Τα πανάκριβα ποδοσφαιρικά παπούτσια που δεν είναι, ακριβώς, για ποδόσφαιρο
Ο στόχος της Balenciaga είναι να χαρίσει στην αγορά ένα ζευγάρι που θα φοριέται καθημερινά, αλλά όχι τις Κυριακές στον αγώνα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Balenciaga, αφουγκραζόμενη τον παλμό της αγοράς, προχωρά ένα βήμα παραπέρα και καταρρίπτοντας το πρωτόκολλο εντάσσει την πολυτελή ραπτική στις ανάγκες των καταναλωτών για κάτι μεταμοντέρνο, κόντρα στα καθιερωμένα. Είναι κλασική η πολιτική της ισπανικής φίρμας με έδρα το Παρίσι για να εκπλήσσει με τις τάσεις που γεννά από χρονιά σε χρονιά. Γι’ αυτό και ούτε ξαφνική κρίνεται η διείσδυσή της στο χώρο της αθλητικής ένδυσης, η οποία συνέβη αρχικά με την κυκλοφορία μιας ποδοσφαιρικής εμφάνισης, αξίας 670 ευρώ, που είχε προκαλέσει την ανάλογη αίσθηση.
Τυχαία δεν συμβαίνει τίποτα. Έχει έρθει με πλάνο και στόχευση σ’ ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς όλο αυτό το concept, το οποίο έφερε ως συνέχεια το πρώτο ποδοσφαιρικό παπούτσι. Ένα παπούτσι με κλασική γραμμική σχεδίαση, φαρδιά παραδοσιακή γλώσσα (πάνω στην οποία έχει ραφτεί το λογότυπο) που κρέμεται εκτός και τάπες-καρφιά που παραπέμπει εμφανέστατα σε ρετρό εκδοχές κολοσσών του χώρου από προηγούμενες δεκαετίες. Στόχος ωστόσο είναι να καλύψει κυρίως τις ανάγκες όσων πηγαίνουν στα επίσημα των γηπέδων και όχι εκείνων που πατούν κάθε εβδομάδα το χορτάρι. Είναι μόδα άλλωστε.
Το ‘Soccer Sneaker’ διαφημίζεται φυσικά ως leather free, ζυγίζει 220 γραμμάρια, η ελαστική γλώσσα του είναι από καουτσούκ και προορίζεται για καθημερινή χρήση χάρη στον μαλακό πάτο από πολυουρεθάνη που ευνοεί τη διαρκή κίνηση. Σε πρώτη φάση διατίθεται εκδοχές μαύρου, λευκού και φλούο (πράσινο ή πορτοκαλί). Έχοντας δε υπ’ όψιν τις τιμές άλλων προϊόντων της Balenciaga, τα σχεδόν 600 ευρώ που κοστολογείται το κάθε ζευγάρι κατατάσσεται στο μέσο όρο του καταλόγου, αλλά προφανέστατα δεν αφορά όλα τα ‘πορτοφόλια’. Και σίγουρα όχι για όσους ζητούν ένα σωστό παπούτσι για το 8Χ8 της γειτονιάς τους, όταν μάλιστα στα ράφια των καταστημάτων περιμένουν κατάλληλα προϊόντα με το 1/6 της τιμής τους.
Τον Κριστιάνο Ρονάλντο μπορεί να τον δεις να κυκλοφορεί με τέτοια. Πιθανότερο όμως τη Χεορχίνα, τις φορές που θα πηγαίνει να τον βλέπει στους αγώνες της Γιουβέντους. Σ’ αυτήν την περίπτωση ναι, ο Ντέμνα Γκβασάλια, ο διευθυντής δημιουργικού της φίρμας, θα έχει δημιουργήσει μια νέα μόδα στους δρόμους.