X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

10 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το Grand Prix du Canada

To Pirelli Grand Prix du Canada γίνεται 50 χρόνων, με τη Ferrari που τερμάτισε πέρυσι πρώτη να 'χει τα ψυχολογικά της και τη Mercedes να παίζει με το μυαλό της, δηλώνοντας "η πίστα ευνοοεί τους ανταγωνιστές μας".

FORMULA1.COM

Οι ομάδες της Formula 1 εγκατέλειψαν την Ευρώπη και κινήθηκαν προς τον Καναδά, όπου θα διεξαχθεί ο έβδομος αγώνας της χρονιάς. Bienvenue au Quebec, λοιπόν, όπως γράφει η φωτεινή πινακίδα που υποδέχεται τους φαν και τους 'πιλότους'.

Το Pirelli Grand Prix du Canada γίνεται φέτος 50 χρόνων, καθώς αυτή είναι η 50η φορά που βρίσκεται στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

FORMULA1.COM

Το σιρκουί είχε το όνομα Île Notre-Dame, έως το 1982 όταν μετονομάστηκε σε Circuit Gilles Villeneuve, στη μνήμη του πατέρα του -μόνου Καναδού που 'χει πάρει πρωτάθλημα- Jacques Villeneuve, επίσης 'πιλότου' που πέθανε εκείνο το έτος. Βρίσκεται στο Μόντρεαλ του Κεμπέκ, στην περιοχή που είναι γνωστή ως Parc Jean-Drapeau και περιλαμβάνει έναν ποταμό (Saint Lawrence) και δυο νησιά: ένα κανονικό (Saint Helen) και ένα τεχνητό (Notre Dame), που δημιουργήθηκε το 1967 για την Παγκόσμια Έκθεση εκείνου του έτους. Η πίστα φτιάχτηκε το 1976, στους δρόμους του νησιού.

Εκεί λοιπόν, υπάρχουν πολλά 'σταμάτα-ξεκίνα', με τις ευθείες όπου επιταχύνουν όλοι, να καταλήγουν σε 'κλειστές' στροφές που δοκιμάζουν τους 'πιλότους' και chicanes που τεστάρουν τα αντανακλαστικά των οδηγών στο φρενάρισμα. Όλο αυτό το 'χει περιγράψει ο Πιερ Γκάσλι ως "τρομακτικό". Στην τελευταία chicane, υπάρχει και ο εμβληματικός “Τοίχος των πρωταθλητών” που απαιτεί την τέλεια μανούβρα.

H oνομασία “The Wall of Champions” προέκυψε στον αγώνα του 1999, όταν τρεις οδηγοί (Damon Hill, Michael Schumacher και Jacques Villeneuve) έπεσαν πάνω στον ακριβώς ίδιο σημείο του τοίχο. Ο Χιλ είχε πάρει τον τίτλο το 1996, ο Σουμάχερ είχε δυο (1994, 1995) και ο Βιλνέβ ήταν ο κορυφαίος του 1997 -όταν πάλι έπεσε στον τοίχο.

Στον περυσινό αγώνα, έγινε ο κακός χαμός στην εκκίνηση.

Το Grand Prix του 2018 ολοκληρώθηκε με νικητή τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έπεσε στον τοίχο που λέγαμε το 2011. Ο άρχοντας ωστόσο, του Μόντρεαλ είναι ο Σουμάχερ, με επτά νίκες (1994, 1997, 1998, 2000, 2002, 2003 και 2004) και ακολουθεί ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος στα 10 χρόνια προϋπηρεσίας στο σπορ, έχει πάρει έξι φορές την πρωτιά (2007, 2010, 2012, 2015, 2016 και 2017). Φέτος θα επιχειρήσει να ισοφαρίσει το θρύλο.

Ιστορικά, η Ferrari είναι η εταιρία με τις περισσότερες πρώτες θέσεις. Είναι 14 και η τελευταία ήταν του 2018. Ακολουθεί η ΜcLaren με 13, ενώ η Mercedes έχει 3.

Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα θα επιστρέψει στην πίστα που χτύπησε το 2007 -και όπου έχει πανηγυρίσει τη μόνη νίκη της καριέρας του. Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, ωστόσο θα τον αντικαταστήσει ο Νίκολας Λατίφι -δοκιμαστής της Williams που θα κάνει το ντεμπούτο του.

Mετά έξι αγώνες, της κατάταξης των οδηγών ηγείται ο Λιούις Χάμιλτον, με έξι εμφανίσεις στο πόντιουμ, εκ των οποίων οι 4 ήταν στο κορυφαίο σκαλοπάτι. Ο κάτοχος του τίτλου έχει 137 πόντους, 17 περισσότερους από τον 'συμπαίκτη' του, Βάλτερι Μπότας, ο οποίος είναι στη δεύτερη θέση, στο Νο3 είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ, με 82π., στο Νο4 ο Μαξ Φερστάπεν με 78π. και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο Σαρλς ΛεΚλερκ (57π.).

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών υπάρχει μια άνεση, μεταξύ της πρώτης Mercedes (257 πόντοι) και της δεύτερης Ferrari (139), με τη Red Bull να είναι στους 110 πόντους και την επόμενη ομάδα (ΜcLaren) στους 30. Το αφεντικό των Silver Arrows, Τότο Γολφ είπε να ενισχύσει λίγο το άγχος και την πίεση των Ιταλών, δηλώνοντας ότι "τα χρακτηριστικά της πίστας, στον Καναδά ευνοούν τους ανταγωνιστές μας. Στους προηγούμενους αγώνες, ήμασταν δυνατοί στις στροφές και χάναμε χρόνο στις ευθείες. Γεγονός που κάνει τον Καναδά τεράστια πρόκληση για εμάς. Οι μεγάλες ευθείες και οι λιγότερες στροφές ευνοούν τους αντιπάλους μας". Δεν είπε ποτέ 'Ferrari', αλλά αυτή εννοούσε.

24MEDIA NETWORK