ΣΠΟΡ

Η Νike επιστρέφει με τον Κάπερνικ στα Emmys

Η Νike θα εμφανιστεί στα PrimeTime Emmys του Σεπτέμβρη, ως υποψήφια για τη διαφήμιση των 30χρονων της καμπάνιας Just Do It, που πρότεινε να αναρωτιόμαστε αν τα όνειρα μας είναι αρκετά τρελά -όχι αν είναι τρελά. 'Aντίπαλοι' είναι το Netflix και η Apple.

Η Νike επιστρέφει με τον Κάπερνικ στα Emmys
NIKE

Στη χώρα που ορίζει τις εξελίξεις, στα θέμα που αφορούν τα media (ναι, την Αμερική), οι διαφημίσεις έχουν απαλλαγεί από κάθε ίχνος συντηρητισμού. Το “έτσι τα μάθαμε, έτσι τα κάνουμε, γιατί αν τα αλλάξουμε το κοινό δεν θα ‘συνδεθεί’ είναι a no go, με τις ιδέες που αφορούν κανονικούς ανθρώπους, κανονικές στιγμές και δημιουργούν συναίσθημα όχι μόνο να αυξάνονται και να πληθαίνουν, αλλά και να βραβεύονται.

Για να καταλάβεις, η κατηγορία των outstanding commercials ανήκει στα Primetime Emmys, όπου βραβεύονται κυρίως σειρές και όχι στα Sports Emmy Awards. Πρόκειται για διαφορετικά βραβεία που τελούν υπό τη σκέπη της ίδιας ακαδημίας. Ας δούμε λοιπόν, τις πέντε διαφημίσεις που ξεχώρισαν για φέτος, με τη λίστα να αφορά παραγωγές κάποιων εκ των μεγαλύτερων brands του πλανήτη (Nike, Netflix και Apple). O νικητής θα γίνει γνωστός στις 19 Σεπτεμβρίου.

Η Νike είναι η μόνη εταιρία αθλητικών ειδών με υποψηφιότητες

Αυτή είναι η ένατη υποψηφιότητα της ΝΙΚΕ. Όλες ανήκουν στην ίδια ανεξάρτητη διαφημιστική εταιρία, τη Wieden+Kennedy. Διεκδικεί το δεύτερο βραβείο. Η πρώτη συμμετοχή ήταν αυτή του 1997, με το Hello Word που είχε για πρωταγωνιστή τον Τάιγκερ Γουντς. Ακολούθησε αυτή του 2000 με τίτλο Driving Range, που πάλι αφορούσε τον Γουντς και το 2001 επέστρεψε με το Freestyle που όχι, δεν είχε να κάνει με το γκολφ, αλλά με το μπάσκετ.

Η τέταρτη υποψηφιότητα ήταν και η τυχερή, με το Move να παίρνει το βραβείο, το 2002 (είχε πλήθος κόσμου -επαγγελματιών και μη αθλητών- σε κίνηση). To 2009 επέστρεψε με το Bottled Courage (και moto “κουράγιο είναι να κάνεις αυτό που δεν μπορείς”), το 2010 πήρε άλλη μια υποψηφιότητα με το The Human Chain (με πρωταγωνιστές κάποιους από τους καλύτερους αθλητές του πλανήτη που συνδέονταν σαν κρίκοι μιας αλυσίδας), το 2013 προστέθηκε στη λίστα το Jogger -Find your greatness (ένα παχουλό παιδί που τρέχει, με κάποιους να κατηγορούν την εταιρία για ρατσισμό) και το 2015 στις υποψηφιότητες βρέθηκε η διαφήμιση με τίτλο Possibilities.

Ας δούμε ποιος είναι ο ανταγωνισμός του κολοσσού αθλητικών ειδών για φέτος.

Η Apple κέρδισε δυο υποψηφιότητες. Η μια ήταν το Make Something Wonderful, με την απλότητα να εκτείνεται σε όλη της το μεγαλείο, όπως αποπειράται να εξηγηθεί η σημασία των προϊόντων Mac. Μεταξύ αυτών που εμφανίζονται στο video είναι οι Όπρα Ουίνφρι, η Άνα Ουίντουρ, οι U2, αλλά και άνθρωποι σαν εσένα που χρησιμοποιείς ένα Mac για τη δουλειά ή τη διασκέδαση σου.

Η δεύτερη υποψηφιότητα αφορά το ‘Don’t Mess with mother’ και λήψεις στιγμιοτύπων της μάνας γης με iPhone XS.

Η συμμετοχή της ΝΙΚΕ έχει για έναν εκ των πρωταγωνιστών τον Κόλιν Κάπερνικ, ο οποίος επιλέχθηκε το Σεπτέμβρη του 2018 για πρόσωπο του Just Do It, στην 30η επέτειο της θρυλικής καμπάνιας.

Στο video εμφανίζονται πραγματικές ιστορίες με ανθρώπους που κάποιοι τους είπαν πως έχουν τρελά όνειρα και απέδειξαν πως τα όνειρα τους δεν ήταν αρκετά τρελά -όπως είναι το moto. Η φωνή του Κάπερνικ ‘ντύνει’ την αφήγηση. Ο επαναστάτης με αιτία, λέει “αν ο κόσμος λέει πως τα όνειρα σου είναι τρελά, αν γελούν με αυτά που σκέφτεσαι ότι μπορείς να κάνεις, όλα είναι καλά. Μην αλλάξεις τίποτα. Αυτά που δεν μπορούν να καταλάβουν όσοι δεν πιστεύουν, είναι πως το να αποκαλείς ένα όνειρο τρελό, δεν είναι προσβολή. Είναι κοπλιμέντο (μεταξύ άλλων, δείχνει ένα παλαιστή χωρίς πόδια).

Μην προσπαθεις να γινεις ο πιο γρηγορος στο σχολειο η στον κοσμο. Γινε ο πιο γρηγορος ολων των εποχων

Μη φαντάζεσαι τον εαυτό σου με τη φανέλα ενός μεγάλου σταρ. Φαντάσου το μεγάλο σταρ με τη φανέλα σου. Μη συμβιβαστείς με τον τίτλο της homecoming queen. Ή του linebacker του σχολείου σου. Κάνε και τα δυο. Χάσε 60 κιλά και μετά γίνε ironman, αφότου νικήσεις όγκο στον εγκέφαλο (δείχνει τον Charlie Jabaley που τα έκανε όλα αυτά).

Μην πιστέψεις πως πρέπει να γίνεις όπως όλοι οι άλλοι, για να γίνεις κάποιος. Αν έχεις γεννηθεί πρόσφυγας, μη αφήσεις αυτό το γεγονός να σε σταματήσει από το να παίξεις ποδόσφαιρο ή σε εθνική ομάδα στα 16 (εμφανίζεται ο Αλφόνσο Ντέιβις, από την Γκάνα, νυν παίκτης της Μπάγερν).

Μην γίνεις ο καλύτερος μπασκετμπολίστας του πλανήτη. Γίνε κάτι μεγαλύτερο από το μπάσκετ (δείχνει τον ΛεΜπρον Τζέιμς και το “Ι promise” σχολείο που δημιούργησε). Πίστεψε σε κάτι. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα θυσιάσεις τα πάντα (δείχνει τον Κάπερνικ να κοιτά προς μια αμερικανική σημαία).

Όταν μιλούν για τη μεγαλύτερη ομάδα στην ιστορία των σπορ, βεβαιώσου ότι θα μιλούν για τη δική σου ομάδα (προφητικά, δείχνει την εθνική ποδοσφαίρου γυναικών των ΗΠΑ). Αν έχεις μόνο ένα χέρι, μην αρκεστείς στο να παρακολουθείς football. Γίνε footballer στο υψηλότερο επίπεδο (δείχνει τον Σακίμ Γκρίφιν, linebacker των Seattle Seahawks που για να ζήσει χρειάστηκε να ‘κόψει’ το ένα χέρι).

Και αν είσαι ένα κορίτσι από το Compton της California, μη γίνεις απλά μια τενίστρια. Γίνε η καλύτερη αθλήτρια όλων των εποχών (δείχνει τη Σερίνα Ουίλιαμς). Οπότε μην αναρωτιέσαι αν τα όνειρα σου είναι τρελά. Να αναρωτιέσαι αν είναι αρκετά τρελά”. Όχι πες μου, δεν συγκινήθηκες;

Η τέταρτη υποψηφιότητα είναι του Netflix, για το Great Day in Hollywood, που ‘πάτησε’ σε μια ιστορική φωτογραφία μια θρυλική φωτογραφία, με τίτλο “A Great Day in Harlem”. Την ‘τράβηξε’ ο Art Kane για το Esquire, τον Αύγουστο του 1958. Για ‘θέμα’ είχε 57 μουσικούς της τζαζ. Το στιγμιότυπο ‘έπιασε’ το πνεύμα της New York City, στο κέντρο της τότε σκηνής της τζαζ.

 

Στο video του Netflix, διάρκειας 60”, εμφανίζονται 47 μαύροι συνεργάτες του κολοσσού και το μήνυμα αφορά το χρήσιμο της διαφορετικότητας, το οποίο αποτυπώνεται και στην ποπ κουλτούρα.

Η πέμπτη συμμετοχή της κατηγορίας 2019 Emmy Outstanding Commercial αφορά το μακελειό στο σχολείο Sandy Hook Promise, το 2012. Έκτοτε περισσότεροι από 200 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στα σχολεία, από ανθρώπους που δεν θα έπρεπε να ‘χουν πρόσβαση σε όπλα. Θυμίζει πως κάτι πρέπει να γίνει με το ζήτημα της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ, όπου αγοράζεις όπλο πιο εύκολα από ό,τι αγοράζεις κινητό. Το video επικεντρώνεται στις εκλογές των τάξεων και τις απόψεις των παιδιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ