ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος είναι παράδειγμα προς μίμηση και προς αποφυγή

Στα 28 κι έπειτα από μια 10ετία στη Γερμανία, ο Κυριάκος Παπαδόπουλος εμφανίστηκε ξαφνικά στο ρεπορτάζ του ΠΑΟΚ και του Παναθηναϊκού. Γιατί συμβαίνει αυτό με έναν παίκτη που η πορεία του βρίσκεται σε πτώση;

Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος είναι παράδειγμα προς μίμηση και προς αποφυγή
Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος του Αμβούργου σε στιγμιότυπο με τον Μαξ Μέγερ της Σάλκε για τη Bundesliga 2017-2018 στην 'Φέλτινς Αρένα', Γκελζενκίρχεν, Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017 AP Photo/Martin Meissner

Οι αριθμοί ενδεικτικοί της κατάστασης. 322 ημέρες απουσίας, 229 ή και 105. Η τελευταία καταγραφή σταμάτησε στις 59, η 25η από όσες επιχείρησε το Transfermarkt από το 2010. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι τραυματισμοί, ωστόσο ο ρυθμός ατυχίας του Κυριάκου Παπαδόπουλου είναι τέτοιος που ακόμα κι αυτό το γερμανικό σάιτ ενδέχεται να χάσει ορισμένους εξ αυτών. Η ουσία δεν αλλάζει. Ο άλλοτε διεθνής ποδοσφαιριστής αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο πικ της ποδοσφαιρικής ηλικίας του, αφού είναι 28 ετών. Αυτό το πικ τον βρίσκει χωρίς ομάδα, να προσπαθεί να προπονηθεί με ΠΑΟΚ και Παναθηναϊκό, έχοντας να επιδείξει μόλις 4 παιχνίδια την τελευταία 2ετία. Οξύμωρο;

Το οξύμωρο έχει γίνει δεύτερη φύση για τον Κατερινιώτη στόπερ. Πώς εξηγείται αλλιώς ότι από τον Σβορώνο Κατερίνης βρέθηκε στη Βαρκελώνη το 2007 για να δοκιμαστεί στην Εσπανιόλ; Και εν τέλει το ντεμπούτο του στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο έγινε με μια τρίτη ομάδα, τον Ολυμπιακού σε ηλικία 15 ετών και 283 ημερών, κόντρα στον Ατρόμητο για τη Super League; Οξύμωρο δεν είναι το ότι ορισμένοι φίλαθλοι θεώρησαν ασεβή την επιλογή του 18χρονου Παπαδόπουλου να φύγει από το λιμάνι, επιλέγοντας την πρόταση της Σάλκε το 2010; Οξύμωρο σίγουρα είναι που ένα τόσο μικρό παιδί κλήθηκε στην Εθνική Ελλάδας σε επίπεδο ανδρών το 2011 και αρκετοί διεθνείς τον θεωρούσαν διάδοχη κατάσταση του Γιώργου Καραγκούνη και του Κώστα Κατσουράνη στην ηγεσία των αποδυτηρίων. Ακόμα κι οι μετακινήσεις του σε 4 ομάδες επιπέδου Bundesliga είναι από μόνες τους οξύμωρες για έναν ποδοσφαιριστή συνώνυμο των τραυματισμών. Οι 139 εμφανίσεις σε ένα από τα καλύτερα πρωταθλήματα του κόσμου πιστοποιούν ότι κάτι υπάρχει εκεί…

Αν πρέπει να κυκλωθεί μια σημαντική ημερομηνία στο ημερολόγιο του Παπαδόπουλου αυτή μάλλον είναι η 14η Νοεμβρίου 2016. Ήταν η μέρα που πέρασε το χειρουργείο για να αποκαταστήσει ένα πρόβλημα στο γόνατο, όντας δανεικός στη Λειψία. Η γερμανική ομάδα βρισκόταν πλέον στη Bundesliga και έκανε γοργά βήματα για να πλησιάσει τον στόχο της, τη γερμανική κορυφή, αλλά ο Έλληνας διεθνής ήταν απών από αυτήν την προσπάθεια λόγω τραυματισμού. Δανεικός από τη Λεβερκούζεν, επέστρεψε έχοντας μόλις μία συμμετοχή στη Λειψία. Ήταν η αρχή της πτώσης.

Τον Ιανουάριο του 2017, εκτός πλάνων της Λεβερκούζεν, μετακινήθηκε στο Αμβούργο για 6.500.000 ευρώ συν περίπου τα μισά σε μπόνους στόχων. Οι ‘δεινόσαυροι’ δεν ήταν πλέον η ομάδα-αντίπαλο δέος της Μπάγερν, αλλά η ομάδα που παρέμενε την τελευταία στιγμή στην κατηγορία και διατηρούσε σε λειτουργία το ρολόι του γηπέδου που μετρούσε τον σερί χρόνο παρουσίας στη Bundesliga. Περίπου 1,5 σεζόν άντεξε το (σχεδόν) άθικτο ‘σκαρί’ του Παπαδόπουλου, αλλά οι τόσοι πρότεροι τραυματισμοί είχαν επηρεάσει την αγωνιστική απόδοσή του. Δεν ήταν ο ίδιος στις 47 εμφανίσεις του σε πρωτάθλημα και κύπελλο και δεν κατάφερε να αποτρέψει το μοιραίο, παρότι υπαρχηγός της ομάδας. Το 2017-2018 ήταν η τελευταία σεζόν του Αμβούργου στην κορυφαία κατηγορία του γερμανικού ποδοσφαίρου. Η μοναδική ομάδα που δεν είχε απουσιάσει ποτέ από την Bundesliga, θα υποβιβαζόταν.

Ο Παπαδόπουλος δεν αποχώρησε. Ίσως δεν μπορούσε κιόλας, αφού μια ζημιά στον χόνδρο του γονάτου το καλοκαίρι του 2018 τον άφησε εκτός δράσης για σχεδόν ένα έτος. Έχασε 27 παιχνίδια του Αμβούργου στη σεζόν 2018-2019 και όταν επέστρεψε, το ‘τρένο’ της άμεσης ανόδου είχε χαθεί. Τη φετινή σεζόν, ο σύλλογος δεν υπολόγιζε στον Έλληνα ποδοσφαιριστή, ο οποίος ουσιαστικά ψάχνει ομάδα από το καλοκαίρι. Τον Ιανουάριο βρέθηκε κοντά στη Σανγκάη Σενχούα και μάλιστα ταξίδεψε στην Κίνα για ορισμένες προπονήσεις, ωστόσο η ομάδα απέσυρε το ενδιαφέρον της, έπειτα από διαφωνία στις διαπραγματεύσεις ορισμένων όρων του συμβολαίου.

Ακολούθησε η Ρωσία, όμως Ντινάμο Μόσχας και Κρίλια Σοβέτοβ που ενδιαφέρθηκαν για την περίπτωσή του δεν έγιναν ο επόμενος σταθμός της καριέρας του. Το τέλος της μεταγραφικής περιόδου και η… αρχή του κορονοϊού ουσιαστικά έβαλε ‘ταφόπλακα’ σε όποια επιδίωξη του Παπαδόπουλου να απεμπλακεί από το συμβόλαιό του με το Αμβούργο. Ο γερμανικός σύλλογος, που και φέτος βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, εξακολουθεί να μην τον υπολογίζει και ο Ντίτερ Χέκινγκ έχει δώσει περισσότερο χρόνο συμμετοχής σε 4 άλλους στόπερ. Γι’ αυτόν τον λόγο, ο Παπαδόπουλος εξασφάλισε ειδική άδεια και βρίσκεται στην Ελλάδα.

Το όνομά του εμφανίστηκε αρχικά στο ρεπορτάζ του ΠΑΟΚ. Δεν ήταν η πρώτη φορά. Εξάλλου, ο Παπαδόπουλος ποτέ δεν έκρυψε τη συμπάθειά του για την ομάδα, όπως κι η διοίκηση του ‘δικεφάλου του βορρά’ τη συμπάθειά της για τον παίκτη. Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, ο Αμπέλ Φερέιρα αρνήθηκε στον Παπαδόπουλο να συμμετάσχει στο πρόγραμμα προπονήσεων του ΠΑΟΚ, ώστε να παραμείνει σε φόρμα. Μάλιστα, ο Πορτογάλος τεχνικός εμφανίστηκε εκνευρισμένος από την όλη ιστορία, θεωρώντας ότι αποπροσανατολίζει την ομάδα που βρίσκεται στην τελική ευθεία επιστροφής στις αγωνιστικές υποχρεώσεις της.

Ο Παπαδόπουλος συνέχισε να ψάχνει ελληνική ομάδα για να προπονείται (και ουχί απαραιτήτως για να ενταχθεί σε αυτήν) και το Σάββατο βρέθηκε στις προπονητικές εγκαταστάσεις του Παναθηναϊκού στο Κορωπί. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, οι ‘πράσινοι’ του έδωσαν την άδεια και από τη Δευτέρα θα προπονείται με τους παίκτες της ομάδας, χωρίς αυτό να προδιαθέτει κάτι για το μέλλον του. Στις 30 Ιουνίου μένει τυπικά ελεύθερος από το Αμβούργο και προς το παρόν το μόνο που θέλει είναι να ανακτήσει φυσική κατάσταση σε αγωνιστικό επίπεδο. Κάτι που κάνει συνεχώς εδώ και μια δεκαετία, από τη στιγμή που πρωτοέφυγε για τη Γερμανία. Μία ρουτίνα που όσο κουραστική και δυσάρεστη είναι, άλλο τόσο αποτυπώνει το πείσμα του να μην τα παρατήσει, όσες φορές κι αν πέσει κάτω.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK