Η Ίντερ αλλάζει όνομα και σήμα αντιγράφοντας τη Γιουβέντους
Τέλος εποχής για την Ίντερ, η οποία θα αλλάξει όνομα, σήμα και... χορηγό φανέλας στις 9 Μαρτίου, όταν συμπληρώσει 113 χρόνια ζωής.
Δεν θα μπορούσε να υπάρξει πιο κατάλληλη στιγμή για μια τέτοια 'διαρροή'. Ύστερα από τη νίκη-επίδειξη δύναμης της Ίντερ επί της Γιουβέντους στο Derby d' Italia της Serie A, οι 'νερατζούρι' γνωστοποίησαν ότι θα... αντιγράψουν τους 'μπιανκονέρι' και εκτός αγωνιστικών χώρων, προχωρώντας σε αλλαγή ονόματος και σήματος!
Σε ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκαν τη Δευτέρα σε Gazzetta dello Sport, Tuttosport και Corriere della Sera γίνεται λόγος για μια νέα 'σελίδα' στην ομάδα στο πλαίσιο της καμπάνιας 'I Am Milano', η οποία θα γυρίσει στις 9 Μαρτίου, ημέρα που ο σύλλογος συμπληρώνει 113 χρόνια ζωής.
Το νέο όνομα
Το rebranding που επιχειρείται αποτελεί αποτέλεσμα σχεδιασμού μηνών κι έχει να κάνει με τη διάθεση να αποκτήσει πιο... διεθνή χαρακτηριστικά. Βέβαια, για να συμβεί αυτό, ο σύλλογος αφαιρεί τον όρο 'διεθνής' από την ονομασία του! Το 'Football Club Internazionale Milano', όπως είναι η τρέχουσα πλήρης ονομασία της ομάδας, μετατρέπεται σε 'Inter Milano'. Μία ονομασία πιο εύκολη να αναγραφεί σε προϊόντα και η οποία αναδεικνύει τη σχέση της ομάδας με την πόλη, όπως ισχυρίζονται οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από αυτές τις αποφάσεις.
Μπορεί η αλλαγή να φαίνεται μικρή, ωστόσο το 'FCIM' συνοδεύει τον σύλλογο από τα σπάργανά του, όταν ιδρύθηκε το 1908 ύστερα από την απόσχιση μελών από τη Μίλαν (ή πιο ορθά από τη 'Milan Foot-Ball and Cricket Club') λόγω διαφωνιών με τη διοίκηση. Μεταξύ αυτών, η άρνηση να αποκτηθούν ξένοι παίκτες, η οποία οδήγησε στη δημιουργία του συλλόγου που τασσόταν υπέρ του... διεθνούς ποδοσφαίρου.
Αλλαγή και στο σήμα
Η Γιουβέντους είχε διατηρήσει την εμπορική ονομασία της, όμως είχε αλλάξει εντελώς το σήμα το 2017, προσβλέποντας σε αύξηση των εσόδων της. Η αλήθεια είναι ότι σε επίπεδο μάρκετινγκ αποδείχθηκε σωστή κίνηση, αφού το 'J' πλέον έχει γίνει σήμα κατατεθέν της.
Σε κάτι παρόμοιο ποντάρουν πιθανότατα οι Κινέζοι ιδιοκτήτες των 'νερατζούρι', αφού το περίπλοκο τρέχον σήμα, που περιλαμβάνει την ένωση των γραμμάτων FCIM, θα αλλάξει και θα έχει πλέον μόνο το 'I' και το 'M'. Πιθανότατα δεν θα υπάρχουν καν τα κυκλικά πλαίσια γύρω από τα δύο γράμματα, ώστε το νέο σήμα να είναι πιο 'καθαρό' και αναγνωρίσιμο εμπορικά.
Αλλάζει ακόμα και ο χορηγός
Αν το όνομα και το σήμα θα διατηρήσουν την ταυτότητα της ομάδας, δεν θα συμβεί το ίδιο με τον χορηγό φανέλας, που είναι συνυφασμένος με αυτήν. Από το 1995, η Pirelli, εταιρία που συνεργαζόταν στενά με τον τότε ιδιοκτήτη, Μάσιμο Μοράτι, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο μπροστινό μέρος της φανέλας της Ίντερ. Πολλά στελέχη της εταιρίας ελαστικών βρέθηκαν στη διοίκηση της Ίντερ και αντίστροφα, ενώ η Pirelli διατηρούσε και μετοχικό μερίδιο στους 'νερατζούρι' (πλέον έχει συρρικνωθεί στο 0,37%).
Η είσοδος του ομίλου Suning στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Ίντερ έφερε σταδιακό τέλος στην προηγούμενη εποχή. Αρχικά, αποχώρησε ο Μοράτι από πρόεδρος και μέτοχος. Παράλληλα, ο κινεζικός κολοσσός έγινε σπόνσορας στις προπονητικές εμφανίσεις της Ίντερ. Πλέον, από τη νέα σεζόν αναμένεται να λήξει η χορηγία φανέλας της Pirelli ύστερα από σχεδόν 3 δεκαετίες. Επικρατέστερος διάδοχος είναι άλλος ένας κινεζικός κολοσσός, η Evergrande, ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο μέρος της εξωαγωνιστικής αναμόρφωσης του συλλόγου (κι ενώ γίνονται κινήσεις και για νέο γήπεδο).
Η αλλαγή ιδιοκτησίας δεν... αλλάζει τις αλλαγές
Τις εξελίξεις της 9ης Μαρτίου ενδέχεται να προλάβει μια ακόμα πιο εντυπωσιακή μεταβολή. Ο Τζιντόνγκ Ζανγκ, ιδιοκτήτης της Suning, αδυνατεί να ανταπεξέρθει στις εντολές της κινεζικής κυβέρνησης, που απαγορεύουν στους επενδυτές να μεταφέρουν χρήματα εκτός χώρας, εν μέσω κορονοϊού. Παρότι δισεκατομμυριούχος, δεν μπορεί να συντηρήσει έναν σύλλογο όπως η Ίντερ και γι' αυτό από την αρχή της σεζόν οι ποδοσφαιριστές έχουν πληρωθεί μόλις δύο μισθούς.
Ο Αντόνιο Κόντε έχει σταματήσει να ζητά χειμερινές μεταγραφές, αποδεχόμενος τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ομάδα, με την εντολή που υπάρχει να επιτρέπει ενίσχυση μόνο εφόσον προκύψουν πωλήσεις παικτών.
Μέσα σε αυτό το κλίμα υπάρχει στρατηγικό πλάνο παραχώρησης είτε ενός σημαντικού κομματιού των μετοχών της Suning είτε ολόκληρου του πακέτου σε κάθε ενδιαφερόμενο. Τούτη τη στιγμή, αυτός είναι η BC Partners, ένα επενδυτικό fund με έδρα το Λονδίνο, το οποίο ήδη έχει αρχίσει την οικονομική ανάλυση των ισολογισμών της Ίντερ.
Ακόμα κι αν γίνει αυτή η αλλαγή ιδιοκτησίας, όμως, οι αποφάσεις για τις αλλαγές σε ονομασία, σήμα και χορηγό της Ίντερ δεν ανατρέπονται. Η νέα εποχή για της Ίντερ βρίσκεται προ των πυλών.