ΣΠΟΡ

Η Red Bull προκάλεσε τον Χάμιλτον και αυτός δέχθηκε την πρόκληση

Το 'πες πες' της Red Bull για τη Mercedes και τη ρύθμιση στους κινητήρες που της έδινε προβάδισμα στις κατατακτήριες, είχε ως αποτέλεσμα περιορισμό που θέτει η FIA, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο αγώνα. "Καμία έκπληξη. Πάντα προσπαθούν να μας επιβραδύνουν" σχολίασε ο Χάμιλτον.

Η Red Bull προκάλεσε τον Χάμιλτον και αυτός δέχθηκε την πρόκληση
O Λιούις Χάμιλτον έχει χαρακτηριστεί ως εκ των κορυφαίων οδηγών στην ιστορία της Formula 1. Η Red Bull τον προκαλεί να αποδείξει πως είναι κυρίαρχος και χωρίς τη μοναδική ρύθμιση κινητήρων της Mercedes. Ο Βρετανός αποδέχθηκε την πρόκληση. Bryn Lennon, Pool via AP

Δεν ξέρω αν θυμάσαι τις ενστάσεις που έκαναν ομάδες (με πρώτη τη Renault) εναντίον της Racing Point, για παράβαση των κανονισμών που αφορούν το τι μπορεί να αντιγράφει η μια ομάδα της Formula 1 από την άλλη και την ποινή των Βρετανών; Ε, από πίσω ήταν ο αρχηγός της Mercedes Τότο Γολφ, ο οποίος παραδέχθηκε πως μοιράστηκε με τις ‘pink Mercedes’ πληροφορίες που δεν θα έπρεπε να μοιραστεί. Κυρίως για λόγους αρχής. Εννοώ δεν παρανόμησε. Για αυτό δήλωσε “υπάρχει μια θεμελιώδης ερώτηση: θέλουμε να επιτρέπουμε customer teams;”. Δηλαδή, τη μέθοδο που επιτρέπει στις μεγάλες ομάδες να βγάζουν καλά λεφτά και στις μικρές να αποδίδουν καλύτερα. “Για αυτές βέβαια, χρειάζεσαι συνεργασίες και η Renault τις έχασε όλεςείπε ο Αυστριακός, που όπως θα κατάλαβες δεν έχει κάποιο πρόβλημα να τσαντίζει κόσμο.

Το όριο μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας το φλέρταρε και με άλλον τρόπο. Ο Γολφ έχει μετοχές στην Aston Martin και την Williams. “Καταλαβαίνω πως η αντίληψη είναι σημαντική και άρα γιατί εκνευρίζονται πολλοί. Αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι όταν είσαι επιτυχημένος επιχειρηματίας για κάποια χρόνια και έχεις ενδιαφέροντα σε συγκεκριμένες έμμεσες σχέσεις με τους ‘παίκτες’ του σπορ είναι ενοχλητικό. Αν ήμουν από την άλλη πλευρά της ιστορίας, ομολογώ πως θα είχα εκνευριστεί κι εγώ”.

Αλλά είναι από την πλευρά που έχει εκνευρίσει. “Όταν πήγα στη Mercedes αποφάσισα πως θα κάνω τα πάντα, για το συμφέρον του σπορ. Τις μετοχές που είχα στην Williams τις πούλησα. Αναγκάστηκα να τις πάρω πίσω, όταν η εταιρία δεν είχε να πληρώσει. Δεν ήταν κάτι που ήθελα να κάνω, αλλά ήταν καλό για όλους. Όπως έχω διευκρινίσει, η προτεραιότητα μου είναι να τις πουλήσω, όταν αυτό είναι δυνατό”.

Στα των μετοχών που ‘χει στην Aston Martin “είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό. Αγόρασα μετοχές σε εταιρία αυτοκινήτων που δεν έχει έχει άμεση σχέση -σε επίπεδο μετοχών- με ομάδα της F1. Αυτό που έχει κάνει φέτος, είναι το branding στα αυτοκίνητα της Red Bull φέτος και θα το κάνει του χρόνου σε αυτά της Racing Point. Αγόρασα τις μετοχές, γιατί ήταν καλή επένδυση. Δεν έχω καν θέση στο διοικητικό συμβούλιο ή άλλη εμπλοκή. Δεν είμαι σύμβουλος ή κάτι άλλο”.

Η τρίτη φορά που φλέρταρε με όρια ήταν ουσιαστικά η πρώτη, αφού συνέβη το 2017, όταν η Mercedes εμφάνισε τα party modes στους κινητήρες της -και της έδιναν μεγαλύτερη ισχύ στις κατατακτήριες. Όπως εξηγούν ειδικοί είναι ρυθμίσεις που έφταναν στο όριο τον κινητήρα και εφαρμόζονταν για μερικά λεπτά, στον αγώνα κατάταξης. Στα τρία χρόνια που ακολούθησαν πολλοί προσπάθησαν να κάνουν ό,τι οι Γερμανοί, αλλά απέτυχαν.

Η FIA εξέδωσε σχετική τεχνική οδηγία που θέτει περιορισμούς στις ρυθμίσεις των κινητήρων, αρχής γενομένης από τον επόμενο αγώνα. Σε άλλα νέα, δεν θα επιτρέπεται η μείωση της ισχύος σε περίπτωση βλάβης ή φθοράς, ώστε να προφυλαχθεί το αυτοκίνητο -και ο οδηγός. Κάτι που το λες και παράλογο. Έτσι το είπε ο Γολφ, ο οποίος πρόσθεσε και κάποια άλλα πραγματάκια, στις δηλώσεις του, για το θέμα που υποκίνησε -και κράτησε στην επικαιρότητα- η Red Bull.

“Εδώ και καιρό υπάρχει στη Formula 1 η λογική να κρατούν πίσω τις κυρίαρχες ομάδες -ή όσες θεωρούν κυρίαρχες και ότι αυτό είναι για το καλό του σπορ. Εμείς θα αντιμετωπίσουμε την αλλαγή, ως νέα πρόκληση. Έχω την αίσθηση πως προτεραιότητα για τη FIA θα ήταν να κατανοήσει και να αναλύσει καλύτερα τι συμβαίνει με τους κινητήρες, καθώς ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δημιουργεί έναν εξόχως πολύπλοκο μηχανολογικό σύνολο. Η FIA θα μπορούσε να ελέγξει πιο εύκολα ποιος είναι νόμιμος και ποιος όχι, αν υπήρχε μια λειτουργία απόδοσης”.

Επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο Λιούις Χάμιλτον, λέγοντας πως “δεν αποτελεί καμία έκπληξη η αλλαγή. Πάντα προσπαθούν να μας κρατήσουν πίσω. Στην ουσία, δεν αλλάζει κάτι μεγάλο για εμάς. Οπότε δεν είναι πρόβλημα”.

 

O Γολφ έχει συμβόλαιο με τη Mercedes έως το 2020 (είναι ήδη 6 χρόνια στην ομάδα) και σε ερώτηση για το αν θα μείνει εκεί όπου είναι, απάντησε “όλα θα εξαρτηθούν από τη συζήτηση που θα κάνω με τα αφεντικά. Θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο για την ομάδα, για να συνεχίσει να ‘ανθίζει’. Απολαμβάνω το ρόλο μου και το πλάνο μου είναι να συνεχίσω. Δεν θέλω να βρεθώ σε κατάσταση που από πολύ καλοί, θα γίνουμε καλοί”.

Στους δρόμους το hypercar της Mercedes

Η γερμανική εταιρία δημοσίευσε τις φωτογραφίες και τα videos από το One, το hypercar που δημιούργησε και στην ουσία είναι η έκδοση του αυτοκινήτου του Χάμιλτον για τους κοινούς θνητούς -sort of. Η Mercedes έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία της Formula 1 που χρησιμοποίησε το drive unit των μονοθέσιων, σε αυτοκίνητο που προορίζεται για τους κανονικούς δρόμους.

Η παραγωγή θα ξεκινήσει προς τα τέλη του χρόνου και η τιμή θα είναι στα 2.600.000 ευρώ. Έχουν ήδη πωληθεί τα 275 ‘δείγματα’. Στις μετατροπές που έγιναν ήταν η μείωση του ήχου που ‘βγάζει’ η μηχανή, ώστε να αποφεύγουν οι οδηγοί τις σχετικές κλήσεις.

Nα θυμίσω εδώ πως το 2021 θα βγει στην αγορά και ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε μονοθέσιο της Formula 1, από γαλλική εταιρία. Αν κάνεις click, θα διαβάσεις και τη λογική των hypercars.

Πριν σε αφήσω να σου πω ότι η Ferrari έκανε πρόταση στον ‘γκουρού’ μηχανών, Άντι Κάουελ, ο οποίος εργαζόταν από το 2004 στη Mercedes, από την οποία αποχώρησε πρόσφατα. Σύμφωνα με το Motorsport.com απέρριψε την πρόκληση ‘να αναδομήσει τη μηχανή της Scuderia’.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ