X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Πώς η Τζούλια Ρόμπερτς έγινε 'συμπαίκτρια' του Tζέιμς Μάντισον της Λέστερ

Η FIFA αποφάσισε να βάλει σε μια τάξη τα ασυμμάζευτα (αυτά που προέκυψαν μετά την 'απελευθέρωση' του τρόπου που δουλεύουν οι ατζέντηδες παικτών και προπονητών), με σειρά αλλαγών που θέλει να εφαρμόσει από τη σεζόν 2021-22. Πλέον έχει να διαχειριστεί και το φαινόμενο πρακτορείων του Hollywood που έχουν βάλει κάτω από την ίδια 'ομπρέλα' σταρς του σινεμά και ποδοσφαιριστές.

H Tζούλια Ρόμπερτς, η Tζένιφερ Άνιστον, η Αν Χάθαγουεϊ, ο Άρνολντ Σβατζενέγκερ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, ο Μπρους Ουίλις και δεκάδες άλλοι αστέρες του Hollywood είναι 'συμπαίκτες' με τους Τζέιμς Ροντρίγκεζ, Νταβίντ ΝτεΧέα, Ντιέγκο Κόστα και Ντέλε Άλι. JORDAN STRAUSS/INVISION/AP

Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2019-20 στην Premier League καταμετρήθηκαν 341 'αφίξεις' και 374 'αναχωρήσεις' παικτών, όπως ενημερώνει το Transfermarkt. Για όλες αυτές τις μετακινήσεις, τα clubs έδωσαν σε εκπροσώπους παικτών 293.120.000 ευρώ. Ήταν +3.343.620 συγκριτικά με τα λεφτά που είχαν πληρώσει σε ατζέντηδες, μια σεζόν νωρίτερα.

Η πρωταθλήτρια της κατηγορίας 'ποιοι έδωσαν τα περισσότερα λεφτά σε ατζέντηδες;' ήταν αυτή που 'πήρε' και το πρωτάθλημα, με τη Λίβερπουλ να πληρώνει 33.770.562 ευρώ για τις αλλαγές που θέλησε να κάνει, από την 1η Φεβρουαρίου του 2019 έως τις 31/1 του 2020. Το σύνολο ήταν μεγαλύτερο κατά 14.489.000 ευρώ, σε σχέση με εκείνο της σεζόν 2018-19. Κατά το BBC ακολούθησε Η Μάντσεστερ Σίτι, με 32.321.000 ευρώ, με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα των big spenders (30.761.000 ευρώ). Στην άλλη άκρη της λίστας ήταν η Μπέρνλι των 4.346.000 ευρώ σε προμήθειες. Παρεμπιπτόντως, φαβορί για να αγοράσει την Μπέρνλι είναι μια αμερικανική εταιρία επενδύσεων (ALK Capital). Και κάπως έτσι, φτάσαμε στο γιατί στα λέω όλα αυτά.

Όπως ξέρεις, όταν διακινούνται πολλά εκατομμύρια ευρώ/λιρών/δολαρίων κοκ, υπάρχουν πάντα και υποψίες για αθέμιτες πρακτικές. Για παράδειγμα, όταν πήγε ο Ματ Ντόχερτι από τη Γουλβς στην Τότεναμ (για 16.718.000 ευρώ), στο επίκεντρο τέθηκε το γεγονός ότι ο διεθνής Ιρλανδός έχει για ατζέντη τον Χόρχε Μέντες, εκπρόσωπο και των κόουτς των συλλόγων που συμφώνησαν τη μετακίνηση (Μουρίνιο, Σάντο). Επιπροσθέτως, η εταιρία που είναι ιδιοκτήτρια της Γουλβς (Fosun International) έχει το 20% των μετοχών στο πρακτορείο του Μέντες (Gestifute).

Ένα από τα Football Leaks που εξέθεσαν -με στοιχεία- πρόσωπα και καταστάσεις στο ποδόσφαιρο, ήταν αφιερωμένο στον πιο ισχυρό ατζέντη του παγκοσμίου ποδοσφαίρου -και μεταξύ των πιο ισχυρών του πλανήτη, ανεξαρτήτως σπορ με την έρευνα να καταλήγει στο ότι ήταν τυπικός. Δηλαδή, δεν παραβίασε τους κανονισμούς. Απλά τους 'δοκίμασε' σε οριακό σημείο.

Από τότε η FIFA δεσμεύτηκε να κάνει κάτι ώστε να εξαφανίσει ή έστω περιορίσει την κατάχρηση και τις υπερβολικές πρακτικές “με ισορροπημένο σύστημα, αντί το νόμο της ζούγκλας που υπάρχει τώρα -με σύγκρουση συμφερόντων και εξωφρενικές προμήθειες να πηγαίνουν δεξιά και αριστερά”. Αυτό έχει ήδη αποφασιστεί. Μένει να εγκριθεί. Στο μεσοδιάστημα, σημειώθηκε επέλαση των Αμερικανών, οι οποίοι δεν κάφθηκαν από το ασύδοτο του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, σε επίπεδο μεταγραφών και προμηθειών.

Το άπλωμα της Showbiz στα πιο δημοφιλή σπορ

Το Creative Artists Agency είναι πρακτορείο που δημιουργήθηκε το 1975, από πέντε ατζέντηδες της αμερικανικής showbiz. Αρχικά ασχολήθηκαν με την πώληση δικαιωμάτων τηλεοπτικών shows και είχαν για πελάτες σεναριογράφους. Αυτοί ανέλαβαν να κάνουν πελάτες και ηθοποιούς πρώτης γραμμής, με άμεση συνέπεια την επέκταση στον κινηματογράφο. Στα μέσα του 1990 το CAA είχε 550 υπαλλήλους και 1.400 ηθοποιούς του Hollywood, με έσοδα στα 150.000.000 δολάρια. Σήμερα έχει 3.400 πελάτες και μάλλον τους ξέρεις όλους. Δεν είναι μόνο μέλη του κινηματογράφου, της τηλεόρασης και της μουσικής. Είναι και αθλητές, καθώς από το 2006 προστέθηκε στο project η CAA Sports, με το 'άπλωμα' να αφορά από οδηγούς της Formula 1 (Ντάνιελ Ρικάρντο), NBAers (Ντουέιν Ουέιντ) έως ποδοσφαιριστές στην Ευρώπη (Τζέιμς Μάντισον).

Η τελευταία πρόκληση ξεκίνησε μέσω συνεργασίας με τη Polaris Sports, εμπορικό τμήμα της Gestifute (του Μέντες). Κορυφώθηκε με την εξαγορά της Base Soccer (εταιρία μάνατζμεντ ποδοσφαιριστών με έδρα στο Λονδίνο και περισσότερους από 300 πελάτες στο 'φάκελο' της -πχ Τζέιμς Ροντρίγκεζ, Νταβίντ ΝτεΧέα, Ντιέγκο Κόστα, Σο Χονγκ-μιν και Ντέλε Άλι), τον Ιούλιο του 2019. Προ αυτής, η CAA Sports διαχειριζόταν συμβόλαια ύψους 7.863.000.000 ευρώ και ήταν το Νο1 της κατηγορίας της, σύμφωνα με το Sports Pro Media με τη Τζούλια Ρόμπερτες να συγκλαταλέγεται στις εξέχουσες μορφές. Φαντάσου τι έγινε μετά.

Την επιτυχία της CAA Sports προφανώς ζήλεψαν πολλοί, με την ICM Partners (έχει γραφεία σε Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Ουάσινγκτον DC και στο Λονδίνο και πελάτες όπως ο Σάμιουελ Ελ. Τζάκσον, η Έλεν ΝτεΤζένερις, η Μπιγιόνσε, ο Κρις Ροκ και η Σόντα Ράιμς) να ακολουθεί το παράδειγμα, ένα χρόνο αργότερα. Για την ακρίβεια, τον περασμένο Οκτώβριο εξαγόρασε τη Stellar Group, των 800 πελατών και 130 υπαλλήλων που -σύμφωνα με τους LA Times- διαχειρίζονται συμβόλαια συνολικής αξίας 2.536.000.000 ευρώ. Μεταξύ τους είναι αυτά του Γκάρεθ Μπέιλ, του Τζακ Γκρίλις, του Σαούλ Νίγκεζ και αμέτρητων άλλων. Σκέψου πως είναι στο Νο1 της κατηγορίας total market value, με τη Wasserman να είναι στο Νο2 και την Gestifute στο Νο3. Ακολουθεί ο Μίνο Ραϊόλα και η ιρλανδική LIAN Sports Group, με την Base Soccer να είναι στο Νο6.

Την ίδια μέρα έγινε ανταγωνιστής της CAA Sports -ως ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία εκπροσώπησης αθλητών του κόσμου, με τον managing director της ICM Partners και πρόεδρο της ICM Stellar Sports, Τεντ Τσέρβιν να εξηγεί ότι όλα τα πρακτορεία ταλέντου τελούν υπό μεγάλη πίεση, εξαιτίας της πανδημίας που έχει ακυρώσει όλες τις live δραστηριότητες και τις παραγωγές του Χόλιγουντ -εξ ου και η επέκταση σε κάτι που ακόμα και αν δεν έχει δράση, έχει συμβόλαια που λήγουν και άρα διαπραγματεύσεις και άρα προμήθειες.

Επιπροσθέτως, ως παγκόσμια σύμβολα, έχουν δυναμική που διαρκεί όλο το χρόνο -υπό τις όποιες συνθήκες- μέσω της εκμετάλλευσης της εικόνας τους. Πλέον, οι υπηρεσίες αφορούν και τα social media, με τα πρακτορεία να αναλαμβάνουν τη διαχείριση αυτών των πελατών τους “ώστε όταν αποσυρθούν να έχουν αρκετά χρήματα”, όπως ομολόγησε στο BBC o Tζόναθαν Μπάρνετ, της ICM. Πρόσθεσε ότι “καταλαβαίνω την εντύπωση που 'χει ο κόσμος για τους ατζέντηδες, όταν τους βλέπει να βγάζουν πολλά χρήματα. Είναι δύσκολη δουλειά, αλλά είμαι ΟΚ με τη φήμη των ανθρώπων με τους οποίους συναναστρέφομαι. Όπως και ξέρω τι μπορεί να κάνει ένα πρακτορείο για να 'κλέψει' πελάτη. Όσο είναι νόμιμο και ηθικό είναι εντάξει”.

Πέραν των εξαγορών, υπάρχουν και κινήσεις όπως αυτή της Roc Nation Sports, του Jay Z που έχει στο πελατολόγιο του τους Μάρκους Ράσφορντ, Κέβιν ντε Μπρόινε και Ρομέλου Λουκάκου.

Οι αποφάσεις της FIFA 'για να εκθέσει τα αστρονομικά κέρδη των ατζέντηδων'

Αυτό που μόλις διάβασες είναι ο τίτλος που διάλεξε το Insider Sport, για το άρθρο με το οποίο ενημέρωσε επί των αλλαγών που 'χει αποφασίσει να κάνει η παγκόσμια ομοσπονδία ποδοσφαίρου, ώστε να μπει σε έναν έλεγχο το σύστημα των ατζέντηδων.

Την περασμένη Πέμπτη (5/11) η FIFA είπε το mea culpa (πως ήταν λάθος που απελευθέρωσε τον τρόπο που λειτουργούν οι ατζέντηδες, το 2015), πριν ενημερώσει για την απόφαση της να εφαρμόσει νέα ήθη κι έθιμα, από την ερχόμενη αγωνιστική περίοδο. Σύμφωνα με τις προτάσεις που 'χουν επιλεγεί,

✍ στο εξής θα δημοσιεύονται τα χρήματα που 'βγάζουν' οι ατζέντηδες από τις συμφωνίες,

✍ θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα που θα δίνει άδειες στους εκπροσώπους.

✍ θα είναι πια παράνομη η σύγκρουση συμφερόντων. Δηλαδή, άνθρωπος που έχει πόστο σε σύλλογο ή εθνική ένωση να διατηρεί και ποσοστό σε πρακτορείο μάνατζμεντ παικτών.

✍ όσο για την προμήθεια, οι μάνατζερ θα παίρνουν 3% από το μισθό του παίκτη και 3% από το μισθό του παίκτη, όταν εκπροσωπούν αυτόν που κάνει την αγορά. Αν ο ατζέντης είναι ο ίδιος (του παίκτη και του αγοραστή), η προμήθεια θα είναι το 6%.

✍ ατζέντης που εκπροσωπεί το σύλλογο που πουλάει, θα μπορεί να πάρει έως και το 10%.

✍ όλες οι προμήθειες δεν θα πηγαίνουν από τη μια τσέπη στην άλλη, αλλά από σύστημα που θα προσφέρει η FIFA.

✍ πλέον δεν θα εγκρίνονται μετακινήσεις που 'χουν τριπλή εκπροσώπηση. Δηλαδή, όταν είναι ο παίκτη, η ομάδα που πουλάει και αυτή που αγοράζει θα έχουν τον ίδιο ατζέντη.

✍ θα απαγορεύονται και οι διπλές εκπροσωπήσεις, εκτός αν ο ατζέντης του παίκτη και του συλλόγου που αγοράζει είναι ο ίδιος.

✍ τα συμβόλαια των πρακτορείων με τους παίκτες θα έχουν διάρκεια έως δυο χρόνια και εφόσον κάποιος επιχειρήσει να 'κλέψει' παίκτη, σε αυτό το διάστημα προ του τελευταίου δίμηνου της συμφωνίας, θα τιμωρείται.

✍ στα του μεγάλου θέματος της εκπροσώπησης παικτών από συγγενείς, στο εξής ουδείς εκ του οικογενειακού περιβάλλοντος παίκτη θα μπορεί να τελεί χρέη εκπροσώπου του, εκτός και αν έχει εξασφαλίσει άδεια ατζέντη από τη FIFA.

Για να γίνουν όλα αυτά πράξη, χρειάζεται η έγκριση του FIFA Council, που θα διαχειριστεί το θέμα από το Μάρτιο έως τον Ιούνιο -ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το Σεπτέμβρη του 2021. Στις συζητήσεις που θα γίνουν θα υπάρχουν και εκπρόσωποι ατζέντηδων.

24MEDIA NETWORK