LOCKER ROOM

Η αρχική ονομασία των Air Jordan sneakers λογοκρίθηκε αμέσως

Το πρώτο όνομα των sneakers που θα λάνσαρε ο Μάικλ Τζόρνταν σε συνεργασία με τη Nike είχε ένα μάλλον πεζό και μουντό όνομα για εκείνη την εποχή.

Η αρχική ονομασία των Air Jordan sneakers λογοκρίθηκε αμέσως
Air Jordan One - τα πιο εμπορικά sneakers των τελευταίων δεκαετιών. Screenshot

Το ‘Last Dance’ φέρνει ξανά στο φως την θρυλική ιστορία του Μάικλ Τζόρνταν, από το κολεγιακό μπάσκετ ως την δύσκολη καταξίωση στο NBA, σε μια ομάδα που χτίστηκε πάνω στις ικανότητες του. Καθώς τα δυο πρώτα επεισόδια κάνουν εκτενείς αναφορές στο ξεκίνημα του Mr. Air Jordan, ενώ εμφανίζεται και ο μάνατζερ του Ντέιβιντ Φαλκ. Καθώς τα Air Jordan sneakers ξεπουλάνε σαν ζεστά ψωμάκια ύστερα από την προβολή του ντοκιμαντέρ του Netflix και όλος ο μπασκετικός κόσμος αναφέρεται ξανά στην ένδοξη προϊστορία των Σικάγο Μπουλς, αξίζει να γυρίσουμε πίσω σε μια παράξενη ιστορία: Όταν η Nike προσπαθούσε να βρει όνομα για τα πρώτα Jordan sneakers που θα λάνσαρε. Όταν το ‘Air Jordan’ δεν υπήρχε ούτε ως ιδέα.

Η συνέντευξη του Ντέιβιντ Φαλκ στο δημοσιογράφο Ντάρεν Ρόβελ μάς γυρίζει πίσω στο 1984. Ο Τζόρνταν ήταν ρούκι σε ένα μπασκετικό σύμπαν που δεν ήταν ακόμα προετοιμασμένο για την ισοπεδωτική παρουσία του. Παρ’ όλα αυτά, τα sneaker brands είχαν ήδη δει στο πρόσωπο του έναν παίκτη που θα μπορούσε να φέρει κέρδη στα ταμεία τους και ο Φαλκ συζητούσε ήδη προσφορές.

Σύμφωνα με το Business Insider, o Τζόρνταν αρχικά δεν ενθουσιαζόταν ιδιαίτερα με την προοπτική να διαφημίζει εντός και εκτός παρκέ τα sneakers της Nike. Τα Converse ήταν ένα παντοδύναμο brand, με μεγαλύτερο θαυμαστή τους τον Μάτζικ Τζόνσον, ενώ και η adidas είχε πιστούς ακολούθους. “Όμως η Nike ήταν αυτή που ζητούσε πιο επίμονα τον Μάικλ, που ‘πεινούσε’ για να τον αποκτήσει, άρα θα έκανε τα πάντα για να τον κρατήσει ευχαριστημένο“, δήλωσε ο Φαλκ. Ο μάνατζερ του Τζόρνταν είχε δώσει τα χέρια με τη Nike. Επόμενο βήμα, η εξεύρεση ονόματος και ο σχεδιασμός των sneakers.

Θα τα ονομάσουμε ‘Μάικλ Τζόρνταν’, από το όνομα του αθλητή“, απαντούσε με σιγουριά ο Φαλκ. Η Nike απαντούσε ορθά-κοφτά “ΟΧΙ”, τονίζοντας πως ο παίκτης ήταν ακόμα ανερχόμενος και όχι ιδιαίτερα γνωστός στο NBA. “Μου είπαν ότι ένας 20χρονος παίκτης δεν είχε καμία αξιοπιστία ώστε να υποδηλώσει πως ήταν ο σχεδιαστής της δικής του γραμμής sneakers“. Ο Ρόμπερτ Στράσερ, στέλεχος της Nike, αντιπρότεινε το ‘Air Jordan’.

Θα λέγονταν ‘Air’ γιατί η Nike είχε μόλις κατασκευάσει αυτά τα νέα παπούτσια με τεχνολογία ‘Air’ που έδιναν αναπαυτική αίσθηση στο πέλμα του αθλητή και μπορούσαν να τον ‘εκτοξεύσουν’ στον αέρα, με τον ίδιο τρόπο που ο Μάικλ έπαιζε μπάσκετ“, εξήγησε ο Φαλκ. Το logo του Air Jordan σχεδιάστηκε από τον Πίτερ Μουρ σε λίγα λεπτά και τα υπόλοιπα έγιναν ένδοξη ιστορία.

Σήμερα η Air Jordan είναι ένα brand δισεκατομμυρίων, ενώ το 2003 η Nike εξαγόρασε την Converse. Σήμερα, αρκετά Air Jordan sneakers (όπως αυτά τα ‘Fab 5‘) αναρτώνται σε site μεταπώλησης με τιμές που φτάνουν τα 20.000 δολάρια και ξεπουλάνε αμέσως. Ο μπερές που φορούσε ο Τζόρνταν στο Παρίσι, πάντως, παραμένει εκτός αγοράς.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ