Αυτό που κάνει ο Μαρκ Μάρκεθ δεν έχει πια πλάκα
Η χειρότερη θέση που έχει πάρει φέτος είναι η 2η. Έχει δει πρώτος την καρό σημαία 9 φορές. Τελείωσε τη σεζόν στους πέντε αγώνες πριν το προγραμματισμένο φινάλε. Αυτός είναι ο Μαρκ Μάρκεθ.
Πριν την Ταϊλάνδη, ο Μαρκ Μάρκεθ είχε πέντε αγώνες για να συγκεντρώσει 27 πόντους και να πάρει έναν ακόμα τίτλο στα MotoGP. Μπορούσε βέβαια, να τελειώσει εκεί τη φετινή σεζόν. Αυτό και έκανε. Έφτασε συνολικά τους 8 τίτλους, σε όλες τις κατηγορίες και τους έξι στην ελίτ των πρωταθλημάτων των δίτροχων.
Στο Chang International Circuit ο Ισπανός είχε την ευκαιρία να θυμίσει και ποιος πραγματικά είναι -με το πείσμα του να ξεπερνά ενδεχομένως το ταλέντο του. Στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές είχε πτώση από αυτές που προκαλούν μίνι εγκεφαλικά, διεκομήσθη στο νοσοκομείο, διαπιστώθηκε πως δεν έχει κάτι σοβαρό, γύρισε στην πίστα και έκανε τον πιο γρήγορο χρόνο. Μάλλον αυτός ήταν ο τρόπος του για να ενημερώσει τους πάντες πως η χρονιά θα τελείωνε την Κυριακή 6/10.
Το τύπος που ‘χει ανέβει 130 φορές σε πόντιουμ, που έχει πανηγυρίσει 79 νίκες, που έχει κατακτήσει 89 pole positions και που έχει κάνει 70 φορές το πιο γρήγορο γύρο -στο σύνολο των 201 αγώνων που ‘χει ‘τρέξει’ δεν χρειαζόταν να περάσει τον Φάμπιο Κουαρταράρο για να πάρει τον τίτλο, στο φινάλε. Εννοώ ήταν ήδη πρωταθλητής, βάσει του πού βρισκόταν ο μόνος ανταγωνιστής του, Αντρέα Ντοβιτσιόζο. Παρ όλα αυτά, πέρασε και τον Γάλλο, πριν τον βάλει στη λίστα με αυτούς που περιμένει πως θα τον απειλήσουν του χρόνου.
Σε αυτήν την τελευταία σεζόν, η χειρότερη θέση που πήρε ο Μάρκεθ ήταν η 2η (Kατάρ, Ιταλία, Ολλανδία, Αυστρία, Μεγάλη Βρετανία) ενώ είχε μόλις μια πρόωρη έξοδο -στο Όστιν. Είχε τις περισσότερες νίκες από όλους (8), τα περισσότερα πόντιουμ (13) και τις περισσότερες pole position (9).
Προφανώς και όλοι οι αναβάτες αναγνώρισαν το μεγαλείο του. Ο Ντοβιτσιόζο εξήγησε στο GΡone ότι “έχει γίνει πάρα πολύ δύσκολο να νικήσει κάποιος τον Μαρκ. Έχει βελτιωθεί απίστευτα από την πρώτη του χρονιά. Έχει γίνει πολύ πιο έξυπνος, έχει αντιληφθεί καλύτερα τα όρια του και κάθε χρόνο κάνει λιγότερα λάθη”.
‘Γιατρέ’ μου, ο -νέος- γιατρός
Ό,τι είναι ο Μάρκεθ για την τελευταία δεκαετία (από το 2010 και μετά) ήταν ο Ρόσι για την πρώτα δέκα χρόνια της νέας χιλιετίας. Ο ‘γιατρός’ είχε νικήσει τον ανταγωνισμό το 2001, το 2002, το 2003, το 2004, το 2005, το 2008 και το 2009, αλλάζοντας γενικότερα το σπορ -το έκανε πιο λαοφιλές. To 2010 του πήρε το στέμμα ο Χόρχε Λορένθο, με τη σεζόν 2011 να καταλήγει στα χέρια του Αυστραλού Κάσεϊ Στόνερ, πριν επιστρέψει ο τίτλος στον Λορένθο (2012). Το 2013 ήταν η χρονιά που έκανε σεφτέ το νέο αστέρι της ιστορίας. Το 2014 έκανε το back to back, το 2014 το three peat, με τον Λορένθο να διακόπτει το σερί το 2015 και τον Μάρκεθ να δημιουργεί νέο, από το 2016 μέχρι σήμερα.
Θα ‘κλείσουμε’ με τα κάποια από όσα έχει ζήσει το παλικάρι, από το 2010 μέχρι σήμερα. Πριν όμως, φτάσουμε εκεί, θα δεις κάποιους αριθμούς που αφορούν το νέο ήρωα, όπως τους δημοσίευσε η επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.
✔ Είναι ο νεαρότερος σε ηλικία αναβάτης που πήρε έξι πρωταθλήματα στο MotoGP. Την Κυριακή 6/10 ήταν 26 χρόνων και 231 ημερών. Πέρασε έτσι, πάνω από τον πολυνίκη του θεσμού, Τζάκομο Αγκοστίνι, ο οποίος έκανε έξι τα στέμματα όταν ήταν 29 χρόνων και 25 ημερών.
✔Mαζί με τον Αγκοστίνι και τον Ρόσι είναι οι μόνοι τρεις της ιστορίας που πανηγύρισαν τουλάχιστον έξι παγκόσμιους τίτλους.
✔ Είναι ο νεαρότερος σε ηλικία, που έφτασε τα 8 παγκόσμια πρωταθλήματα. Πήρε το ρεκόρ από τον Μάικ Χέιλγουντ, ο οποίος έφτασε σε αυτόν τον αριθμό όταν ήταν 27 χρόνων και 112 ημερών. Παρεμπιπτόντως, ο Βρετανός πήρε συνολικά 9 τίτλους, εκ των οποίων οι 4 αφορούσαν το MotoGP.
✔ Έκανε εξαμελή τη λίστα με τους αναβάτες που ΄χουν κατακτήσει τουλάχιστον οκτώ τίτλους, σε παγκόσμια πρωταθλήματα όλων των κατηγοριών (Carlo Ubbiali 9, Mike Hailwood 9, Valentino Rossi 9, Angel Nieto 13 και Giacomo Agostini 15).
✔ Ο Μάρκεθ έχει πάρει ό,τι έχει πάρει μόνο με Honda. Σε αυτήν τη λίστα (πρωταθλήματα με τη Honda) είναι πρώτος. Τον ακολουθεί ο Μικ Ντούχαν των 5 τίτλων.
✔ Την τελευταία δεκαετία έχει τερματίσει πρώτος σε τουλάχιστον 5 αγώνες τριών διαφορετικών κατηγοριών (125cc, Moto2 και MotoGP). Είναι ο πιο συνεπής όλων. Δεύτερος είναι ο Μάικ Χέιλγουντ των τουλάχιστον 5 νικών ανά σεζόν, σε επτά χρόνια.