H περμανάντ του Κέβιν Κίγκαν και οι εκατοντάδες μιμητές της
Στα τέλη της δεκαετίας του '70, ο Κέβιν Κίγκαν τόλμησε να προσθέσει όγκο στα μαλλιά του. Κάποιοι γέλασαν, χιλιάδες ποδοσφαιριστές ανά τον κόσμο, τον μιμήθηκαν πιστά.
Στις 2 Μαΐου του 1872 γεννιέται ο Κάρλ Νέσλερ, ο Γερμανός κομμωτής που ανακάλυψε την περμανάντ. Τον Ιανουάριο του 1951, θα φύγει από τη ζωή, όμως θα αφήσει πίσω του το Nessler Prize, ένα βραβείο αξίας 2.500 δολαρίων, που σήμερα θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά στον κλάδο της κομμωτικής στην Ευρώπη. Ο Νέσλερ, με έναν έμμεσο τρόπο, είναι υπεύθυνος και για κάποια θρυλικά looks ποδοσφαιριστών της δεκαετίας του '70 και του '80, όπως η θρυλική κουπ του Βρετανού Κέβιν Κίγκαν.
(ο Κίγκαν χαιρετά τα πλήθη)
Τον Ιανουάριο του 1980, ο Κέβιν Κίγκαν αποφάσιζε τον επαναπατρισμό του στη Γηραιά Αλβιώνα, ο οποίος επικυρωνόταν λίγους μήνες αργότερα. Η μεταγραφή του στη Σαουθάμπτον, συνδυαζόταν από μια κίνηση ρουτίνας για τον ίδιο, αλυσιδωτών αντιδράσεων για το ποδοσφαιρικό lifestyle εκείνης της εποχής.
Ο Κίγκαν εμφανιζόταν στο κομμωτήριο της Άντζελα Έβερετ και της ζητούσε ένα look που θα έδινε όγκο στα μαλλιά του και θα του χάριζε μια ξεχωριστή εμφάνιση εντός γηπέδου. Και εγένετο το θρυλικό κούρεμα Κέβιν Κίγκαν.
Ο Κίγκαν είναι μια αρχετυπική μορφή του βρετανικού ποδοσφαίρου, ένας παίκτης που είχε δοξάσει την κόκκινη φανέλα της Λίβερπουλ, που ευτύχησε να παίξει ενάντια σε θηρία όπως ο Κρόιφ, ο Μπεκενμπάουερ και ο Μαραντόνα. Επιπλέον, πρόκειται για έναν υπερήρωα της εθνικής ομάδας της Αγγλίας που δεν δίστασε να βάλει τα πόδια του στη φωτιά ως βασικός προπονητής, για 20 μήνες και συνολικά 18 παιχνίδια.
Θα κουβαλάει όμως πάντα το στίγμα του trendsetter μιας αχρείαστης, κωμικής σχεδόν, μόδας.
Γιατί Κέβιν; Γιατί;
Ήταν μια επικίνδυνη στιλιστική επιλογή. Αν εξαιρέσουμε κάποιες σποραδικές εμφανίσεις των Ντόναλντ Σάδερλαντ, Αλ Πατσίνο και μια φωτογραφία του Ντέιβιντ Μπάουι, η περμανάντ ήταν κάτι που υπήρχε μόνο στα όνειρα του Τζον Τίκη, του Τέλη Σταλόνε ή του (insert οποιαδήποτε άλλη καλτ προσωπικότητα σου έρχεται στο μυαλό). Όμως ο Κέβιν τόλμησε, γιατί είδε το μέλλον.
Και τo μέλλον ήταν huge, HUGE
Huge=ογκώδες, τεράστιο. Αν μπορούμε να ορίσουμε με μια λέξη τη μουσική, το σινεμά, την τηλεόραση της δεκαετίας του '80, αυτή η λέξη αρκεί.
Στα pop charts οι Europe, η Olivia Newton John, η Whitney Houston, oι Bon Jovi, όλοι τους είχαν μια επική παρουσία, που δεν περνούσε ποτέ απαρατήρητη. Στην Ελλάδα, ο Στιβ Ντούζος έδινε ζωή στον χαρακτήρα του Μπίλια για τις ανάγκες του 'Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα', της πιο δημοφιλούς νεανικής ταινίας των '80s.
Την ίδια στιγμή, στο ελληνικό ποδόσφαιρο, ο Βασίλης Χατζηπαναγής, ο Σάββας Κωφίδης, ο Κούλης Καραταΐδης, ο Μηνάς Χατζίδης, είναι οι πρώτοι που θα τολμήσουν να πάρουν ιδέες από τη μόδα της εποχής και θα εμφανιστούν στα γήπεδα με λουκ περήφανο, ογκώδες, με δική του προσωπικότητα.
(ο Σάββας Κωφίδης κόντρα στον Ντανιέλ Μπατίστα)
Στα τέλη της δεκαετίας του '80, η ανδρική περμανάντ και οι εκατοντάδες μικρό-παραλλαγές της θα αρχίσει σιγά σιγά να μπαίνει στο ντουλάπι της καλτ προϊστορίας. Το κίνημα του grunge θα φέρει στιλιστικές αναταράξεις και στο ποδόσφαιρο, όπως και η brit pop.
Η περμανάντ θα εξελιχθεί σε μια παρωδία καραφλοχαίτης, ενώ θα υπάρξουν αρκετοί μύστες που θα δοκιμάσουν ράστα, κοτσίδες, 'στρατιωτικά' looks και όχι μόνο.
(ο Αλέξι Λάλας στο τείχος)
Oι υποστηρικτές της περμανάντ, θα είναι λίγοι αλλά πάρα πολύ ξεχωριστοί.
(ο μύθος Κάρλος Βαλντεράμα)
Ο Κέβιν ήταν από τους πρώτους που τόνισαν την παρουσία τους στα γήπεδα, τόσο μέσα από τις επιδόσεις, όσο και από το χτένισμα του. Παρά το αστείο θέαμα της ανδρικής περμανάντ, του αξίζει μια θέση στο βάθρο των πρωτοπόρων του στυλ. Οι ιδέες του ζουν ακόμα.
(ο κύριος Νταβίντ Λουίζ)
Μη χάσετε το νέο επεισόδιο του Pod-όσφαιρο! Οι δημοσιογράφοι του Contra.gr συζητούν για το αν η Μπαρτσελόνα έχει κλειδώσει ήδη το Champions League και αν ο Λουτσέσκου πρέπει να φύγει από φέτος στο εξωτερικό:
Φωτογραφίες: ΑP Images, Eurokinissi