Για να λύσει τα θέματα της Ferrari ο Φέτελ θα γίνει μηχανικός
Από το 2017 ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει αρχίσει να τσεκάρει μόνος του αν ισχύουν όσα λένε οι ομάδες και αφορούν προβλήματα που εμφανίζουν τα αυτοκίνητα στους αγώνες. Η κατάσταση απέγινε φέτος, που όλα πάνε λάθος με τη Ferrari. Και εύλογα σκέφτεται το ενδεχόμενο να αναλάβει πόστο σε ομάδα.
Oι Ferrari έπιασαν νέο season low στο Circuit Spa Francorchamps, με τους οδηγούς να ενημερώνουν πως δεν μπορούσαν να οδηγήσουν τα αυτοκίνητα από την Παρασκευή και τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές. Τόνιζαν πως κάτι δεν πήγαινε καλά με τα λάστιχα και την ισορροπία. Τα γκαράζ έκαναν ό,τι μπορούσαν. Αυτό μεταφράστηκε σε μια πιο άνετη συνθήκη για τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλ Λεκλέρ, χωρίς όμως, να διορθωθεί το πρόβλημα. Ούτως ή άλλως η Scuderia δεν είχε απαιτήσεις από το Βέλγιο (λόγω των μεγάλων ευθειών, με την ταχύτητα να μην είναι ακριβώς φίλη της ομάδας). Δεν περίμενε όμως, και αυτόν τον όλεθρο.
“Υπάρχει κάτι περισσότερο από τα προφανή προβλήματα, το οποίο αναζητούμε, αλλά στην παρούσα φάση δεν έχουμε εντοπίσει” δήλωσε ο αρχηγός της ομάδας, Ματία Μπινότο. Τον ρώτησαν ποιος είναι υπεύθυνος. Απάντησε “όλη η ομάδα, αρχής γενομένης από εμένα -που είμαι ο team principal”. Αν διερωτάσαι γιατί, να σου θυμίσω πως το έχει εξηγήσει (λέμε τώρα) το αφεντικό της εταιρίας.
“Αν είμαι ο σωστός άνθρωπος για τη δουλειά; Αυτή δεν είναι μια ερώτηση που μπορώ να απαντήσω εγώ. Πόσο καιρό θα χρειαστούμε για να επιστρέψουμε στην κορυφή; Αν δείτε την ιστορία, χρειάζονται πολλά χρόνια. Απαιτείται υπομονή και σταθερότητα”.
Και εδώ είναι χρήσιμο να θυμίσουμε πως πριν την κανονική εκκίνηση της σεζόν (που ακυρώθηκε λόγω Covid-19) επτά ομάδες είχαν καταγγείλει τη Ferrari, για πρωτοβουλίες που ‘χε πάρει με τον κινητήρα -και της έδινε αβαντάζ στις ευθείες. Η FIA ανακοίνωσε πως ερεύνησε και μίλησε με τη Scuderia, εξασφαλίζοντας δεσμεύσεις για το μέλλον. Όχι, δεν υπήρξε τιμωρία. Ούτε αναφορά στις παρατυπίες. Που αν κρίνουμε το πέρυσι με το φέτος, δεδομένα υπήρχαν. Γιατί έπρεπε να συναινέσει η Ferrari, ώστε να δημοσιευθούν. Και αυτό δεν έγινε.
Στο Βέλγιο ο Φέτελ ήταν 13ος και ο Λεκλέρ 14ος -πέρυσι είχε πανηγυρίσει στην ίδια πίστα την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Ήταν ό,τι χειρότερο έχει κάνει η Ferrari, για διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας. Ο πρώτος δεν αντάλλαξε λέξη με το γκαράζ του. Η συνέχεια θα δοθεί στη Μόντσα, ‘έδρα’ της ιταλικής ομάδας που ξεκάθαρα δεν περιμένει θαύματα. Όπως είπε ο Μπινότο “θα είναι έκπληξη αν δεν υποφέρουμε κι εκεί”.
Στα του τι θα κάνει ο Φέτελ, όταν τελειώσει το συμβόλαιο του με τη Scuderia (στο τέλος της σεζόν), είπε πως θέλει να μείνει στο πρωτάθλημα. Ομολόγησε πως έχει μιλήσει με τη Renault, πριν πάρει τον Φερνάντο Αλόνσο και είχε κάποιες συζητήσεις με τη Racing Point. Τον ρώτησαν αν βλέπει τον εαυτό του σε πόστο. “Δεν μπορώ να δώσω τώρα ξεκάθαρη απάντηση. Εξαρτάται από την ακριβή θέση και την πρόκληση. Έχω το πάθος και τις γνώσεις, οπότε θα δούμε”.
Ας δούμε το πάθος και τις γνώσεις του ‘Inspector Vettel’, πράγματα που έχει αρχίσει να εκδηλώνει από το 2017.
To 2017, ενώ ήταν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας είχε και 9 βαθμούς ποινής στο δίπλωμα του -λόγω ενός συμβάντος (βλ. σύγκρουση) στο Μπακού που είχε για πρωταγωνιστές τον Φέτελ και τον Χάμιλτον, με τον πρώτο να αναλαμβάνει την ευθύνη. Ήταν η μεγαλύτερη ποινή που ‘χε επιβληθεί ποτέ. Στην Αυστρία τον νίκησε ο Μπότας, ο οποίος είχε πρόβλημα με το αριστερό λάστιχο και το αυτοκίνητο του δεν είχε ισορροπία. Παρ’ όλα αυτά είδε πρώτος την καρό σημαία, με 0.6” διαφοράς από τον Γερμανό που είχε πει “με ενημέρωσαν πως ο Βάλτερι είχε πρόβλημα, οπότε τον πίεζα. Χρειαζόμουν έναν ακόμα γύρο”. Όταν τελείωσε ο αγώνας, πήγε να τσεκάρει αν όντως ο Μπότας είχε θέμα.
Το 2018 τσέκαρε τα λάστιχα της Mercedes του Λιούις Χάμιλτον στη Ρωσία. Ο Βρετανός είχε πάρει άλλη μια νίκη -και είχε κάνει ένα ακόμα βήμα προς τον τίτλο-, με τον Βάλτερι Μπότας να γίνεται το ‘θύμα’ αποφάσεων που πήρε η ομάδα τους. Το γκαράζ διέταξε τον Φιλανδό να ‘παραδώσει’ το προβάδισμα στον Χάμιλτον, ο οποίος είχε πρόβλημα με το αριστερό ελαστικό. Η οδηγία ήταν ‘πρέπει να αφήσεις τον Λιούις να περάσει, στην 13η στροφή αυτού του γύρου. Πρέπει να διασφαλίσουμε πως θα πάρουμε αυτόν τον αγώνα’. Βλέπεις, ο Φέτελ καραδοκούσε. Ο Μπότας δεν απάντησε, έκανε ό,τι του ζήτησαν (;) και ο Χάμιλτον του έδωσε το τρόπαιο, στο πόντιουμ -για να τον ευχαριστήσει. Έλα όμως, που ο Φέτελ δεν ήταν σίγουρος πως όντως είχε διαλύσει το λάστιχο ο Χάμιλτον. Πήγε λοιπόν, και το τσέκαρε.
Tην ίδια χρονιά, στo Bέλγιο ο Φέτελ έσουρε τα εξ αμάξης στο γκαράζ του, κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων και ενώ οι περισσότεροι οδηγοί πήγαν να αλλάξουν λάστιχα (να βάλουν μέσης γόμας), λόγω βροχής. Πηγαίνοντας στα pits για ανεφοδιασμό, ακούστηκε να λέει ‘σταματήστε, θα διαλύσετε το πάτωμα. Σηκώστε το αυτοκίνητο, for fuck’s sake. ‘Ξύνεται’ το πάτωμα”. Στην pit lane είχε κίνηση, η βροχή είχε σταματήσει και εκείνος αγχώθηκε. Μετά ήλεγξε ο ίδιος το αυτοκίνητο του, για να είναι σίγουρος.
To 2019 είχε έλθει η ώρα να τσεκάρει το αυτοκίνητο του ‘συμπαίκτη’ του, Σαρλ Λεκλέρ. Το έκανε στη Σιγκαπούρη, όπου η αίσθηση ήταν πως η Ferrari ‘δούλευε’ για τον Γερμανό -‘ρίχνοντας’ τον Μονεγάσκο, ο οποίος στην αρχή του αγώνα προηγείτο και του Χάμιλτον. Ο Λεκλέρ αποκάλυψε πως η ομάδα του του είπε να ρίξει ρυθμούς. To Race Fans αποκάλυψε όλο το διάλογο με τα γκαράζ και αν φάνηκε κάτι ήταν πως η στρατηγική της Scuderia ‘έμπαζε’ από παντού -όπως και ότι ο Λεκλέρ έκανε ό,τι του είπαν. Ο Ματία Μπινότο ομολόγησε μάλιστα, ότι είχε γίνει κατά λάθος το 1-2. Πριν γίνουν όλα αυτά και για την ακρίβεια, μετά τις κατατακτήριες, ο Φέτελ είχε πάει να ρίξει μια ματιά στο αυτοκίνητο του Μονεγάσκου, ο οποίος είχε κάνει δική του την pole position.
Ένα μήνα μετά, στην Ιαπωνία ο Φέτελ είχε άλλον έλεγχο, μετά τις κατατακτήριες. Αυτόν της μπροστινής αεροτομής του μονοθεσίου του Χάμιλτον. Προσπάθησε να τσεκάρει το βάρος, με το πόδι του. Είχε προηγηθεί ‘καταγγελία‘ του σχεδιαστή του πρώτου αυτοκινήτου της Jordan για τη F1, σύμφωνα με την οποία ‘η Mercedes έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, χάριν του σχεδιασμού του φτερού. Η Ferrari έχει μείνει στο παρελθόν και αυτό στοιχίζει στον Φέτελ”.
Το 2020 και για την ακρίβεια, στις 7 Αυγούστου, στη Silverstone -και ενώ είχαν αποκαλυφθεί τα πάντα περί της σχέσης που δεν έχει πια με τη Ferrari– τσέκαρε ο ίδιος το αυτοκίνητο του, ώστε να είναι σίγουρος πως δεν υπάρχει κάποιο θέμα. Στο ίδιο μέρος είχε βοηθήσει τους μηχανικούς του, στην προσπάθεια που έκαναν να ετοιμάσουν το αυτοκίνητο
Στην ίδια πίστα, πήγε να βοηθήσει τους μηχανικούς να φτιάξουν το θέμα που ‘χε προκύψει, μήπως και προλάβει την εκκίνηση -παρ’ ότι όλα έδειχναν πως αυτό δεν μπορεί να γίνει. Eίχε ενημερώσει πως κάτι δεν πήγαινε καλά με τη μηχανή και έπρεπε να ελεγχθεί το σύστημα. Όταν κατάλαβε ότι δεν θα τρέξει, ζήτησε στην ομάδα του να επικεντρωθεί στο πώς θα πάρει ο Λεκλέρ την pole position.