ΣΠΟΡ

Για τον 41χρονο Valentino Rossi η 199η φορά σε βάθρο ήταν άλλη μια μέρα στη δουλειά

Έχει κουραστεί να ακούει πως θα έπρεπε να 'χει αποχωρήσει από το MotoGP. Ότι έχει χάσει τη λάμψη του παρελθόντος. Ο θρύλος των δίτροχων, Βαλεντίνο Ρόσι ξέρει ότι δεν είναι ο πιο γρήγορος αναβάτης, όπως και ότι διαθέτει την τεχνογνωσία της νίκης. Στην Ανδαλουσία πάτησε για 199η φορά σε βάθρο.

Για τον 41χρονο Valentino Rossi η 199η φορά σε βάθρο ήταν άλλη μια μέρα στη δουλειά
O Bαλεντίνο Ρόσι έκανε 199 τις παρουσίες του σε βάθρο, στην καριέρα του. Στα 41 και ενώ έχει βαρεθεί να ακούει πως 'ξόφλησε', συνεχίσει να παραδίδει μαθήματα και είναι αυτός που χειρίστηκε την εξέλιξη του Φάμπιο Κουαρταράρο. AP Photo/David Clares

Αν νομίζεις πως έκανε ζέστη στην Αθήνα το σαββατοκύριακο, απλά να σου πω ότι στην Ανδαλουσία είχε 40 βαθμούς Κελσίου και στην άσφαλτο του Circuito de Jerez -όπου διεξήχθη και ο δεύτερος αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP για το 2020- το θερμόμετρο έδειξε 60 βαθμούς, ενόσω οι αναβάτες ‘έβγαζαν’ μεροκάματο. Δηλαδή, επί 25 γύρους το κεφάλι τους και το σώμα τους ‘έβραζαν’. Πάμε να δούμε τι έγινε, με ήχο και εικόνα.

Ο Μαρκ Μάρκεθ είχε πάει στην Ανδαλουσία, μια μέρα μετά την επέμβαση στο διαλυμένο δεξί χέρι -μετά την πτώση στην πρεμιέρα της σεζόν-, για να δοκιμάσει αν μπορεί να ‘τρέξει’. Βάσει κανονισμών, μπορούσε να πάρει μέρος στις ελεύθερες δοκιμές, το πρωί του Σαββάτου 25/7, να δει τι γίνεται. Το έκανε και είπε πως μπορεί να τρέξει και στις κατατακτήριες. Από αυτές αποχώρησε ένα γύρο αργότερα, όντας βέβαιος ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί 10 αγώνες, η απουσία του από 2 μειώνει τις πιθανότητες να κρατήσει το στέμμα. Τίμια είπε πως “το σώμα μου μου έλεγε ότι πρέπει να προσπαθήσω. Όταν είσαι παθιασμένος με κάτι, αυτό κάνεις. Είχα υποσχεθεί στη Honda πως αν νιώσω ανασφάλεια, θα σταματήσω. Αυτό κι έκανα”. Ακόμα πιο τίμια πρόσθεσε πως “η απουσία μου δεν μειώνει την αξία του φετινού τίτλου. Για να αναδειχθείς πρωταθλητής, σημαίνει ότι έκανες κάτι καλύτερα από όλους τους άλλους. Οπότε η αξία είναι ίδια.  Προφανώς και αρέσει σε όλους να τρέχουν παρουσία όλων των αναβατών. Αν όμως, κάποιος τραυματιστεί δεν φταίει αυτός που παίρνει τις νίκες και τον τίτλο”.

Ο Βαλεντίνο Ρόσι παρενέβη κάπου εκεί, για να πει “δεν έχει τελειώσει η ιστορία του τίτλου για τον Μαρκ, μολονότι δεν έχει πάρει πόντο στους δυο πρώτους αγώνες. Η σεζόν είναι μικρή και προφανώς είναι σε μειονεκτική θέση. Αλλά πριν τραυματιστεί στην πρεμιέρα ήταν ο καλύτερος και ο πιο γρήγορος. Οπότε πιστεύω πως δεν έχει τελειώσει κάτι”. Το αυτό είπε και ο Φάμπιο Κουαρταράρο, καταλήγοντας στο ότι “όλοι ξέρουμε ποιος είναι ο Μαρκ. Πέρυσι έκανε ρεκόρ όλων των εποχών, σε πόντους”.

Βοnus: ο Βινιάλες πήρε κατά λάθος τη μηχανή του Ρόσι, για την προθέρμανση. Κατάλαβε πολύ γρήγορα πώς κάτι δεν ήταν σωστό και γύρισε στο γκαράζ.

Εν περιλήψει, ο Κουαρταράρο έκανε το 2/2 (στον τερματισμό μιμήθηκε τον τρόπο που πανηγυρίζει ο Κιλιάν ΕμΜπαμπέ τα γκολ του, με τον Γάλλο επιθετικό να τον συγχαίρει και να σημειώνει πως έχει καλό γούστο!”), με 8 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Μάβερικ Βινιάλες, ο οποίος πέρασε στον προτελευταίο γύρο τον συμπαίκτη του, Ρόσι. Ο ‘γιατρός’ επέστρεψε στο βάθρο για πρώτη φορά έπειτα από το περυσινό American Grand Prix. Επίσης, δεν τερμάτισαν οκτώ αναβάτες, λόγω πτώσεων ή προβλημάτων στη μηχανή.

Με περισσότερες λεπτομέρειες, ο τύπος που σύστησε ο Ρόσι ως ‘το επόμενο μεγάλο όνομα’ στα MotoGP, ανταποκρίνεται στις προσδοκίες. Ο 21χρονος Κουαρταράρο θα μπορούσε να είναι παιδί του 41χρονου Ρόσι. Είναι το είδωλο του. “Ήταν απίστευτο ότι βρέθηκα με το ίνδαλμα μου στο ίδιο βάθρο. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από το να τρέχεις εναντίον του ανθρώπου που θαυμάζεις από παιδί και να στέκεσαι δίπλα του, στο βάθρο. Ήταν το τέλειο σαββατοκύριακο για την ομάδα”. Σημείωσε πως ο Ιταλός μέτρησε την 199η άνοδο του σε βάθρο.

Με τη Yamaha να είναι η απόλυτη κυρίαρχος (πήρε τις τρεις πρώτες θέσεις) ο ‘γιατρός’, του οποίου την ιστορία έχει ένα ενδιαφέρον να τη διαβάσεις -αν δεν την γνωρίζεις ήδη- δήλωσε πως ”είμαι πολύ υπερήφανος για τους φίλους μου, τους οδηγούς μας από την ακαδημία. Έχουμε πολύ στενή σχέση και μαζί κάναμε πολύ καλή δουλειά. Φτάσαμε έτοιμοι στην αρχή της σεζόν. Όταν ήμουν εκνευρισμένος από τα κακά αποτελέσματα, δεν παραιτήθηκαν ποτέ. Μου έδιναν πάντα μια ώθηση. Το να βρίσκομαι μαζί τους, με τα νεαρότερα παιδιά, με κάνει να αισθάνομαι λιγότερο μεγάλος. Οι δυο πρώτοι αγώνες και κυρίως ο σημερινός ήταν εκπληκτικά αποτελέσματα για την ομάδα μου και για όλη την ακαδημία. Ήδη ένας είναι στο πόντιουμ και ακολουθούν άλλοι δυο που μπορούν να ανέβουν σε αυτό. Προπονούμαστε σκληρά και είμαστε χαρούμενοι. Αύριο θα πάμε να φάμε κάτι, όλοι μαζί”.

Δεν ξέρω αν κατάλαβες, αλλά ο Ρόσι είχε ενεργό ρόλο στην ‘ανατροφή’ των οδηγών που τώρα ξεχωρίζουν. Ο Γάλλος είχε πει σε συνέντευξη του στο CNN πως “είναι ατομικό το σπορ, αλλά έχουμε πρόσβαση στις πληροφορίες άλλων μηχανών και μαθαίνουμε από αυτά που βλέπουμε. Ο Ρόσι είναι ο οδηγός στον οποίον απευθύνομαι, όποτε θέλω κάποια συμβουλή”. Μη ξεχνάς πως από του χρόνου ο Ρόσι θα αγωνίζεται στην ομάδα όπου ανήκει τώρα ο Κουαρταράρο (Petronas -satelite της Yamaga) και τούμπαλιν.

Για την ιστορία, τέταρτος τερμάτισε ο Ιάπωνας Τακαάκι Νακαγκάμι (Honda). Σε άλλα νέα, ο Άλεξ Ρινς (Suzuki), ο οποίος επίσης είχε πτώση στις κατατακτήριες της πρεμιέρας και έκανε επέμβαση στη ‘σπασμένη’ κλείδα, δοκίμασε και αυτός να ‘τρέξει’ στο δεύτερο αγώνα, πήρε μέρος στη διαδικασία και τερμάτισε 10ος. Προφανώς και αποθεώθηκε από την ομάδα του. Αντίστοιχη ήταν και η ιστορία του Καλ Κράτσλοου, ο οποίος είχε πριν μια εβδομάδα υπέστη κάταγμα στον καρπό, έκανε εγχείρηση την ίδια μέρα με τον Ισπανό πρωταθλητή, έτρεξε και έδωσε στην ομάδα του (LCR Honda) πόντους. Προς το τέλος του αγώνα, η κατάσταση και για τους δυο ήταν ανυπόφοροι -με τη ζέστη και τον πόνο στο σώμα τους.

Στη βαθμολογία, ο Κουαρταράρο προηγείται 50 πόντους του δεύτερου Βιλιάνες, ο οποίος πλήρωσε λάθος που έκανε στον πρώτο γύρο. “Επιχείρησα να περάσω τον Φάμπιο και τελικά ‘ανοίχτηκα’ τόσο που με προσπέρασαν και ο Φάμπιο και ο Βαλεντίνο. Όταν ‘κόλλησα’ από πίσω τους, δεν μπορούσα να αναπνεύσω από τη ζέστη που έβγαζαν οι μηχανές τους”. Παρεμπιπτόντως, δεύτερος ήταν ο Φρανσέσκο Μπανιάια της Ducati, έως ότου τον πρόδωσε η μηχανή. Τρίτος στην εκκίνηση ήταν ο Τζακ Μίλερ, αλλά είχε πτώση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK