ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Το ποδόσφαιρο ήταν κάποτε λαϊκό άθλημα, πλέον είναι προϊόν

Η Τότεναμ ακολούθησε το παράδειγμα της Τσέλσι επιβεβαιώνοντας μια ολοένα και περισσότερο δημοφιλή πεποίθηση του κόσμου.

Το ποδόσφαιρο ήταν κάποτε λαϊκό άθλημα, πλέον είναι προϊόν
(AP Photo/Ian Walton) AP

Το ποδόσφαιρο όπως και η ίδια η ζωή μεταβάλλεται εξελίσσεται, μερικές φορές προς μια θετική κατεύθυνση και μερικές άλλες κάνει αντίθετο δρομολόγιο. Όποιος δεν μπορεί να το αντιληφθεί αυτό σε πολλές περιπτώσεις μένει πίσω. Αυτός που θα προσαρμοστεί γρηγορότερα είναι και εκείνος που θα επιβιώσει. Βέβαια, αυτός ο κανόνας πως εφαρμόζεται στην ψυχαγωγία;

Το ποδόσφαιρο για ένα τεράστιο μέρος του πληθυσμού της Γης είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής του. Για άλλους λειτουργεί σαν καταπραϋντικό των πληγών της πραγματικότητας, για άλλους ένας τρόπος να αισθανθούν μέρος ενός συνόλου, την απόκτηση μιας ταύτισης και ούτω καθεξής. Πως λοιπόν οφείλουν αυτοί οι άνθρωποι να αντιδράσουν όταν ορισμένοι επιλέγουν να υπάρχουν διακρίσεις σε έναν χώρο που όχι πολύ καιρό πριν απευθύνονταν σε όλους ανεξαιρέτως και κυρίως στις λαϊκές μάζες.

Ένα σημείο στο οποίο μπορούν να εντοπιστούν οι διακρίσεις που έχουν εισέλθει στον χώρο του ποδοσφαίρου και του αθλητισμού εν γένει είναι οι τιμές των εισιτηρίων. Οι αυξήσεις πλέον αποτρέπουν πολλούς φιλάθλους από το να παρακολουθήσουν από κοντά τον αγώνα της ομάδας του ή οποιονδήποτε άλλο αγώνα. Πλέον το να βρεθείς στις κερκίδες, εκεί που “γεννιούνται” οι συγκινήσεις, είναι για αρκετούς περισσότερο μία πολυτέλεια, ένα event ενδεχομένως και αυτό διότι οι τιμές καθορίζονται από τον νόμο της ζήτησης και της προσφοράς.

Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Τότεναμ με την Τσέλσι. Αμφότερες ανέβασαν τις τιμές των εισιτηρίων ενώ επίσης έχουν δημιουργηθεί κατηγορίες και διαφοροποιήσεις ανάλογα με τις θέσεις-εμπορικό πακέτο που ο καθένας επιλέγει. Αυτές οι VIP θέσεις περιορίζουν την διαθεσιμότητα, ενώ και η γενικότερη υψηλή τιμή στις “απλές θέσεις” δημιουργούν ανισότητες…

Η Τότεναμ ανακοίνωσε πως αναμένεται να ανεβάσει τις τιμές επειδή έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση του κόστους συντήρησης του γηπέδου και οι υπηρεσίες -τα κοινόχρηστα δηλαδή- και επομένως τα χρήματα από την επιβάρυνση των “καταναλωτών” θα βοηθήσουν στην βιωσιμότητα της ομάδας-“επιχείρησης”.

Επανερχόμαστε λοιπόν στο ερώτημα για το πως οφείλουμε να αντιδράσουμε απέναντι σε αντίστοιχες τακτικές. Από την στιγμή που οι διοικήσεις λειτουργούν με όρους της αγοράς, ίσως θα μπορούσαμε να προσαρμοστούμε στις αλλαγές αλλά με τους δικούς μας όρους. Να προσαρμοστούμε χωρίς ωστόσο να αποδεχτούμε την νέα πραγματικότητα ως έχει. Αν χρειάζεται ζήτηση για να υπάρξει η προσφορά, τότε μπορούμε να περιορίσουμε την ζήτηση, μία αντίδραση που κατανοείται και από εκείνους του ποδοσφαιρικούς παράγοντες που μιλούν μόνο “οικονομικά”…

Διαβάστε περισσότερα

Η Μπαρτσελόνα “έκαψε” τον Πέδρι, δεν υπήρξε μέτρο

O νεός Capitano της Ρόμα κουμαντάρει το λαβωμένο πλοιάριο σαν άλλος Άχαμπ