X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Πώς η Jordan Brand γκρεμίζει τα σύνορα και εισβάλλει στο Champions League

Εξέδρες θα γεμίσουν, σεντόνια θα κουνηθούν στις σέντρες, οι καλύτερες ομάδες της Ευρώπης θα εμφανιστούν στην κεντρική σκηνή και ο Michael Jordan θα προσγειωθεί στο Anfield, στο πρώτο layover του 'Jumpman' στο ποδόσφαιρο!

Η τελευταία από τις ενέργειες της Jordan Brand που έχουν ως στόχο την (γεωγραφική και πελατειακή) επέκταση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το UEFA Champions League, με την Paris Saint-Germain να επιλέγει τον ιπτάμενο άνδρα για τις εμφανίσεις της.

Μια στιγμή να θυμίσουμε 2-3 πράγματα... για αυτόν τον ιπτάμενο άνδρα, ο οποίος τι ήθελε από τη ζωή του; Να φορέσει adidas

Στο κολέγιο (North Carolina) δεν είχε αυτήν την ευκαιρία, γιατί ο προπονητής του, Dean Smith λάμβανε 100.000 δολάρια το χρόνο από την Converse, με βασικό όρο να φορούν τα προϊόντα της οι παίκτες του (και όχι, δεν είναι ώρα να ασχοληθούμε με όσα ισχύουν στον ερασιτεχνικό αθλητισμό στις ΗΠΑ). Ο "Μιχαλάκης" που λες, ονειρευόταν να γίνει επαγγελματίας και μπορεί να βάλει ό,τι γουστάρει η ψυχή του. Και αυτό που γούσταρε ήταν η γερμανική εταιρεία.

Μόνο που όταν ήλθε η ώρα να υπογράψει κάποια- την όποια- συμφωνία με αθλητικό logo, η μοίρα το θέλησε να μην γνωρίζει η adidas την ύπαρξη του Jordan. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Adi Dassler είχε πεθάνει το 1978 και η διαχείριση είχε περάσει στα χέρια της χήρας του, Kathe και των πέντε παιδιών τους -συν τους παρτενέρ τους. Το κάθε ένα (ζευγάρι) "έτρεχε" διαφορετικό τμήμα και γενικά, επικρατούσε ένα χαμός. Την εποχή που ο Jordan έγινε επαγγελματίας, η Κathe ήταν βαριά άρρωστη και οι προτεραιότητες άλλες -έως το θάνατο της κυρίας Dassler. Του 'χαν κάνει μια πρόταση, αλλά ήταν έως αδιάφορη.

Θα σε έχουμε όπως τους superstars μας

Η Converse -η κυρίαρχος τότε, σε αθλητικά παπούτσια- φυσικά, και είχε προσεγγίσει τον “Air” και εκείνος με βαριά καρδιά πήγε στο ραντεβού που του 'χαν κλείσει. Στα προκαταρκτικά, οι επικεφαλής ενημέρωσαν το αντικείμενο του ενδιαφέροντος τους πως "έχουμε κοντά μας τους Magic, Bird, Dr. J και Mark Aguirre". Εκείνος, εύλογα θα έλεγες, τους ρώτησε "και εγώ πού χωρώ;", με τον πρόεδρο της Converse, John O Neil να του απαντά “θα σου συμπεριφερθούμε όπως και σε όλους τους άλλους superstars” και του πρόσφερε όσα έδινε σε εκείνους (100.000 δολάρια). Εκεί "πετάχθηκε" ο James R. Jordan Sr. και ρώτησε αν η εταιρεία είχε κάποια πρωτοποριακή ιδέα, για το γιο του. Δεν απάντησε κανείς.

Η πρόταση του OJ Simpson

Η δεύτερη εταιρεία που προσέγγισε τον Jordan ήταν η Spot-Bilt, η οποία άνηκε στην Hyde Athletic... που με τη σειρά της πλήρωνε τον OJ Simpson να φορά Juice Mobiles. Ναι, ήταν τότε που κυκλοφορούσε ως star του NFL. Ο Simpson είπε στους τύπους που τον πλήρωναν πως θα ήταν χρήσιμο να ασχοληθούν "με το παιδί από το North Carolina που θα γίνει... ο επόμενος εγώ". "Κλείστηκε" το ραντεβού και εκεί παρουσιάστηκε ενώπιον της οικογένειας Jordan ένας φάκελος από ιδέες που θα εξέλισσαν "το παιδί από το North Carolina" στον επόμενο σταρ του brand.

Kαι η σφήνα της Νike

Ο "Αir" είπε θα το σκεφτεί. Ενόσω ήταν σε αυτήν τη διαδικασία, τον προσέγγισε η Nike που είχε δει τα κέρδη των 28.7 εκατ. δολ. του 1973 να φτάνουν στα 867 εκατ., το 1983 μεν, αλλά τον Φλεβάρη του 1984 εμφάνισε το πρώτο “χαμένο” τετράμηνο. Είχε λοιπόν, αποφασίσει πως χρειάζεται κάποιο νέο, φρέσκο πρόσωπο που να αυξήσει τη δυναμική της. Είχε αποφασίσει ότι χρειάζεται τον Jordan. Εκείνος είχε μόλις γυρίσει από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και ήταν εξουθενωμένος. Δεν είχε κουράγιο να πάει στο ραντεβού. Δεν ενδιαφερόταν, όπως είπε στον εκπρόσωπο του, από τον οποίον ζήτησε να κάνει ό,τι μπορεί για να τον "κλείσει" στην Adidas.

Ο David Falk πήρε τηλέφωνο τους γονείς του Mike και τους παρακάλεσε να κάνουν ό,τι μπορούν, ώστε ο γιος τους να εμφανιστεί στη συνάντηση. Λίγο αργότερα, ο James του τηλεφώνησε για να του πει πως είναι όλοι έτοιμοι, να ξεκινήσουν τη διαδρομή για το Beaverton, του Oregon, όπου ήταν τα -ταπεινά τότε- αρχηγεία. Βρέθηκαν στην ίδια αίθουσα με τον Rob Strasser, τον τύπο που έκανε όλα τα deals και τον σχεδιαστή, Peter Moore. Ήταν και οι άνθρωποι που ασχολούνταν με το μπάσκετ. Έσβησαν τα φώτα, έβαλαν τον προτζέκτορα μπροστά και έδειξαν στην φαμίλια ένα video με highlights του "Air", υπό τους ήχους του "Jump" των Pointer Sisters. To 1-0 είχε γίνει.

Ο Jordan είπε στους διοικούντες πως του άρεσε περισσότερο η adidas, γιατί τα παπούτσια της ήταν πιο χαμηλά εν συγκρίσει με εκείνα της Nike. Ο σχεδιαστής τον διαβεβαίωσε πως μπορούσαν να του φτιάξουν ό,τι επιθυμούσε η ψυχή του, κάτι που έως τότε δεν είχε γίνει για κανέναν. Αυτή ήταν η γέννηση της Jordan Βrand.

Έως τότε ο Jordan δεν είχε καν δοκιμάσει στα πόδια του, ένα ζευγάρι παπούτσια της Nike που έκανε τα πάντα για να τον κάνει δικό της. Για το grand finale εμφάνισαν τα κλειδιά από δυο Mercedes. Ο "Air" είπε -όπως πάντα- πως θα το σκεφτεί και στο δείπνο που ακολούθησε, με τον ατζέντη του, τον ενημέρωσε ότι δεν είχε το παραμικρό ενδιαφέρον να πάει σε άλλο ραντεβού.

Το deal έκλεισε για 500.000 δολ., το χρόνο για πέντε σεζόν, διάρκεια που επίσης, δεν είχε εξασφαλίσει ουδείς άλλος νωρίτερα. Έως τότε, ο πιο ακριβοπληρωμένος του είδους ήταν ο James Worthy που έπαιρνε 150.000 δολ., το χρόνο από τη New Balance. Ο Jordan πήρε και μετοχές και μαζί την πιθανότητα να δει τα κέρδη του να φτάνουν στα 7 εκατ. δολ, στην πενταετία. Αρκεί να έκανε ό,τι είχε υπογράψει ο "Air".

Όφειλε:

- να αναδειχθεί rookie of the year

- να γίνει All Star

- να 'χει τουλάχιστον 20 πόντους ανά αγώνα την πρώτη τριετία

Εκτός και αν βοηθούσε στην πώληση παπουτσιών, συνολικής αξίας τουλάχιστον 4 εκατ. δολ., την τρίτη χρονιά. Τότε θα συνεχιζόταν, δίχως πρόβλημα, η συνεργασία για άλλα δυο χρόνια. Ο Jordan πήρε όλα αυτά τα χαρτιά και τα πήγε στην adidas. Τους είπε "αν πλησιάσετε σε αυτήν την προσφορά, θα έλθω μαζί σας". Δεν πλησίασαν.

Ο ατζέντης του Jordan είχε εξασφαλίσει πως η Nike θα ξοδέψει 1.000.000 δολ., σε προώθηση των παπουτσιών "Αir Jordan" το πρώτο εξάμηνο. Έτσι, όταν επέστρεψε η Spot-Bilt, για να καταθέσει ένα ακόμα μεγαλύτερο νούμερο, ο Jordan είχε πάρει τις αποφάσεις του.

Το απαγορευμένο

Άρχισε που λες, η σεζόν 1984-85 και ο άνθρωπος μας φόρεσε αυτό που είχαν ετοιμάσει, ειδικά για εκείνον στη Nike. Ήταν τότε που έπαθε εγκεφαλικό το ΝΒΑ. Τα υποδήματα του Jordan παραβίαζαν τους τότε κανονισμούς. Στις 15/10 τα πρωτοφόρεσε ο Mike, στις 18/10 αποκλείστηκαν από τη λίγκα. Κάθε φορά που τα φορούσε εκείνος, πλήρωνε 5.000 δολάρια. Γεγονός που έγινε το επίκεντρο διαφήμισης της Nike!

Στο τέλος της σεζόν έγινε το ρεκόρ των πωλήσεων αξίας 70 εκατ. δολ. Βλέπεις όλα τα παιδιά ήθελαν να γίνουν σαν τον Μike (μολονότι η τιμή του ζευγαριού ήταν 65 δολάρια -ποσό ανήκουστο έως τότε). Ειρήσθω εν παρόδω, ο Jordan αναδείχθηκε Rookie of the year.

Σύντομα ο κόσμος σφαζόταν για τα παπούτσια του και αυτό δεν είναι τρόπος του λέγειν, αλλά ό,τι γινόταν. Πολλές επιθέσεις, ληστείες έως και δολοφονίες είχαν συνδεθεί με τα Air Jordan, με το κακό να φτάνει στο σημείο που τα σχολεία τα απαγόρευσαν, στους χώρους τους.

Long story shοrt, το 2012 η Jordan brand είχε πωλήσεις αξίας 2.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αυτή ήταν η καλύτερη χρονιά, μέχρι τότε. Γιατί ακολούθησε και "άνοιγμα". Σε άλλες "αγορές", σε άλλες χώρες και σε άλλα σπορ. Το 2017 τα κέρδη έφτασαν στα 3.1 δισεκατομμύρια δολάρια, με τον MJ να παίρνει περισσότερα από 100.000.000 δολ.

Κάπου εδώ να θυμίσω ότι φτάσαμε σε χρονιές που τα παιδιά δεν είχαν δει τον "Air" σε δράση. Ξέρουν όμως, απ' έξω και ανακατωτά το logo του Jumpman, που έγινε ό,τι πιο δημοφιλές έβγαλε η Nike σε παπούτσια μπάσκετ. Ή για να είμαστε σωστοί, εταιρεία της Nike.

Πώς αποφάσισε να μπει στο ποδόσφαιρο

Στον... Jordan ανήκουν 21 εν ενεργεία NBAers, μεταξύ των οποίων είναι οι Jimmy Butler, Chris Paul, Blake Griffin, Kawhi Leonard, Russell Westbrook και Carmelo Anthony. Ο ιπτάμενος άνδρας έχει μπει στο ΜLB, το NFL, το NASCAR και το WNBA. Από φέτος, θα βρίσκεται και στο Champions League, μετά τη συμφωνία που υπεγράφη με την Paris Saint Germain. Η πρωταθλήτρια Γαλλίας θα 'χει τον Jumpman στο στήθος, στην τρίτη της εμφάνιση, η οποία προορίζεται μόνο για το Champions League.

Για να μπει ο "Mιχαλάκης" στην ελίτ του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, κατ' αρχάς προσέγγισε παίκτες. Ένας ήταν ο Kylian Mbappé. Το ντεμπούτο των εμφανίσεων που θα 'χουν το σήμα της Paris Saint Germain και τον Jordan... να καρφώνει θα γίνει απόψε, στο Anfield, στο ματς που ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της πρεμιέρας της νέας σεζόν του Champions League.

"Η Jordan Brand και η Paris Saint-Germain μοιράζονται μια ξεχωριστή θέση στα σπορ και το στιλ, οπότε η συνεργασία μας ήταν φυσική εξέλιξη", δήλωσε ο Michael Jordan, με τον πρόεδρο της PSG, Nasser Al-Khelaifi να προσθέτει ότι "η συνεργασία μας αντανακλά τη φιλοδοξία που έχουμε και τα δυο brands, να συνδυάσουν το στιλ, τις επιδόσεις και την καινοτομία. Είναι συνεργασία που θα ενθουσιάσει τους φίλους μας και θα μας βοηθήσει να φτάσουμε σε νέο κοινό, βελτιώνοντας την απήχηση που 'χουμε παγκοσμίως".

Γιατί; Τι νομίσατε; Πως η PSG είπε... να βάλει πλάτη στο "άνοιγμα" της Jordan Brand, γιατί αγαπά τον "Air"; Προφανώς και θέλει να τον εκμεταλλευτεί για να αυξήσει και το δικό της κοινό, όπως έκανε τότε (στα μέσα του '80) η Nike με "το παιδί από το North Carolina", το οποίο ξεκάθαρα θέλει να "κατακτήσει" και την ποδοσφαιρική Ευρώπη (έρευνα της Nielsen έδειξε στον Jordan πως το brand θα μεγαλώσει περισσότερο, μόνο μέσω του πιο δημοφιλούς σπορ, με το οποίο ασχολείται το 40% του πληθυσμού), με τους επόμενους σταθμούς να είναι γνωστοί. Πρόκειται για το Λονδίνο και το Βερολίνο.

Προς το παρόν, ας γιορτάσουμε την επίσημη πρώτη.

24MEDIA NETWORK