ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Πώς το σχέδιο του νέου Champions League φτάνει ως τη Νέα Υόρκη

Το μεγαλύτερο όπλο της UEFA για να κάμψει την αντίσταση όσων παραμένουν δύσπιστοι και αντιτίθενται στο νέο μοντέλο του Champions League είναι ένα: να τους παρουσιάσει ένα πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ ως πιθανά έσοδα και να πάρει την συγκατάθεση τους... Εδώ, μπαίνει στο παιχνίδι η αγορά της Αμερικής.

Πώς το σχέδιο του νέου Champions League φτάνει ως τη Νέα Υόρκη
Σχέδια ακόμη και για την διεξαγωγή του τελικού του Champions League στη Νέα Υόρκη κάνει η UEFA, από το 2024 και μετά. ⓒ 2021 Luca Bruno/Associated Press

Οι επικεφαλής του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου οραματίζονται ένα νέο μοντέλο για το Champions League. Αυτό που θα περιλαμβάνει 36 ομάδες για τουλάχιστον εννέα σεζόν από το 2024 και μετά. Και στην αναζήτηση νέων χορηγών, με προφανή στόχο την αύξηση των εσόδων της διοργάνωσης άρα και τα επιπλέον κέρδη για την UEFA και τους συλλόγους, το σχέδιο φτάνει μέχρι και τις ΗΠΑ.

Ο πρόεδρος Αλεξάντερ Τσεφέριν από το 2016 είχε ρίξει την ιδέα να διεξάγεται ο τελικός του Champions League σε μη ευρωπαϊκό έδαφος. Προτείνοντας μάλιστα να φιλοξενηθεί στη Νέα Υόρκη! “Το να πας από την Πορτογαλία στο Αζερμπαϊτζάν για παράδειγμα, είναι σχεδόν το ίδιο με το να πας στη Νέα Υόρκη. Για τους οπαδούς δεν είναι πρόβλημα“.

Ο εφετινός τελικός πρόκειται να διεξαχθεί στην Κωνσταντινούπολη και τις επόμενες χρονιές ακολουθούν κατά σειρά η Αγία Πετρούπολη (2022), το Μόναχο (2023) και το Wembley (2024). Ο τελικός του Λονδίνου είναι και αυτός που θα σηματοδοτήσει το τέλος της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης με το σημερινό της format.

Παρά την μέχρι στιγμής αρνητική διάθεση που έχουν δείξει οι κορυφαίες λίγκες της ηπείρου, συμπεριλαμβανομένης της Premier League, η UEFA μοιάζει αποφασισμένη να υλοποιήσει το σχέδιο της για το νέο μοντέλο (θυμηθείτε εδώ τις 3 εκδοχές που είχαν πέσει στο τραπέζι πριν περίπου 15 μήνες) διεξαγωγής του Champions League. Με τις δύο από τις τέσσερις έξτρα θέσεις που θα δημιουργηθούν να πηγαίνουν σε ομάδες με βάση τους ‘ιστορικούς συντελεστές’.

Την ίδια στιγμή η UEFA θεωρεί πως πρέπει να γίνει μια αναπροσαρμογή της στρατηγικής marketing προκειμένου να προσελκύσει μεγαλύτερους χορηγούς για το νέο της εγχείρημα. Και απευθυνόμενη στην αγορά των ΗΠΑ ίσως είναι το ‘κλειδί’ για να ανοίξουν πόρτες νέων εσόδων, εκατομμυρίων ευρώ.

Με βάση τις έρευνες που διεξάγει το εμπορικό τμήμα της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, οι οπαδοί του αθλήματος στην Αμερική ‘διψάνε’ να παρακολουθήσουν παιχνίδια του Champions League στη χώρα τους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως ο τελικός της διοργάνωσης θα γίνει δεκτός με μεγάλο ενθουσιασμό. Υπολογίζοντας την διαφορά ώρας, αν το παιχνίδι ξεκινήσει στις 15:00, τότε θα μεταδοθεί σε ‘νορμάλ’ ώρα στην Ευρώπη. Δηλαδή στις 20:00 ώρα Αγγλίας και στις 21:00 στις περισσότερες από τις υπόλοιπες χώρες της ηπείρου.

Η UEFA θεωρεί πως μετατρέποντας τον τελικό του Champions League σε ένα παγκόσμιο γεγονός, όχι κάθε σεζόν αλλά περιστασιακά, μπορεί να αποδειχθεί μια κομβική κίνηση για την οικονομική άνθηση του προϊόντος. Θα μπορούσε επίσης να πυροδοτήσει έναν μεγάλο συναγωνισμό στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς της Αμερικής για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της κορυφαίας διοργάνωσης της Ευρώπης.

Είναι προφανές ότι το μεγαλύτερο όπλο της UEFA για να κάμψει την αντίσταση όσων παραμένουν δύσπιστοι και αντιτίθενται στο νέο μοντέλο του Champions League είναι ένα: να τους παρουσιάσει ένα πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ ως πιθανά έσοδα και να εξασφαλίσει τη συγκατάθεση τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ