ΣΠΟΡ

H Υamaha κοιτά τις Honda και τις Ducati που περνούν

Ο καλύτερος οδηγός της Yamaha, στο Μπρνο ήταν ο Βαλεντίνο Ρόσι. Τερμάτισε 6oς. Όπως είπε, μπροστά του ήταν όλοι πιο ανταγωνιστικοί. Μπροστά του ήταν δυο Honda, άλλες τόσες Ducati και μια Suzuki.

H Υamaha κοιτά τις Honda και τις Ducati που περνούν
Όπως είπε και ο Βαλεντίνο Ρόσι "όταν δεν είσαι γρήγορος στις ευθείες, δεν γίνεται δουλειά" (AP Photo/Petr David Josek) (AP Photo/Petr David Josek)

H Automotodrom Brno έγινε η πίστα όπου ο Μαρκ Μάρκεθ (Honda) έκανε 6 τις νίκες του για φέτος και 50 στα χρόνια του στο MotoGP (δηλαδή, από το 2013). Αυτόν τον αριθμό τον έχουν ‘πιάσει’ μόλις 4 στην ιστορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Ο Ισπανός είναι ο 4ος -και ο πρώτος εκπρόσωπος της χώρας του. Ο πολυνίκης είναι Ιταλός και είναι ο ‘Γιατρός’, με 89 πρωτιές, στο κορυφαίο επίπεδο.

Ας μεταφερθούμε όμως, στην κάμερα που ‘χε ‘πάνω’ του ο Ισπανός, για να δούμε τι ακριβώς έκανε στην Τσεχία.

Στο Masaryk Circuit οι ομάδες δοκιμάστηκαν, αν σκεφτείς πως τη μία (μέρα) έβρεχε, την άλλη είχε ήλιο και όπως δεν μπορούσε να αποφασίσει ο καιρός τι ήθελε να κάνει, δεν μπορούσαν να καταλήξουν στα λάστιχα της επιλογής τους και οι εταιρίες. Στα δοκιμαστικά, υπό βροχή ήταν καλύτερος ο Μάρκεθ. Σε στεγνή πίστα ξεχώρισε ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο.

Μισή ώρα πριν τον αγώνα ‘άνοιξαν’ πάλι οι ουρανοί, υπήρξε καθυστέρηση 40 λεπτών για να στεγνώσει η πίστα και οι γύροι μειώθηκαν στους 20. Επίσης, στα δεξιά υπήρχε ένα κάποιο θέμα όταν δόθηκε η εκκίνηση, αλλά όλα αυτά μικρή σημασία είχαν, διότι ο πρωταθλητής είχε ήδη σκεφτεί την στρατηγική της επιτυχίας: αντί να φουλάρει από νωρίς και να πάρει προβάδισμα, ήταν πιο μετρημένος για τους πρώτους γύρους, ‘διάβασε’ τι είχε απέναντι του και αντεπιτέθηκε στο φινάλε. Ο Μάρκεθ είχε την pole position, ο Ντοβιτσιόζο ήταν δεύτερος και έτσι έφτασαν έως το τέλος. Ducati (Pramac) ανέβηκε και στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου: ήταν αυτή του Αυστραλού, Τζακ Μίλερ. Ήταν το δεύτερο πόντιουμ του 24χρονου για φέτος.

Μεταξύ των πρώτων, που όπως θα δεις υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, υπήρξε διαφορετική επιλογή ελαστικών (ο Ντοβιτσιόζο είχε μεσαίας γόμας, ο Μάρκεθ μαλακής και από ό,τι αποδείχθηκε, αυτό του επέτρεψε να ‘χει την ταχύτητα και το ρυθμό που ήθελε, την ώρα της κρίσης).

Oι οδηγοί που αποθέωσε ο κάτοχος του τίτλου, στο διάλειμμα της σεζόν (οι Φάμπιο Κουαρταράρο και Mαρκ Βινιάλες) είχε θέματα. Ο 20χρονος Γάλλος ήταν 7ος και όπως είπε “ένιωθα πως οδηγούσα μηχανή της Moto3 συγκριτικά με αυτή του Μαρκ”, με την Yamaha να κάνει -από ό,τι φάνηκε- λανθασμένη επιλογή ελαστικών. Και όταν επέλεξε τα σωστά, ήταν αργά. Ο Βινιάλες ήταν 10ος, με τον Ρόσι να δίνει το καλύτερο πλασάρισμα στην εταιρία του. Ο 40χρονος θρύλος τερμάτισε 6ος και είπε “δεν μπορείς να είσαι ευτυχισμένος, με αυτό το πλασάρισμα. Τουλάχιστον, τα πήγα καλύτερα από ό,τι στους τελευταίους αγώνες. Ήμουν γρήγορος στα φρένα και όπως έμπαινα στις στροφές. Όσοι όμως, τερμάτισαν πριν από εμένα ήταν πιο ανταγωνιστικοί”, γιατί είχαν καλύτερες μηχανές.

Ο Ρόσι θα δοκιμάσει αυτή του 2020 εντός των προσεχών ημερών. “Όταν είσαι πιο αργός στις ευθείες, δεν μπορείς να κάνεις δουλειά”, εξήγησε ο μετρ του είδους.

Tρεις μηχανές δεν πέρασαν ποτέ τη γραμμή του τερματισμού. Ο Φράνκο Μορμπιντέλι (Yamaha) και ο Χοάν Μιρ (Suzuki) είχαν σύγκρουση -με 192 χιλιόμετρα/ωρα- και τέθηκαν εκτός. Ο Ιταλός είχε σοκαριστική πτώση στα τρίτα ελεύθερα δοκιμαστικά (διεκομήσθη στο νοσοκοεμίο για να βεγαιωθούν όλοι πως δεν έχει πάθει κάτι) και παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον τρόπο να ξεκινήσει τον αγώνα, ως τρίτος. Και οι δυο έδειξαν τον Γιόχαν Ζάρκο (KTM) ως υπεύθυνο του ατυχήματος, στον πρώτο γύρο. Ο τελευταίος μπήκε άσχημα στον αγώνα, βρέθηκε πίσω και όπως προσπαθούσε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, έκανε τα πάντα για να βρει χώρο για προσπεράσεις.

Ο τρίτος που δεν τερμάτισε ήταν ο Χαφίζ Ζιαρίν, από τη Μαλαισία. Ο οδηγός της ΚΤΜ επίσης, είχε πτώση, στον 7ο γύρο. Ιδού και τα highlights, με τον επόμενο αγώνα να είναι στην Αυστρία, όπου ο Μάρκεθ θα πάει με 63 πόντους διαφορά από τον Ντοβιτσιόζο και 81 από τον Πετρούτσι.

Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Moto2, πρώτος τερμάτισε ο αδελφός του Μαρκ Μάρκεθ, Άλεξ -ηγείται της βαθμολογίας- στον οποίον έκανε πρόταση η Petronas Sprinta Racing, για να τους ακολουθήσει το 2020, ώστε πολύ σύντομα να εμφανιστεί και στο MotoGP. Από αυτόν τον αγώνα, διαλέξαμε το ‘σώσιμο’ του Αφρικανού Στίβεν Όντενταλ.

Από τον αγώνα στο Μoto3 επιλέξαμε μια αγχώδη στιγμή: την σύγκρουση που είχε ο Γιούκι Κούνι, με τον Τζον ΜακΦι. Το video είναι από την κάμερα στη μηχανή του δεύτερου. Ο Ιάπωνας αναβάτης έπαθε κάταγμα στο δεξί χέρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK