδιοκτήτη. Παρεμπιπτόντως, ο Λανς Στρολ έχει καταφέρει να αποδείξει πως είναι μια χαρά οδηγός.

Ο Λατίφι είναι γιος δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία, με ρίζες στο Ιράν και μεγαλωμένο στον Καναδά. H πρώτη δουλειά του Μάικλ Λατίφι ήταν αυτή του υπαλλήλου στα McDonalds. Μετά πήρε πτυχίο ηλεκτρολόγου μηχανικού και σήμερα είναι ο πρόεδρος και CEO στην Sofina Foods Inc. Να τον πούμε ιδιοκτήτη, να τελειώνουμε;

Πρόκειται για ιδιωτική εταιρία με υψηλής ποιότητας φαγητά -κυρίως ό,τι υπάρχει σε ζωικά προϊόντα. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη επιχείρηση τροφίμων του Καναδά. Το 2019 τα έσοδα αυτής έφτασαν τα 680.000.000 ευρώ και αναδείχθηκε πρωταθλήτρια -του είδους- της χώρας. Το 2010 εξαγόρασε την Lillydale (κορυφαία εταιρία του Καναδά, με πουλερικά) και το 2012 πρόσθεσε στη λίστα την Santa Maria Foods ULC, κατασκευαστή ιταλικών προϊόντων φαγητού που ξέρεις (Lavazza, Rio Mare, San Benedetto κλπ). Έγινε ο αποκλειστικός διανομέας του κορυφαίου ιταλικού brand στον Καναδά.

Mια στιγμή. Δεν τελείωσα. Ο Μάικλ Λατίφι είναι και ιδιοκτήτης εταιρίας, της εταιρίας επενδύσεων Nidala Ltd (έχει έδρα στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους) και από τον Ιούνιο του 2018 του ανήκει το 10% των μετοχών της McLaren Group. Είχε δώσει 300.000.000 ευρώ, για να το πάρει. Είχε δηλώσει θαυμαστής του brand. Αργότερα, διευκρίνισε πως η κίνηση αυτή δεν είχε να κάνει σε τίποτα, με το γιο του -ο οποίος τότε ήταν αναπληρωματικός οδηγός στη Force India, νυν Racing Point.

Οι εταιρίες του Μάικλ Λατίφι προφανώς και σπονσοράρουν τον Νίκολας. Δεν είναι οι μόνες. Χρήματα του δίνει και η Royal Bank of Canada. Συνολικά, εκτιμάται πως όπου πηγαίνει ο Λατίφι, παίρνει μαζί του και χορηγίες αξίας 33.000.000 ευρώ. Το ποσό αποκάλυψε ο Τommo 1, κατά κόσμον Τομ ΜακΚλάσκι, ο οποίος δημιουργεί περιεχόμενο για το Formula 1.

Η Williams είχε ανάγκη κάθε σεντ και για αυτό έδωσε τη θέση του Ρόμπερτ Κούμπιτσα (που είχε χορηγίες 15.400.000 ευρώ) στον Λατίφι, o oποίος δεν είχε αποδείξει αγωνιστικά πως αξίζει να βρίσκεται στην ελίτ. Aπό το 2012 που μπήκε στη Formula 3 έως το 2017 και τη Formula 2, είχε πανηγυρίσει μόλις μια νίκη. Το 2017 ήταν η καλύτερη σεζόν της καριέρας του, με 9 παρουσίες στο βάθρο, 5 πιο γρήγορους γύρους και μια νίκη στη Silverstone. Παρ' όλα αυτά, όλη τη χρονιά ήταν ένα επίπεδο καλύτερο ο 'συμπαίκτης' του, Όλιβερ Ρόουλαντ. Το 2018 ο ομόσταυλος του, Άλεξ Αλμπόν τερμάτισε τρίτος -στο σύνολο. Ο Λατίφι ήταν 9ος. Το 2019 τερμάτισε δεύτερος στη συνολική κατάταξη.

Το 2016 τον είχε προσλάβει η Renault, ως test driver της ομάδας της στην F1. To 2018 πήγε στη Force India, με αυτήν μετείχε σε πέντε ελεύθερες δοκιμές και το 2019 έκανε το πέρασμα στην Williams, πάλι ως test driver, πριν του δώσουν τη θέση του Κούμπιτσα.

24MEDIA NETWORK