Δώστε μπάλα στον λαό: Ποδόσφαιρο, το 'όπιο' του κορονοϊού
Παραπάνω από 6 εκατομμύρια τηλεθεατές είδαν τα σαββατιάτικα ματς της Bundesliga.
Αλήθεια είναι πως η διακοπή της ποδοσφαιρικής δράσης για διάστημα πλατύτερο των δύο μηνών ένα σύνδρομο στέρησης το προκάλεσε εν μέσω καραντίνας. Η παρακολούθηση ρετρό αγώνων από το παρελθόν, συλλογικών ή διεθνών διοργανώσεων, λειτούργησε ως 'μια κάποια λύσις'. Φερ' ειπείν, καταπολεμώντας την έλλειψη φρέσκων εικόνων, είδαμε ξανά όλα τα παιχνίδια του Euro '96: από το εναρκτήριο της Αγγλίας με την Ελβετία ως τον τελικό των Γερμανών με τους Τσέχους.
Σκαλίσαμε την ιστορία και θυμηθήκαμε πολλά ευτράπελα μιας άλλης περιόδου και το διασκεδάσαμε, αλλά το ίδιο δεν ήταν σε καμιά περίπτωση. Οπότε καταλαβαίνουμε απόλυτα γιατί η τηλεθέαση των αγώνων της Bundesliga υπερδιπλασιάστηκε το Σάββατο. Την ημέρα της επανεκκίνησης του πρώτου εκ των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων που δεν παίζει στη Λευκορωσία.
Το συνολικό μέγεθος του τηλεοπτικού κοινού υπολογίστηκε πάνω από τα 6 εκατομμύρια. Το μεγαλύτερο μέρος όσων πήραν θέση στους καναπέδες, περί τα 3.7, διάλεξαν να πληρώσουν και να δουν μεμονωμένα έναν από τους αγώνες, τους οποίους το Sky (το κανάλι με το αποκλειστικό δικαίωμα κάλυψης και προβολής) προσέφερε σε μορφή pay per view. Ήταν μια αύξηση που ξεπέρασε το 100% συγκριτικά με τον μέσο όρο της σεζόν που 'έτρεχε' ως το πρώτο 10ήμερο του Μαρτίου και απέφερε συνολικά ένα γιγαντιαίο 27.4% στο γενικό σύνολο.
Δικαιολογημένα και καθόλου απρόσμενα το Ντόρτμουντ-Σάλκε προσέλκυσε το εντονότερο ενδιαφέρον του κοινού. Αφενός ήταν γειτονικό ντέρμπι για τους φανατικούς (που έλειπαν υποχρεωτικά από το γήπεδο) αφετέρου είχε τον Έρλινγκ Χάλαντ για να χαζεύει ένας ουδέτερος παρατηρητής.
Τα υπόλοιπα 2.5 εκατομμύρια, που δίνουν το άθροισμα, προέκυψαν από την παρακολούθηση της παράλληλης μετάδοσης ορισμένων εκ των αγώνων του μεσημεριανού προγράμματος που είχε προγραμματιστεί άνευ πληρωμής τόσο μέσω του Sky Sport News όσο και της διαδικτυακής εκδοχής του. Ήταν μια πρωτοβουλία που είχε αποφασιστεί πριν από τη διακοπή και ενεργοποιήθηκε μετά την επιστροφή των ομάδων στα γήπεδα με την ελπίδα ως θ' αποφευχθούν όσο είναι δυνατόν οι μαζώξεις φίλων-συνδρομητών της πλατφόρμας. Ήταν η εναλλακτική επιλογή για όσους θα βολεύονταν με εικόνα από τα περισσότερα γήπεδα της πρώτης και της δεύτερης κατηγορίας χωρίς όμως να βλέπουν έναν ολόκληρο 90λεπτο του εκάστοτε αγώνα. Σαν το πρωτοποριακό για την εποχή του 'Λεπτό προς Λεπτό' του Mega Channel. Ήταν μια ενέργεια που δεν απέδωσε άσχημα και απέφερε ένα 18.2% στο γενικό σύνολο.
Μάλιστα στο ηλικιακό κοινό 14-49, που ενδιαφέρει πρωτίστως την αγορά, το συνολικό μερίδιο υπερέβη το 65%, με τα μεσημεριανά παιχνίδια ν' αποτελούν μακράν των άλλων το πιο εμπορικό πρόγραμμα της ημέρας.
Ακόμη και το (όχι τόσο τουριστικό) Άιντραχτ-Γκλάντμπαχ με το οποίο ολοκληρώθηκε η δόση του Σαββάτου συγκέντρωσε 750.000 θεατές και μερίδιο αγοράς 5.7% στο γενικό σύνολο. Not bad.