Το πρώτο signature shoe του Μπάτλερ (δεν) θα είναι όσο κινέζικο ακούγεται
Τα όσα φανταστικά πέτυχε με τους Μαϊάμι Χιτ στη 'φούσκα' εξαργυρώνει ο Τζίμι Μπάτλερ στους όρους της πολυετούς συμφωνίας που σύναψε με την κινέζικη Li-Ning του... Ντουέιν Ουέιντ.
Στους σχεδόν 11 μήνες που μεσολάβησαν από την ημέρα πρόωρης λύσης της σύμβασής του με την Jordan, με την οποία ως παίκτης των Σικάγο Μπουλς συνεργαζόταν σταθερά από το 2014, ο Τζίμι Μπάτλερ είναι ένας άλλος. Ο ίδιος αναγνωρίζει τον εαυτό του, οι άλλοι όχι τόσο. Σωματικά το δίχως άλλο, μια και η μεγάλης διάρκεια απομόνωσης μέσα στην άνοιξη τού επέτρεψε να επιβάλει τον οργανισμό του σ' ένα διατροφικό (και όχι μόνο) σοκ προς όφελος του μυϊκού συστήματος του. Κάτι που δεν θα ήταν δυνατόν να 'τρέξει' παράλληλα με την αδιάκοπη δράση στο ΝΒΑ.
Ο αντίκτυπος όλης αυτής της επίμονης δουλειάς αποτυπώθηκε στη διάρκεια της τρίμηνης 'φούσκας' στο Ορλάντο και παρόλο που ο Λεμπρόν Τζέιμς των πρωταθλητών Λέικερς κέρδισε, δικαιολογημένα, το βραβείο του πολυτιμότερου παίκτη των Τελικών, ο 31χρονος Τεξανός ήταν ασυζητητί ο πιο ωφελημένος της διαδικασίας. Αν φερ' ειπείν προβλεπόταν τέτοιος τίτλος, ο Μπάτλερ θα έπαιζε άνευ αντιπάλου. Ξεκάθαρα ανέβηκε επίπεδο στην πυραμίδα των αστέρων της λίγκας ο ηγέτης των φιναλίστ Χιτ, χάρη στους 16.2 πόντους, τις 9.8 ασίστ και τα 8.3 ριμπάουντ ανά μάχη τίτλου απέναντι στους 'λιμάνθρωπους', και αυτή η αναβάθμιση του συνολικού status του είναι που του χάρισε το δικαίωμα να 'πουλήσει' πολύ πιο ακριβά το όνομά του.
Ως ένας τύπος με ανεπτυγμένο το φροϋδικό 'εκείνο' του, που δεν του αρέσει να χάνει υποβαθμίζοντας ενίοτε συμπαίκτες που δεν κουμπώνουν με τη δική του φιλοσοφία, και απαιτεί το απόλυτο σε κάθε πτυχή αναζητούσε καιρό ένα brand αθλητικών ειδών που θα καλύψει τις απεριόριστες 'ανάγκες' του. Η κινέζικη Li-Ning τού προσέφερε απλόχερα το ζητούμενο: τον έκανε να νιώθει μοναδικός. Τα σχεδόν 6 χρόνια του στον κολοσσό του Μάικλ Τζόρνταν δεν του έδωσαν ό,τι ο ίδιος επιδίωκε και μέσα το 'διαζύγιο', πριν από τη λήξη του στις 30/9, επαναπροσδιόρισε την τακτική του. Μαζί βρήκε το χρόνο να προσελκύσει διάφορες προτάσεις και να ζυγίσει τα δεδομένα. Προς όφελός του. Δεν βιάστηκε. Συνέχισε να φορά τα sneakers της Jordan, αλλά περίμενε καρτερικά. Παρουσιάστηκαν 'μνηστήρες', αλλά το κατάλληλο timing θεωρήθηκε αμέσως μετά το τέλος της σεζόν.
Ο Μπάτλερ ήθελε προσοχή και προτεραιότητα. Που η 'πρώην' του δεν του την είχε εγγυηθεί. Η πρόταση τη Li-Ning ήταν η πληρέστερη όλων. Σε χρήμα, διάρκεια, προϋποθέσεις. Σχεδόν μονόδρομος, διότι...
- η Nike διαθέτει ήδη αρκετά signature shoes στη συλλογή της, μεταξύ των οποίων το Zoom Freak του Γιάννη Αντετοκούνμπο
- η Puma έχει στοχεύσει σε άλλα ηλικιακά γκρουπ, ποντάροντας σε νεαρότερους αθλητές
- η Under Armour, κλείνοντας συμφωνία με τον Ζοέλ Εμπίντ κι έχοντας ήδη τον Στεφ Κάρι ως κεντρικό πρόσωπο της κάθε καμπάνιας θα 'ταν ανέφικτο να στηρίξει όλο το πρότζεκτ πάνω του
- την Adidas την είχε αφήσει πριν από 6 χρόνια, προτιμώντας να υποστεί μείωση 75% των απολαβών του.
Αντιθέτως η η κινέζικη εταιρία, ιδρυθείσα το 1990 από τον ομώνυμο Ολυμπιονίκη της ενόργανης γυμναστικής που 'πετώντας' άναψε τη Φλόγα στην Τελετή Έναρξης των Αγώνων του 2008 στο Πεκίνο, ήταν απαλλαγμένη απ' οτιδήποτε. Ούτε ζητήματα να διευθετήσει ούτε ισορροπίες να διατηρήσει. Με σύνθημα το 'Άσε την αλλαγή να συμβεί' και δίαυλο επικοινωνίας τον εφ' όρου ζωής 'πρεσβευτή' της, Ντουέιν Ουέιντ, μέσα από τη κοινή θυγατρική 'Way of Wade', ήταν πολύ πιο εφικτό να προσεγγίσει, κυρίως δε να πείσει τον Τεξανό ότι αξίζει να δεσμευτεί μαζί της. Μάλιστα μ' ένα πολυετές συμβόλαιο που του εγγυάται εκτός από ένα σημαντικό ποσό τη δυνατότητα να 'υπογράψει' το πρώτο αθλητικό παπούτσι του. Θα είναι πλέον αυτός το κεντρικό πρόσωπο.
Η La-Ning είχε ήδη συνεργασίες και μ' άλλους NBAer (Ράσελ, ΜακΚόλουμ, Έβανς), αλλά έψαχνε τον τρόπο να διεισδύσει βαθύτερα στο star system του αμερικάνικου μπάσκετ με μια φιγούρα που θα δημιουργήσει αίσθηση. Ο Μπάτλερ ήταν διαθέσιμος και η συμφωνία μαζί του τής ανοίγει διάπλατα την πόρτα. Αν και την προηγούμενη 10ετία αντιμετώπισε κάποια προβλήματα, είναι μια σταθερά κερδοφόρα -μετά το 2010- εταιρία κι ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο brand που μέσα από τις συνεργασίες ανά τον κόσμο (Χονκ Κονγκ, Γαλλία, ΗΠΑ) διεύρυνε διαρκώς τον κύκλο των πελατών της. Πλέον την ένοιαζε το μεγάλο βήμα και ο Μπάτλερ τής ξεκλειδώνει την επόμενη πίστα.
Λεπτομέρειες για το πρώτο 'Jimmy Bucket' (αν ονομαστεί έτσι) θα κυκλοφορήσουν λίαν συντόμως. Θεωρείται πάντως θέμα χρόνου να μπει σε διαδικασία σχεδίασης και παραγωγής το πρώτο signature shoe για μπάσκετ. Διότι τώρα είναι ευκαιρία να επωφεληθούν όλοι από το hype.