ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Κρασνοντάρ-ΠΑΟΚ: Το στοίχημα της ρεβάνς κρίνεται από μια μεταγραφή

Ο Πέλκας με εξαιρετικό τελείωμα έβαλε μπροστά στο σκορ τον ΠΑΟΚ στο 32', ωστόσο η Κρασνοντάρ με τέρματα των Κλάεσον (39' πεν.) και Καμπελά (71') έφτασε στη νίκη με 2-1 και πήρε προβάδισμα πριν την ρεβάνς της Τούμπας. Το στοίχημα του 'Δικεφάλου' πριν την ανατροπή είναι ο τρόπος που θα την ψάξει. Και ίσως κριθεί από μια μεταγραφή.

Κρασνοντάρ-ΠΑΟΚ: Το στοίχημα της ρεβάνς κρίνεται από μια μεταγραφή
Κάιο και Σβαμπ μάχονται για την μπάλα στην αναμέτρηση της Κράσνονταρ με τον ΠΑΟΚ (1-1) στη Ρωσία, την πρώτη των δύο ομάδων στα playoffs του Champions League 2020-2021. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΠΑΕ ΠΑΟΚ / ΝΙΚΟΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Η Κρασνοντάρ είχε πικρή εμπειρία από τα παιχνίδια με τον Ολυμπιακό στα playoffs την περσινή σεζόν, μένοντας εκτός ομίλων Champions League με το συνολικό 1-6 κόντρα στους Πειραιώτες. Θα έλεγε κανείς πως είχε πάρει το μάθημα της, αλλά στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια θεωρία που μόνο η ίδια μπορούσε να απαντήσει. Η ομάδα του Μουσάεβ παρατάχθηκε με διάταξη 4-2-3-1 και σκοπό να πάρει την κατοχή της μπάλας, μαζί και την πρωτοβουλία των κινήσεων στον αγωνιστικό χώρο από νωρίς. Το έκανε απέναντι σε μια ομάδα που βολευόταν σε αυτές τις συνθήκες. Το 3-4-3 του Αμπέλ Φερέιρα μέχρι σήμερα είναι ξεκάθαρο πως λειτουργεί αποτελεσματικά όταν ο ΠΑΟΚ περιμένει πίσω από τη μπάλα και αναπτύσσεται γρήγορα σε άδεια μέτρα.

Είχαν συμπληρωθεί σκάρτα 7 λεπτά αγώνα, όταν ο Πέλκας είχε την ευκαιρία που ονειρεύεται κάθε παίκτης: να βρεθεί χωρίς αντίπαλο απέναντι στον αντίπαλο γκολκίπερ. Το χέρι του Κάιο από την προσπάθεια του Σβαμπ έστησε την μπάλα στην άσπρη βούλα για τον ΠΑΟΚ, αλλά η εκτέλεση από τον αρχηγό του ‘Δικεφάλου’ ήταν αδικαιολόγητα κακή. Στο κέντρο της εστίας, εκατοστά πάνω από το χορτάρι και χωρίς δύναμη. Ο Σαφόνοβ έμεινε σχεδόν ακίνητος στη γραμμή του και απέκρουσε.

Το καλό νέο για τον ΠΑΟΚ ήταν πως δεν έπεσε θύμα της αστοχίας του και κατ’ επεκτάση του άγραφου νόμου που θέλει όποιον χάνει γκολ να το τρώει. Στο 14′ ο Πετρόβ βρέθηκε αμαρκάριστος σε θέση μέσα δεξιά στην περιοχή, αλλά το τελείωμα του προ του Ζίβκο Ζίβκοβιτς συναγωνίστηκε σε κακή ποιότητα αυτό του Πέλκα… Η Κρασνοντάρ διατηρούσε μια φλύαρη υπεροχή που εξαντλούνταν στα πέριξ της περιοχής των φιλοξενούμενων. Δεν έβρισκαν τρόπο να απειλήσουν μέσα από το ‘κουτί’ οι γηπεδούχοι και την ίδια στιγμή παρέμεναν ‘γυμνοί’ στις απόπειρες του ‘Δικεφάλου’ να επιτεθεί στην κόντρα. Φιλένα και Καμπελά έπαιζαν πολύ ψηλά και δεν είχαν επιστροφές, έτσι ο Όλσον έτρεχε μόνος του να συμμαζέψει την κατάσταση.

Ο Φερέιρα είχε την κλασική τριάδα στόπερ πίσω, έναν τέταρτο στόπερ -τον Κρέσπο- σε ρόλο δεξιού wing back και τους Τζόλη – Πέλκα στην πλάτη του Άντριγια Ζίβκοβιτς που έπαιζε ως ‘false 9′. Στη θεωρία η σκέψη του Πορτογάλου ήταν σωστή, τοποθετώντας ανάμεσα στους ψηλούς και βαρείς Κάιο και Σορόκιν, έναν παίκτη ελαφρύ, με εξαιρετική τεχνική και ταχύτητα. Ο Σέρβος δεν είχε καταφέρει να κάνει αισθητή την παρουσία του μετά από μισή ώρα αγώνα, όμως βρήκε την στιγμή που έψαχνε στο 33’. Κινήθηκε σε θέση μέσα αριστερά, γύρισε την μπάλα χαμηλά στο πρώτο δοκάρι και ο Πέλκας βγήκε πρώτος στη μπάλα, την ‘χάιδεψε’ με το εξωτερικό του ποδιού και την έστειλε στο πλαϊνό δίχτυ της απέναντι γωνίας του εμβρόντητου Σαφόνοβ! Ήταν τέτοια η εκτέλεση που σε έκανε να απορείς αν πρόκειται για τον ίδιο παίκτη που στο 7′ είχε χτυπήσει τόσο άσχημα την μπάλα, στημένη στα 11 βήματα… Κι όμως, στο 32′ το 0-1 ήταν γεγονός. Μόνο που ο ‘Δικέφαλος’ δεν το ευχαριστήθηκε όσο θα ήθελε. Επτά λεπτά αργότερα ο Κλάεσον δεν λάθεψε σε εκτέλεση πέναλτι και ισοφάρισε για την Κρασνοντάρ. Την παράβαση είχε χρεωθεί ο Γιαννούλης, που ταλαιπωρήθηκε από τις συνεχόμενες προσποιήσεις του Καμπελά και έπεσε άτσαλα στα πόδια του γκρεμίζοντας τον εντός περιοχής.

Φτάνοντας στην πρώτη ώρα αγώνα, η εικόνα δεν άλλαζε. Με τη μπάλα η Κρασνοντάρ, πίσω από αυτή ο ΠΑΟΚ, που προσπαθούσε μονίμως από αριστερά να αναπτυχθεί καθώς η παρουσία του Κρέσπο στο απέναντι άκρο δεν πρόσφερε επιθετική δυνατότητα παρά μόνο αμυντική ασφάλεια. Φροντίζοντας να κλείσει τους χώρους και να μην δέχεται πίεση, ο ‘Δικέφαλος’ έφτασε μια ανάσα από ένα δεύτερο γκολ στο ματς. Όμως στο παράλληλο γύρισμα του Γιαννούλη, ο Ελ Καντουρί με προβολή σημάδεψε την ρίζα του αριστερού δοκαριού της αντίπαλης εστίας. Αυτή τη φορά ο ΠΑΟΚ ήταν διπλά άτυχος, αφού και γκολ έχασε και γκολ δέχτηκε. Στο 71′, από σκάψιμο του Πετρόβ, ο Μπεργκ πρόλαβε την έξοδο του Ζίβκοβιτς και ο Καμπελά σκόραρε σε κενή εστία για το 2-1.

Ο Φερέιρα φρέσκαρε την ομάδα του στην επίθεση με την είσοδο των Μπίσεσβαρ (Πέλκας) και Σβιντέρσκι (Τζόλης) αλλά καθαρή ευκαιρία δεν βρήκε ως το τέλος του αγώνα. Έτσι η Κρασνοντάρ πήρε το προβάδισμα πρόκρισης πριν την ρεβάνς της Τούμπας, έστω και με ένα τόσο εύθραυστο σκορ. Το μεγάλο ερώτημα για τον ΠΑΟΚ δεν είναι αν μπορεί να ανατρέψει το 2-1. Άλλωστε η ρωσική ομάδα έχει χτυπητές αδυναμίες στα μετόπισθεν. Ωστόσο έχει ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο που θα επιλέξει να το κάνει. Γιατί στα ματς που έπρεπε να πάρει την μπάλα στα πόδια του και να δημιουργήσει, συνάντησε δυσκολίες με την διάταξη σε 3-4-3 και τα πρόσωπα που την απαρτίζουν.

Στην διάθεση του Φερέιρα για τη ρεβάνς θα είναι τόσο ο Βαγκέ, όσο και ο Τσόλακ. Και ίσως η διαφορά που χωρίζει τον ΠΑΟΚ από τον αποκλεισμό μέχρι την πρόκριση να κρύβεται στην παρουσία του Σενεγαλέζου μπακ. Ο Βαγκέ μπορεί να δώσει στην ομάδα του την ισορροπία που χρειάζεται από δεξιά στο 3-4-3. Να αποτελέσει το αντίβαρο του Γιαννούλη και να προσφέρει μια έξτρα πηγή απειλής και δημιουργίας.

Αν η Κρασνοντάρ επιλέξει να κάνει ξανά παιχνίδι πρωτοβουλίας, μπορεί να απλώσει το βούτυρο στο ψωμί του ΠΑΟΚ. Αν όμως πάει σε παιχνίδι υπομονής πίσω από τη μπάλα, τα πράγματα θα ζορίσουν για την ομάδα της Θεσσαλονίκης. Προφανώς και είναι δύσκολο να αλλάξει πολλά πράγματα ο Φερέιρα μέσα σε λίγες μέρες, ωστόσο είναι επιτακτική ανάγκη να σκεφτεί αγωνιστικά τρικ για να βελτιώσει την ομάδα του σε καταστάσεις κατοχής. Ενδεχομένως να χρειαστεί να πάρει και ρίσκα. Ακόμη και να δώσει φανέλα βασικού στον Βαγκέ, που ακόμη μαθαίνει τα ονόματα των συμπαικτών του. Εξάλλου εδώ που έφτασε, ο ΠΑΟΚ έχει ραντεβού με την ιστορία του και αν χρειαστεί θα πρέπει να τολμήσει οτιδήποτε για να φανεί συνεπής…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK