Η Ferrari προτιμά τον Φέτελ και ο κόσμος τον Λεκλέρκ
Ο Σαρλ Λεκλέρκ ήταν πίσω από τον Βάλτερι Μπότας, στον 11ο γύρο της Σανγκάης όταν άκουσε το ''άνοιξε χώρο στον Φέτελ". Ήταν η τρίτη εντολή που του έδινε η Ferrari, στους ισάριθμους φετινούς αγώνες. Ήταν η τρίτη φορά που η στρατηγική αυτή δεν απέδωσε.
Ο 1000ος αγώνας της Formula 1 είχε το δίδυμο της Mercedes και πάλι στο πόντιουμ (στις θέσεις 1 και 2). Στο κορυφαίο σκαλοπάτι ήταν ο τύπος που ‘χε νικήσει και στον 900ο αγώνα: ο Λιούις Χάμιλτον. Ακολούθησε ο Βάλτερι Μπότας και αυτήν τη φορά, τους έκανε παρέα ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ας δούμε όμως, πώς ξεκίνησαν όλα.
Μόλις στον πρώτο γύρο, έπειτα από έξι στροφές, ο 19χρονος Λάντο Νόρις (McLaren) τέθηκε εκτός μάχης. Έπεσε πάνω του ο Ντανίλ Κβιάτ (Toro Rosso), αφότου είχε χτυπήσει πρώτα τον Κάρλος Σάινθ (McLaren). Ο Ρώσος τιμωρήθηκε για το ρόλο του στο συμβάν.
Είχα την αίσθηση πως είμαι επιβάτης, ότι δεν είχα κανέναν έλεγχο σε ό,τι γινόταν. Είδα τον ουρανό και μετά έχασα την όραση μου. Επέστρεψε όταν προσγειώθηκα, μαζί με την αναπνοή μου. Τότε κατάλαβα τι είχε γίνει.
Ο Νόρις είναι μια χαρά, με τη McLaren να ‘χάνει’ και τα δυο αυτοκίνητα, γιατί βρέθηκαν τη λάθος ώρα, στο λάθος μέρος -κοντά στον Κβιάτ.
Προφανώς και η Mercedes κάνει καλύτερα από όλους τους άλλους και απολαμβάνει πρωτιές, όπως κάνουν κάτι πολύ καλά οι οδηγοί της. Κυρίως όμως, κάνει κάτι εξαιρετικά ο μηχανικός της ομάδας, Μάρκους Ντάντλι, ο οποίος λούστηκε με σαμπάνια στη Σανγκάη.
O Λιούις Χάμιλτον διατήρησε τον τίτλο του ‘άρχοντα’ του εν λόγω σιρκουί, με αυτήν την πρωτιά να είναι η έκτη της καριέρας του και η 75η στο σύνολο. Μετά είπε πως ‘ ως ομάδα όλοι κάνουμε την καλύτερη δυνατή δουλειά και προσπαθούμε να λειτουργούμε στο 100%. Είμαστε κοντά σε αυτό. Είχαμε ως στόχο για φέτος, να κάνουμε σχεδόν τέλεια σαββατοκύριακα. Έρχονται ωστόσο, και άλλες βελτιώσεις γιατί θέλουμε να κάνουμε άλλο ένα βήμα προς τα εμπρός‘.
Είχε να πει και κάτι για τη Ferrari που όλο κάτι έχει και δεν μπορεί. ‘ Έχουν καλό αυτοκίνητο, αλλά δεν φαίνεται να εκμεταλλεύονται όσα έχει να τους δώσει‘.
“Στο 50-50 θα ‘χει προτεραιότητα πάντα ο Φέτελ”
Η Ferrari κάνει και κάτι άλλο: ευνοεί σταθερά τον Σεμπάστιαν Φέτελ, έναντι του -δευτεροετή στη F1- Σαρλ Λεκλέρκ, με τον επικεφαλής Ματία Μπινότο να ενημερώνει πως ‘σε καταστάσεις που είναι 50-50, θα δίνεται προτεραιότητα στον Φέτελ, γιατί πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο οδηγός μας με τις περισσότερες πιθανότητες να πάρει τον τίτλο‘.
> Στην πρεμιέρα της σεζόν στην Αυστραλία, είπαν στον Λεκλέρκ να μείνει πίσω από τον Φέτελ, μολονότι τον είχε ‘πιάσει’, γιατί είχε καλύτερη στρατηγική στο θέμα των ελαστικών και φαινόταν να μπορεί να ‘χτυπήσει’ τα ασημένια μονοθέσια. Σύντομα κατάλαβαν πως ο Φέτελ δεν μπορούσε να πάει πιο γρήγορα -γιατί τα λάστιχα του δεν τον άφηναν.
> Στον δεύτερο αγώνα, στο Μπαχρέιν είπαν στον Γάλλο να μείνει πίσω από τον Γερμανό για δυο γύρους, αφότου τον είχε φτάσει έπειτα από ‘φτωχή’ εκκίνηση από την pole position. Ο Λεκλέρκ αγνόησε την εντολή, πέρασε τον ομόσταυλο του και προδόθηκε από τον κινητήρα, όπως διεκδικούσε την πρώτη θέση. Έτσι, είδε τρίτος την καρό σημαία. Μπροστά από τον Φέτελ.
>Στον τρίτο αγώνα, στη Σανγκάη ο Λεκλέρκ βρισκόταν πίσω από τους Χάμιλτον και Μπότας, στον 8ο γύρο (στα 2.8” από τον Φιλανδό), όταν η ομάδα ρώτησε τον Φέτελ πόσο πιο γρήγορα μπορούσε να πάει. Εκείνος είπε πως ένιωθε ότι μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο, με την ομάδα να λέει στον Λεκλέρκ να επιταχύνει. Δεν κατάφερε ωστόσο, να μειώσει την απόσταση από τον Μπότας (ήταν πιο γρήγορος), που έφτασε στο +3.7” στην ολοκλήρωση του 10ου γύρου.
Στον 11ο γύρο ο Λεκλέρκ ρώτησε ‘now what?’ και άκουσε πως έπρεπε να ανοίξει χώρο για τον Φέτελ, με τους ιθύνοντες να πιστεύουν ότι ο τετράκις πρωταθλητής ήταν πιο γρήγορος. Γεγονός που δεν επιβεβαιώθηκε -εννοώ δεν βελτιώθηκε ο ρυθμός του, λόγω δικών του λαθών, όπως έγραψε το BBC και δεν ‘μπήκε’ μεταξύ των οδηγών της Mercedes.
Αυτό που έγινε ήταν να αλλάξει λάστιχα ο Μαξ Φερστάπεν και να μπει μεταξύ των οδηγών της Ferrari, για να τερματίσει στην τέταρτη θέση. Ο Λεκλέρκ ήταν 5ος.
Αν δεν έπαιρνε τις σχετικές εντολές ο Λεκλέρκ, θα είχε τώρα 7 βαθμούς περισσότερους. Θα ήταν στο -25 από τον Χάμιλτον και μπροστά από τον Φερστάπεν. Δηλαδή, η Ferrari θα ήταν σε καλύτερη θέση, από ό,τι είναι τώρα.
Μετά το τέλος της διαδικασίας στην Κίνα, δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Φέτελ αν πιστεύει πως αυτός είναι ο τρόπος για να διεκδικήσει τον τίτλο. Αν είναι ο δίκαιος τρόπος.
Αν δείτε όλον τον αγώνα, ήταν δίκαιη η οδηγία. Από εκείνη τη στιγμή ήξερα πως θα έχω να αντιμετωπίσω όλες αυτές τις ερωτήσεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι θέλω να απαντήσω, γιατί είμαι ενάντιος στον τρόπο που δουλεύετε. Παίρνετε κομμάτια από απαντήσεις μου και τις δίνετε με τρόπο που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
“Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε να γίνεται κάτι τέτοιο. Προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο, ως ομάδα. Θέλω να τερματίζω μπροστά από τον Σαρλ, εκείνος θέλει να τερματίζει μπροστά από εμένα. Αυτό είναι το όνομα του παιχνιδιού. Θα ήθελα να τερματίσει τέταρτος, αλλά δεν έγινε αυτό (στο Νο4 ήταν ο Φερστάπεν και στο Νο5 ο Λεκλέρκ). Δεν έχω να πω κάτι περισσότερο‘.
Έγραψε περισσότερα η Corriere della Sera. Πώς θα έπρεπε η Ferrari να κάνει προτεραιότητα τον ταλαντούχο Γάλλο και να μην υπερασπίζεται άλλο, ως αρχηγό τον Φέτελ. Η χαρακτηριστική φράση ήταν ” Ο Φέτελ πρέπει να παραδώσει το περιβραχιόνιο του αρχηγού“.
Μεταξύ αυτών που ‘χε να κάνει ο Λεκλέρκ το τριήμερο, ήταν και ένας αγώνας με τον Tianyu Han, παγκόσμιο πρωταθλητή στο speed skating, σε παγοδρόμιο της Σανγκάη. Ο Γάλλος οδηγούσε Ice Kart. Όταν τελείωσε τη διαδρομή, ρώτησε με έκδηλο ενδιαφέρον ‘τι έκανα;’. Όταν του είπαν ‘νίκησες’ φώτισαν τα μάτια του, πριν ρωτήσει ‘με πόσο;’. Από αυτό μπορείς να καταλάβεις πώς διαχειρίζεται τα ‘μείνε πίσω από τον Φέτελ’.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ενημέρωσε πως επιτέλους μπορεί πια, να ‘νιώσει’ τα φρένα του.
> Ο νέος οδηγός της Red Bull, Πιέρ Γκάσλι τερμάτισε μετά τον Λεκλέρκ, αφότου είχε δυο συγκρούσεις στα τεστ της preseason και είχε δείξει πως υπολείπεται πολύ του Φερστάπεν, στην Αυστραλία. Στο Μπαχρέιν υπήρξε μια κάποια βελτίωση, πριν απολαύσει τους πόντους της Κίνας, μαζί με τον ‘πιο γρήγορο γύρο’. Έγινε ο πρώτος Γάλλος που είχε τον καλύτερο χρόνο, μετά τον Ρομέιν Γκροζάν, το 2012 στην Ισπανία. Τώρα του μένει να ‘κλείσει’ τη διαφορά με τον έτερο οδηγό της Red Bull.
> Στο Νο7 βρέθηκε ο κύριος της φωτογραφίας (από πάνω): ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατάφερε να τερματίσει για πρώτη φορά φέτος και ως οδηγός της Renault, αφού πρώτα η Renault αποφάσισε πως δεν θα μπει περισσότερες από μια φορές, στα πιτ. Ο Αυστραλός ήταν μεταξύ του ΤΟΡ10 που υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει μαλακά ελαστικά (οι πιο πίσω είχαν medium και άρα από ένα σημείο κι έπειτα θα ‘χαν το προβάδισμα) -έκανε την αλλαγή σε πιο σκληρά, πριν τον 19ο γύρο. Ο δεύτερος οδηγός της Renault, Νίκο Χάλκενμπεργκ είχε πρόβλημα με τον κινητήρα του και αποσύρθηκε.
>Όγδοος ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ της Racing Point, 9ος ο ΡαΪκόνεν (Alfa Romeo) και 10ος ο Αλεξάντερ Αλμπόν, της Toro Rosso.
Στη συνολική βαθμολογία, ο Λιούις Χάμιλτον προηγείται με 68 βαθμούς, ο Βάλτερι Μπότας ακολουθεί με 62, τρίτος είναι ο Μαξ Φερστάπεν με 39, τέταρτος ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 37 και πέμπτος ο Σαρλς Λεκλέρκ, με 36.
Σε ό,τι αφορά τους κατασκευαστές, η Mercedes προηγείται με 130 πόντους, η Ferrari έχει 73 και ακολουθούν οι Red Bull (52), Renault (12), Alfa Romeo (12), Haas (8), McLaren (8), Racing Point (7), Toro Rosso (4), με την Williams να είναι στο μηδέν.
Η συνέχεια θα δοθεί από τις 26 έως τις 28 Απριλίου, στους δρόμους του Μπακού, στο Αζερμπαϊτζάν.
Photos: Associated Press