LONGREADS

Giro d’Italia, fight for pink!

Διαβάστε στο Contra.gr όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον 102ο Ποδηλατικό Γύρο της Ιταλίας. Η διαδρομή, τα φαβορί, οι ομάδες, οι φανέλες, οι αριθμοί. Εκκίνηση σήμερα (11/5) στη Μπολόνια και τερματισμός στις 2 Ιουνίου στη Βερόνα.

Giro d’Italia, fight for pink!
AP

Αρχίζει σήμερα ο 102ος ποδηλατικός Γύρος της Ιταλίας, ο πρώτος αγώνας τριών εβδομάδων της επαγγελματικής ποδηλασίας δρόμου για τη φετινή σεζόν. Στις 23 ημέρες της διάρκειάς του, από την εκκίνηση στη Μπολόνια (11/5) μέχρι τον τερματισμό στη Βερόνα (2/6), θα παρακολουθήσουμε αρκετούς από τους κορυφαίους ποδηλάτες του κόσμου και τις προσπάθειές τους στα 21 ετάπ που θα αναδείξουν τον μεγάλο νικητή της ροζ φανέλας στο τελικό βάθρο. Το Contra.gr σας παρουσιάζει τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Giro d’Italia 2019, αναλύοντας τη διαδρομή, τα φαβορί, τις ομάδες, τη διοργάνωση, τα ετάπ και τις διαφορετικές κατατάξεις και βαθμολογίες.

Η φετινή διαδρομή του Γύρου της Ιταλίας καλύπτει μια απόσταση 3.578,8 χιλιομέτρων, σε μια πορεία που θυμίζει “8”, αφού αρχικά, το πρώτο μισό της διαδρομής θα είναι αντίθετο της φοράς του ρολογιού (μέχρι το 11ο ετάπ), ενώ στη συνέχεια, για το υπόλοιπο του αγώνα, θα αλλάξει φορά, ακολουθώντας πλέον αυτήν του ρολογιού. Το Giro ξεκινάει από τη Μπολόνια και θα κατευθυνθεί νότια, φτάνοντας στην Τερατσίνα, που είναι και το νοτιότερο μέρος που θα επισκεφθεί η διοργάνωση το 2019. Από εκεί θα ξεκινήσει η άνοδος προς το βορρά, αρχικά από τα ανατολικά παράλια και στη συνέχεια μέσα από την ενδοχώρα, παρακάμπτοντας τα Απέννινα όρη, για να φτάσει στις Άλπεις, από τα δυτικά της οροσειράς προς τα ανατολικά. Όταν τελειώσουν τα αλπικά ετάπ, οι ποδηλάτες θα κατευθυνθούν προς τη Βερόνα, όπου θα ολοκληρωθεί ο αγώνας με το τρίτο και τελευταίο ατομικό χρονόμετρο. Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά.

01. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ GIRO D’ITALIA 2019

Βίντεο: Οι διαδρομές και τα προφίλ των 21 ετάπ του φετινού Giro d’Italia.

Ρίχνοντας μια πρώτη ματιά στη φετινή διαδρομή του Giro, διαπιστώνουμε αμέσως ότι έχουμε αλλαγή στο μοτίβο της τελευταίας διετίας, σε ό,τι αφορά στα βουνά. Πέρυσι και πρόπερσι, το πρώτο ετάπ βουνών και μάλιστα με τερματισμό σε ανηφόρα, ήρθε αρκετά νωρίς στον αγώνα (το 2018 στο 6ο και το 2017 στο 4ο, αμφότερα στην Αίτνα). Φέτος θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 13ο ετάπ για να δούμε βουνά, αν και πρέπει να πούμε ότι τα πρώτα δυο χρονόμετρα (1ο & 9ο ετάπ), χωρίς να είναι καθαρά αυτό που αποκαλούμε χρονοαναβάσεις, έχουν και τα δυο τερματισμό σε ανηφόρα. Πέρα από αυτό, οι Ιταλοί συνεχίζουν να μοιράζουν αρκετά χιλιόμετρα ατομικής χρονομέτρησης, προφανώς για να προσελκύσουν όσους περισσότερους all-rounders μπορούν, ώστε να ανεβάσουν το επίπεδο ποιότητας και ανταγωνιστικότητας του Giro.

Ναι μεν μπορεί να μην “έπεισαν” τους αρχηγούς της Ineos (ο Τόμας αν και πιέστηκε από την ομάδα του, αρνήθηκε, ενώ ο περσινός νικητής, Φρουμ, αποφάσισε να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στο Tour), αλλά θα έχουν στην εκκίνηση της Μπολόνια τρία μεγάλα ονόματα, τους Ντιμουλάν, Ρόγκλιτς και Νίμπαλι. Ένα δεύτερο συμπέρασμα, είναι η απίστευτη στενοκεφαλιά των διοργανωτών, οι οποίοι ξεπέρασαν τον – πρόσφατο – εαυτό τους, βάζοντας ούτε ένα ούτε δυο ούτε τρία, αλλά εννιά ολόκληρα ετάπ άνω των 200 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα οκτώ υπερβαίνουν τα 220! Δεκάδες άχρηστα χιλιόμετρα για το πελοτόν, μπορείτε να το μεταφράσετε και ως ατελείωτες άχρηστες και βαρετές ώρες στην τηλεοπτική μετάδοση. Δυστυχώς ο Βένι και οι άνθρωποί του, δεν βάζουν με τίποτα μυαλό, στον βωμό μιας τουλάχιστον ακατανόητης “παράδοσης”, την οποία είναι υποχρεωμένοι να “πληρώσουν” οι αθλητές κατά πρώτο λόγο και οι τηλεθεατές κατά δεύτερο.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι από τα έξι ετάπ βουνών, τα πέντε τερματίζουν σε ανηφόρα, κάτι που σίγουρα ευνοεί τους ανηφορίστες, το ερώτημα είναι μέχρι ποιο βαθμό. Προφανώς όλα θα κριθούν στην τρίτη και τελευταία εβδομάδα, εκεί όπου έχουμε τέσσερα ετάπ βουνών (με τρεις τερματισμούς σε ανηφόρα), συν το τελευταίο χρονόμετρο των 17 χλμ στη Βερόνα. Αγωνιστικά, αλλά και ψυχολογικά, οι καλοί χρονομετρίστες, θα έχουν διπλό πλεονέκτημα απέναντι στους ανηφορίστες. Το πρώτο, ότι θα μπουν στα βουνά, έχοντας κερδίσει χρόνο στο μεγάλο χρονόμετρο (9ο ετάπ, στο Σαν Μαρίνο, 35 χλμ) και το δεύτερο, πως ό,τι και αν γίνει στα βουνά, θα έχουν το μαξιλαράκι ασφαλείας ενός ακόμα χρονομέτρου, στο τελευταίο ετάπ. Το τελικό συμπέρασμα – πρόβλεψη αν το προτιμάτε – είναι ότι οι ανηφορίστες θα πρέπει να ξεπεράσουν τον εαυτό τους, αν θέλουν να διεκδικήσουν τη ροζ φανέλα (όλα αυτά βέβαια, αν όλα κυλήσουν φυσιολογικά, χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα και εγκαταλείψεις).

 

Ο Κρις Φρουμ (Sky) ολοκληρώνει στην Μπαρντονέκια το έπος του Φινέστρε, στο 19ο ετάπ του περσινού Giro, εκεί όπου πέτυχε τη μεγάλη ανατροπή, κερδίζοντας τη ροζ φανέλα.

Τα πρώτα δώδεκα ετάπ (εξαιρώντας τα χρονόμετρα) απευθύνονται κατά πρώτο λόγο στους σπρίντερ και κατά δεύτερο στους αποσπασμένους. Οι διαφορές ανάμεσα στα φαβορί θα είναι ελάχιστες σε αυτό το πρώτο μισό του αγώνα (και πάλι εξαιρώντας τα χρονόμετρα) και η μοναδική τους σκέψη θα είναι να αποφύγουν πτώσεις και λοιπά απρόοπτα. Από εκεί και μετά, η μάχη για τη γενική θα ξεκινήσει στο 13ο ετάπ με δυο σερί τερματισμούς σε ανηφόρα. Εκεί θα έχουμε το δεύτερο σημαντικό ξεκαθάρισμα στη γενική (μετά από εκείνο του μεγάλου χρονομέτρου), πριν μπούμε στην τρίτη εβδομάδα με τα τέσσερα ετάπ βουνών που παρουσιάζονται ως δυο ζευγάρια, με ένα επίπεδο ετάπ ανάμεσά τους, για τις απαραίτητες ανάσες στους ποδηλάτες. Υπάρχουν συνολικά 39 σπριντ ανάβασης, εκ των οποίων τα 21 είναι δεύτερης και πρώτης κατηγορίας. Από αυτά τα 21 (2ης & 1ης), τα 16 είναι συγκεντρωμένα από το 13ο μέχρι και το 20ο ετάπ, κάτι που δείχνει την “ανισορροπία” ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο μισό του αγώνα.

Ψάχνοντας το “βασιλικό” ετάπ της διοργάνωσης, καταλήγουμε στο 16ο, που μπορεί να είναι το μοναδικό από τα έξι ετάπ βουνών που δεν τερματίζει σε ανηφόρα, όμως συγκεντρώνει τα εξής στοιχεία: έχει στη διαδρομή του τις δύο ίσως πιο δύσκολες ανηφόρες του αγώνα, την Γκάβια (που είναι η Cima Coppi) και το Μορτιρόλο, είναι ένας πραγματικός μαραθώνιος μήκους 226 χιλιομέτρων, έχει 5.600 υψομετρικά και κάτι εξίσου σημαντικό, έρχεται αμέσως μετά τη δεύτερη ημέρα ξεκούρασης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού έχουμε δει αρκετές φορές σε ανάλογες περιπτώσεις, μεγάλα ονόματα να μην μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα. Κάτι άλλο που αφορά στα βουνά, είναι ότι οι διοργανωτές “απέφυγαν” τελείως τα Απέννινα όρη, με – μικρή – εξαίρεση το 6ο ετάπ και τον τερματισμό στην Άκουιλα. Έτσι, όλη η δράση βρίσκεται συγκεντρωμένη αποκλειστικά στις Άλπεις. Τέλος, να προσθέσουμε ότι είναι η πρώτη φορά που το Giro τερματίζει στη Βερόνα μετά το 2010.

Ας δούμε τώρα τον φετινό Γύρο Ιταλίας συγκεντρωτικά με αριθμούς:

– 3.578,8 χιλιόμετρα, μοιρασμένα σε 21 ετάπ (μ.ο. 170,4 χλμ).

– 8 επίπεδα ετάπ(2, 3, 4, 5, 8, 10, 11 & 18).

– 4 ετάπ μέσης δυσκολίας(6, 7, 12 & 15).

– 6 ετάπ βουνών(13, 14, 16, 17, 19 & 20).

– 3 ετάπ ατομικής χρονομέτρησης (1, 9 & 21).

– 59.8 χλμ χρονομέτρου(8 χλμ & 34,8 χλμ & 17 χλμ).

– 39 σπριντ ανάβασης(1 Cima Coppi, 8 πρώτης, 12 δεύτερης, 8 τρίτης & 10 τέταρτης κατηγορίας).

– 7 τερματισμοί σε ανηφόρα (1, 9, 13, 14, 17, 19 & 20).

– 46.500 μ. υψομετρικά

– 36 ενδιάμεσα σπριντ(δυο σε κάθε ετάπ, εκτός των χρονομέτρων).

– Μπόνους δευτερόλεπτα (10″, 6″ & 4″ στους τρεις πρώτους κάθε ετάπ εκτός των χρονομέτρων και 3″, 2″ & 1″ στους τρεις πρώτους στο δεύτερο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας κάθε ετάπ εκτός των χρονομέτρων)

– 2 χώρεςστις οποίες θα κινηθεί το Giro (Ιταλία & Σαν Μαρίνο).

– 36 σημεία εκκίνησης και τερματισμού στις 23 ημέρες του αγώνα.

02. ΤΑ ΦΑΒΟΡΙ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΓΥΡΟΥ ΙΤΑΛΙΑΣ

 

Τομ Ντιμουλάν (αριστερά) και Πρίμος Ρόγκλιτς, τα δυο μεγάλα φαβορί για την κατάκτηση της ροζ φανέλας στο φετινό Giro (AP Photo/Christophe Ena)

Περνάμε τώρα στην ενότητα των φαβορί και των αουτσάιντερ του φετινού αγώνα. Πριν ασχοληθούμε μαζί τους, ας πούμε πρώτα δυο λόγια για τους – λόγω απροόπτων – απόντες. Αναφερόμαστε φυσικά κατά πρώτο λόγο στον Έγαν Μπερνάλ και κατά δεύτερο στον Αλεχάνδρο Βαλβέρδε. Ο Κολομβιανός είχε μια πτώση πριν μια εβδομάδα στη διάρκεια της προπόνησης και έσπασε την κλείδα του, με αποτέλεσμα να χάσει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του ως αρχηγός σε έναν μεγάλο γύρο. Ο 22χρονος ποδηλάτης βρισκόταν σε εξαιρετική κατάσταση, είχε κάνει καλή προετοιμασία, είχε εντυπωσιάσει στο Παρίσι-Νίκαια (1ος στη γενική), ενώ είχε τερματίσει 3ος στην Καταλονία.

Δυστυχώς ο αγώνας στερείται ένα από τα φαβορί και κυρίως έναν από τους μεγάλους πρωταγωνιστές στα βουνά. Λογικά θα τον δούμε πλέον στο Tour, είτε ως βοηθό των Φρουμ και Τόμας, είτε ως τρίτο αρχηγό, είτε και τα δυο μαζί. Σε ό,τι αφορά στον Βαλβέρδε, ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε επίσης μια πτώση, τρεις μέρες πριν το Λιέζ-Μπαστόν-Λιέζ. Δημιουργήθηκε οίδημα στο ιερό οστό στη βάση της σπονδυλικής στήλης, το οποίο τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τον αγώνα, 105 χλμ πριν τον τερματισμό στη Λιέγη. Η φλεγμονή δεν υποχώρησε και τελικά ο 39χρονος Ισπανός ανακοίνωσε ότι δεν θα βρεθεί στην εκκίνηση της Μπολόνιας. Με αυτόν τον τρόπο, ο αγώνας έχασε ένα ακόμα μεγάλο όνομα και μαζί το προνόμιο της παρουσίας στο Giro της φανέλας με τα χρώματα της ίριδας.

– ΤΟΜ ΝΤΙΜΟΥΛΑΝ (SUNWEB): Ο Ολλανδός είναι το νούμερο ένα φαβορί για την κατάκτηση της ροζ φανέλας. Είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής του Γύρου Ιταλίας την προηγούμενη τριετία, άρα γνωρίζει όσο κανένας (εκτός του Νίμπαλι) τον συγκεκριμένο αγώνα. Το 2016 κέρδισε το χρονόμετρο και φόρεσε τη maglia rosa για έξι ημέρες, το 2017 ήρθε πρώτος στη γενική (συν δυο ετάπ) και πέρυσι τερμάτισε δεύτερος (συν ένα ετάπ), λυγίζοντας μόνο απέναντι στην παράσταση του Φρουμ στο Φινέστρε. Πέρυσι, μόλις ολοκληρώθηκε η σεζόν, είχε πει πως ο πρώτος στόχος για το 2019 θα ήταν ο Γύρος Γαλλίας. Μόλις όμως έγιναν γνωστές οι διαδρομές, άλλαξε γνώμη και αποφάσισε να τρέξει το Giro, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο το Tour. Η αιτία φυσικά ήταν τα 60 χλμ ατομικής χρονομέτρησης στην Corsa Rosa, που του δίνουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους διεκδικητές (εξαιρώντας τον Ρόγκλιτς).

Ο “Major Tom” προετοιμάστηκε σε μεγάλο υψόμετρο, ενώ τα αποτελέσματα που έφερε μέχρι τώρα, είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα περσινά (4ος στο Tirreno-Adriatico, 6ος στον Γύρο των Εμιράτων και 11ος στο Μιλάνο-Σαν Ρέμο). Ο ίδιος υποστηρίζει ότι φτάνει σε καλύτερη κατάσταση στον γύρο, από ό,τι πέρυσι, αλλά δεν θεωρεί τον εαυτό του ως το μεγάλο φαβορί. Το σίγουρο είναι πως βρίσκεται στην απόλυτη αγωνιστική του ωριμότητα, αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, όμως θα του λείψει ο σημαντικότερος βοηθός του, Βίλκο Κέλντερμαν. Η ομάδα του δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρή, στα βουνά ουσιαστικά θα έχει μόνο τους Ούμεν και Βερβάκε, αλλά έχει αποδείξει κατ’ επανάληψη ότι είναι από εκείνους τους ποδηλάτες που πολύ δύσκολα μπορείς να αφήσεις πίσω στις ανηφόρες. Είναι έμπειρος, αρκετά ψύχραιμος, πολύ καλός σε όλα τα τερέν, μαχητής και διαθέτει το πνεύμα του νικητή σε τεράστιο βαθμό.

– ΠΡΙΜΟΣ ΡΟΓΚΛΙΤΣ (JUMBO-VISMA): Η αλήθεια είναι ότι το σκέφτηκα πολύ αν θα τοποθετούσα τον Ρόγκλιτς ανάμεσα στα αουτσάιντερ ή θα του έδινα τον τίτλο του φαβορί. Τελικά ήταν οι εκπληκτικές του εμφανίσεις μέσα στο 2019 εκείνες που με έπεισαν ότι ο Σλοβένος αξίζει να σταθεί – θεωρητικά τουλάχιστον – δίπλα στον Ντιμουλάν, ως το αντίπαλο δέος του Ολλανδού στη διεκδίκηση της ροζ φανέλας. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Νέων στο άλμα με σκι, μπορεί να βρίσκεται στην ποδηλασία μόλις επτά χρόνια, αλλά η βελτίωσή του – ειδικά στις ανηφόρες – είναι εντυπωσιακή. Το ίδιο εντυπωσιακά είναι και τα φετινά του αποτελέσματα: 1ος στα Εμιράτα (συν δυο ετάπ), 1ος στο Tirreno-Adriatico, 1ος και στη Ρομανδία με τρία κερδισμένα ετάπ πριν λίγες μέρες!

Ο Ρόγκλιτς μπορεί να έχει τρέξει μόλις τρεις μεγάλους γύρους στη διάρκεια της καριέρας του (ένα Giro το 2016 και τα δυο τελευταία Tour), όμως πέρυσι, με την 4η θέση στη Γαλλία, έδειξε ότι είναι έτοιμος για να διεκδικήσει με αξιώσεις την πρωτιά σε αγώνες τριών εβδομάδων. Στα 29 του χρόνια, δείχνει ώριμος και δυνατός, βελτιωμένος σε όλα τα τερέν, ενώ βρίσκεται ανάμεσα στους κορυφαίους χρονομετρίστες του πελοτόν, κάτι που του δίνει μεγάλο πλεονέκτημα (όπως και στον Ντιμουλάν) απέναντι στους ανηφορίστες. Ο Σλοβένος θα έχει μαζί του μια ισορροπημένη – αν και όχι πολύ δυνατή – ομάδα, απόλυτα αφοσιωμένη σε αυτόν και πέρυσι απέδειξε ότι δεν φοβάται κανένα από τα μεγάλα ονόματα. Διαθέτει το ίδιο χάρισμα με τον Ντιμουλάν, πολύ δύσκολα χάνει επαφή, ακόμα και όταν δεν έχει βοήθεια από συναθλητές του. Μοναδικό ερωτηματικό, η δεδομένη απειρία του σε αγώνες τριών εβδομάδων.

03. ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ ΤΗΣ ΡΟΖ ΦΑΝΕΛΑΣ

 

Ο Βιντσέντσο Νίμπαλι στο βάθρο του Giro (3ος) το 2017 (AP Photo/Antonio Calanni)

– ΒΙΝΤΣΕΝΤΣΟ ΝΙΜΠΑΛΙ (BAHRAIN MERIDA): Ο “καρχαρίας της Μεσίνα” είναι ο μοναδικός ποδηλάτης, πέραν του Ντιμουλάν, που γνωρίζει τί είναι να κερδίζεις τον Γύρο Ιταλίας και μάλιστα δυο φορές (2013 & 2016). Κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται ανάμεσα στα φαβορί, όμως τα χρόνια περνάνε και δεν χαρίζονται σε κανέναν. Ο Νίμπαλι κέρδισε τελευταία φορά μεγάλο γύρο το 2016 (Giro) και ανέβηκε τελευταία φορά σε βάθρο το 2017 (επίσης στο Giro), ενώ πέρυσι εγκατέλειψε στο Tour και ήταν 59ος στη Vuelta. Για να το πω διαφορετικά, αν κερδίσει φέτος τη ροζ φανέλα, θα είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία που το πετυχαίνει! Ο Ιταλός βαδίζει προς τα 35, κανείς δεν μπορεί να του αρνηθεί την εμπειρία, τη φιλοδοξία, την εξυπνάδα, το ένστικτο και τη μαχητικότητα, όμως αυτά ίσως να μην είναι αρκετά όταν έχεις να αντιμετωπίσεις νεώτερους αθλητές, οι οποίοι είτε θα σε προβληματίσουν στα βουνά, είτε θα σου κλέψουν αρκετό χρόνο στα χρονόμετρα. Φυσικά και δεν τον αποκλείουμε από τη μάχη, όμως θα πρέπει να συμβούν διάφορα (βλέπε 2016 και Κράισβαϊκ) για να μπορέσει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί. Πιο ρεαλιστικός στόχος μοιάζει να είναι μια χαμηλότερη θέση στο βάθρο, αλλά και αυτό θα είναι δύσκολο, αφού η νέα γενιά παραμονεύει. Φέτος ήταν 8ος σε Λιέζ-Μπαστόν-Λιέζ και Μιλάνο-Σαν Ρέμο και 3ος στον γύρο των Άλπεων.

– ΜΙΓΚΕΛ ΑΝΧΕΛ ΛΟΠΕΣ (ASTANA): Το 2018 ήταν η χρονιά της καταξίωσης για τον “Σούπερμαν”, ο οποίος ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου, τόσο στο Giro όσο και στη Vuelta. Ο Κολομβιανός έδειξε πέρυσι ότι είναι μεγάλος μαχητής στα βουνά, είναι σίγουρο πως θα μας προσφέρει θέαμα στα επόμενα χρόνια σε αυτό το τερέν. Το μοναδικό ερωτηματικό – αν θέλει να ανέβει ακόμα ψηλότερα – είναι το χρονόμετρο, όπου θα πρέπει να βελτιωθεί πολύ, πράγμα καθόλου εύκολο, παρά τη δεύτερη θέση που πήρε φέτος στο πρωτάθλημα της χώρας του. Ο Λόπες φτάνει σε καλή κατάσταση στο Giro, φέτος ήταν πρώτος στον γύρο της Κολομβίας και πρώτος στον γύρο της Καταλονίας, όπου πήρε τη νίκη και στο βασιλικό ετάπ. Στα 25 του χρόνια αποτελεί ένα από τα μεγάλα ονόματα της νέας γενιάς και το βασικό για φέτος – πέρα από οποιαδήποτε άλλη φιλοδοξία – θα είναι να σταθεροποιηθεί στις υψηλές θέσεις των μεγάλων γύρων. Η ομάδα που θα τον πλαισιώσει είναι αρκετά καλή, αν καταφέρει να μείνει μακριά από πτώσεις και άλλα απρόοπτα – που τον έχουν παιδέψει αρκετά τα προηγούμενα χρόνια – μπορεί να διεκδικήσει την είσοδό του στο βάθρο, όμως η μεγάλη τροχοπέδη θα είναι τα 60 χιλιόμετρα του χρονομέτρου.

 

Γέιτς και Λόπες στο βάθρο της περσινής Vuelta (AP Photo/Manu Fernandez)

– ΣΑΪΜΟΝ ΓΕΙΤΣ (MITCHELTON SCOTT): Ο Βρετανός έζησε το απόλυτο δράμα, αλλά και την απόλυτη δικαίωση μέσα στο 2018. Πρώτα στο Giro, όπου ήταν ο κυρίαρχος για 17 ημέρες (συν τρία ετάπ), όμως η αλόγιστη σπατάλη δυνάμεων – σημάδι απειρίας – οδήγησε στην ολική κατάρρευση και την απώλεια όχι μόνο της ροζ φανέλας, αλλά και του βάθρου. Στη συνέχεια, στη Vuelta, διαχειρίστηκε πολύ πιο σωστά το προβάδισμά του, εκμεταλλεύτηκε την απουσία των all-rounders και φόρεσε την κόκκινη φανέλα στη Μαδρίτη, κερδίζοντας τον πρώτο του μεγάλο γύρο (συν ένα ετάπ). Και εδώ, όπως και στην περίπτωση του Λόπες, το ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να περιορίσει τις απώλειες στα χρονόμετρα. Πάντως φέτος, στο Παρίσι-Νίκαια, εντυπωσίασε στο συγκεκριμένο τερέν, παίρνοντας τη νίκη μπροστά από αθλητές όπως οι Κβιατκόφσκι, Μπερνάλ και Ντόσον. Επίσης ήρθε πρώτος στην Ανδαλουσία (συν ένα ετάπ). Αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στα βουνά, είναι μαχητής και πολύ αποτελεσματικός στα τελειώματα των ανηφορικών ετάπ.

– ΜΙΚΕΛ ΛΑΝΤΑ (MOVISTAR): Εδώ έχουμε ένα μεγάλο ερωτηματικό, αφού ο Βάσκος, που έφυγε από την Sky και πήγε στη Movistar για να γίνει αρχηγός και να διεκδικήσει διακρίσεις στους μεγάλους γύρους, δεν τα έχει καταφέρει μέχρι στιγμής. Ο Λάντα, πλέον στα 29 του χρόνια, έχει ταλαιπωρηθεί από πτώσεις και απρόοπτα, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχει πείσει για το αν μπορεί να κάνει το βήμα παραπάνω. Το φετινό Giro θα είναι μια ακόμα ευκαιρία για τον ίδιο, στον μοναδικό μεγάλο γύρο που έχει ανέβει στο βάθρο στο παρελθόν (3ος το 2015). Πάντως, η πρώτη τριάδα θα είναι πολύ δύσκολη αποστολή, αφού είναι γνωστό ότι ο Μίκελ έχει πρόβλημα στο χρονόμετρο και σίγουρα θα χάσει πολύτιμο – και αρκετό – χρόνο. Φέτος ξεκίνησε προβληματικά τη σεζόν, αφού είχε πτώση και σπασμένη κλείδα στη Μαγιόρκα, στη συνέχεια συνήλθε, πήρε ένα ετάπ στην Settimana Coppi e Bartali και ήταν 7ος στη Χώρα των Βάσκων και στο Λιέζ-Μπαστόν-Λιέζ. Θα περιμένουμε να δούμε αν θα είναι ο Λάντα του 2015 στο Giro ή εκείνος του 2017 στο Tour. Θα έχει στη διάθεσή του μια πολύ καλή ομάδα και ίσως να του κάνει καλό η απουσία του Βαλβέρδε, αφού το πρόσφατο παρελθόν έχει (απο)δείξει ότι οι δυο και τρεις αρχηγοί της Movistar δεν κατάφεραν απολύτως τίποτα.

ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ: Πέρα από αυτούς τους έξι αθλητές που αναμένεται να είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές στο φετινό Giro, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι ποδηλάτες, οι οποίοι ναι μεν πολύ δύσκολα θα χτυπήσουν το βάθρο, όμως έχουν τις ικανότητες να διεκδικήσουν μια καλή θέση στην πρώτη δεκάδα και με τις πιθανές πρωτοβουλίες τους να προβληματίσουν κάποιον – ή κάποιους – από την παραπάνω εξάδα, διαμορφώνοντας ειδικές συνθήκες στον αγώνα, ειδικά στα ετάπ των βουνών. Πρόκειται για τους (με τυχαία σειρά): Ρίτσαρντ Καραπάς (Movistar), Πέγιο Μπιλμπάο (Astana), Ντομένικο Ποτσοβίβο (Bahrain Merida), Ράφαλ Μάικα (Bora Hansgrohe), Μπομπ Γιούνγκελς (Deceuninck Quickstep), Ίλνουρ Ζακαρίν (Katusha Alpecin), Μπάουκε Μόλεμα (Trek Segafredo) και Ντάβιντε Φόρμολο (Bora Hansgrohe), χωρίς φυσικά να αποκλείουμε οποιαδήποτε άλλη “αποκάλυψη” που μπορεί να προκύψει στη διάρκεια του αγώνα. Επίσης θα έχει ενδιαφέρον το τί θα κάνουν οι νέοι και άπειροι αλλά οπωσδήποτε φιλόδοξοι Τάο Γκέιγκαν και Πάβελ Σίβακοφ στον πρώτο μεγάλο γύρο της Ineos.

04. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ GIRO D’ITALIA 2018

 

Το τελικό βάθρο του περσινού Giro d’Italia. Από αριστερά, Τομ Ντιμουλάν (2ος), Κρις Φρουμ (1ος) και Μιγκέλ Άνχελ Λόπες (3ος) (AP Photo/Gregorio Borgia)

ΤΕΛΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (ΡΟΖ ΦΑΝΕΛΑ):

01. Chris Froome (Sky) 89:02:39″

02. Tom Dumoulin (Sunweb) +0:00:46″

03. Miguel Ángel Lopez (Astana) +0:04:57″

04. Richard Carapaz (Movistar) +0:05:44″

05. Domenico Pozzovivo (Bahrein Merida) +0:08:03″

06. Pello Bilbao (Astana) +0:11:50″

07. Patrick Konrad (Bora Hansgrohe) +0:13:01″

08. George Benett (LottoNL Jumbo) +0:13:17″

09. Sam Oomen (Sunweb) +0:14:18″

10. Davide Formolo (Bora Hansgrohe) +0:15:16″

———————————————————————

– ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΝΤΩΝ: Elia Viviani (Quick Step)

– ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΒΟΥΝΩΝ: Chris Froome (Sky)

– ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΕΟΥ: Miguel Ángel Lopez (Astana)

– ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: Sky

05. 2019 GIRO D’ITALIA – ΤΑ 21 ΕΤΑΠ

 

01.(11/5) Bologna – Bologna, 8 km(ατομική χρονομέτρηση, τερματισμός σε ανηφόρα)

02.(12/5) Bologna – Fucecchio, 205 km(επίπεδο)

03.(13/5) Vinci – Orbetello, 220 km(επίπεδο)

04.(14/5) Orbetello – Frascati, 235 km(επίπεδο)

05.(15/5) Frascati – Terracina, 140 km(επίπεδο)

06.(16/5) Cassino – San Giovanni Rotondo, 238 km(μέσης δυσκολίας)

07.(17/5) Vasto – L’Aquila, 185 km(μέσης δυσκολίας)

08.(18/5) Tortoreto Lido – Pesaro, 239 km(επίπεδο)

09.(19/5) Riccione – San Marino, 34.8 km(ατομική χρονομέτρηση, τερματισμός σε ανηφόρα)

– Δευτέρα 20 Μαΐου – πρώτη ημέρα ξεκούρασης

10.(21/5) Ravenna – Modena, 145 km(επίπεδο)

11.(22/5) Carpi – Novi Ligure, 221 km(επίπεδο)

12.(23/5) Cuneo – Pinerolo, 156 km(μέσης δυσκολίας)

13.(24/5) Pinerolo – Ceresole Reale, 196 km(βουνά, τερματισμός σε ανηφόρα)

14.(25/5) Saint Vincent – Courmayeur, 131 km(βουνά, τερματισμός σε ανηφόρα)

15.(26/5) Ivrea – Como, 232 km(μέσης δυσκολίας)

– Δευτέρα 27 Μαΐου – δεύτερη ημέρα ξεκούρασης

16.(28/5) Lovere – Ponte di Legno, 226 km(βουνά)

17.(29/5) Commezzadura – Anterselva/Antholz, 181 km(βουνά, τερματισμός σε ανηφόρα)

18.(30/5) Valdaora/Olang – Santa Maria di Sala, 222 km(επίπεδο)

19.(31/5) Treviso – San Martino di Castrozza, 151 km(βουνά, τερματισμός σε ανηφόρα)

20.(01/6) Feltre – Croce d’Aune/Monte Avena, 194 km(βουνά, τερματισμός σε ανηφόρα)

21.(02/6) Verona – Verona, 17 km(ατομική χρονομέτρηση)

06. ΟΙ 22 ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΓΥΡΟΥ ΙΤΑΛΙΑΣ

 

Το πελοτόν στους δρόμους της Ρώμης με φόντο το Κολοσσαίο, στη διάρκεια του περσινού Giro (AP Photo/Gregorio Borgia)

Η οργανωτική επιτροπή του Γύρου της Ιταλίας έχει προσκαλέσει 22 ομάδες για να συμμετάσχουν στον φετινό αγώνα. Θα είναι παρούσες και οι 18 επαγγελματικές ομάδες του UCI World Tour, ενώ την 22άδα συμπληρώνουν 4 Professional Continental Teams (Bardiani CSF, Androni Giocattoli-Sidermec, Israel Cycling Academy και Nippo-Vini Fantini-Faizané). Η κάθε ομάδα αποτελείται από 8 αθλητές, άρα στην εκκίνηση του αγώνα θα βρεθούν 176 ποδηλάτες. Τη μερίδα του λέοντος στις συμμετοχές έχει η Ιταλία (3 ομάδες) και ακολουθούν με διπλή εκπροσώπηση οι ΗΠΑ, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Γαλλία. Τη λίστα συμπληρώνουν η Ολλανδία, το Καζακστάν, η Αυστραλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία, η Ελβετία, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Νότια Αφρική, η Πολωνία και το Ισραήλ με μονή εκπροσώπηση. Αναλυτικά οι 22 ομάδες (με αστερίσκο οι Professional Continental):

01. Ag2r-La Mondiale(Γαλλία)

02. Androni Giocattoli-Sidermec (Ιταλία) *

03. Astana(Καζακστάν)

04. Bahrain-Merida(Μπαχρέιν)

05. Bardiani-CSF (Ιταλία) *

06. Bora – Hansgrohe(Γερμανία)

07. CCC (Πολωνία)

08. Deceuninck-QuickStep(Βέλγιο)

09. Dimension Data(Νότια Αφρική)

10. EF Education First(ΗΠΑ)

11. Groupama-FDJ (Γαλλία)

12. Ineos (Μεγάλη Βρετανία)

13. Israel Cycling Academy (Ισραήλ) *

14. Jumbo-Visma (Ολλανδία)

15. Katusha-Alpecin(Ελβετία)

16. Lotto Soudal (Βέλγιο)

17. Mitchelton-Scott(Αυστραλία)

18. Movistar(Ισπανία)

19. Nippo-Vini Fantini-Faizané (Ιταλία) *

20. Sunweb (Γερμανία)

21. Trek Segafredo (ΗΠΑ)

22. UAE Team Emirates (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα)

07. ΟΙ ΦΑΝΕΛΕΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

 

Α) ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ – ΡΟΖ ΦΑΝΕΛΑ (MAGLIA ROSA)

Στο τέλος του πρώτου ετάπ βγαίνει η πρώτη γενική κατάταξη. Από κει και μετά προστίθεται σε κάθε αθλητή ο χρόνος του ετάπ κάθε ημέρας και βγαίνει η ανάλογη προσωρινή γενική κατάταξη. Ο αθλητής που βρίσκεται στην πρώτη θέση, φοράει στη διάρκεια του αγώνα τη ροζ φανέλα για να μπορούν να τον ξεχωρίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και οι θεατές. Την τελευταία μέρα του Γύρου, ο ποδηλάτης που θα έχει τον μικρότερο συνολικό χρόνο στα 21 ετάπ, είναι ο μεγάλος νικητής.

Β) ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΝΤΩΝ – ΜΩΒ ΦΑΝΕΛΑ (MAGLIA CICLAMINO)

Αυτή η βαθμολογία έχει να κάνει με τους πόντους που κερδίζουν οι αθλητές στο πρώτο ενδιάμεσο σπριντ ευθείας κάθε ετάπ και στον τερματισμό (δεν δίνονται πόντοι στα τρία χρονόμετρα). Οι διοργανωτές έχουν χωρίσει τα ετάπ σε τέσσερις κατηγορίες, δίνοντας μεγαλύτερο πλεονέκτημα (και περισσότερους βαθμούς) στους νικητές των επίπεδων ετάπ και αφαιρώντας το παράλληλα από τους αθλητές που διακρίνονται σε τερέν μέσης και υψηλής δυσκολίας. Όποιος αθλητής έχει συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους στο τέλος του Γύρου, κερδίζει την πρωτιά και τη μωβ φανέλα στη συγκεκριμένη βαθμολογία.

Γ) ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ – ΜΠΛΕ ΦΑΝΕΛΑ (MAGLIA AZZURRA)

Για να βγει ο “βασιλιάς των βουνών” υπολογίζονται οι πόντοι που δίνονται στους ποδηλάτες μόλις περάσουν την κορυφή ενός βουνού, το λεγόμενο σπριντ ανάβασης. Οι πόντοι ποικίλλουν ανάλογα με τη δυσκολία της ανηφόρας. Στον φετινό γύρο της Ιταλίας τα βουνά χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες. Αρχίζοντας από τα πιο εύκολα και αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας, έχουμε τα βουνά της τέταρτης κατηγορίας, αυτά της τρίτης, της δεύτερης και της πρώτης (συν την Cima Coppi, την υψηλότερη δηλαδή κορυφή του Γύρου, που φέτος είναι το Passo Gavia στο 16ο ετάπ και δίνει τους περισσότερους πόντους από όλα τα υπόλοιπα σπριντ ανάβασης). Και εδώ, όποιος στο τέλος του Giro έχει τους περισσότερους πόντους, κερδίζει τη μπλε φανέλα και αναδεικνύεται ως ο κορυφαίος αναβάτης της διοργάνωσης.

Δ) ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΕΟΥ ΑΘΛΗΤΗ – ΛΕΥΚΗ ΦΑΝΕΛΑ (MAGLIA BIANCA)

Πρόκειται για τη γενική κατάταξη που λαμβάνει υπόψη της τους χρόνους μόνο από όσους ποδηλάτες είναι κάτω των 25 ετών την 1η Ιανουαρίου της χρονιάς που διεξάγεται ο Γύρος (άρα για τη φετινή διοργάνωση, σε αυτή την κατάταξη υπολογίζονται όσοι αθλητές έχουν γεννηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου του 1994). Ο νικητής εδώ φοράει λευκή φανέλα.

* Την τηλεοπτική κάλυψη του 102ου Giro d’Italia έχει αναλάβει για μια ακόμη χρονιά το κανάλι του Eurosport (NOVA), το οποίο με καθημερινές συνδέσεις θα σας προσφέρει σε ζωντανή μετάδοση – σε περιγραφή των Βασίλη Αναστόπουλου και Αντρέα Τριανταφύλλου – τις προσπάθειες των 176 ποδηλατών στους δρόμους της Ιταλίας.

* Κεντρική φωτογραφία: AP Photo/Fabio Ferrari

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK