Έγιναν γνωστά τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου του Vichai Srivaddhanaprabha
Το πόρισμα της αρμόδιας αρχής έριξε φως στα αίτια του δυστυχήματος στο Λέστερ. Τι έδειξαν οι έρευνες, ποιο το μηχανικό πρόβλημα που οδήγησε στο θάνατο τον Vichai Srivaddhanaprabha και άλλους τέσσερις.
Η 27η Οκτωβρίου του 2018 έχει καταγραφεί ως η πιο ‘μαύρη’ ημέρα στην ιστορία της ποδοσφαιρικής Λέστερ, βυθίζοντας στο πένθος μια ολόκληρη πόλη. Μόλις 543 από την πιο λαμπερή, τη 2α Μαΐου του 2016, όταν μετά το 2-2 της Τότεναμ στην έδρα της Τσέλσι, είχε επικυρωθεί η κατάκτηση του τίτλου στην Premier League.
Τις δύο αυτές στιγμές ενώνει το όνομα του Vichai Srivaddhanaprabha. Του δισεκατομμυριούχου Ταϊλανδού ιδιοκτήτη – πρόεδρου των ‘αλεπούδων’, μιας σεβάσμιας φιγούρας, που ήταν και στο βάθρο των πρωταθλητών, αλλά και στο ελικόπτερο που κατέπεσε στον περιβάλλοντα χώρο του ‘King Power Stadium’, όταν το φως του έσβησε, μαζί με άλλων τεσσάρων ατόμων – δύο συνεργατών του και των δύο μελών του πληρώματος. Όχι ο γιος ή κόρη του, όπως αρχικά είχε διαρρεύσει.
Κατά το διάστημα που μεσολάβησε του αεροπορικού δυστυχήματος, 40 ημέρες από τότε, οι αρμόδιες αρχές εξέταζαν ενδελεχώς όλα τα στοιχεία που είχαν συλλέξει (από videos, μαρτυρίες και κομμάτια του κατεστραμμένου ελικοπτέρου) προκειμένου να εντοπιστούν τα αίτια που έφεραν την κατάρρευση. Την Πέμπτη η Υπηρεσία Διερεύνησης Ατυχημάτων Αέρος άρχισε να ξετυλίγει το κουβάρι των όσων συνέβησαν σε χρόνο συντομότερο του ενός λεπτού της ώρας από την απογείωση του AgustaWestland AW169 μέσα από το χορτάρι του γηπέδου, διαδικασία που επαναλαμβανόταν μετά από κάθε εντός έδρας παιχνίδι της Λέστερ, ως τη μοιραία πτώση του στο χώρο στάθμευσης.
Τι αναφέρει το πόρισμα
Οι διαδικασίες έτρεξαν γρήγορα. Όπως αναφέρεται στην έκθεση των εμπειρογνωμόνων, στα πρώτα 40 δεύτερα το αεροσκάφος είχε ήδη φτάσει σε ύψος 430 ποδιών από το έδαφος (ή 131 μέτρων), όταν ο χειριστής του έχασε τον έλεγχο και παρά την ηρωική προσπάθειά του δεν κατόρθωσε ν’ αποτρέψει τη σύγκρουση στο έδαφος.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στη σχέση του έλικα της ουράς με τα χειριστήρια του πιλότου. Σύμφωνα με πόρισμα των αρμοδίων, υπήρξε αποσύνδεση των δύο οργάνων, καθώς μετακινήθηκε ένα εξάρτημα και υπήρξε διαρροή υγρού, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να πάρει κλήση προς τα δεξιά, δεδομένης της έλλειψης πλέον σταθερότητα και ισορροπίας του αεροσκάφους που εξασφαλίζεται από την ομαλή λειτουργία του ουραίου στροφείου, και ν’ αρχίσει ταχύτατα να χάνει ύψος. Κατά την πρόσκρουση στο έδαφος προκλήθηκε πυρκαγιά και οι πέντε επιβαίνοντες ανασύρθηκαν νεκροί.
Το εν λόγω δυστύχημα εξώθησε τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλεια της Αεροπορίας να διατάξει τη διενέργεια επισταμένων ελέγχων ασφαλείας στους πίσω έλικες των AW169 και σε άλλα παρόμοια μοντέλα για να διαπιστωθεί αν υπάρχει παρόμοιο πρόβλημα.
Με καθυστέρηση, βέβαια…