H Ferrari διάλεξε άλλα για τον Λεκλέρ και άλλα για τον Φέτελ
Το 'τα κάνατε σκατά' που είπε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο γκαράζ του, στην αρχή του αγώνα ήταν γλυκόλογα μπροστά σε αυτά που ακολουθούσαν, στην επέτειο των 70 χρόνων της Formula 1. Τι κατάφερε να κάνει, πάλι, η Ferrari.
Επί τούτου να προσπαθούσε η Ferrari να γίνει η φωτογραφία της φράσης ‘από το κακό στο χειρότερο’, δεν θα κατάφερνε να κάνει κάτι καλύτερο, από αυτό που συμβαίνει στο πρωτάθλημα του 2020, της Formula 1. Σου έχουμε αναλύσει εκτενώς το πόσο λάθος έχουν πάει όλα, όπως και τους λόγους που ο Σαρλ Λεκλέρ παίρνει πόντους και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, όχι. Παρεμπιπτόντως, το ‘ήμουν τυχερός’ που είχε πει ο Μονεγάσκος πριν μια εβδομάδα, το είπε και μετά το τέλος του αγώνα της Κυριακής 9/8, που είχε για νικητή τον Μαξ Φερστάπεν (Red Bull), τις δυο Mercedes να ακολουθούν και τον Λεκλέρ τέταρτο. Για αυτό θα σου πω αργότερα.
Εδώ θα σου δώσω το τελευταίο επεισόδιο του πόσο έχει βαρεθεί ο Φέτελ όλο αυτό που του συμβαίνει φέτος, ξεκινώντας από τις διαφορετικές στρατηγικές της ομάδας για κάθε έναν από τους οδηγούς της. Για παράδειγμα, ο Λεκλέρ πήρε το ρίσκο του ενός pit stop -και των ελαστικών σκληρής γόμας-, μπαίνοντας στον αγώνα από την 8η θέση. Βρέθηκε τρίτος στους επτά γύρους πριν το τέλος και τερμάτισε τέταρτος -μετά το πέρασμα του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος μόλις είχε αλλάξει λάστιχα. Πριν δεις τι έπαθε ο Φέτελ, διάβασε και τις δηλώσεις του Μονεγάσκου κατά τις οποίες “πέρυσι το πιο αδύναμο σημείο ήταν η διαχείριση των ελαστικών”. Αυτό ήταν αλάτι για την πληγή του Γερμανού.
Το “τα κάνατε σκατά” ήταν ο τρόπος που ‘έκλεισε’ όσα είχε να πει ο Φέτελ στο γκαράζ του. Ξεκίνησε με το “είχαμε πει από το πρωί πως δεν υπάρχει νόημα για pit stop, γνωρίζοντας πως θα βρούμε κίνηση. Και τελικά, αυτό κάνατε”, ενώ ήταν κοντά στο να περάσει τον Κάρλος Σάινθ. “Επίσης, βάλαμε ελαστικά σκληρής γόμας, τα οποία κρατήσαμε για ούτε δέκα γύρους, πριν πάμε στη μεσαία γόμα για 20 γύρους, κάτι που επίσης δεν είχε νόημα. Τι είδους στρατηγική είναι αυτή; Είχαμε μιλήσει ακριβώς για αυτό το θέμα. Στο τέλος τα ελαστικά μου είχαν διαλυθεί. Δεν ήταν η καλύτερη δουλειά που θα μπορούσαμε να κάνουμε, ως ομάδα. Και βάζω και τον εαυτό μου μέσα.
Υπάρχει κάτι που δεν έχω καταλάβει, αλλά δεν είμαι σίγουρος τι είναι. Σε κάθε περίπτωση, θα προσπαθήσω να σηκωθώ από το κρεβάτι και να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ. Προφανώς και δεν μου συμβαίνει ό,τι καλύτερο, έως τώρα. Εμπιστεύομαι την ομάδα μου και όσους είναι γύρω μου και στο γκαράζ μου. Έχω ανοιχτό μυαλό, σε ό,τι αφορά τον επόμενο αγώνα. Δεν πιστεύω πως μπορεί να γίνει κάτι χειρότερο, από αυτό που ζω τώρα”. Ο τέσσερις φορές πρωταθλητής, τερμάτισε 12ος.
Προφανώς και ερωτήθηκε σχετικά ο Ματίας Μπινότο και είπε πως “το σπινιάρισμα του Σεμπάστιαν στον πρώτο γύρο έπαιξε μεγαλύτερο ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, από ό,τι οι αποφάσεις μας σε επίπεδο στρατηγικής. Δεν νομίζω πως έχει χάσει την πίστη του. Στους δυο τελευταίους αγώνες έχει περάσει δύσκολα και έχασε την πίστη του στο αυτοκίνητο. Ίσως να τον καλέσαμε κάποιους γύρους νωρίτερα στο γκαράζ, αλλά ξέραμε πως θα ρεφάρει, χωρίς να χάσει χρόνο. Επέτρεψε στον Λεκλέρ να συνεχίσει το comeback του. Γενικά, πιστεύω ότι ήταν η σωστή επιλογή για την ομάδα και ότι πως δεν τιμωρήσαμε τον Σεμπάστιαν”. Σημείωσε πως ο Φέτελ ομολόγησε πως το σπινιάρισμα ήταν προϊόν λάθους που έκανε.
Mε αυτά και με αυτά, ο Φέτελ είναι 13ος στο πρωτάθλημα των οδηγών, με 10 πόντους. Tης βαθμολογίας ηγείται ο Λιούις Χάμιλτον (107), ακολουθεί ο Φερστάπεν (77), τρίτος είναι ο Μπότας (73), τέταρτος Λεκλέρ 45 και πέμπτος ο Λάντο Νόρις (38).