ΣΠΟΡ

Η Ferrari αρίστευσε εκεί που όλοι οι άλλοι κάηκαν

H Γερμανία ζει τις υψηλότερες θερμοκρασίες της ιστορίας της, ενώ φιλοξενεί τους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη που προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο να επιβιώσουν και να κάνουν τη δουλειά.

Η Ferrari αρίστευσε εκεί που όλοι οι άλλοι κάηκαν
Ο Λεκλέρκ προετοιμάζεται για τα δοκιμαστικά του Χόκενχαϊμ AP Photo/Jens Meyer

Η Ευρώπη ‘καίγεται’ και επειδή αυτό είναι ένα ρήμα πολύ ιδιαίτερο για την Ελλάδα (με όλους τους τρελούς που ‘χουμε μπλέξει), ας το προσδιορίσω κάπως καλύτερα. Οι θερμοκρασίες που καταγράφονται στις ευρωπαϊκές πόλεις, τις τελευταίες ημέρες είναι θερμοκρασίες καύσωνα, με τη Γαλλία και τη Γερμανία να ζουν καταστάσεις που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ άλλοτε στην ιστορία τους.

Πώς βλέπουν οι Βόρειοι να μην μπορούμε να διαχειριστούμε στην Ελλάδα το χιόνι και γελούν με τα χάλια μας; Ήλθε η ώρα να που τους βλέπουμε εμείς σε απόγνωση με τα 40αρια και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε το ακριβές πρόβλημα.

Μέχρι χθες οι Γερμανοί δεν είχαν δει το θερμόμετρο να ανεβαίνει πιο ψηλά από τους 41 βαθμούς. Σήμερα έδειξε 42.6 βαθμούς Κελσίου, στην πόλη Λίνγκεν, βορειοδυτικά όπως βλέπεις το χάρτη της χώρας. Ας δούμε λοιπόν, τι γίνεται στο Hockenheimring όπου βρίσκονται οι καλύτεροι οδηγοί του πλανήτη, για τον 11ο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

Το θερμόμετρο έδειξε 40.5 βαθμούς Κελσίου, την Πέμπτη 25/7, με τους ‘πιλότους’ να μην ξέρουν πώς θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, όλοι ανέφεραν στις ομάδες τους πρόβλημα με την υπερθέρμανση των ελαστικών. Κάποιοι τοποθετήθηκαν σχετικά και στους λογαριασμούς τους, στα social media.

Η Pirelli μέτρησε 50 βαθμούς

Λίγα λεπτά πριν αρχίσουν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές, η Pirelli που δίνει τα ελαστικά (και ξεκαθάρισε πως οι ομάδες έχουν τεράστια πρόκληση αυτό το σαββατοκύριακο -λόγω καιρού), ενημέρωσε ότι η θερμοκρασία στην πίστα είχε φτάσει τους 50 βαθμούς ‘και αναμένεται να ανέβει κι άλλο το απόγευμα’, με τη F1 να ειδοποιεί πως εν ώρα δοκιμών, η θερμοκρασία ήταν στους 35 βαθμούς:

Πριν προχωρήσουμε στα όσα συμβαίνουν σήμερα και αυτά που αναμένεται να δούμε στον αγώνα, ας κάνουμε ένα γρήγορο τουρ στην πίστα -και την ιστορία της.

Το ιδιαίτερο look της Mercedes

Η Mercedes-Benz συμπληρώνει φέτος 125 χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και το Grand Prix της Γερμανίας θα είναι το 200ο της πρωταθλήτριας εταιρίας. Για να το γιορτάσει, ανανέωσε την εμφάνιση των Silver Arrows. Δηλαδή, επανέφερε το αρχικό της χρώμα που ήταν το λευκό. Μόνο που το συνδύασε με αυτό των επιτυχιών. Επίσης, ανανεώθηκαν και τα γκαράζ με πόστερ από διαφορετικές εποχές των συμμετοχών των Silver Arrows. Να ενημερώσω και ότι προς το παρόν, η Mercedes προηγείται στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με 164 πόντους διαφορά από τη δεύτερη Ferrari.

Oι Χάμιλτον και Μπότας επίσης, έδωσαν το κάτι παραπάνω -από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές- στο πλαίσιο των εορτασμών. Και οι δυο βγήκαν εκτός πίστας. Ο ένας για χιλιοστά δεν διέλυσε το μονοθέσιο. Ο Βρετανός έκανε τον πιο γρήγορο γύρο, με ελαστικά μεσαίας γόμας, ενημερώνοντας την ομάδα του ότι “η πίστα είναι πολύ βρώμικη και νιώθω περίεργα το αυτοκίνητο”.

Ο Κέβιν Μάγκνουνσεν δεν γλίτωσε την έξοδο, καθώς παρουσιάστηκε πρόβλημα με τον αισθητήρα στο αυτοκίνητο του και αποσύρθηκε με γερανό.

Το αφεντικό της Haas, Γκάνθερ Στάινερ δεν είχε να σχολιάσει κάτι επ’ αυτού, γιατί ακόμα έχει να πει πράγματα για τη σύγκρουση και την έξοδο των οδηγών του στη Silverstone, πριν δυο εβδομάδες. Ακόμα είναι έξαλλος, όπως φάνηκε από τις τελευταίες του δηλώσεις. “Δεν το ‘χω ξεπεράσει ακόμα. Οι ευκαιρίες που ‘χουμε είναι συγκεκριμένες και ξεκάθαρα φέτος έχουμε περάσει δύσκολα σε κάποιους αγώνες. Έχουμε μεγάλα σκαμπανεβάσματα και ‘ρίχνουμε’ ο ένας τον άλλον, κάτι που είναι πολύ εκνευριστικό. Δεν με απογοήτευσαν ως άνθρωπο. Απογοήτευσαν την ομάδα. Πρέπει να καταλάβουν πού είμαστε”, δήλωσε ο Ιταλός, με τη Haas να είναι 9η στη βαθμολογία κατασκευαστών (στις 10 συμμετοχές), καθώς οι Μάγκνουσεν και Γκροζάν δεν έχουν πάρει έστω έναν πόντο, στους τέσσερις τελευταίους αγώνες.

Αυτός που αρίστευσε στην FP1 ήταν ο ‘γηπεδούχος’ Σεμπάστιαν Φέτελ (με soft γόμα), με δεύτερο τον Σαρλς ΛεΚλερκ (ναι, έγινε το 1-2 της Ferrari) και τρίτο τον Χάμιλτον. Ο Φέτελ αγωνίζεται στα 40 λεπτά από το σπίτι του, όπως προσπαθεί να καλύψει το κενό των 100 πόντων που τον χωρίζουν από τον πρωτοπόρο Χάμιλτον, 11 αγώνες πριν το τέλος της σεζόν. Οι περισσότεροι από τους 100 πόντους της διαφοράς δεν αφορούν δικό του λάθος, αλλά κακές εκτιμήσεις και αποφάσεις της ομάδας του που ‘χει δώσει ρεσιτάλ φέτος.

Μια που αναφέραμε τη λέξη ‘λάθος’ ας δούμε δυο από τα μεγαλύτερα που ‘χουν γίνει στη Γερμανία. Κατ’ αρχάς, το 1994 ο πατέρας του Μαξ Φερστάπεν λίγο έλειψε να καεί ζωντανός.

Πέρυσι, η Mercedes έδωσε λάθος ενημέρωση στον Χάμιλτον που θύμισε Έλληνα οδηγό, ο οποίος ενώ είναι προ διασταύρωσης δεν έχει καταλήξει ακριβώς πού θέλει να πάει.

Ένα μεγάλο ενδιαφέρον έχουν να δούμε και τα ωραία που έγιναν πέρυσι -τις προσπεράσεις, τις συγκρούσεις, το χειρόφρενο του Ρικάρντο, φυσικά τα γλυκιά λόγια από την ενδοεπικοινωνία και το ‘η αγάπη κερδίζει τα πάντα’ του Χάμιλτον, αφότου τερμάτισε πρώτος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ