ΣΠΟΡ

Η γιαγιά του Φερστάπεν, ο ύπνος της Mercedes και άλλες 8 ατάκες από τη Silverstone

Η πρωτιά του Μαξ Φερστάπεν, τα διαλυμένα λάστιχα όλων των ομάδων και η υπομονή των οδηγών που έφτασε στο όριο της. Αυτές είναι οι 10 καλύτερες ατάκες από την επέτειο 70 χρόνων των Grand Prix στη Formula 1.

Η γιαγιά του Φερστάπεν, ο ύπνος της Mercedes και άλλες 8 ατάκες από τη Silverstone
O Mαξ Φερστάπεν χρησιμοποίησε άλλα ελαστικά, από αυτά που προτίμησαν οι Mercedes και ο αγώνας του δικαιώθηκε -αφού προηγουμένως αρνήθηκε να πάει στο γκαράζ, όταν του το ζήτησαν. AP Photo/Frank Augstein, Pool

Δεκατρείς είναι οι αγώνες που ‘χουν επιβεβαιωθεί, μέχρι σήμερα για τη σεζόν 2020 της Formula 1. Πέντε έχουν ήδη αποτελέσει παρελθόν. Mέχρι και την περασμένη εβδομάδα, την καρό σημαία την έβλεπε πρώτη κάποια Mercedes (του Μπότας στην πρεμιέρα, του Χάμιλτον στους τρεις επόμενους αγώνες). Στο επετειακό Grand Prix της Silverstone, την Κυριακή 9/8 έγινε η αλλαγή: τερμάτισε πρώτος ο Μαξ Φερστάπεν. Το alpha dog της Red Bull (που πήρε νέες μηχανές από τη Honda, για αυτόν τον αγώνα) ανέβηκε για τέταρτη φορά στο βάθρο, φέτος, αρνούμενος να πάει στο γκαράζ, όταν του το ζήτησαν. Η ατάκα που είπε, στο σχετικό κάλεσμα είναι στο Νο1 του σημερινού ΤΟΡ10.

✌ “Δεν θα καθίσω πίσω, σαν τη γιαγιά”

Επειδή όπως φάνηκε, τα πάντα στους δυο σερί αγώνες της Silverstone εξαρτήθηκαν από τα ελαστικά (να σου θυμίσω ότι διαλύθηκαν ουκ ολίγα, μια εβδομάδα νωρίτερα), έχει σημασία να ξέρεις πως ο Ολλανδός μπήκε στη διαδικασία με σκληρή γόμα -ενώ οι Silver Arrows με μεσαία. Η ομάδα του είχε υπολογίσει πως θα πιέσει από την αρχή, πράγμα που έκανε, με τον μηχανικό του να τον ενημερώνει πως επήλθαν φθορές και ότι θα ήταν χρήσιμο να κάνει pit stop. Απάντησε ‘είναι η μόνη ευκαιρία που ‘χω να είμαι κοντά στις Mercedes. Δεν θα καθίσω πίσω σαν τη γιαγιά’. Η συνέπεια ήταν να βγάλουν φουσκάλες τα ελαστικά των Mercedes, όπως προσπαθούσαν να κρατήσουν ψηλό ρυθμό και έτσι να μπορέσει ο Φερστάπεν να κάνει δουλίτσα. Ήταν η πρώτη νίκη της Red Bull στη Silverstone, μετά το 2012. Και τη χρωστά στην επιλογή ελαστικών, που δεν ήταν όσο μαλακά ήταν της Mercedes.

✌ “Ως ομάδα, κοιμόμασταν”

Όταν διαβάζεις την ατάκα που είδες παραπάνω, υποθέτεις πως ανήκει σε οδηγό της Ferrari. Λάθος. Tην είπε ο Βάλτερι Μπότας, οδηγός που είχε την pole position, για το λόγο που διάβασες ήδη: την επιλογή ελαστικών. Ο Μπότας έκανε αλλαγή ελαστικών στον 13ο γύρο και έμεινε μπροστά από τον Χάμιλτον, που μπήκε για αλλαγή ένα γύρο μετά. Ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και πήρε το προβάδισμα, έως τη δική του αλλαγή (στον 27ο γύρο). Αλλά επανέκτησε την πρώτη θέση πολύ γρήγορα και δεν απειλήθηκε έως το τέλος, με τις Silver Arrows να βασανίζονται μετά τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών. “Σαν ομάδα κοιμόμασταν σήμερα, όταν ο Μαξ μας πέρασε. Η στρατηγική μου ήταν το ακριβώς αντίθετο από ιδανική”, είπε ο Φιλανδός. Σημείωσε πως η Mercedes είχε άλλη στρατηγική για αυτόν και άλλην για τον Χάμιλτον, που τον πέρασε δυο γύρους πριν το τέλος (γιατί είχε πάει στο γκαράζ δέκα γύρους νωρίτερα). “Όταν πίεσα, στο τέλος για να φτάσω τον Μαξ, τα ελαστικά μου παραδόθηκαν”, κατέληξε ο Μπότας, ο οποίος βρέθηκε πίσω από τον Φερστάπεν, στην κατάταξη των οδηγών. Από κεκτημένη, ο Χάμιλτον πήρε το τρόπαιο μαζί του, όπως έφευγε από την απονομή.

✌ “Τα λάστιχα έχουν γίνει σαν μπαλόνια”

Η υψηλή επίδοση των Mercedes έγινε το πρόβλημα που ‘χαν στη Silverstone, δεδομένου του χάους με τα λάστιχα. Ο Χάμιλτον, ο οποίος ‘κάθεται’ στην κορυφή της κατάταξης, 30 πόντους μακριά από τον Φερστάπεν, περιέγραψε ως hardcore αυτό που έζησε την Κυριακή 9/8. Η ζεστή θερμοκρασία, σε συνδυασμό με τις πιο μαλακές γόμες -συγκριτικά με τον πρώτο φετινό αγώνα στην ίδια πίστα- ευνόησαν τελικά, τη Red Bull. Ο Βρετανός πρωταθλητής, ο οποίος ισοφάρισε ένα ακόμα ρεκόρ του θρυλικού Μίκαελ Σουμάχερ (155 παρουσίες στο βάθρο) δήλωσε πως “Η Pirelli παλεύει με τις αποτυχίες των ελαστικών, από την προηγούμενη εβδομάδα και συνεχίζω να ανεβάζει την πίεση. Τα λάστιχα είναι σαν μπαλόνια, πια. Έχουν τη μεγαλύτερη πίεση που είχαν ποτέ, σε πίστα σαν τη Silverstone. Δεν ξέρω αν είχαν και άλλες ομάδες το δικό μας πρόβλημα. Πρέπει να το μελετήσουμε το θέμα”.

✌ “Σκότωσα τα ελαστικά”

Μπήκε στον αγώνα με τη δυνατότητα να διεκδικήσει μια θέση στο πόντιουμ, βάσει του τι είχε κάνει από την Παρασκευή και τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές. Μόνο που το όνειρο έγινε εφιάλτης, για τον Ντάνιελ Ρικάρντο, που τερμάτισε 14ος. Και ο Αυστραλός έδωσε τη μάχη του, όταν άλλαξε τη σκληρή γόμα με τη μεσαία “με συνέπεια να διαλυθούν τα λάστιχα” και να αλλάξει σε σκληρή στη δεύτερη στάση. Έπεσε σε κίνηση και του έφυγε το αυτοκίνητο, ενώ ήταν σε κόντρα με τον Κάρλος Σάινθ -του οποίου τη θέση θα πάρει του χρόνου στη McLaren. Το τρίτο stop έγινε υποχρεωτικό και η 14η θέση εύλογη συνέχεια. “Ο αγώνας έφευγε συνέχεια από τα χέρια μας. Από το πρώτο pit stop. Όταν προσπάθησα να κρατήσω τη θέση μου, την οποία διεκδικούσε ο Κάρλος, έχασα το αυτοκίνητο -και ‘σκότωσα’ τα λάστιχα. Προσπαθώ να μην κλάψω. Ήταν μια από αυτές τις μέρες”. Ο συμπαίκτης του, στη Renault, Εστεμπάν Οκόν τερμάτισε 8ος, έχοντας κάνει μόνο μια στάση. Αυτήν την στρατηγική ήθελε και ο Ρικάρντο -αλλά δεν κατέστη δυνατή.

✌ ‘Η προσπέραση της χρονιάς’

Ο Άλεξ Άλμπον διεκδικούσε το δικαίωμα του στην προσπέραση του Κίμι Ραϊκόνεν και όπως είδες (αν δεν είδες, δες) έκανε αυτό που ήθελε, μολονότι ο ανταγωνισμός έκανε ό,τι μπορούσε για να μην τον αφήσει. Ο Ραϊκόνεν του έδωσε ελάχιστο χώρο, που ήταν αρκετός για τον Ταϊλανδό, ώστε να προσπεράσει, χωρίς να καταπατήσει τους κανόνες, με τους υπεύθυνους της μετάδοσης να θέτουν το ερώτημα ‘είναι αυτή η προσπέραση της χρονιάς;’. Παρεμπιπτόντως, ο Αλμπόν έκανε κι άλλες -κάνε έναν κόπο να πατήσεις play από επάνω.

✌ “O Mαξ είναι θρύλος”

Προφανώς και ο Λάντο Νόρος βασανίστηκε με τα λάστιχα του και ζήτησε από το ράδιο, να κοιτάξουν τι θα γίνει στον επόμενο αγώνα. Κάποια στιγμή ρώτησε ‘ποιος νίκησε’. Του είπαν ‘ο Μαξ’. Σχολίασε ‘α, θρύλος’, διακόπτοντας τον άνθρωπο που του έλεγε πώς είχε όλη η πρώτη δεκάδα. Mετά, μπήκε ακάλεστος σε συνέντευξη του Ρικάρντο, για να θυμίσει πως το bromance το ζει με τον Αυστραλό -και μετά την προσπέρασε του παλιού στον νέο. “Του έστειλα μήνυμα γιατί προσπαθούσε να πείσει ότι αυτή ήταν η καλύτερη κίνηση της καριέρας του. Ειλικρινά, δεν ήταν καν προσπέραση. Στην ουσία του είπα ‘έλα Ντάνιελ, πέρνα’. Και γιατί τον άφησε να περάσει; “Έπαιζα με τα κουμπιά στο ταμπλό”.

✌ “Δεν κάνει καμία γ… διαφορά”

Η Alpha Romeo έχει γίνει η νέα Williams, δηλαδή η πιο αργή ομάδα για φέτος. Και προφανώς ο Κίμι Ραϊκόνεν έχει νεύρα. Οι δημοσιογράφοι έκαναν το λάθος να του θυμίσουν πως είχε πει ότι στόχος είναι να πάρει πόντους. Μετά τον ρώτησαν ‘τι έχει γίνει λάθος;’. Απάντησε “είμαστε ακόμα αργοί. Μπορούμε να τερματίσουμε μια δυο θέσεις πιο ψηλά, αλλά δεν κάνει καμία γ… διαφορά”, εξηγώντας πως οι αντίπαλοι έχουν γίνει πολύ πιο γρήγοροι, με τη δική του ομάδα να μην μπορεί να ακολουθήσει. Στο ράδιο, ‘συνελήφθη’ να λέει στην ομάδα του “παραείμαστε γ… αργοί”. Και όχι, δεν τον ενδιέφερε που έκανε δικό του ένα ρεκόρ -αυτό των περισσότερων γύρων από κάθε άλλο οδηγό της ιστορίας του σπορ.

✌ “Τα κάνατε σκατά”

Το ‘τα κάνατε σκατά’ του Σεμπάστιαν Φέτελ στο γκαράζ του, απομονώθηκε ως γεγονός, καθώς δείχνει πως ο Γερμανός έχει φτάσει στα όρια του, με αυτό που ζει φέτος στη Ferrari.

✌ “Δεν ήταν θεωρία συνωμοσίας”

Και τα ελαστικά της Racing Point απέκτησαν φουσκάλες (φευ). Μετά άρχισε η δόνηση ‘που σε δυο, τρεις γύρους είχε βγει εκτός ελέγχου. Το λάστιχο δεν θα επιβίωνε έως το τέλος” εξήγησε ο Νίκο Χάλκενμπεργκ, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί έκανε χρήση τρίτου pit stop και από τέταρτος βρέθηκε έβδομος, στην επιστροφή του στη Formula 1, ως αντικαταστάτης του Σέρχιο Πέρεθ (έχει βρεθεί θετικός στον Covid-19). Κλήθηκε να κάνει τις διευκρινίσεις, γιατί μετά τον τερματισμό προέκυψε θεωρία συνωμοσίας, κατά την οποία ο Χάλκενμπεργκ κλήθηκε για άλλη μια στάση, ώστε να τερματίσει προ αυτού ο Λανς Στρολ -γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας. “Δεν θα ‘χε νόημα, γιατί ο Αλμπόν θα τους περνούσε και τους δύο, οπότε το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο”.

✌ Το Νο33 ήταν το Νο1 αυτής της Κυριακής

Τoν αγώνα της Formula 1 τον νίκησε ο Μαξ Φερστάπεν, που ‘χει το Νο33. Τον αγώνα του MotoGP τον ‘πήρε’ ο Νοτιοαφρικανός ρούκι της ΚΤΜ, Μπραντ Μπίντερ (έγινε ο πρώτος ‘νέος’ που κέρδισε αγώνα, στην πρώτη του χρονιά, μετά τον Μαρκ Μάρκεθ, το 2013), με το Νο33. Αυτόν του Moto2 τον κατέκτησε ο Ένεα Μπαστιανίνι, της Italtrans Racing Team. Με το Νο33.

Η συνέχεια της Formula 1 θα δοθεί το ερχόμενο σαββατοκύριακο, στη Βαρκελώνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ