Το sneaker brand που αμφισβητεί την κυριαρχία των Air Jordan
Ο Κάνιε Γούεστ είναι ένας δισεκατομμυριούχος των sneakers, που ανταγωνίζεται τον Μάικλ Τζόρνταν για τον θρόνο του κορυφαίου sneaker influencer του πλανήτη. Τουλάχιστον, αυτό ισχυρίζεται ο ίδιος...
Κανείς δεν βαριέται με τον Κάνιε Γουέστ. Πρόκειται για έναν rapper που έχει γράψει τραγούδι με τίτλο ‘I Am A God’, πρόκειται για έναν από τους πιο πλούσιους καλλιτέχνες παγκοσμίως, που στο πρόσφατο παρελθόν είχε ανοίξει πόλεμο με το περιοδικό Forbes, το οποίο είχε κάνει το λάθος να μην τον συμπεριλάβει στη λίστα των δισεκατομμυριούχων, αν και ο ίδιος υποστηρίζει πως έχει φτάσει ήδη σε αυτόν τον στόχο, μέσα από τα ρεκόρ πωλήσεων που έχει σημειώσει το sneaker brand ‘Yeezys’ που ο ίδιος επινόησε. Επίσης, έχει ισχυριστεί στο πρόσφατο παρελθόν πως είναι τόσο μεγάλη η επιτυχία του στα sneakers, που έχει ξεπεράσει και τον ίδιο τον Μάικλ Τζόρνταν.
Τι έχει συμβεί εδώ;
Καταρχάς, το brand της Yeezy ανήκει στην Adidas. Ο Γουέστ έχει δώσει την ονομασία και την έμπνευση στο σχεδιασμό των παπουτσιών, όμως το brand του δεσμεύεται με συμβόλαιο που καθιστά τον γερμανικό ‘κολοσσό’ υπεύθυνο για την παραγωγή και το marketing των sneakers. Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Forbes, που δεν επιβεβαιώνει επίσημα η Adidas μέχρι στιγμής, τα Yeezys έκλεισαν την περασμένη χρονιά με έσοδα που κινήθηκαν στα 1.300.000.000 δολάρια. Από την άλλη, τα Air Jordan μόνο στο τελευταίο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς ξεπέρασαν το φράγμα του ενός δισεκατομμυρίου σε έσοδα, με τον συνολικό απολογισμό να ξεπερνά τα 3.000.000.000 δολάρια και τον Τζόρνταν να λαμβάνει ένα τίμιο ποσοστό, που θυμίζει αμοιβές εν ενεργεία παικτών.
Σε πρόσφατη δημοσίευσή του, το Forbes καταγράφει όλη την επεισοδιακή ιστορία από την παράλειψη των συντακτών του να συμπεριλάβουν τον Γουέστ στη λίστα με τους δισεκατομμυριούχους, την οργή του ίδιου και τις ενέργειες που έκανε για να αποδείξει πως κατέχει πλήρως την ιδιοκτησία του brand ‘Yeezys’ άρα και ότι το 100% των κερδών τους ανήκουν στον ίδιο. Ο ράπερ, που αρέσκεται στο να κάνει εκκωφαντικές δηλώσεις για τον εαυτό του -συχνά μακριά από την πραγματικότητα, σύμφωνα με πηγές του Forbes λαμβάνει ένα ποσοστό 11% από τα έσοδα του brand του που αντιστοιχεί σε περίπου 130.000.000 δολάρια. Ο ίδιος, πάντως, μπορεί να περηφανεύεται πως το brand που έχτισε, αξίζει σίγουρα κάτι παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο.
Παράλληλα, όμως, απέχει πάρα πολύ από το να ‘χτυπήσει’ το brand της Air Jordan από την κορυφή των sneakers παγκοσμίως. Τα Air Jordan 1 εδώ και 4 δεκαετίες παραμένουν το απόλυτο ‘χρυσωρυχείο’ πάνω σε αεροσόλες και με το ‘Last Dance‘ σε εξέλιξη και τα φώτα της δημοσιότητας στραμμένα στον απόλυτο GOAT του NBA, το παγκόσμιο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού αναμένεται να αγγίξει απόκοσμες κορυφές.