Αγόρασε στο γιο του ομάδα στη Formula 1 και έσωσε 405 υπαλλήλους
Η Force India πέρασε στην εποχή της Racing Point και ο Καναδός δισεκατομμυριούχος που την αγόρασε χάρισε στο 20χρονο γιο του τη θέση πίσω από το τιμόνι.
Ο Λόρενς Στρολ, ο 59χρονος δισεκατομμυριούχος από το Κεμπέκ του Καναδά, κερδίζει επάξια το βραβείου του καλύτερου μπαμπά για το 2018.
Επειδή ο μονάκριβος γιος του Λανς θέλει να διαθέτει εξασφαλισμένη θέση στη Formula 1, ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων, φρόντισε για το μέλλον του. Δεν έγινε απλώς σπόνσορας κάποιας εκ των ομάδων του πρωταθλήματος. Μπήκε στη διαδικασία ν’ αγοράσει, παρέα με συνεργάτες του μία. Τη Force India εν προκειμένω, και ονομάτισε τον ‘κανακάρη’ του ως έναν από τους δύο πιλότους για το 2019, δίπλα στον Μεξικανό Σέρχιο Πέρες.
Ο Στρολ ο νεότερος οδηγεί στο κορυφαίο επίπεδο από το 2017. Έχει εκκινήσει σε 41 γκραν πρι με τη Williams, στην οποία ανήκε για δύο χρόνια, τερμάτισε για πρώτη φορά μόλις στο τέταρτο εξ αυτών και έγινε ο μικρότερος ηλικιακά οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στο Αζερμπαϊτζάν. Η συνέχεια βέβαια δεν την ανάλογη, με αποτέλεσμα μέσα στο 2018 να συλλέξει μονάχα 6 πόντους, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με το μονοθέσιο και υποπίπτοντας παράλληλα σε πολλά οδηγικά λάθη που του έριξαν την ψυχολογία.
Φρόντισε πάντως ο μπαμπάς για την καριέρα του και την ανάκτηση της αυτοπεποίθησής του.
Η αγοραπωλησία της Force India είχε ολοκληρωθεί από τον Αύγουστο, απλώς την τελευταία ημέρα του Νοεμβρίου ανακοινώθηκε η αλλαγή του ονόματος και συμπληρώθηκε το δίδυμο των πιλότων. Πλέον υπάρχει η Racing Point και το όνομα του Στρολ δίπλα σε αυτό του Πέρες.
Στις 29 Οκτωβρίου ο υιός Στρολ έκλεισε τα 20 χρόνια του. Ο πατέρας γεννήθηκε πριν από 59 στο Μόντρεαλ. Οι ρίζες του ελβετικές, από τη Γενεύη, και το όνομα της οικογένειάς του ήταν Στρούλοβιτς. Για χάρη ευφωνίας και ευκολίας το… μάζεψε όσο γινόταν.
Σύμφωνα με τη λίστα του Forbes, η περιουσία του Καναδού ανέρχεται σήμερα στα 2.7 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι ο 887ος πιο πλούσιος άνθρωπος στον πλανήτη. Είναι αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας κι άρχισε να ‘χτίζει’ την ‘αυτοκρατορία’ του πάνω στις επενδύσεις που έκανε στο χώρο της ακριβής ένδυσης. Σύναψε μια συνεργασία με τον ‘βασιλιά του ρούχου’ στην Ασία, τον Σάιλας Τσου από το Χονγκ Κονγκ, κι εξασφάλισε τα δικαιώματα διανομής των προϊόντων δημοφιλών οίκων μόδας (Pierre Cardin, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Michael Kors), εστιάζοντας σ’ ένα αγοραστικό κοινό που είχε χρήματα να ξοδέψει. Εκ του αποτελέσματος, το ρίσκο απέδωσε.
Το 2014 κατέβαλε 55 εκατομμύρια δολάρια για ν’ αγοράσει το ‘Billionaire Building’, το γυάλινο κτίριο ύψους 306 μέτρων, στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Είναι ο 11ος ψηλότερος ουρανοξύστης στη μεγαλούπολη των ΗΠΑ. Είναι επίσης μανιώδης συλλέκτης παλαιών Ferrari. To 2013 δεν δίστασε να προσφέρει 27.5 εκατομμύρια για ένα vintage κομμάτι που προσέθεσε στην πλούσια συλλογή του.
Αν και λάτρης του αυτοκινήτου έχοντας μάλιστα τους τίτλους ιδιοκτησίας αγωνιστικής πίστας στον Καναδά, η εμπλοκή του με τη Formula 1 υπήρξε περισσότερο ένα ‘χατίρι’ στον μοναχογιό του – έχει και μία κόρη. Προκειμένου να περνάει την ώρα του. Όχι πως μέχρι τώρα δεν το έκανε, αφού υπολογίζεται πως μέχρι το 2017 είχε ξοδέψει περισσότερα από 70 εκατομμύρια για να δει μεγάλο και τρανό. Λέγεται δε πως ενόσω ο Λανς ήταν στη Formula 3 είχε απαγορευτεί στον έτερο οδηγό της Dallara F312 Mercedes να τον προσπερνάει.
Με την επένδυση πάντως που αποφάσισε έσωσε μια χρεοκοπημένη σχεδόν εταιρία που βρισκόταν υπό καθεστώς επιτήρησης και κατ’ επέκταση 405 θέσεις εργασίας. Τουλάχιστον βγήκε κάτι καλό απ’ όλα αυτό, ασχέτως αν οι αντιδράσεις από την ιδιοκτησία άλλων ομάδων για τους όρους του deal ήταν πολλές.
Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Moises Castillo