H Ferrari στο στόχαστρο 7 ομάδων, πριν αρχίσει η σεζόν
Η FIA ανακοίνωσε πως ήλθε σε συμβιβασμό με τη Ferrari, αφότου διαπίστωσε παρατυπίες στον κινητήρα των αυτοκινήτων της. Επτά ομάδες εξανέστησαν που η Scuderia δεν τιμωρήθηκε και δήλωσαν έτοιμες να διεκδικήσουν το δίκιο τους στα δικαστήρια.
H FIA είχε κουραστεί να ακούει για παρατυπίες της Ferrari (ουδέποτε έλαβε από κάποιον επίσημη καταγγελία), όταν άρχισε να ερευνά το αν και κατά πόσο η Scuderia είχε παραβιάσει τους κανονισμούς. Οι φήμες την ήθελαν να 'χει τοποθετήσει μηχανισμό στον έλεγχο ροής καυσίμου, με τη διοικούσα αρχή να εμφανίζει ντιρεκτίβες, ώστε να μαζέψει ό,τι μαζευόταν. Ο Ματία Μπινότο διέψευσε τα πάντα και όπως εξελισσόταν η ιστορία τέθηκε θέμα 'lost in translation' ή για την ακρίβεια διαφορετικής ερμηνείας των Ιταλών επί των κανονισμών. Τύπου δεν είχαν καταλάβει καλά -και δεδομένα εκμεταλλεύτηκαν κενο που παρατηρήθηκε στα γραφόμενα.
Όταν ολοκληρώθηκε η έρευνα, διαπιστώθηκε πως η ιταλική ομάδα είχε πάρει πρωτοβουλίες σε ό,τι αφορούσε τον κινητήρα. Ήταν τέτοιες που έδιναν στα μονοθέσια μεγάλο πλεονέκτημα στις ευθείες. Άρχισαν οι σχετικές συζητήσεις/διαπραγματεύσεις, με τους καθ' ύλην αρμόδιους να προβαίνουν σε σχετικές ανακοινώσεις, όταν πια είχε προκύψει συμβιβασμός. Η ημέρα ήταν Παρασκευή και όλες οι ομάδες ήταν προ της ολοκλήρωσης των pre-season δοκιμών -του τσεκαρίσματος όσων δούλευαν τους περασμένους μήνες. Στο κείμενο αναφερόταν ο συμβιβασμός και τονιζόταν ότι οι λεπτομέρειες αυτού επρόκειτο να μείνουν μεταξύ των άμεσα εμπλεκομένων.
“Η FIA και η Scuderia Ferrari συμφώνησαν σε σειρά τεχνικών δεσμεύσεων που θα βελτιώσουν τον έλεγχο όλων των κινητήρων της Formula 1, στις επικείμενες σεζόν, ενώ θα βοηθήσουν τη FIA σε άλλες ρυθμιστικές υποχρεώσεις στη F1, αλλά και στις ερευνητικές δραστηριότητες, σε ό,τι αφορά τις εκπομπές άνθρακα και τα βιώσιμα καύσιμα”.
Ναι, όπως κάθε ανακοίνωση Τύπου, τέτοιας σημασίας, που σέβεται τον εαυτό της, είπαν κάτι, χωρίς να λένε τίποτα. Για την ακρίβεια, το μόνο που αποκάλυψαν είναι πως η Scuderia τιμωρήθηκε με... κοινωνική εργασία (βλ. βοήθεια που θα προσφέρει στην έρευνα για τις εκπομπές άνθρακα και στα βιώσιμα καύσιμα).
Ατυχώς για τους (δευτεραθλητές της περασμένης σεζόν) Ιταλούς, η απόδοση των αυτοκινήτων τους δεν ήταν η καλύτερη στις δοκιμές -των έξι ημερών στη Βαρκελώνη-, με τα στοιχεία να δείχνουν πως δεν έχουν τα ίδια πλεονεκτήματα με πέρυσι. Τώρα, αν συμβαίνει αυτό διότι συμμορφώθηκαν με τις ντιρεκτίβες ή για κάποιο άλλο λόγο, ουδείς γνωρίζει. Το δεδομένο είναι πως επτά ομάδες εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση, για να εκφράσουν την έκπληξη τους για όσα έκανε και είπε η FIA.
Οι McLaren, Mercedes, Racing Point, Red Bull, AlphaTauri και Williams διαβεβαίωσαν ότι "θα επιδιώξουμε την πλήρη και κατάλληλη αποκάλυψη του θέματος, για να διασφαλίσουμε ότι το άθλημα μας φέρεται σε όλους τους ανταγωνιστές δίκαια και ισότιμα, διατηρώντας το δικαίωμα μας να αναζητήσουμε νομική επανόρθωση, εντός των διαδικασιών της FIA και σε αρμόδια δικαστήρια". Οι Haas και Alfa Romeo δεν πήραν μέρος στη σύμπραξη, καθώς συνεργάζονται με τη Ferrari.
Tι φάνηκε, όμως στη Βαρκελώνη
Η Mercedes έδειξε να είναι εξαιρετική και φέτος. Εμφάνισε μόνο ένα ηλεκτρολογικής φύσεως πρόβλημα, πριν το τέλος της δεύτερης μέρας και έκανε τους περισσότερους γύρους όλων (494). Ακολούθησαν οι Red Bull (471), Alfa Romeo (424), McLaren (423), AlphaΤauri -πρώην Toro Rosso (384), Renault (380), Racing Point (371), Ferrari (354), Williams (324) και Haas (316).
Όπως είπε ο Ντάνιελ Ρικάρντο "η Mercedes είναι κυρίαρχη εδώ και τόσα χρόνια και εξακολουθεί να είναι αυτή που ωθεί όλους τους άλλους να γίνουν καλύτεροι. Τους αξίζουν συγχαρητήρια".
Θα 'κλείσουμε' με μια μέρα των 'πιλότων' και των ομάδων τους, κατά τη διάρκεια των δοκιμών.