Το στρατηγικό λάθος της Ferrari ‘έκαψε’ τον Λεκλέρ
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν 'αχόρταγος' στην Ουγγαρία, καθώς άλλαξε λάστιχα ώστε να κάνει και τον πιο γρήγορο γύρο -και να πάρει τους εξτρά βαθμούς. Η Ferrari είπε να γίνει πάλι, η εξαίρεση του κανόνα, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να επαναστατεί και να σώζεται.
Μέχρι την Κυριακή 19/7, ο Μίκαελ Σουμάχερ απολάμβανε μόνος την πρώτη θέση στη λίστα ‘περισσότερες διαδοχικές νίκες, στην ίδια πίστα’, στην ιστορία της Formula 1. Ήταν οι οκτώ που είχε πάρει στη Γαλλία. Οκτώ έχει και ο Λιούις Χάμιλτον στην Ουγγαρία, με την τελευταία να του δίνει και την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, για πρώτη φορά φέτος -μετά τρεις αγώνες. “Θυμάμαι να βλέπω τον Μίκαελ στην τηλεόραση, να νικά σε όλους αυτούς του αγώνες. Ήταν κάτι που δεν πίστευα πως θα ζήσω” δήλωσε ο Βρετανός, ο οποίος κατάφερε να εξασφαλίσει προβάδισμα οκτώ δευτερολέπτων, μετά τους τρεις πρώτους γύρους στη βρεγμένη πίστα, πριν αλλάξει λάστιχα (σε dry) και γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος.
Για να καταλάβεις, μέχρι που είχε χρόνο να σταματήσει τρεις γύρους πριν το φινάλε, για να βάλει φρέσκα ελαστικά, ώστε να διεκδικήσει -και να πάρει- τους πόντους για τον πιο γρήγορο γύρο. Το Race News ασχολήθηκε με το ‘αχόρταγο’ του πρωταθλητή, εξηγώντας πως ‘κατόπιν όσων έχουν συμβεί, η μόνη απειλή για τον τίτλο είναι ο συμπαίκτης του Λιούις στη Mercedes, Βάλτερι Μπότας. Αλλιώς γιατί να αλλάξει λάστιχα, ώστε να πάρει τους πόντους του πιο γρήγορου γύρου; Θυμάται τη χρονιά (2016) που ο Νίκο Ρόζμπεργκ του πήρε το στέμμα, για 8.7”.
“Ο Βάλτερι βελτιώνεται διαρκώς, οπότε πρέπει να συνεχίσω να ‘χω χαμηλά το κεφάλι και να δουλεύω ώστε να διασφαλίσω πως μπορώ να κάνω τον πιο τέλειο γύρο που μπορώ να κάνω. Αλλιώς θα τον κάνει εκείνος”, ήταν οι σχετικές δηλώσεις του Χάμιλτον στο μέσο.
Η μοναδικότητα του πιλότου που διεκδικεί την ισοφάριση του Σουμάχερ και στην κατηγορία ‘περισσότεροι τίτλοι που ‘χει κατακτήσει ποτέ οδηγός της Formula1′ και είναι οι επτά, είναι αδιαμφισβήτητη. Και ό,τι γράφει σε σκορ και ρεκόρ, δεν ξεγράφει. Παρ’ όλα αυτά, αν σου έλεγαν να κρατήσεις ένα γεγονός από όσα συνέβησαν στην Hungaroring, αυτό είναι το θαύμα που επιτέλεσε η ομάδα της Red Bull.
Ο τύπος που έπεσε πάνω στα προστατευτικά είναι ο Μαξ Φερστάπεν. Το έκανε πριν αρχίσει ο αγώνας -στο ‘ζέσταμα’-, όταν γλίστρησε σε μια από τις τελευταίες στροφές και έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου. “Πάτησα φρένο, ‘κλείδωσε’ η ρόδα, άφησα το φρένο και προσπάθησα να το ξαναπατήσω, αλλά το αυτοκίνητο πήγε κατευθείαν πάνω στον τοίχο” εξήγησε ο οδηγός. Οι μηχανικοί της Red Bull είχαν στη διάθεση τους 18 λεπτά για να αλλάξουν το ρύγχος που ‘χε σπάσει και την μπροστινή αριστερή ανάρτηση.
“Δεν πιστεύω πως υπήρχε κάποιος που να πίστευε πως μπορούν να τα καταφέρουν. Αλλά έμειναν όλοι ψύχραιμοι και έκαναν ό,τι κάνουν πάντα: δεν τα παράτησαν. Δεν μπορώ να σας πω με ακρίβεια πώς τα κατάφεραν, αλλά όλα δούλευαν κανονικά”. Και τερμάτισε δεύτερος (ξεκίνησε 7ος), με τον Μπότας να επιχειρεί να τον περάσει, αλλά να μην μπορεί. Ο Φιλανδός ξεκίνησε πριν την επίσημη εκκίνηση (είπε πως η κίνηση ήταν αντανακλαστική, σε ειδοποίηση που έλαβε στο ‘ταμπλό’ του), αλλά όχι τόσο γρήγορα, ώστε να χρεωθεί ποινή -αυτό είπαν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, αυτό λέμε.
Η Racing Point ήταν στην κορυφή όλο το τριήμερο και στον αγώνα ο Λανς Στρολ της έδωσε την τέταρτη θέση. Ο γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας άκουγε όλο το τριήμερο τις φήμες που θέλουν τον Σεμπάστιαν Φέτελ να παίρνει αυτοκίνητο της ‘pink Mercedes’ (παρατσούκλι που αφορά τις ομοιότητες) το 2021.
Ο Σέρχιο Πέρεθ δεν ‘κουνιέται’ εύκολα, γιατί έχει χορηγό, οπότε όλοι κοίταξαν τον Στρολ, όταν τέθηκε το θέμα ‘ποιος θα φύγει, για να εμφανιστεί ο Φέτελ’. Παρεμπιπτόντως, ο Μεξικανός τερμάτισε 7ος. Μεταξύ των ‘ομόσταυλων’ ήταν ο Άλεξ Αλμπόν (Red Bull) και ο Σεμπάστιν Φέτελ (Ferrari). Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν 11ος. Και κάπως έτσι φτάσαμε στους Ιταλούς, που είχαν υποσχεθεί να εμφανίσουν στην Ουγγαρία ένα νέο ‘πακέτο’ με αλλαγές στα αυτοκίνητα.
Αυτή τη φορά η Ferrari έκανε στρατηγικό λάθος
Στο πρώτο πιτ στοπ της βρεγμένης πίστας, οι περισσότερες ομάδες απέφυγαν τα μαλακά ελαστικά. Η Ferrari που είναι γνωστή για την τάση της να πηγαίνει αντίθετα στο ρεύμα, ενημέρωσε τους οδηγούς για τα ελαστικά που θα ‘φορέσουν’, με τον Λεκλέρ να τα δέχεται αδιαμαρτύρητα και τον Φέτελ να τους λέει “θα έλθω για medium ελαστικά. Δεν συμφωνείτε; Έχει σταματήσει να βρέχει”. Και έτσι σώθηκε. Ο Μονεγάσκος πάλι, πέρασε δύσκολα, πριν κάνει πολύ πιο γρήγορα του αναμενόμενου, τη δεύτερη στάση -και τον περάσει και ο Κάρλος Σάινθ.
Όσοι τυχόν δεν είχαν εντοπίσει το πρόβλημα, το διάβασαν στο ποστ του Λεκλέρ, ο οποίος έλεγε διαρκώς στην ομάδα του πως δίνει πραγματική μάχη. “Δεν έχω περάσει πολλές φορές τόσο δύσκολα. Με δυσκόλεψε γενικά το αυτοκίνητο“. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, είπε στο radio πως τον πονάει πολύ η μέση του και ότι “θα ήταν χρήσιμο να ελεγχθεί και το κάθισμα”. O Mατία Μπινότο δήλωσε απογοητευμένος, από το νέο αεροδυναμικό πακέτο που έλαβε η ομάδα. “Τώρα γυρίζουμε σπίτι και πρέπει να βελτιώσουμε τα πάντα, όσο περισσότερο μπορούμε”.
Η καταγγελία της ημέρας
Για τρίτο διαδοχικό αγώνα (δηλαδή, από την αρχή της σεζόν) μετά το τέλος κάθε διαδικασίας γίνεται μια ένσταση -ενίοτε και πριν την αρχή της. Η Renault το συνέχισε από εκεί που το είχε αφήσει στην Αυστρία και κατήγγειλε πως η Racing Point δεν σχεδιάζει η ίδια τους αγωγούς φρένων. Οι υπεύθυνοι απάντησαν πως ήταν οι ίδιοι με τον προηγούμενο αγώνα και ότι θα χειριστούν και τις υποθέσεις, ως μία -μόλις οριστεί ημερομηνία ακρόασης.
Επίσης, οι οδηγοί της Haas (Κέβιν Μάγκνουνσεν και Ρομέιν Γκροζάν) τιμωρήθηκαν με 10”, γιατί έλαβαν βοήθεια από τις ομάδες τους στην προθέρμανση (να πάνε για αλλαγή ελαστικών), παραβιάζοντας το άρθρο που αναφέρει πως ‘οι οδηγοί πρέπει να οδηγούν τα αυτοκίνητα μόνοι και χωρίς βοήθεια’. Οι ομάδες μπορούν να λένε στους οδηγούς να πάνε στο γκαράζ, ενόσω είναι σε εξέλιξη ο αγώνας. Όχι πριν αρχίσει.
Το πρώτο λάθος του Νόρις
Ο Λάντο Νόρις έκανε το πρώτο λάθος της χρονιάς -στην εκκίνηση του αγώνα “όταν ξεκίνησα καλά, αλλά είχα τόση δύναμη που όλα πήγαν λάθος. Δεν έχω κάνει πολλές εκκινήσεις σε βρεγμένη πίστα και όλες ήταν κακές. Θα δουλέψω για να το πετύχω”. O συμπαίκτης του (στη McLaren) Κάρλος Σάινθ τερμάτισε 9ος και παραδέχθηκε πως το αυτοκίνητο δεν είχε ενέργεια στην Ουγγαρία. Μαζί και ότι αυτό είναι ένα θέμα που προβληματίζει την ομάδα.
Οι καπνοί στο αυτοκίνητο του Γκασλί
O μόνος που δεν τερμάτισε ήταν ο Πιέρ Γκασλί. Όλο το τριήμερο στην Ουγγαρία είχε θέματα με το αυτοκίνητο του (Alpha Tauri), με τον ίδιο να ενημερώνει -μετά τις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές- πως ‘έβγαινε’ από το αυτοκίνητο η μυρωδιά καμένου. Για την ακρίβεια, είπε πως “το αυτοκίνητο μυρίζει σαν μπάρμπεκιου”. Το γκαράζ δεν μπορούσε να εντοπίσει το πρόβλημα. Στις κατατακτήριες και ενώ ήταν τρίτος, τέθηκε εκτός με πρόβλημα στη μηχανή -οι μηχανικοί εντόπισαν πρόβλημα στις πληροφορίες που λάμβαναν από το μονοθέσιο και συνέστησαν να μην μπει στην τελευταία προσπάθεια. Η ομάδα του προέβη σε αλλαγή μηχανής, ξεκίνησε δέκατος και εγκατέλειψε στον 17ο γύρο, με το μονοθέσιο να βγάζει καπνούς -γιατί η μηχανή παρουσίασε ξανά προβλήματα.
Την επόμενη εβδομάδα οι οδηγοί δεν έχουν δουλειά. Μετά θα πάνε στη Silverstone για δυο ‘μάχες’.