Το πέναλτι με τα δύο πόδια είναι μια πολύ παλιά ιστορία που 'καταδίκασε' τον Παλέρμο
Ό,τι συνέβη στο Περιστέρι το απόγευμα της Τρίτης ήταν μια πιστή αναπαράσταση της φάσης με τον Αργεντινό Μάρτιν Παλέρμο της Μπόκα Τζούνιορς, ύστερα από 21 χρόνια.
Ο Ίκερ Γκουαροτσένα έχει αντιληφθεί την γκάφα του και δεν πανηγυρίζει το 2-0 του Βόλου στο Περιστέρι. Ούτε σπεύδει τουλάχιστον να μαζέψει την μπάλα από τα δίχτυα και να τρέξει προς τη σέντρα. Όπως ακριβώς μετά το πρώτο εύστοχο πέναλτι του στο 13'. Σφυρίζει αδιάφορα, 'έλα μωρέ δεν έγινε τίποτα', και απομακρύνεται μουλωχτά, ξύνοντας το κεφάλι του. Απορημένος, αλήθεια είναι. Οι ποδοσφαιριστές του Ατρομήτου διαμαρτύρονται δικαιολογημένα για την κατακύρωση του γκολ στο εύστοχο χτύπημα του 27χρονου εξτρέμ από το Μπιλμπάο και ψάχνουν -άσκοπα- ν' ανατρέψουν τη λανθασμένη κρίση του διαιτητή Τσαμούρη με τη συμπλήρωση 23 λεπτών στην αναμέτρηση. Ο Πειραιώτης ρέφερι είναι ανένδοτος. Αφού δεν έχει αντιληφθεί οτιδήποτε παράνομο και ο βοηθός δεν φροντίζει να τον 'συνετίσει' με μια διορθωτική υπόδειξή του, επιμένει να ζει στη βεβαιωμένη ψευδαίσθησή του.
Το 2-0 έμεινε ως το φινάλε και ο Ατρόμητος, με παίκτη λιγότερο για 50 λεπτά, άντεξε και προκρίθηκε στα προημιτελικά του Κυπέλλου προστατεύοντας το 3-0 του πρώτου αγώνα. Ούτως ή άλλως από το 71' οι αριθμητικές ισορροπίες είχαν αποκατασταθεί, προτού στο 82' οι φιλοξενούμενοι μείνουν με 9 και χάσουν πια κάθε πιθανότητα παράτασης αρχικά και ανατροπής κατόπιν. Βέβαια η στιγμή του 23' είχε εγκατασταθεί ήδη στη σφαίρα των πιο ακατάληπτων διαιτητικών αποφάσεων του ελληνικού ποδοσφαίρου. Στην εκτέλεση του πέναλτι ο Γκουαροτσένα σούταρε με το δεξί, αλλά η μπάλα εξοστρακίστηκε στο αριστερό και κατέληξε στα δίχτυα. Ήταν ξεκάθαρο από την τροχιά που πήρε την επόμενη στιγμή του λακτίσματος.
Δεν είναι καν αμφιλεγόμενο. Το Άρθρο 14 των Κανονισμών Ποδοσφαίρου ορίζει ότι ο παίκτης που εκτελεί δεν έχει το δικαίωμα να έρθει δεύτερη φορά σ' επαφή με την μπάλα, η φάση σταματάει και και χορηγείται έμμεσο υπέρ της αντίπαλης ομάδας από το σημείο του πέναλτι. Συμπληρώνεται εφέτος 21 χρόνια από τη φορά που μια αντίστοιχη περίπτωση ταξίδεψε ως τα ελβετικά γραφεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας προκειμένου να διαλευκανθεί και να προστεθούν οι απαραίτητες διευκρινίσεις στον υπάρχοντα κανονισμό.
Ταξίδι στο χρόνο
24 Απριλίου του 1999. Η Μπόκα Τζούνιορς αντιμετωπίζει την Πλατένσε στο γήπεδο της Βελές για το πρωτάθλημα της Clausura και στο 40' ο Μαρτίν Παλέρμο, τότε ένας από τους κορυφαίους γκολτζήδες των αργεντίνικων (και όχι μόνο) γηπέδων με τριψήφιο αριθμό τερμάτων, έχει πάρει την απαιτούμενη φόρα για να σουτάρει με δύναμη από την άσπρη βούλα με στόχο ν' ανοίξει το σκορ. Προσπαθώντας να εκτελέσει με το αριστερό πόδι, γλιστράει, αλλά για καλή τύχη του η μπάλα βρίσκει στο δεξί και προτού ο ίδιος σωριαστεί στο χορτάρι τη βλέπει να διασχίζει τη γραμμή του τέρματος. Γελάει, αλλά δέχεται τα συγχαρητήρια συμπαικτών και οπαδών. 'Τιτάνας' όνομα και πράγμα.
Η τροπή της φάσης έλαβε έκταση και το video κατέληξε στα γραφεία της FIFA προς εξέταση. Θεωρήθηκε έγκυρο τότε το τέρμα, αλλά αποτέλεσε την αφορμή για να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα προς αποφυγή άλλων παρεξηγήσεων και παρερμηνειών.
Λίγες εβδομάδες αργότερα η 'Νέμεσις', που παραμόνευε όλο αυτό το διάστημα για ν' αποδώσει δικαιοσύνη, στέκεται με προτεταμένη τη σπάθη της πάνω από τον Παλέρμο και τον υποχρεώνει να ζήσει την πιο 'ατιμωτική' στιγμή της πολύχρονης πορείας του στα γήπεδα. Στον αγώνα της 4ης Ιουλίου του 1999 με την Κολομβία, για την α' φάση του Κόπα Αμέρικα στην Παραγουάη, ο Αργεντινός, ως βασικός φορ μιας 11άδας με Αγιάλα-Σανέτι-Σιμεόνε-Ρικέλμε-Κίλι Γκονσάλες, στέκεται τρεις φορές απέναντι στον Μιγκέλ Καλέρο και αστοχεί διαδοχικά σ' όλες. Την πρώτη στο 5' (οριζόντιο δοκάρι), προτού ο Ιβάν Κόρντομπα ανοίξει το σκορ για τους 'καφετέρος', τη δεύτερη στο 76' (άουτ), λίγο πριν ο Κόνγκο 'γράψει' το 2-0, και την τρίτη στο 90' (απόκρουση). Εκείνη τη στιγμή η γη άνοιγε απ' άκρη σε άκρη για να τον υποδεχθεί στα τάρταρα, εκείνη τη στιγμή η 'Θεία Δίκη' εκτελούσε το καθήκον της.
Θα επηρεαστεί ο ΠΑΟΚ από το τέλος στο αήττητο; Το Pod-όσφαιρο απαντά: